Volvo S60 en V60 Polestar tienduizenden euro’s goedkoper

Auteur: , 102 Reacties

Volvo heeft recent de lekkerste Polestar-modellen vernieuwd. We kregen meer vermogen maar verloren twee cilinders. En dat laatste zorgt voor een flink lagere aanschafprijs!

Wilde je namelijk eerder zo’n lekkere Zweed op de stoep zetten dan was je bijna een ton kwijt. Voor een paar euro meer had je dan een Audi RS4, BMW M3 of Mercedes C63 op de stoep staan, allemaal met een slordige 100 pk meer onder de motorkap. Het was dus best een lastige auto om te slijten.

Maar daar komt nu verandering in, want een Polestar S60 kost je voortaan €72.995 euro, terwijl een V60 €2000 meer moet opbrengen. Dat is een prijsverlaging van ruim €23.500 euro, die met name te danken is aan de lagere CO2 uitstoot. Alle andere details over de Volvo S60 en V60 Polestar lees je hier.



102 reacties

Nog steeds niks voor mij. Heb niks met de volvo’s van nu.
En wég is de lekkere sound, laat maar. Een viercylinder kan je ook voor 10 mille rijden in een sneue Kia Picanto of zo, daar hoef je geen 73 mille voor neer te tellen.
@parker: je liegt! Een Kia Picanto met viercilinder kost je zeker een mille of 15 :P
@CasperH: tweedehands voor minder dan tien mille
@parker: voor 73K heb je een volle 340i met een lekkere 6 cilinder.
@bartsmit: nou lekker klinkt die niet, weet niet of je die video laatst hebt gehoord?
@nopetrolnofun: Stukken beter dan die viercilinders in ieder geval.
@autofanaat: Zeg dat eens tegen de AMG fanboys die klaarkomen van die nep snerp uit zo’n A45.
@phaeton: gelukkig heeft BMW dat beter opgelost met geluid over de boxen..
Zo, dat is nog eens een beste prijsverlaging!
Ooit als occasion oppikken! Wat een mooie bak :D
De S60 vind ik een van de mooiste Volvo’s op dit moment. De V60 is ook mooi, maar ik ben niet zo’n fan van de station in het algemeen. Een positieve prijsdaling, maar nog steeds niet erg goedkoop. Een stuk goedkoper dan zijn concurrentie, maar niet mooier. Ik zou doorsparen..
@viezefreddyw: Prima prijs toch voor een snelle, vast niet kale D segmenter? Hot hatches zijn tegenwoordig bijna net zo duur met wat opties.
@viezefreddyw:
Nog steeds te duur dus….
Wanneer is ie niet te duur dan? Als er een Porsche of BMW logo op zit?
@Rob: en @stfu: Ik heb even de prijslijsten met de standaard opties bekeken van de Polestar en ik moet er inderdaad even op terugkomen. Het is lang geen gekke prijs als je bekijkt wat er standaard al op een Polestar zit. In principe is hij bijna fully loaded met opties, standaard al.


Voor €72.995 heb je een auto met onder andere:
– Navigatie
– Harman Kardon geluidssysteem
– Verwarmbaar stuurwiel, voorstoelen- en achterbank
– Park Assist camera en sensors voor en sensors achter

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus voor dat geld heb je een hele mooie auto die standaard al haast vol zit met opties. Dus nee, geen slechte keuze.
@viezefreddyw: Maar de vraag is ook of je al die opties wil. Je zit er hoe dan ook dus aan vast en meot er sowieso voor betalen (wel voor een schappelijke prijs).

Ik zou niet al die opties hoeven. Is alleen maar gewicht, dus minder rijplezier en hoger verbruik. Verwarmbaar stuurwiel? Een beetje vent stelt zich niet aan. Zelfde geldt voor verwarmbare stoelen. Na 5 minuten zitten is de stoel ook warm. Parkeersensoren? Ik heb mijn rijbewijs gehaald dus ik kan zelf parkeren.

Alleen die navi en de geluidsinstallate zou ik erg prettig vinden.
@berlinetta: Klopt, het is inderdaad de vraag of je al die opties wilt hebben. Maar ik kan je garanderen dat er een hoop mensen zijn die zulke opties willen als ze bijna 80.000 euro neerleggen voor een auto. Verwarmbare stoelen vind ik trouwens heerlijk, stuurwiel is inderdaad overdreven en overbodige luxe.

