• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtelling

Auteur: ricardo, gepost 1 maart 2013 om 17:49 – 19 Reacties

Afbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtellingAfbeelding Volvo V40 D2 binnenkort met 14% bijtelling

Volvo V40 D2 binnenkort weer met 14% bijtelling
Na de aanscherping van de CO2-normen op 1 juli 2012 viel de V40 D2 net buiten de 14% bijtellingsboot. Dit wordt echter weer rechtgezet, want de leasebak met 1.6 viercilinder diesel, 115 hele pk’s, krijgt een CO2-reductie.

Na de regelwijziging op 1 juli vorig jaar en de jaarlijkse aanpassing op 1 januari ligt de grens voor 14% diesels op maximaal 89 gram CeeOoTwee. Jammer voor de Volvo D2, want de Zweed tufte in de testcyclus 94 gram per kilometer uit. Maar niet voor lang meer.

Volvo brengt de uitstoot omlaag, hoeveel exact is nog onbekend, maar het zal de prestaties niet te veel in de weg zitten. De 115 pk en 270 Nm blijft gehandhaafd, en ook de acceleratietijd naar de honderd van 11,9 seconden zal niet wijzigen (Tenzij er met de versnellingsbakverhoudingen wordt gerommeld natuurlijk.)

Meer over de minder dorstige V40 D2 – vanaf 25.995 euro te køøp – op de Autosalon van Genève, want meer info is er momenteel niet bekend. Maakt een iets hogere bijtelling je niet uit en opteert je liever een vijfcilinder? In de 20%-klasse 25%-klasse zit de V40 D4 nog altijd stevig in het zadel.

Ook interessant!

  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, bijtelling, v40, Volvo

Vorig bericht: « Volkswagen e-Co-Motion: wordt dit de nieuwe Transporter?
Volgend bericht: Lamborghini Pregunta: Vergeten Concept Car (1998) »

Lees Interacties

Reacties

  1. mout zegt

    1 maart 2013 om 17:58

    Tien jaar terug was je een hele baas met 100 + pk onder de kap. Nu een überzuigsnuit.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      1 maart 2013 om 18:10

      @mout: Nu ja, tien jaar terug woog de gemiddelde auto wel ff 100 kg (ff overdreven, weet het precieze gemiddelde niet). OT: 14% bijtelling, diesel en een mooie leasebak! Mooi meegenomen!

      Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      1 maart 2013 om 18:12

      @mout: Ik wil niet veel zeggen alleen de basismotoren van de S60/V70 en S80 vanaf 2000 hadden al 140 pk en liepen ook bijna door tot 300 pk (R-versie).

      Login om te reageren
      • mout zegt

        1 maart 2013 om 18:56

        @bsxc2: V40 1.6. 109pk (2002)
        V40 1.9D. 102pk (2002)

        Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    1 maart 2013 om 18:20

    270 Nm uit een 1.6 dieseltje ..
    6 bakkie ..
    zal zo,n ding wegen ?? 1500 kg ofzo ..

    maw ..
    je hoeft nooit boven de 2500 rpm uit te komen om goed met het verkeer mee te komen ..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 maart 2013 om 19:12

      @lincoln:
      1257kg om precies te zijn, viel mij wel mee.

      Login om te reageren
  3. sandervolvo zegt

    1 maart 2013 om 18:31

    volvo doet het echt goed en overtreft zijn concurentie

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      1 maart 2013 om 19:02

      @sandervolvo: ja hij is absoluut leuker dan de focus ,golf en megane!

      Login om te reageren
      • sandervolvo zegt

        1 maart 2013 om 19:29

        @lamborgfan: ik dacht wat meer aan de duitse 3 maar dat zou een autoblogger toch moeten weten!

