• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande paden

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 november 2014 om 09:30 – 27 Reacties

Afbeelding Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande padenAfbeelding Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande padenAfbeelding Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande padenAfbeelding Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande padenAfbeelding Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande padenAfbeelding Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande padenAfbeelding Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande padenAfbeelding Volvo V60 Cross Country: voor buiten gebaande paden

Volvo V60 CC
Afgelopen september scoopten we ‘m al in Spanje, en nu is hij officieel: de Volvo V60 Cross Country, waarmee je dankzij 65 mm meer bodemspeling dieper het bos in kunt dan met je D6 plugin.

Vijfpitter

De V60 CC wordt later deze maand onthuld op de L.A. Motorshow, en zal aanvankelijk ook alleen beschikbaar zijn op de Amerikaanse en Canadese markt. Dit stelt Volvo meteen in de gelegenheid om heel eventjes van hun nieuw verworven radicale viercilinder-geloof te stappen, en de lekker dikke vijf-in-lijn met 254 pk onder de kap te lepelen, vanzelfsprekend in combinatie met AWD en een automaat. Europa kan overigens fluiten naar deze motorisering.

Hill Descent Control

Wie ook daadwerkelijk van het asfalt af gaat met zijn V60 is standaard verzekerd van Hill Descent Control, dat ervoor zorgt dat de auto met gepaste snelheid van steile heuvels rolt. Onder de auto liggen nieuwe 18” of 19” wielen met hieromheen banden met hoge wangen en een dieper offroadprofiel. Niet rolweerstand, maar grip is hier leidend.

Als gezegd, het model zal als eerste door de Canadese bossen of Amerikaanse woestijnen crossen, maar later volgt Europa. Voor Nederland, waar de auto in juni 2015 debuteert, is het wellicht niet zo’n heel relevant model, maar buiten onze grenzen zijn er zat landen waarin je met deze V60 prima uit de voeten kunt.

Update: video op autojunk.

Ook interessant!

  • Volvo vernieuwt V90/S90, ook nieuws voor XC90
  • Nieuwe Porsche Taycan versie wordt een Volvo
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

cross-country, la-2014, v60, Video, Volvo

Vorig bericht: « Rauh Welt bouwt een stoere oranje anabolenkever
Volgend bericht: Met deze ‘doorzichtige auto’ is dode hoek verleden tijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. ihrte zegt

    5 november 2014 om 09:57

    Niet relevant misschien, maar als ik zie hoeveel xc70’s er rond rijden hier in de buurt, dan twijfel ik niet aan de verkopen van dit model. Toch weer een stuk strakker deze.

    Login om te reageren
  2. japancars zegt

    5 november 2014 om 10:02

    Ik heb altijd wel een zwak voor Volvo gehad en de XC60 is een zeer leuk model en een zeer leuk alternatief voor de duurdere XC90. Niet dat er iemand ooit offroad ermee gaat rijden in Europa maar wel leuk dat die dat kan. Volvo is goed op weg allemaal frisse, moderne, hippe en stoere auto’s.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      5 november 2014 om 16:42

      @japancars: Pssst, Europa is groter dan Holland…

      Login om te reageren
      • japancars zegt

        5 november 2014 om 16:53

        @norge: Ja nu je het zegt inderdaad :) Bij ons hier is parkeren in de berm al offroad rijden :) Ik zou ook niet klagen als ik deze meer zou zien dan de Golfjes :)

        Login om te reageren
  3. amgc63 zegt

    5 november 2014 om 10:04

    Mooi ding, normaliter hou ik niet van die offroad opsmuk, bijvoorbeeld audi’s allroad ziet er echt nie uit, deze is imo wel geslaagd

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    5 november 2014 om 10:21

    Ach 254pk uit een 5 pitter, of 320 uit een 2.0 4cyl turbo zonder batterijen. Als ze t zelfde kosten, ga ik wel voor die ‘kleine’ 4 cylinder.
    Verder vind ik deze versie met extra plastic er nog steeds uitzien alsof er een bus achterop is gereden.

    Login om te reageren
    • steef2 zegt

      5 november 2014 om 13:30

      @gregorius: Het oor wil ook wat.;) Dus geef mij maar de vijfcilinder

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    5 november 2014 om 10:27

    De grootste concurrent voor de XC60 is vanaf nu dus een andere Volvo.

    Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    5 november 2014 om 10:30

    Mij is altijd geleerd dat XC staat voor Cross Country. De X staat voor Cross, en de C voor Country.