En je zegt dat je parkeersensoren niet nodig hebt want je hebt je rijbewijs gehaald. Helaas gaat die vlieger voor lang niet iedereen op. Als ik soms zie hoe moeilijk mensen het hebben met het parkeren van hun Suzuki Swift…
@viezefreddyw: Klopt. Ik sprak ook eigenlijk voor mezelf. Er zijn genoeg mensen die al die opties kunnen waarderen.

Het ligt ook een beetje aan het type auto vind ik. Als je een grote SUV of een grote limo rijdt, dan maakt het gewicht toch niks meer uit. Dan zou ik ook zo luxe en comfortabel mogelijk willen reizen. Maar in een sportief bedoelde auto zoals deze is al die luxe voor mij niet wenselijk.
@viezefreddyw: verwarmd stuur had ik op mijn vorige auto. Verrassend fijn. Zat in een optiepakket, anders had ik het nooit besteld, maar ik mis het in de winter nu echt.
@berlinetta: airco en stuurbekrachtiging ook maar laten zitten?
Wat een onzin, gemak dient de mens
@hplh: Ieder zijn ding toch? Ik zeg niet dat ik geen opties zou willen. Sommige opties zijn ook voor mij een must. Maar zaken als parkeersensoren en stoelverwarming zou ik niet noodzakelijk vinden. Airco en stuurbekrachtiging daarentegen wel. Is gewoon een persoonlijke keuze. Dat jij dat onzin vindt, dat is jouw zaak.
@berlinetta: alleen zijn het geen opties, maar standaarduitrusting ;)
@viezefreddyw:
Weet je wat nu het merkwaardige is, en dat is niet perse een verwijt aan jou, maar haast niemand lijkt te vallen over de 80k die een BMW M2 moet kosten. Of de kleine 70k die een Porsche Boxster moet ophalen. Of de 60k (zonder belastingen!) die de nieuwe TT-RS moet opbrengen.

Maar bij een Volvo Polestar, Alfa 4C of Abarth 124 hebben we het alleen over de prijs…. Merkwaardig vind ik dat.
@Rob: Je hebt volkomen gelijk. In dit specifieke Volvo-geval heb ik niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Tot ik de prijslijst en optielijst onder ogen kreeg vond ik hem best prijzig zoals ik in mijn eerste reactie aangaf.. Maar eigenlijk zijn deze twee Volvo’s spotgoedkoop en al helemaal als je het vergelijkt met zijn concurrenten.

Het zou goed kunnen dat ‘we’ niet vallen over de prijzen voor de auto’s die je noemt omdat het ‘priemiejum’ is, dus kan je verwachten dat er zulke prijzen gevraagd worden door die merken. Dus eigenlijk zijn ‘we’ daardoor niet verrast.

Je hebt me aan het denken gezet.
@Rob: Goeie. Voor 10k minder dan een M2 of 718 S heb je een zeer complete en snelle auto die je altijd en overal met je hele familie kan gebruiken. De Volvo wordt zelfs nog goedkoop op deze manier ;)
@Rob: iets met appels en peren?
@viezefreddyw: ja.. en een 2.0 turbo blok… met in de basis een voorwiel aandrijver (waar de achterwielen soms mee mogen spelen).

