Volkswagen e-Co-Motion: wordt dit de nieuwe Transporter?

Auteur: , 20 Reacties

Volkswagen laat met deze studie zien in welke richting we moeten denken qua nieuwe Transporter-styling.

Voorlopig houdt Volkswagen het er op dat de e-Co-Motion, het tweede EV-busje in korte tijd, inzicht moet bieden in het busje van de toekomst, waarbij trucks of treinen goederen tot aan de stadsgrens rijden en elektrovervoer het spul naar de binnenstedelijke eindbestemming brengen. “Die opereren vanaf vaste plekken waar ook het opladen en het onderhoud van deze auto’s kan plaatsvinden.” aldus VW-topman Eckhard Scholz. Zo’n constructie is stiekem dé natte droom van GroenLinks Utrecht, maar dat terzijde.

De e-Co-Motion is 4,55 meter lang, 1,90 meter breed, 1,96 meter hoog en heeft een laadvolume van 4,6 m3. Verder zien we geknepen koplampen, net als de Bulli, en moet een accu onder de laadvloer en een elektromotor voor de aandrijving zorgen. Alleen is het nog de vraag wat de range is, hoeveel capaciteit de accu heeft en met welke stekkers er opgeladen kan worden, want die info geeft Volkswagen niet vrij.

Misschien maar goed ook, want het is nog maar een concept, waarvan we tot nu toe alleen DEZE schets hebben om over te oordelen.

Update 06-03: Gallery toegevoegd.



20 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Styling van een opgeblazen Up dus, nou ze hebben weer hard gewerkt daar op de design afdeling…
@norge: Lijkt heel wat zo’n Transporter. Reed laatst 130 in m’n Vivaro 2.5 CDTi en zat zo’n Transporter te kleven. Hij deed een inhaal poging. Toen zijn neus de mijne had gepasseerd moest hij afhaken, de tegenwind werkte hem wat tegen.

Bleek hij achteraf dus niet te kleven maar van mijn slipstream gebruik te maken…wat een ei.
@integraturbo: Stoer verhaal man! Dikke Vivaro twee punt vijf!
@300e: Of was jij het misschien in die kansloze bus?
@integraturbo: Ja ik was het! Ben nu aan het doorsparen voor ook zo’n dikke bus als jij!
@300e: Ik heb je geplust, respect man!
@300e: Je kunt een tweedehands Transporter 1 op 1 inruilen op een nieuwe Vivaro 2.5, toch?
@norge:
Ze hadden het ff te druk met hun bonus opmaken.
Ik heb laatst van een reaguurder die zegt daar te werken begrepen dat ze wel een reseach afdeling hebben, nu de development afdeling nog….
-edit: check!-
flauwe grappen over VAG hieronder a.u.b.
@krijn: Pornstar?
Nieuwe Transporter e-Co-Motion, ben jij dat?
Die koelgaten in de bumper, zijn die wettelijk verplicht ofzo? De 4 serie concept had ze, de nieuwe E klasse eeft ze en nu deze concept ook. Origineel hoor.
Wat een schijtbakken zijn die Transporters. Bij mij op het werk hebben ze er ook een paar. Achter de voorstoelen is er een tussenschot gemonteerd, daarna kun je de stoelen niet meer fatsoenlijk instellen. Dashboard is plastic fantastic waar zo’n laagje vanaf bladdert, de benzineklep die onder het rijden niet dicht blijft zitten, veel storingen etc. Oh ja, het is een 3 jaar oude 4motion en heeft ong 50k gedraaid.
@rufctr01: mooi verhaal. En hoe zit het met die andere transporters? Of hebben ze allemaal 50k gereden?
@awesome: er is er eentje zonder problemen. Ja, ze hebben allemaal rond de 50-60k gereden. We hebben er 7 en worden allemaal gelijktijdig gewisseld. Van eentje is de bak ook al kapot gelopen.
@rufctr01: Vreemd wij rijden al 7 jaar een transporter T4,5. Nooit iets drastisch aan moeten vervangen..
@exotic: Als je als een stel mongolen rijdt, gaat alles kapot…
@rufctr01: Dit zijn berichten waar ik van houd. Heb ik me toch niet voor niets uitgesloofd voor een b-stijlschotje waarbij de stoel maximaal naar achteren kan :) en geen koude rug meer, want kunststof.
Hmm 4 m 55 lang, daar past geen dubbele cabine in.. Ach ja scheelt me weer ontwerpwerk. Gok dat dit gewoon een nieuwe kortere versie is van een heftig gefacelifte T5. Er zijn er inmiddels al zoveel van gemaakt dat er nieuwe plaatwerkmallen nodig zijn, verwacht ik. Hetzelfde trucje als bij de Golf 5/6.
De transporter is verreweg de beste bus op de markt. Daar kan Een vivaro/transit lang niet tegenop

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).