• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo lanceert de groene C30, S40 en V50 DRIVe

Auteur: Wouter, gepost 9 september 2008 om 10:25 – 23 Reacties

Volvo V50 1.6d DRIVe
Groen is goed en dus komt ook Volvo met groene, zuinige en fiscaalvriendelijke uitvoeringen van de C30, S40 en V50. Het drietal krijgt het groene label DRIVe mee.

Alle drie de auto’s hebben de 1.6 liter grote diesel aan boord, maar dankzij een heel pakket aan maatregelen zijn de Volvo’s een stuk zuiniger. De C30 1.6d DRIVe verbruikt slechts 4,4 liter per 100 km (1 op 22,7) en stoot 115 gram CO2 per kilometer uit. De S40 en V50 zijn iets onzuiniger met 4,5 liter per 100 km (en een uitstoot van 118 gram CO2 per km). Om deze besparingen te halen zijn de DRIVe modellen op vier gebieden aangepakt. Zo krijgen de C30, S40 en V50 DRIVe allen een nieuwe generatie 16″ Michelin-banden met lage rolweerstand en een versnellingsbak met aangepaste overbrengingsverhoudingen voor de derde, vierde en vijfde versnelling. Ook de rest van de aandrijflijn is geoptimaliseerd met een efficientere motorkoeling, motormanagement en stuurbekrachtiging. Bovendien krijgen de DRIVe modellen een sckakelindicatie op het dashboard. Last but not least heeft Volvo de luchtweerstand vermindert met een compleet pakket aan maatregelen:

Het onderstel is met zo’n 10 millimeter verlaagd, waarbij de comfortabele afstelling van de reguliere modellen behouden is.
Montage van een voorspoiler als die op de T5-uitvoeringen van de S40 en V50.
Een gesloten grille. Achter de vertrouwde Volvo-grille zit een paneel dat voor betere aerodynamische eigenschappen zorgt.
Windgeleiders voor de voorwielen.
Aangepast ontwerp van de wielen voor optimale aerodynamica. Beschikbaar in 16-inchmaten.
Windgeleiders onder de voertuigbodem voor een efficiëntere luchtstroom onder de auto (Volvo C30).
Unieke achterspoiler (Volvo C30). De Volvo S40 heeft dezelfde spoiler als de T5- en D5-uitvoeringen.
Nieuwe achterbumper (Volvo C30).

In Nederland krijgt het drietal een A-label. Volvo zal het drietal officieel lanceren op de autosalon van Parijs begin oktober.

Volvo C30 1.6d DRIVe video

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • Gespot - Volvo V50 heeft een hele bijzondere vracht
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • dikste Volvo V50 T5
    Koop jij de dikste Volvo V50 T5 van Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, s40, v50, Volvo

Vorig bericht: « Chevrolet Orlanda Show Car – compacte zevenzitter
Volgend bericht: Mazda introducteert 185 pk sterke 2.2 diesel en stop-start »

Lees Interacties

Reacties

  1. BVO zegt

    9 september 2008 om 10:30

    het is zeker geen straf om daarin te rijden, het lijkt eerder een sportpakket. Ben benieuwd wat de prestaties zijn en de prijzen. de velgen zijn een beetje golf VI gejat maar niet lelijker

    Login om te reageren
  2. Jesper zegt

    9 september 2008 om 10:46

    Zo dat is zeker nice. Volvo rijden gaat nog leuk worden :D
    Om nog ff te mierenneuken: die achterspoiler op de V50 verpest wel een beetje de achterlichetn :P
    Komen er trouwens nog Volvo’s in de 14% bijtelling?

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    9 september 2008 om 10:55

    Prima ontwikkeling, maar 1 op 22,7 gaat deze in de praktijk echt niet halen.

    Een Ford Feest 1.4TDCi zou volgens de fabriek nog zuiniger moeten zijn dan dit. In werkelijkheid is maximaal 1 op 19,5 bij enkel snelwegritten haalbaar.
    De Fiesta met de 1.6 (welke ook in deze Volford is gelepeld) is nog iets onzuiniger.

    Login om te reageren
  4. Volvo850man zegt

    9 september 2008 om 11:15

    Goed dat Volvo ook eindelijk echt ‘groene’ modellen gaat uitbrengen, zeker al het uiterlijk er ook nog op vooruitgaat.
    Wel wat jammer van die velgen, daar had toch wel wat mooiers onder gekunt?

    @Jesper: op de V50 komt geen achterspoiler toch? Alleen op de C30 en de S40 komt een spoiler…

    Login om te reageren
  5. dotternetta zegt

    9 september 2008 om 11:36

    Waarom krijgen “groene” auto’s altijd zulke vreemde velgen? Hier zitten toch geen elektromotoren in de velgen?

    Login om te reageren
  6. Tim zegt

    9 september 2008 om 11:41

    Dus na veiligheid gaat Volvo ook investeren in de zuinigheid.
    Goed bezig hoor, zeker als het exterieur er ook nog op vooruit gaat.

