• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtelling

Auteur: robbie, gepost 26 april 2012 om 16:00 – 24 Reacties

Afbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtellingAfbeelding Volvo V60 Plug-in Hybrid krijgt definitief 0% bijtelling

Volvo V60 Plug-in Hybrid: Geen bijtelling
Goed nieuws voor mensen die liever geen bijtelling betalen, maar geen zin hebben om in een elektrische auto of Opel Ampera te rijden. Staatssecretaris Weekers van Financiën heeft zojuist bekend gemaakt dat ook diesels die maximaal 50 gram CO2 per kilometer uitstoten in aanmerking komen voor 0% bijtelling. In de praktijk hebben we het dan over de Volvo V60 Plug-in Hybrid.

In de oorspronkelijke plannen van de overheid gold de bijtelling van 0% blijkbaar alleen voor 100% elektrische auto’s en benzine hybride’s, die maximaal 50 gram CO2 per km uitstoten. Nu worden diesels dus ook meegenomen in de plannen.

Inmiddels is de techniek zo ver gevorderd, dat ook dieselwagens minder dan 50 gram CO2 per kilometer kunnen uitstoten. “Vandaar dat ik in de Fiscale verzamelwet heb opgenomen dat ook auto’s die op diesel rijden voor een nihilbijtelling in aanmerking kunnen komen,” aldus Weekers. “Ik wil techniekneutraal stimuleren.”

Helemaal grappig is het feit dat deze regeling met terugwerkende kracht wordt ingevoerd, want de ingangsdatum is namelijk 1 januari 2012. Alleen een beetje jammer dat er nog helemaal geen dieselauto’s op de markt zijn op dit moment die zo weinig uitstoten. Het is dus een beetje een wassen neus.

De eerste (diesel) auto die aan deze eis zal voldoen is de Volvo V60 Plug-in Hybrid en die verschijnt pas ergens in de 2e helft van dit jaar op de Nederlandse markt. Sowieso is deze auto al volledig uitverkocht voor dit jaar en komen er niet heel veel deze kant op. Het is ook nog niet bekend hoeveel auto’s er in 2013 naar Nederland komen.

Deze, goed klinkende, maatregel van de staatssecretaris zal in de praktijk dus niet zo heel ingrijpend zijn.

PS De Volvo V60 plug-in Hybrid heeft een vermogen van 285 pk en 640 Nm en verbruikt gemiddeld 1,9 l/100 km. De auto heeft een CO2-uitstoot van 49 gr/km, de prijs is 64.695 euro.

Ook interessant!

  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Cupra Formentor e-Hybrid
    Cupra Formentor e-Hybrid en VZ e-Hybrid
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

0%-bijtelling, Diesel, frans-weekers, Hybride, plug-in, v60, Volvo

Vorig bericht: « Video: driftend uit je dak met een E36 en LMFAO
Volgend bericht: Lorinser maakt Mercedes ML dik »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    26 april 2012 om 16:07

    Schitterende techniek… En kijk naar de specs! Erg knap. Jammer dat Saab ter ziele is, die waren ook erg ver met juist deze techniek…

    Login om te reageren
  2. flutterby zegt

    26 april 2012 om 16:14

    64.695… pfff… Daar rij je ook een (goed aangekleden) 5 serie voor, maar ja scheelt je wel je bijtelling..

    Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      26 april 2012 om 16:24

      @flutterby: die 5 kost je echter behoorlijk wat per maand in tegenstelling tot 0% bijtelling en 1 op 50

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        26 april 2012 om 16:38

        @jackass266: Tenzij je geen privékilometers rijdt.

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        26 april 2012 om 17:01

        @jackass266: Succes met die 1 op 50. Dat red je nooit. Daarnaast is een v60 en een 530d een hele andere klasse auto, daar zou ik best wat per maand voor over hebben.

        Login om te reageren
    • desoper zegt

      26 april 2012 om 16:34

      @flutterby: een basis 530d (258pk) kost ook al dik 62.000 euro. Die overige 2000 euro heb je zo terug in de vorm van brandstofkosten/wegenbelasting

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      26 april 2012 om 17:47

      @flutterby: Maar een 5-serie van 65K kost je aan bijtelling zo’n €700,- netto per mnd. Dat is €34.000,- in 4 jaar. Veel geld! Daar komt nog brandstof en wegenbelasting bij voor de zelfstandig ondernememers.