Als je in die klasse koopt, is het ook lekker om het gevoel te hebben om een dikke motor te hebben.
Vergelijk t met een A45 AMG en de C63 AMG. Waarschijnlijk kan Jan met de pet een stuk sneller rijden in een A45 AMG; maar een C63 is 10x zo leuk!
@viezefreddyw: Sterker nog, de opties beperken zich tot een (metallic)kleur en een schuifdak, en dan heb jet het zo ongeveer gehad.
@viezefreddyw: wij rijden voor de helft van dat geld een Kia Optima met dezelfde opties. Alleen is de auto qua pk’s wat minder ….
@viezefreddyw: en bij Audi heb je dan zelfs nog raamslingers voor 70k
Meer een BPM verlaging dus dan een prijsverlaging vanuit Volvo, belachelijk hoe duur die CO2 toeslag kan zijn op nieuwe auto’s!
@madmarky: Mustang V8 kost in NL 65k meer dan in Duitsland dankzij de CO2-heffing. Dat slaat inderdaad helemaal nergens meer op.
Zijn die 4 cilinder blokjes niet veel sneller versleten als je er zo veel vermogen uithaalt ?
@hummer95: ja
@punicaoase: maar onderhoud en hoe je met de auto omgaat (eerst warm rijden) heeft ook een flinke invloed…
@punicaoase: troep is het. De xc60 T5 van mijn moederske die had na 1000km al zwarte uitlaatpijpkes. Kan me niet voorstellen dat dit normaal is..
@kennone: ja, dat is normaal voor een moderne benzinemotor.
@kennone: ik zou de kwaliteit van een (hagelnieuw) blok idd gaan beoordelen obv de kleur van het uitlaat sierstuk…
@ukbob: Ik vergeet de vergelijking. De wagen van ons pa die heeft na 30.000 nog geen aanslag. En dat is niet omdat het poetser is. Is overigens ook een benzine maar dan met bijna het dubbele aan pk’s. Ook moet er bij die xc60 elke +/-4000km een liter olie bij. Vind ik niet normaal voor een nieuwe auto.
@kennone: je ziet het ook vaak met de 4 cylinder blokjes in auto’s met 4 pijpen: 2 pijpen zijn zwart en de andere 2 pijpen nog grijs.
Is dat nou omdat er niet ‘genoeg’ hete lucht etc uitkomt om alle 4 op te vullen; of omdat de distributie van de airflow slecht is ontworpen? Of zijn er van 2 van de 4 geeneens aangesloten?
@gregorius: dat zijn vaak auto’s waarbij er een klep in de uitlaat zit, kan je gelijk zien of ze vaak of juist zelden in “sport modus” rijden!
@kennone: Dit is omdat de nieuwe benzine motoren direct ingespoten zijn. Roet vorming (onverbrande HC’s enzovoort…) Bij indirect ingespoten benzine motoren had je geen roet vorming.
@kennone: Pffffff……. Gast… Moet ik jou uitlachen of doe je het zelf?
@piebepost: Nee hoor. Lach maar
@hummer95: Zal wel meevallen. Uiteraard gebruik je de motor 90% van de tijd niet maximaal. Dan treedt er net zoveel slijtage op als bij een viercilinder met minder vermogen.
@hummer95: niet persee, wel kwetsbaarder. Je zult de motor beter moeten behandelen om te voorkomen dat deze snel slijt. Mits de motor goed gebouwd is, want sommige fabrikanten bezuinigen daar op (het is nogal duur).
Tja… Maar de oude T6 motor als 6cil is toch echt beter dan de T6 van nu als 4cil… Je mist gewoon een deel van de beleving nu, en pakt minder mooi op dan eerst
@spykerboy: cool, jij hebt in beide versies gereden? Vertel er eens wat meer over?
@escort77: Laat ik hem dan even aanvullen. Ik werk op een boomkwekerij. De bedrijfsauto is daar een Nissan Patrol 3.0 diesel. De vorige was hetzelfde model, ook 3.0 diesel. Met het verschil dat de oude een 6 cilinder had. Deze trok vanaf zo’n 1500 toeren alsof het niets was. Nu met het 4 cilinder turbo blok zal er vast wat meer vermogen zijn. Toch moet je flink de toeren in (2500+) om er echt n beetje pit uit te halen, en ja dat is nodig met een zware aanhanger. Verder al redelijk wat stukken gehad aan de turbo op deze nissan.

Op dezelfde plek hebben we ook een vrachtwagen.
De oude mercedes 1317 is ingeruild voor een Atego 1218. 10 pk en een turbo meer, 2 cilinders minder. Elk miniscuul heuveltje dient er teruggeschakeld te worden.