    Toch geloof ik niet dat deze velgen er volledig zo uit komen te zien.

    Login om te reageren
  7. JoepeN zegt

    9 september 2008 om 11:42

    @ dotternetta

    Open wielen verstoren de stroomlijn van ernstig. Vlakke wielen verbeteren de stroomlijn (en dus het verbuik) aanzienlijk meer dan een spoilertje. Ik vind deze velgen wel iets hebben. Lekker opvallend en stukken beter dan de wieldopjes waar de meeste eco-auto’s het mee moeten doen.

    Login om te reageren
  8. volvo C30 T5 zegt

    9 september 2008 om 11:45

    Je koopt gewoon een 17 inch wintersetje en klaar is kees, Cd’s draaien we in de auto niet eronder!!

    Login om te reageren
  9. volvo C30 T5 zegt

    9 september 2008 om 12:03

    @Tim

    In de eerste plaats is Volvo altijd al met Milieu bezig geweest en is het één van de voorlopers op gebied van milieuvriendlijkheid tijden het productieproces. Dat kan je van heelveel andere merken niet zeggen. Die maken wel een auto die op de weg iets milieuvriendelijker is, maar dat kan nooit meer compenseren wat daarvoor verloren is gegaan.

    In de tweede plaats die wielen zijn echt zo. Trust me. Beurs van Parijs zal je het zien.

    Login om te reageren
  10. DAT zegt

    9 september 2008 om 12:44

    @volvo C30 T5
    Mijn idee. En toch de 14% bijtelling; Kassa.

    Login om te reageren
  11. bleegh zegt

    9 september 2008 om 12:44

    Waarom maken autofabrikanten deze auto’s niet meteen? Ze hebben de technologie in huis om de auto zo zuinig te maken, maar wachten ermee om het model weer in de picture te krijgen. Belachelijk

    Login om te reageren
  12. Johan zegt

    9 september 2008 om 12:47

    De C30 valt dan in een voordeliger bijtellingsregeling!!!!!

    Login om te reageren
  13. volvo C30 T5 zegt

    9 september 2008 om 13:08

    DE C30 zal waarschijnlijk in een 20% bijtellingsregeling vallen, dit weten we pas na prinsjesdag. 14% is voorbehouden aan hybrides en kleine kippenhokken.

    Login om te reageren
  14. Mean Green zegt

    9 september 2008 om 13:10

    Gewoon deze maatregelen meteen op alle modellen toepassen ongeacht de motor, anders ben je volstrekt ongeloofwaardig!

    Login om te reageren
  15. GH zegt

    9 september 2008 om 13:28

    Last but not least heeft Volvo de luchtweerstand vermindert….
    Toch niet liever verminderd? *-)

    En waarom zou je dit dan niet op alle modellen doen?

    Login om te reageren
  16. denny zegt

    9 september 2008 om 13:34

    dat verbruik haalde ik, als ik mijn best deed 2 jaar geleden ook met een c200cdi…dus niets bijzonders…

    Login om te reageren
  17. Carfreak zegt

    9 september 2008 om 14:34

    Volvo C30 krijgt zowiezo geen 14% bijtelling.

    voor 14% wordt echter niet gekeken naar de bekende energielabels maar naar de CO2 uitstoot per kilometer. Voor benzineauto’s mag deze ten hoogste 110 gram bedragen en voor dieselauto’s slechts 95 gram.

    Als de regeling ingaat van 20% zal de C30 zeker daar invallen!

    Login om te reageren
  18. Solstice zegt

    9 september 2008 om 15:51

    Gave hot rod wielen. Als je deze vervangt door iets anders heb je het concept trouwens niet begrepen en toon je weinig respect voor de moeite die de technische mensen bij Volvo hebben gedaan om dit resultaat te behalen.

    Login om te reageren
  19. phantom zegt

    9 september 2008 om 18:32

    wat een lelijke wielen zeg, had er dan tenminste wat gepolijste velgrandjes omheen gedaan..

    Login om te reageren
  20. Viespeuk zegt

    9 september 2008 om 20:32

    Volvo ? Geef mij maar een Vulva !

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    9 september 2008 om 20:42

    Weer een groene uitvoering van een model. Heel klein beetje zuiniger, en met zo’n minder verkocht model moet men de wereld gaan redden… Nee, dan is BMW beter bezig door alle modellen aan te passen. Wanneer volgt er nu eens iemand!

    Login om te reageren
  22. floryn zegt

    10 september 2008 om 15:56

    dit soort paketten moeten op alle modellen en uitvoeringen worden uitgevoerd. Toch moet er altijd een soort keuzevrijheid blijven bestaan als het gaat om de esthetiek. Deze velgen zijn wel erg eighties citroen

    Login om te reageren
  23. C30_fan zegt

    25 september 2008 om 01:58

    Mooie kar. Zijn er al prijzen bekend? Nog te combineren met het mooie Advantage pakketje?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North