• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezel

Auteur: ricardo, gepost 28 april 2015 om 16:48 – 40 Reacties

Afbeelding Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezelAfbeelding Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezelAfbeelding Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezelAfbeelding Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezelAfbeelding Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezelAfbeelding Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezelAfbeelding Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezelAfbeelding Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezel

Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezel
De V40 is bedekt met een vleugje sportiviteit. Maak kennis met de meest vercarboniseerde Volvo in de geschiedenis van Volvo.

De V40 met een R-design pakket ligt al niet verkeerd op het netvlies, met de Carbon Edition willen ze de c-segmenter (vooral geliefd bij leasevolk dat in de 14%-categorie shopt) nog een tandje sportiever maken. Door Polestar hun magie in en onder de auto uit te laten voeren? Niets van dat. Het is een overdaad aan koolstofvezel geworden.

Onder meer het dak, de spiegelkappen en de instaplijsten zijn uit koolstofvezel opgetrokken. Zeker dat dak is een verregaande optie, wat tegelijkertijd voor een lager zwaartepunt moet zorgen. Hoeveel kilo ermee bespaart wordt zegt Volvo alleen niet. De V40 Carbon Edition heeft verder het sportonderstel aangemeten gekregen, een dakspoiler, en rolt op nieuwe 19-inch wielen met een zwarte afwerking. Iets dat ook terugkomt bij de uitlaatpijpen, die in hoogglans zwart zijn gespoten. Van binnen herken je de koolstofeditie aan rode gordels en een mix van nubuck en leer.

Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezel

343 stuks

De V40 Carbon Edition is te bestellen met T5-motor, die 245 pk’s op de voorwielen afvuurt, of als D4 dieselstoker, die 190 pk krijgt toegestopt (en 20% bijtelling noteert). Volvo limiteert de oplage tot 343 exemplaren, waarbij ze er vanuit gaan dat de aftrek hier in Nederland gretig zal zijn. 100 stuks zijn namelijk voor ons gereserveerd. De prijs ligt op €42.495.

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, carbon, Diesel, v40, Volvo

Vorig bericht: « Wie gaat er 11.000 voertuigen aan de politie leveren?
Volgend bericht: Zo maak je een sjonniebak van de Jaguar F-Type »

Lees Interacties

Reacties

  1. swordfish zegt

    28 april 2015 om 16:57

    Toch mooi dat ze niet dit pakket op de D2/3’s leveren, want dat zou wel echt treurig worden: een carbon dak op een anti-carbon(dioxide) auto :-D

    Login om te reageren
  2. mdegoede16 zegt

    28 april 2015 om 16:58

    Hebben ze weer iets moois maken ze er maar 343 stuks van waarom volvo, hier houden de mensen van

    Login om te reageren
    • introductiemap zegt

      28 april 2015 om 17:10

      @mdegoede16: precies, mensen houden van exclusiviteit! En laat massaproductie en exclusiviteit nou net niet samengaan.

      Login om te reageren
      • jordip zegt

        1 mei 2015 om 15:06

        @introductiemap: en de Nissan gtr/masserati ghibli. Vrij exclusieve wagen die geschikt zijn gemaakt voor massaproductie

        Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    28 april 2015 om 16:59

    Ik mis even hoeveel kilo’s dat bespaart.
    En het zal toch ook wel resulteren in een gunsitger brandstof verbruik; op die manier heb je die extra investering toch al wel in een km’tje over 4miljoen terug verdiend!

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      28 april 2015 om 17:06

      @gregorius: enige verschil zou je in het dak moeten merken denk ik.. of je nou kunststof spiegelkappen hebt of koolstof, t weegt allebei niks.

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        28 april 2015 om 18:07

        @sr20det:
        Denk ik ook niet eens, wat je kan winnen op de gewichtsbesparing van de plaat. Kost je ongeveer weer extra gewicht om die plaat in het dak te monteren.

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          28 april 2015 om 20:33

          @faalhaas: idd en een alu dak weegt tegenwoordig ook geen reet meer

          Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 april 2015 om 17:46

      @gregorius:
      Misschien net genoeg om de lichtbak van oomagent te compenseren?
      Nu we toch weer gaan aanbesteden….

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    28 april 2015 om 17:02

    Ik zou zeggen doe maar een normale met panoramadak. Een carbon dak is op een BMW M3 al een beetje gekunsteld, laat staan op een V40.

    Login om te reageren
  5. 560pkferrari zegt

    28 april 2015 om 17:13

    Dik hoor! Maar die 19″ wil je niet, samen met het sportonderstel houdt je geen comfort meer over.

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    28 april 2015 om 17:30

    Las cabrio….

    Login om te reageren
  7. mercedesbenz63 zegt

    28 april 2015 om 17:47

    Geef dan de iets grotere versie

    Login om te reageren
  8. testarossa zegt

    28 april 2015 om 17:47

    Speciaal voor de lease rijder!

    Login om te reageren
  9. audirijder zegt

    28 april 2015 om 17:47

    42.500 euro?? Voor een paar duizend euro meer heb je ook een 5 serie diesel met 20% bijtelling of een Audi a6 diesel met 20% bijtelling.

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      28 april 2015 om 19:06

      @audirijder: Hou je jezelf nu voor de gek met appels en peren? Want:
      A4 Avant 2.0 TFSI 225 pk vanaf 50k, A4 Avant 2.0 TDI 190 pk vanaf 48k.
      Dat is kaal, inclusief opties vergelijkbaar aan de Volvo ben je nog vele duizenden euro’s verder van huis.