Ik kan over de volvo niet oordelen, maar ik ben er redelijk zeker van dat je die 2 cilinders behoorlijk mist als je een oude t6 gewend bent.
@bartteeuwen: Kan ik me goed in vinden. Op papier zijn veel motoren wel te vergelijken als de cijfers een beetje overeenkomen.
In de praktijk zijn er soms behoorlijke verschillen, het is ook net hoe het vermogen in combinatie met koppel opgebouwd word en in welk opzicht het gebruikt word.
Er zijn zoveel factoren waar een fabrikant tegenwoordig mee te maken heeft om iets op de markt te brengen. Dik 20k lagere consumentenprijs omdat de uitstoot op papier minder is dan een 6cyl en de productie kosten bijna gelijk blijven… ik snap Volvo wel, al heeft mijn voorkeur de 6 pitter die waarschijnlijk minder uitstoot bij normaal gebruik en nog langer mee zal gaan ook.
@escort77: nee heb nog niet in een 4cil polestar gereden, maar wel de 6cil versie en mijn moeder reed een xc60 T6 met 340pk (gechipt vanaf 304pk) dus heb genoeg ervaring met de 6cil, en onlangs in de 4cil t6 xc60 gereden en dan mis je toch een deel van de motor beleving, ja er is iets meer power met de 4cil maar het is ook pas later beschikbaar etc…. Daarbij zuipt de nieuwe 4cil t6 als een malle! In mijn beleving erger dan onze gechipte t6 toen dr tijd… Maar misschien ben ik bevooroordeeld daar ik eigenlijk geen enkele 4cil echt lekker vind rijden, voor mij altijd minimaal een 6cilinder, (ondanks dat ik een oude swift rijd om zo snel te sparen voor een goede 6+cilinder weer)
@spykerboy: 6 Cylinders zijn ook niet alles, zeker V6 benzines vind ik vaak wat aan de luie kant als (maar vaak wel lekker smooooooth). Maar er zijn een hoop echt leuke 4 cylinders gemaakt, en zeker niet alleen maar exotische. Probeer eens een Subaru WRX/STI (Mitsubishi EVOs vind ik persoonlijk wat minder), Honda S2000/Type-R blokjes, (Oude) Alfa en Fiat TwinCams, Renault Clio RS (voor de turbo, dat wel), RX-7, 1.8t van VW, heck zelfs het lotus 1.8t S blokje vind ik nog cool klinken. Hedendaagse 4 cylinders klinken niet meer zo rauw en een beetje te gemaakt, maar ach, ze zitten tegenwoordig allemaal >300pk in een hatchback… waar klagen we eigenlijk over.
@escort77: ik heb beide versies T6 gereden. De 6 en 4 pitter. Zelfs de 285pk T6 is fijner dan de nieuwe 4pitter. 6 pitter is een stuk rustiger en bouwt veel beter zijn vermogen op. En bij die 4pitter lijkt hij moeilijk aan zijn vermogen te kunnen komen. En als je zijn hele toeren gebied gebruikt vind ik hem behoorlijk nerveus
Hopelijk betekent dit dat we een klap meer Polestars in het straatbeeld zullen zien.
Is de moeite, zo in prijs zakken!
Hoop voor de Volvo dealers dat zij de “oude” niet meer op voorraad hebben, anders wordt het helemaal mission impossible
@bart1000: Die krijgen ze vast wel in een ander land verkocht waar mindere strenge regeltjes gelden.
@bart1000: Hier in Emmeloord staat er een tweedehands te koop voor de prijs (bijna € 78k) van een nieuwe….. Ben benieuwd waar die auto naartoe gaat.
http://www.jacobschaap.nl/volvo/voorraad/detail/volvo/v60/6942429-volvo-v60-30-t6-awd-polestar-350pk-6-cilinder-1-van-de-slechts-40-in-nederland-fabrieksga
Die velgen… *KWIJL*

Het is jammer dat ze net niet fatsoenlijk kunnen opboksen tegen de M’s, RS-en en AMG’s. Dan was de hoge prijs ook wat meer gerechtvaardigd…

