Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezel

Auteur: , 40 Reacties

De V40 is bedekt met een vleugje sportiviteit. Maak kennis met de meest vercarboniseerde Volvo in de geschiedenis van Volvo.

De V40 met een R-design pakket ligt al niet verkeerd op het netvlies, met de Carbon Edition willen ze de c-segmenter (vooral geliefd bij leasevolk dat in de 14%-categorie shopt) nog een tandje sportiever maken. Door Polestar hun magie in en onder de auto uit te laten voeren? Niets van dat. Het is een overdaad aan koolstofvezel geworden.

Onder meer het dak, de spiegelkappen en de instaplijsten zijn uit koolstofvezel opgetrokken. Zeker dat dak is een verregaande optie, wat tegelijkertijd voor een lager zwaartepunt moet zorgen. Hoeveel kilo ermee bespaart wordt zegt Volvo alleen niet. De V40 Carbon Edition heeft verder het sportonderstel aangemeten gekregen, een dakspoiler, en rolt op nieuwe 19-inch wielen met een zwarte afwerking. Iets dat ook terugkomt bij de uitlaatpijpen, die in hoogglans zwart zijn gespoten. Van binnen herken je de koolstofeditie aan rode gordels en een mix van nubuck en leer.

Volvo V40 Carbon Edition: met een dak van koolstofvezel

343 stuks

De V40 Carbon Edition is te bestellen met T5-motor, die 245 pk’s op de voorwielen afvuurt, of als D4 dieselstoker, die 190 pk krijgt toegestopt (en 20% bijtelling noteert). Volvo limiteert de oplage tot 343 exemplaren, waarbij ze er vanuit gaan dat de aftrek hier in Nederland gretig zal zijn. 100 stuks zijn namelijk voor ons gereserveerd. De prijs ligt op €42.495.



