• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo S60 en V60 Polestar hebben vanaf nu méér pk

Auteur: rynnus, gepost 1 april 2016 om 13:43 – 29 Reacties

Polestar


Kijk, daar worden we vrolijk van.

De snelste editie van de S60 en V60 is nu nog krachtiger. Dat is mooi, maar dat de Zweden de zes-in-lijn motor gaan vervangen door een viercilinder pruttelgebakje, zitten wij niet zo op te wachten. De V60 heeft nu 367 pk. Dat is niet niks voor vier cilinders. De sprinttijd is ondanks het toegenomen vermogen hetzelfde gebleven: 4.7 seconden naar de 100.

De combinatie van turbo plus supercharger -die een indrukwekkende boost van 2.0 bar levert- zorgt ervoor dat het maximaal koppel van 470 Nm pas bij 3100 toeren beschikbaar is. Turbolag? We zullen zien. De auto is door twee cilinders minder 24 kg lichter geworden op de vooras. Dat zijn toch weer twintig pakjes suiker. Verder werd de achttraps automaat geoptimaliseerd. Maar echt heel blij worden we hier niet van.

De in gelimiteerde oplage gebouwde Polestars komen ook naar Nederland. Dus als je er een beetje snel bij bent kun je je nog slag slaan. Hoeveel je dat gaat kosten wordt later bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Polestar is evenveel waard als Volvo (?)
  • Dit is de lekkerste Volvo S60 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

motor, Polestar, s60, v60, Volvo

Vorig bericht: « Subsidie helpt: 115.000 pre-orders voor de Model 3
Volgend bericht: Met deze livestreams volg je gratis het nieuwe F1-seizoen [update 2020] »

Lees Interacties

Reacties

  1. hanse1one zegt

    1 april 2016 om 13:46

    Vandaag geloof ik niets….

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 april 2016 om 13:47

      @hanse1one: Oh wacht.. aha..

      Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      1 april 2016 om 14:04

      @hanse1one: ja Hanse 1one April. Grappig. (Voor de betweters onder ons, ik weet dat het “the first of April” is)

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    1 april 2016 om 13:46

    Ik zie het probleem niet zo… de Polestar was toch in eerste instantie toch bedoeld als een gelimiteerd model? Dus ik zou zeggen, liever extra exemplaren met viercilinders dan helemaal niets.. Het maakt je Polestar met zespitter niet minder exclusief..

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    1 april 2016 om 13:55

    hmmm, ik hoop echt dat het een grapje is. Kunnen ze geen fijne 5-pitter ontwikkelen voor dit soort modellen?

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      1 april 2016 om 14:35

      @dutchdriftking: Audi heeft nog wel wat liggen met een gelijk aantal peekaas…

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        1 april 2016 om 18:27

        @mzonneveld: dat zou ik een grote afknapper vinden.

        Login om te reageren
      • remcott zegt

        1 april 2016 om 19:10

        @mzonneveld: Mercedes AMG en Ford ook wel in deze vermogensklasse, alleen vier cilinders.

        Login om te reageren
  4. theyoungsaablover zegt

    1 april 2016 om 13:57

    Besparing op zuigers :p

    Login om te reageren
  5. SpeedfreakR zegt

    1 april 2016 om 14:00

    Ook de velgen zijn nieuw

    Login om te reageren
  6. volvoturbo zegt

    1 april 2016 om 14:04

    Check hier: https://www.polestar.com/nl/news/all-news/

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      1 april 2016 om 14:17

      @volvoturbo: Wat is daarmee?

      Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      1 april 2016 om 14:19

      @volvoturbo: directe url naar de bron van dit artikel: https://www.polestar.com/nl/2016/04/01/new-367-horsepower-volvo-s60-and-v60-polestar-now-available/

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      1 april 2016 om 15:22

      @volvoturbo: ook dat bericht is op 01-04 geplaatst ;)

      Login om te reageren
      • volvoturbo zegt

        1 april 2016 om 15:29

        @racerx: klopt. Geen garantie dat de info ook klopt inderdaad. Time will tell….