S60 is een erg mooie auto vind ik, zeker in polestar uitvoering. V60 is wat minder in de polestar uitvoering.
@kliko: Hoge prijs? Lees je mee met wat hier zoal nog meer geschreven staat?
Ik haat die Nederlandse co2 regels
Over een aantal jaar toch maar op zoek gaan naar een goede gebruikte 6 cilinder Polestar!
@joezerneem: 54k voor een 2e hands in Duitsland met 15k kilometers, net warm gelopen dus
Overigens is van die 6 cilinder ruim 70% geëxporteerd naar het buitenland…
@joezerneem: BPM-teruggave maakt het waarschijnlijk een interessante handel.
Mooi maar het blijft een FWD 4 cyl, kan niet op tegen de 335i of de S4. Moeten ze ook niet willen natuurlijk, ik vind 77k nog steeds veel geld.
@mazdarx: Hij heeft AWD, maar staat wel op een FWD-gebaseerd chassis.
@mazdarx: 335i misschien, maar qua onderstel is de s4 niet veel specialer. Ook voorwielaangedreven in de basis, waarbij bij gebrek aan tractie de achterwielen meedoen.
Maar onthoudt deze woorden: Binnen 5 jaar zullen bmw en audi in een 35i (eender welk model) of s4 4 cilinders gaan leveren, om dezelfde reden als waarom Volvo het al doet en waarom deze belastingverlichting plaatsvindt!
@noudjuh: er zit qua aandrijving nog wel een verschil tussen de S4 en de Polestar. Een S4 heeft permanente vierwielaandrijving, een Polestar moet het met haldex doen. En dan heeft de S4 ook nog eens torque vectoring op de achteras (als je extra betaalt natuurlijk). Met die viercilinders zal het ook wel meevallen, de zescilinders van BMW en Audi hebben nu al een lagere uitstoot dan de viercilinder in de Polestar.
@noudjuh: Ik denk dat die zescilinders nog wel even blijven hoor. BMW heeft net een nieuwe ontwikkeld. Die zullen ze toch echt langer dan 5 jaar gebruiken.
Ik vind het nog steeds een hoop geld, maar als je ziet wat je ervoor krijgt is het best een goede deal. Maar zou ik het doen? Het is een hele gave auto die er goed uit zien, snel is en ook nog redelijk zuinig is. Door de AWD ook altijd te gebruiken.
Maar aan de andere kant is het een Volvo S/V60. Sinds die zoveel wordt geleased, ben ik keihard opgeknapt op deze auto. Ik zou hem denk ik laten staan.

Voor dit geld dan liever een Jag XE met wat minder vermogen. Rijdt waarschijnlijk net zo goed, maar is iets langzamer. Dan rij je wel iets specialers dan dit.
@berlinetta: Het voordeel is dat niemand door heeft dat je een snelle auto hebt. Iedereen denkt gewoon dat daar een smurf rijd in een lease S60/V60 en dat is ook wat waard vind ik.
@robert110: Ja dat kan. Moet je hem uiteraard in een normale kleur bestellen.

Ik snap ook dat mensen houden van een sleeper-uitstraling. Kan het zelf ook in een bepaalde mate wel waarderen, maar toch hou ik ook wel van een sportieve uitstraling bij een snelle auto. Dat hoeft niet overdreven te zijn, maar gewoon subtiel. In principe voldoet deze Volvo daar perfect aan. Maar ik blijf me eraan storen dat het in de basis de grootste leaseslet van het land is.
@berlinetta: RWD op de jag!
Heerljk. Ik zou veel liever dit hebben dan een BMW, Audi of Mercedes. Het ziet er nog eens beter uit ook. Als ik ooit een familie auto nodig heb ga ik op zoek naar zo een (en dan hopen dat ze op de tweede hands markt betaalbaar zijn geworden)
Vind het zo jammer dat ze de interieur designers van Saab hebben overgenomen na het faillissement. Nu zijn de volvo dashboards ook gewoon een platte plaat plastic met knoppen erop.
zo, leuk die Co2 verlaging,
Nu met 4 cylinder, dus het laatste beetje karakter dat er in zat is ook verdwenen.
Als stationcar compleet overbodig, de laadruimte is meer een soort brievenbus, zo klein.

Ik heb de hybride, puur als voordelige bijteller, maar ik heb nog nooit zo’n kleine onhandige auto gehad.
@wimbers: dan ben je helemaal gezegend met weinig kofferruimte idd
Ik had onder het voorgaande artikel al aangegeven dat de staat 24.378 euro minder rekent voor de viercilinder. Volvo/Polestar steekt dus een kleine 1000 euro in eigen zak, maar het blijft een goede aanbieding. Kom maar op met de dubbeltest tegen de S4!
Hoeveel vermogen zit er nu in dan?
@dutchdriftking: 367 pk en 470 Nm. Alle info staat in de laatste link.
@dutchdriftking: Even wachten op RICA, die gooit er zo weer 40pk bovenop.
@joezerneem: heico heeft toch mijn voorkeur.
Niet meer dan logisch. De funfactor is ook met minstens 25% omlaag gegaan.
Zal wel aan ik liggen maar ik zie de v60 liever dan de s60
Echt n oud model al, de volvo s60…maar vind em nog steeds mooi!
@noreplacementfordisplacement: Daar zeg je ook wat. Deze Volvo is ondertussen al aardig lang op de markt. Dan geef je wel even 70k uit voor een auto die in de herfst van zijn leven is. Nog meer reden om voor de XE te gaan. Of anders zou ik even wachten op de Giulia (mits ik daar het geduld voor heb).
@berlinetta: die XE ziet er anders ook behoorlijk gedateerd uit. Ik zou daar echt niet voor gaan zo’n klassiek ogende sedan. Beter even wachten tot mei volgend jaar, dan staat de nieuwe V60 voor de deur!
@freezzr: De XE is inderdaad erg behouden vorm gegeven. Was er ook nooit zo kapot van, totdat ik laatst een erg fraai model zag rijden. Donker metallic blauw en mooie licht metalen velgen, zwarte grille en raamomlijsting en een sportpakket. Zag er toch echt wel strak uit. Sindsdien ben ik wel om.