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          1 maart 2013 om 20:02

          @sandervolvo: hmm ik kan niet wennen aan die achterkant.. Bij de Duitse drie wel

          Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          1 maart 2013 om 20:49

          @sandervolvo: hmm.. Een aantal maanden geleden heb ik met een v40 T4 gereden. Er zaten vrij veel opties op en aan. o.a leren bekleding, parking geval apparaat wat je nooit gebruikt en wel wat leuke goodies.

          Ik heb de bmw 118i (170pk) en v40 (T4 180pk) allebei op dezelfde route gereden, niet een proefrit of iets gewoon vrienden die weten dat ik een liefhebber ben en een blokkie om mocht met hun bolide.

          Mijn persoonlijke mening is, dat de wegligging heel goed is maar het gevoel wat je krijgt door je handen een tikkeltje irritant is. Ik zal het uit leggen

          Bij de BMW 1 serie heb je veel gevoel wat de voorwielen doen (veel grip, weinig grip) door je handen via het stuur, maar het is op één of andere manier nog relaxed om mee te rijden. Bij die V40 voel je elke kuiltje in het asfalt. Op wegen binnenbebouwde kom, provinciale wegen en snelwegen.
          En eerlijk gezegd, ik vond het zwaar irritant! Op een glad stuk asfalt zoals het circuit betwijfel ik nog of het fijn is om mee te rijden. Ik reed nog op een zeer slechte asfalt weg, waar wat losse grind lag en mijn god wat was dat irritant.

          Als je daar op dat moment mee aan het rijden bent kijk je er enigzins nog doorheen. Toen ik later met de 1 serie diezelfde weg reed, voelde dat zoveel malen beter! En besefte ik pas dat de V40 ietwat irritant was. Het zijn misschien wat overpricede auto’s, maar voelen wel een klasse beter.

          Misschien heeft er mee te maken dat de V40 op een Focus is gebasseerd (I don’t know..) Maar ik zou de V40 niet direct met de duitsers vergelijken (1-Serie – A klasse *kuch* Audi octavia met fancy shoes..) omdat ze gewoon niet zo lekker zijn om mee te rijden. En dan bedoel ik niet het hooligan werk, maar puur alledaags woon/werk en misschien lange vakantiereis verkeer.

          *klein minpuntje aan de V40, zowel voorin als achterin zit je echt krap! Dus premijum is die zeker! (:

          Login om te reageren
          • sandervolvo zegt

            2 maart 2013 om 10:03

            @lamborgfan: en jij denkt dat ik dat ga lezen ik weet kort samen gevat: gezijk

            Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              2 maart 2013 om 12:56

              @sandervolvo: Alstublieft..
              http://www.woorden.org/index.php?woord=gezeik

              Login om te reageren
              • sandervolvo zegt

                2 maart 2013 om 19:41

                @lamborgfan: hartelijk dank

            • piebepost zegt

              2 maart 2013 om 19:21

              @sandervolvo: Hé, we hebben tegenwoordig ook een kapiteinvolvo!

              Login om te reageren
  4. tprius zegt

    1 maart 2013 om 19:20

    Nohh mijn moeder heeft een tijdje geleden een megane besteld en die komt morgen maar ik probeerde haar een v40 aan te smeren. Destijds 20% categorie. Helaas

    Login om te reageren
  5. RuVi zegt

    1 maart 2013 om 19:20

    Hier een s60 r-design met hetzelfde blok, moet in 10,9 naar de 100 gaan (snap ook niet dat v40 slomer is).
    prima blok, kan goed met het verkeer meekomen en in bepaalde gebieden nog best rap. Haalt gewoon de 200kmh en je kan lekker op koppel rijden. In de v40 voor 150 netto per maand, prima!!

    Login om te reageren
  6. 2176cc zegt

    2 maart 2013 om 02:41

    Ik heb dit blok in mijn C30 R-Design. Prima voor dagelijks. Zelfs met de autoambulance erop met mijn kever rijdt het prima!

    Login om te reageren
  7. mgmgb zegt

    2 maart 2013 om 12:55

    Het blijft jammer dat hij eruitziet als een Hyundai…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North