    Vaaaag…

    Login om te reageren
    • 86x86mm zegt

      5 november 2014 om 10:41

      @jack_abarth: Dat vroeg ik me ook af met de introductie van de V40 Cross Country ipv XC40.
      Willen ze dan af van de XC naam, of wordt dit de meer “premium offroad”-serie tenopzichte van de Cross Country modellen?

      Login om te reageren
      • japancars zegt

        5 november 2014 om 10:47

        @86x86mm: Haha ik zie dat ik daarboven automatisch ook de naam XC gebruik :)

        Login om te reageren
    • clarkson zegt

      5 november 2014 om 10:47

      @jack_abarth: XC betekend SUV in Volvo taal. net als X bij BMW.

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        5 november 2014 om 11:01

        @clarkson: Waarom is de naamgeving van de XC70 dan niet aangepast bij de facelift van vorig jaar?

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 november 2014 om 12:39

      @jack_abarth @86x86mm: XC gaat vanaf nu verder voor echte SUV’s, niet meer voor station wagons met wat meer ground clearance. XC60 bestaat al, dus moest deze sowieso V60 Cross Country worden. De XC70 heeft wel nog steeds z’n naam, maar of dat bij de volgende generatie nog steeds zo is, is de vraag. Misschien wel, omdat ie behoorlijk hoog in de markt wordt geplaatst, en XC70 klinkt beter (duurder) dan V70 Cross Country…

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        5 november 2014 om 16:14

        @Esprit_de_Flandre: Zou goed kunnen ja. Ik denk dat er ook een stukje geloofwaardigheid in zit. Omdat de auto een AWD systeem heeft, samen met de XC in de naam. Om het offroad suv idee te versterken? zoiets?

        Login om te reageren
      • rrk147 zegt

        5 november 2014 om 20:31

        @Esprit_de_Flandre: Maar de eerste V70 heette toch V70 cross country? Toen hebben ze het bij de 2e omgedraaid naar XC70 dacht ik… Volvo blijft lekker aan het schuiven met namen.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          6 november 2014 om 17:46

          @rrk147: De verschuiving van V70XC naar XC70 was in voorbereiding op de XC90. Daar hadden ze geen V-versie van…

          Login om te reageren
  7. freezzr zegt

    5 november 2014 om 10:33

    Ben groot fan van de nieuwe V60, sterker nog, ik rijd er elke dag met een grote smile in

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      5 november 2014 om 10:39

      @freezzr: maar waarom is er niet iets meer out-of-the-box gedesigned? Standaard styling kit, verhogen, wielen, klaar…

      Login om te reageren
  8. granlusso zegt

    5 november 2014 om 10:47

    WIl ik een praktisch werkpaard met goeie looks, ga ik voor een XC70, wil ik een lifestyle stationwagon, kies ik een V60.
    Deze mix is het voor mij net niet, maar ik vind hem wel mooi!

    Login om te reageren
  9. dameister zegt

    5 november 2014 om 11:34

    Dat hele cross-over gebeuren is niet echt een trend waarin ik mij kan vinden. Áls ik er dan eentje zou nemen zou deze toch wel bovenaan staan, mooi ding!

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    5 november 2014 om 11:47

    Logisch dat ze er mee komen. Maar ik zou zelf voor een XC70 gaan. Handige zwarte plastic bumpers (voor inparkeren), 4wd voor wanneer het nat is en een grotere bodemspeling voor de drempels.

    Een V60 vind ik toch mooier als ie iets verlaagd is, setje dikke wielen eronder, klaar.

    Login om te reageren
  11. jasperjvr zegt

    5 november 2014 om 12:06

    Wij hebben thuis een v60 d6 staan met 19″ en dit styling pakket. Zijn echt fijne mooie auto’s. Die 65mm zal m zeker goed staan

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    5 november 2014 om 16:44

    Dit ga ik hier meer tegenkomen als jullie Golfjes zien…..Niet verkeerd…

    Login om te reageren
  13. Rob zegt

    5 november 2014 om 18:15

    Fraai ding. Ze zijn gelukkig ook bescheiden geweest met het grijze plastic.
    Ik twijfel nu alleen; dit of de grote broer, XC60?

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      5 november 2014 om 22:50

      @Rob: als de keuze er was: XC60. Praktischer…

      Login om te reageren
  14. 4wheeldrive zegt

    8 november 2014 om 11:20

    De huidige modellen spreken me vanaf de buitenkant meer en meer aan.
    Maar ik irriteer me zo erg aan die misselijk makende midden-consoles die ze in elke Volvo zetten dat ik er nooit één zou kopen.
    Laat anderen ze maar rijden, dan bewonder ik alleen de buitenkant wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North