      Login om te reageren
  3. jobh zegt

    26 april 2012 om 16:15

    die Volvo word wel erg duur, je betaald 30.000 extra en of dat het nu waard is

    Login om te reageren
    • Wieldop zegt

      26 april 2012 om 16:35

      @jobh: 30.000 extra ten opzichte van wat? Dit ding zit qua performance boven hun huidige topmodel…

      Login om te reageren
  4. speedlimit zegt

    26 april 2012 om 16:40

    Knap gedaan van volvo en op zich best een mooie verschijning ook :)

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      26 april 2012 om 16:57

      @speedlimit: I agree.

      Login om te reageren
  5. anakiet zegt

    26 april 2012 om 16:51

    Dit is dus precies waarom onze huidige regels niet gaan werken.

    In praktijk kan je deze auto gewoon als een dikke diesel rijden. Je hoeft alleen het gas in te trappen, en er blijft helemaal niets meer over van die mooie verbuikscijfers.

    Wordt tijd dat we ook naar het maximale verbruik gaan kijken. Dan vallen dit soort auto’s gelijk door de mand…

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      26 april 2012 om 16:55

      @anakiet: Er moet helemaal niet naar verbruik gekeken worden met het bepalen van de bijtelling / belasting. Een hoger verbruik betekend al extra inkomsten voor de staatskas in de vorm van brandstof-BTW en -accijns

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        26 april 2012 om 17:04

        @desoper:

        Ook een optie. Iig moet er snel iets gebeuren. Want hier profiteren de verkeerde mensen van en kost ons te veel belasting geld. In een D5 met 220 pk wordt gewoon getrapt, simpel. Ging mij vooral om het feit dat die minimum cijfers compleet onrealistisch zijn. Maar je hebt zeker een goed punt.

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      26 april 2012 om 17:13

      @anakiet: Er is inderdaad maar 1 manier om verbruik correct te belasten en dat is op de brandstof prijs. Schaf alles af en gooi de prijs per liter naar 3 euro.

      Daarnaast de bijtelling baseren op de hoeveelheid gebruikte brandstof. Ten slotte heeft iedereen met een eigen leaseauto vaak ook een eigen tankpas.

      Login om te reageren
  6. Justawheelchairguy zegt

    26 april 2012 om 16:58

    Volvo is goed bezig! Mooie wagens, goede techniek.

    Login om te reageren
  7. meneersander zegt

    26 april 2012 om 17:11

    Alleen jammer dat er geen verkocht worden in Nl, alleen een aantal hoge pipo’s van Volvo krijgen er een…

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      26 april 2012 om 17:47

      @meneersander: In de tekst staat dat er maar weinig naar NL komen, dus er komen wel degelijk auto’s naar NL.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        26 april 2012 om 23:43

        @kickass: Ik bedoelde hoge pieten van Volvo in NL.

        Login om te reageren
        • kickass zegt

          27 april 2012 om 18:32

          @meneersander: Oh, oke, ik dacht al. :)

          Login om te reageren
  8. zakar36 zegt

    26 april 2012 om 19:56

    Vind het persoonlijke een mooie auto, die zeker niet slecht stuurt en er goed uit ziet! Kan niet wachten om er mee te rijden :D

    Login om te reageren
  9. freezzr zegt

    26 april 2012 om 21:02

    Dan komt er een auto met 0% bijtelling in een prijsklasse waar men bijna lacht om de bijtelling, hoe krom is dat?

    Login om te reageren
  10. lacasitos zegt

    26 april 2012 om 21:26

    Ff wachten tot andere automerken Volvo dit gaan nadoen, het kan blijkbaar…en dan toehappen

    Login om te reageren
  11. jeanclaude zegt

    26 april 2012 om 23:27

    Heb al genoeg sites gelezen waarbij die peugeot 508 hybride diesel, niet verder komt dan 1:18/19, dan zitten er zelfs uitschieters tussen van 1:16. schandalig, gewoon afschaffen die zooi man.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North