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          1 april 2016 om 15:48

          @volvoturbo: ik hoop van niet, die Volvo straight six is een prachtig (klinkend) stuk mechaniek.

          Login om te reageren
  7. knipperlichtje zegt

    1 april 2016 om 14:33

    Prima zet. Het verlies van de zescilinder is jammer, de besparing van de viercilinder zal de prijs daarentegen flink omlaag brengen. De fiscus rekent namelijk 24.378 euro minder aan CO2-heffing voor de zuinigere viercilinder. Als volvo/polestar tegen dezelfde prijs kan blijven leveren is de polestar opeens een geduchte concurrent voor de S4 en C450. Overigens is het opvallend dat de viercilinder op papier al marginaal minder zuinig is dan de zescilinders van Mercedes en Audi.

    Login om te reageren
  8. martijn11 zegt

    1 april 2016 om 14:36

    Hoe meer pk hoe beter

    Login om te reageren
  9. autofanaat zegt

    1 april 2016 om 15:00

    Ik hoop dat dit een goede 1 april grap is, zou erg jammer zijn als et echt een vierpitter inkomt.

    Login om te reageren
  10. stijnnert zegt

    1 april 2016 om 15:02

    Waarom 4 cilinders Volvo waar zijn de 5 cilinders gebleven

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      1 april 2016 om 15:43

      @stijnnert:

      Ik koester momenteel mijn Volvo 5-pitter.

      Login om te reageren
      • shootingbraker zegt

        1 april 2016 om 17:42

        @Hubert: idem

        Login om te reageren
      • kliko zegt

        4 april 2016 om 08:53

        @Hubert: Ik ook. Toch wel een beetje de laatste der Mohikanen!

        Login om te reageren
  11. volvaudi zegt

    1 april 2016 om 15:43

    @rynnus
    Is het niet zo dat de 6-cilinder variant 350pk had en een oude 6-traps geartronic? 17pk meer is niet zo spannend maar die nieuwe 8-traps automaat vind ik wel super!

    Login om te reageren
  12. ds3thp zegt

    1 april 2016 om 17:35

    Mocht het geen grap zijn, dan lijkt het mij nogal voorbarig om te oordelen dat “het niets is”
    Daarnaast schijnt de standaard versie van dit blok (306pk) echt een ontzettend fijn blok te zijn met een prima automaat!!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      2 april 2016 om 08:08

      @ds3thp: schijnt.. Heb er aantal keren in gereden zowel in de xc90 als in de v60. Maar die 3liter was echt veel fijner, Vermogen over het hele toeren gebied, 4pitter is echt een nerveus blok en hij lijkt echt moeilijk aan zijn vermogen te kunnen komen. Ben van mening dat de 8 bak met zijn korte versnellingen het er ook niet beter op maakt bij de 4pitter. Was misschien beter geweest als ze deze aan de 3.0T6 hadden gehangen

      Login om te reageren
  13. kennone zegt

    1 april 2016 om 23:55

    Neeee. Na het uitsterven van de 5 pitter was de 6 pitter het enige mooie wat Volvo nog te bieden had.. Vervangen ze hem ook met een olie drinkende slecht vermogen opbouwende 4 pitter. (Zal trouwens ook lekker lang mee gaan op 2 bar..) -1

    Login om te reageren
  14. wildbeest zegt

    2 april 2016 om 22:04

    Mis de ouderwetse T5-R

    Login om te reageren
  15. sjeemsbond zegt

    26 april 2016 om 10:10

    On topic – knap van Volvo om zoveel vermogen uit een 4 cilinder te persen. Jammer dat je het model niet echt met sportief kunt associeren.
    Off topic – 24 pakken suiker…tenzij de pakken suiker van jouw huismerk 1,2KG wegen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North