40 reacties

Toch mooi dat ze niet dit pakket op de D2/3’s leveren, want dat zou wel echt treurig worden: een carbon dak op een anti-carbon(dioxide) auto :-D
Hebben ze weer iets moois maken ze er maar 343 stuks van waarom volvo, hier houden de mensen van
@mdegoede16: precies, mensen houden van exclusiviteit! En laat massaproductie en exclusiviteit nou net niet samengaan.
@introductiemap: en de Nissan gtr/masserati ghibli. Vrij exclusieve wagen die geschikt zijn gemaakt voor massaproductie
Ik mis even hoeveel kilo’s dat bespaart.
En het zal toch ook wel resulteren in een gunsitger brandstof verbruik; op die manier heb je die extra investering toch al wel in een km’tje over 4miljoen terug verdiend!
@gregorius: enige verschil zou je in het dak moeten merken denk ik.. of je nou kunststof spiegelkappen hebt of koolstof, t weegt allebei niks.
@sr20det:
Denk ik ook niet eens, wat je kan winnen op de gewichtsbesparing van de plaat. Kost je ongeveer weer extra gewicht om die plaat in het dak te monteren.
@faalhaas: idd en een alu dak weegt tegenwoordig ook geen reet meer
@gregorius:
Misschien net genoeg om de lichtbak van oomagent te compenseren?
Nu we toch weer gaan aanbesteden….
Ik zou zeggen doe maar een normale met panoramadak. Een carbon dak is op een BMW M3 al een beetje gekunsteld, laat staan op een V40.
Dik hoor! Maar die 19″ wil je niet, samen met het sportonderstel houdt je geen comfort meer over.
Las cabrio….
Geef dan de iets grotere versie
Speciaal voor de lease rijder!
42.500 euro?? Voor een paar duizend euro meer heb je ook een 5 serie diesel met 20% bijtelling of een Audi a6 diesel met 20% bijtelling.
@audirijder: Hou je jezelf nu voor de gek met appels en peren? Want:
A4 Avant 2.0 TFSI 225 pk vanaf 50k, A4 Avant 2.0 TDI 190 pk vanaf 48k.
Dat is kaal, inclusief opties vergelijkbaar aan de Volvo ben je nog vele duizenden euro’s verder van huis.
@stephanotis: Ja alleen rijd je dan wel in een lullige c segmenter… van 44 duizend en als je de Audi a6 aankleed met de business lijn dan ben je voor 51 duizend klaar. Ergo wie deze v40 koopt staat echt voor lul.. Kom op zeg 44 duizend stuk slaan op een c segmenter en dan maar 190pk.
@audirijder: Vertel het alle GTE rijders…
@terrorizer: Ja maar die betalen maar 7% bijtelling in plaats van 20%. Groot verschil.
@audirijder:
Tja, dan heb ik toch liever een premium Volvo dan een A6.
Het oog wil ook wat en een beetje betrouwbare leaseslet is wel zo handig.
@audirijder: en dat moet een E-segmenter zijn omdat het meer indruk maakt? Ik heb liever een übervolle c-segmenter.
@audirijder: ik denk dat er niet veel mensen zijn die dit met eigen geld kopen. Kom je snel in de lease terecht. Het verschil ‘ff’ tussen 42k en 50k is een groot verschil in de leasekosten. Als je 50k kunt leasen kijk je volgens mij sowieso niet echt bij een V40, no offense! En dan speelt nog het aspect of je met een A6 of 5-serie niet in een dikkere/gelijke bak dan je directie rijd en of je ermee aan kunt komen bij je klanten…
Nu nog op de Polestar.
Maar goed dat het niet in combinatie is met de 14%. Scheelt weer een hoop van die spaarhokken met sportpakketten.
Vet! Leuke familie wagen is eens wat anders
Wight reduction bro…..
Top dat e het niet kan bestellen bij je spaardiesel!
En hierdoor een gewichtsbesparing van 3kg?
Leuk dat Volvo echte carbon sierdelen gebruikt. Maar kan dat misschien op een leuke versie? Volvo bouwt prima auto’s, maar allemaal een beetje saai en belegen. De PoleStar modellen waren leuk, maar te duur en te gelimiteerd en net even te braaf. Waar zijn de tijden van de 242 Turbo, 850 R en S60R?
Nah laat maar zitten. Alleen de rode gordels vind ik leuk. Ik ben gek op dat soort details!
343 stuks? Verwijzing naar de ultieme Volvo, de 343DL
@inmunich: hahahaha… ik dacht het ook!
Dat getal 343 :-) Vind ik wel grappig: Volvo 343… weet je nog??
Klinkt een beetje als een end-of-life-cycle achtige marketing actie…..
Gaat dit model binnenkort verdwijnen of zo?
Dit type Volvo was aanvankelijk onderscheidend: in vormgeving zowel als prijsstelling/bijtelling.
Inmiddels is het een middle-of-the-road leasebak geworden, op zich niets mis mee hoor.
Maar eigenlijk is dit geen nieuws: gaat gewoon om een optisch opleuk pakketje en de prijs van
EUR 42,5 K voor dit alles? Die is gewoon veeeel te hoog. Koop je zoveel andere leuke dingen voor….nee dit gaat ‘m niet worden, ook niet in Leaseland….
Logisch getal! Eerbetoon aan de 343
Carbon spiegel kappen zijn kansloos. Net als zo’n dak hor, verschil merk je echt niet
@jorden: is idd puur voor het oog. Onderstuur zullen ze er niet mee weg krijgen
Exclusief? Alleen de T5 is exclusief met z’n ouderwetse 5 cilinder. De rest is allemaal niks. Ik koop mijn auto prive dus ik wil een dikke motor en roffel, geen eco lease bluemotion gebakje. Bah. Sound!!
@730ld: volgensmij is die t-5 in dit modeljaar ook helaas een 4pitter.
Zijn er werkelijk 343 personen die hier intrappen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).