Het komt er dus wel op neer dat een XE alleen te pruimen is, als je flink wat opties aankruist. Pas vanaf 60k heb je een leuke. Vind ik normaal gesproken teveel geld, maar ik zou dan liever 60k uitgeven aan de XE dan 70k aan de Volvo.
@freezzr: eens, de S60/V60 zijn ontwikkeld vanaf ca 2005 en in 2007 is het ‘platform’ voor het eerst in de vorm van de XC60 geïntroduceerd. Uiterlijk en interieur zijn onderhand mega gedateerd ondanks wat facelifterij en de rij-eigenschappen zijn verre van bijzonder. Voor hetzelfde geld zijn véél modernere auto’s te koop. De ontwikkelingsbudgetten van Volvo zijn ook verwaarloosbaar klein vergeleken met die van bijv. VAG, Toyota of BMW. Blijft een net-niet merk, dat Volvo. Alleen in de Nordics en in Nederland zijn ze er dol op, in de meeste andere landen loopt men er met een bocht omheen.
@parker: Volvo-hater? Mega gedateerd, etc.etc. Vindt ik niet op z’n plek. De V/S60 vindt ik persoonlijk nog steeds een van de mooiere wagens beschikbaar. Het wordt wel bijna tijd voor een volledig nieuwe V60… De actiemodelletjes komen eraan, dat zegt genoeg… Als de planning die ik bij de dealer heb gehoord klopt kan ik mijn huidige V60 straks zo omruilen ;)
@freezzr: nee hoor, gewoon realistisch. Het verschil in interieur en afwerking tussen bijvoorbeeld de V60 en de nieuwe XC90 of V90 is echt immens groot. Maar er zit dus ook bijna 10 jaar verschil tussen de ontwikkeling van beide auto’s, niet meer helemaal van deze tijd. Vanaf de introductie af was de V60 trouwens ook bepaald geen verkooptopper, was het niet voor de PIH, dan was het ding een stille dood gestorven
@berlinetta: Klinkt misschien stom, maar zou voor een full options talisman gaan van 44k. Ik weet het, geen rwd. Maar zag dat ding in het echt laatst, en woow wat een mooie bak. Renault heeft zichzelf echt overtroffen…
Alleen die kleur al laat zien hoe de mentaliteit van Volvo is. We maken een dikke power wagon van onze V60 en maken hem opzichtig blauw, maar dat werkt, en het tekent meteen de hele Polestar range. Ik vind dat zo geweldig. Niemand durft een Mercedes in deze kleur te rijden, maar met een Volvo doe je dat gewoon.
Dat prijsverschil zegt meer over hoe absurd ons belastingstelsel is dan over de auto.
Dat is een flinke daling. Aan de andere kant vind ik het ook wel een minwaarde ten opzichte van de 6 cilinder. Maar goed die 4cilinder is vast heel zuinig…. in de test. En in de praktijk spoelt de enorme turbo op en zuipt hij waarschijnlijk even hard maar goed dat maakt niet uit.
Ze zijn wel lekker bezig daar bij Volvo. Alle fijne motoren knikkeren ze eruit.
@nopetrolnofun:
Volgens mij heeft Volvo alles met meer dan 4 cilinders dood verklaard.
Wel een makkelijke manier om je ontwikkelkosten in de hand te houden.
Liever een ouder model V70R awd. Nog steeds 300pk maar stukken goedkoper.
1 april
Eindelijk zijn die prachtige Polestar velgen leverbaar voor de ‘gewone man’!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).