      Login om te reageren
      • audirijder zegt

        28 april 2015 om 19:11

        @stephanotis: Ja alleen rijd je dan wel in een lullige c segmenter… van 44 duizend en als je de Audi a6 aankleed met de business lijn dan ben je voor 51 duizend klaar. Ergo wie deze v40 koopt staat echt voor lul.. Kom op zeg 44 duizend stuk slaan op een c segmenter en dan maar 190pk.

        Login om te reageren
        • ter zegt

          28 april 2015 om 19:57

          @audirijder: Vertel het alle GTE rijders…

          Login om te reageren
          • audirijder zegt

            28 april 2015 om 20:25

            @terrorizer: Ja maar die betalen maar 7% bijtelling in plaats van 20%. Groot verschil.

            Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          28 april 2015 om 22:20

          @audirijder:
          Tja, dan heb ik toch liever een premium Volvo dan een A6.
          Het oog wil ook wat en een beetje betrouwbare leaseslet is wel zo handig.

          Login om te reageren
        • mcshine zegt

          28 april 2015 om 22:52

          @audirijder: en dat moet een E-segmenter zijn omdat het meer indruk maakt? Ik heb liever een übervolle c-segmenter.

          Login om te reageren
    • freezzr zegt

      29 april 2015 om 07:02

      @audirijder: ik denk dat er niet veel mensen zijn die dit met eigen geld kopen. Kom je snel in de lease terecht. Het verschil ‘ff’ tussen 42k en 50k is een groot verschil in de leasekosten. Als je 50k kunt leasen kijk je volgens mij sowieso niet echt bij een V40, no offense! En dan speelt nog het aspect of je met een A6 of 5-serie niet in een dikkere/gelijke bak dan je directie rijd en of je ermee aan kunt komen bij je klanten…

      Login om te reageren
  10. c-ad zegt

    28 april 2015 om 17:48

    Nu nog op de Polestar.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    28 april 2015 om 17:50

    Maar goed dat het niet in combinatie is met de 14%. Scheelt weer een hoop van die spaarhokken met sportpakketten.

    Login om te reageren
  12. leroyrs5 zegt

    28 april 2015 om 17:58

    Vet! Leuke familie wagen is eens wat anders

    Login om te reageren
  13. carspotter3000 zegt

    28 april 2015 om 18:23

    Wight reduction bro…..

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    28 april 2015 om 18:37

    Top dat e het niet kan bestellen bij je spaardiesel!

    Login om te reageren
  15. 135i zegt

    28 april 2015 om 18:43

    En hierdoor een gewichtsbesparing van 3kg?

    Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    28 april 2015 om 18:46

    Leuk dat Volvo echte carbon sierdelen gebruikt. Maar kan dat misschien op een leuke versie? Volvo bouwt prima auto’s, maar allemaal een beetje saai en belegen. De PoleStar modellen waren leuk, maar te duur en te gelimiteerd en net even te braaf. Waar zijn de tijden van de 242 Turbo, 850 R en S60R?

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    28 april 2015 om 18:56

    Nah laat maar zitten. Alleen de rode gordels vind ik leuk. Ik ben gek op dat soort details!

    Login om te reageren
  18. inmunich zegt

    28 april 2015 om 19:02

    343 stuks? Verwijzing naar de ultieme Volvo, de 343DL

    Login om te reageren
    • rocky zegt

      28 april 2015 om 19:29

      @inmunich: hahahaha… ik dacht het ook!

      Login om te reageren
  19. rocky zegt

    28 april 2015 om 19:28

    Dat getal 343 :-) Vind ik wel grappig: Volvo 343… weet je nog??

    Login om te reageren
  20. tinustiguan zegt

    28 april 2015 om 19:56

    Klinkt een beetje als een end-of-life-cycle achtige marketing actie…..
    Gaat dit model binnenkort verdwijnen of zo?
    Dit type Volvo was aanvankelijk onderscheidend: in vormgeving zowel als prijsstelling/bijtelling.
    Inmiddels is het een middle-of-the-road leasebak geworden, op zich niets mis mee hoor.
    Maar eigenlijk is dit geen nieuws: gaat gewoon om een optisch opleuk pakketje en de prijs van
    EUR 42,5 K voor dit alles? Die is gewoon veeeel te hoog. Koop je zoveel andere leuke dingen voor….nee dit gaat ‘m niet worden, ook niet in Leaseland….

    Login om te reageren
  21. superb2009 zegt

    28 april 2015 om 20:08

    Logisch getal! Eerbetoon aan de 343

    Login om te reageren
  22. jorden zegt

    29 april 2015 om 00:19

    Carbon spiegel kappen zijn kansloos. Net als zo’n dak hor, verschil merk je echt niet

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 april 2015 om 09:19

      @jorden: is idd puur voor het oog. Onderstuur zullen ze er niet mee weg krijgen

      Login om te reageren
  23. 730ld zegt

    29 april 2015 om 00:28

    Exclusief? Alleen de T5 is exclusief met z’n ouderwetse 5 cilinder. De rest is allemaal niks. Ik koop mijn auto prive dus ik wil een dikke motor en roffel, geen eco lease bluemotion gebakje. Bah. Sound!!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 april 2015 om 09:17

      @730ld: volgensmij is die t-5 in dit modeljaar ook helaas een 4pitter.

      Login om te reageren
  24. jippie zegt

    29 april 2015 om 06:08

    Zijn er werkelijk 343 personen die hier intrappen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North