• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo wil af van zescilinders, Ford is ‘onzuinig merk’ en een Daihatsu als toaster #Groen7

Auteur: ricardo, gepost 17 november 2011 om 18:50 – 33 Reacties

Kusje van Mulally

Dag dag, hier een bericht van onze buurman onder het mom van #OccupyAutoblog. De volgende zaken vielen ons op. Volvo verklaart de viercilinder heilig, ten koste van de zespitter. Amerikanen denken dat Ford een best wel onzuinig merk is. Toyota verzint een ludieke conceptcar met internet terwijl Daihatsu (ja, dat bestaat nog) een broodrooster op wielen laat figureren op de Tokyo Motor Show. Tot slot: al bekend met het fenomeen ‘accu-wisselstation’? Dat wordt HIERRR uitgelegd.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Daihatsu, Elektrisch, Ford, groen7, tokyo-2011, Toyota, Volvo

Vorig bericht: « ‘BMW’s Tri-turbo (M550d) krijgt 381 pk en 700 Nm’
Volgend bericht: Audi R8 LMS Ultra – Ideaal voor het circuit [570 pk] »

Lees Interacties

Reacties

  1. lorenzotjhee zegt

    17 november 2011 om 19:00

    4 cylinders… Downsizen Like A Boss.

    Login om te reageren
  2. betonstaal zegt

    17 november 2011 om 19:26

    Daihatsu bestaat ja. Ze trekken zich alleen terug uit Nederland.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      17 november 2011 om 19:27

      @betonstaal: en de rest van Europa

      Login om te reageren
    • masterstig zegt

      17 november 2011 om 20:11

      @betonstaal: Is wel slim, want echt verkopen doet het hier niet, die mini auto’s.

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        17 november 2011 om 20:56

        @masterstig: komt wel.

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          17 november 2011 om 21:08

          @betonstaal: Denk je, de vormgeving spreekt de Nederlander niet echt aan geloof ik.

          Login om te reageren
          • RoT___ zegt

            18 november 2011 om 02:06

            @masterstig: Ik denk eerder dat het imago het merk nekt, stempel seniorenmerk is niet echt een pluspunt

            Login om te reageren
            • gregorius zegt

              18 november 2011 om 08:33

              @RoT___: Maar wat maakt t uit; het is 100% Toyota anyway. Daihatsu eruit, Pruis erin. Als dat niet meer werkt, komen ze wel weer met iets nieuws.
              En als je zo graag toch een Daihatsu wil, dan kan je m best krijgen!

              Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 november 2011 om 19:27

    Goh, wist Saab 35 jaar geleden al… Toen stond ‘downsizing’ en ‘rightsizing’ al in de Saab brochures. Ere wie ere toekomt? Helaas niet dus…

    Login om te reageren
    • Stender zegt

      17 november 2011 om 19:59

      @Svenska_Aeroplan_AB: Het is ook zo jammer dat het zo in verval is geraakt.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        17 november 2011 om 20:27

        @Stender: yup. Toch heeft het er wel mee te maken. Saab is een unieke eigenschap, de turbo, kwijtgeraakt. Die kun je bij elk merk halen tegenwoordig… Kijk naar Daihatsu, die maakt altijd al kleine, zuinige auto’s. Knettergek dat die juist in deze tijd weggaan uit Europa. Maarja, zelfde verhaal, klein en zuinig haal je tegenwoordig overal. Toch blijf ik het een raar fenomeen vinden.

        Login om te reageren
  4. betonstaal zegt

    17 november 2011 om 19:27

    Die Daihatsu FC ShoCase is de opvolger van het minibusje de HiJet?

    Login om te reageren
  5. autobart zegt

    17 november 2011 om 19:31

    Ga dan van 6 naar 8, dan ben je pas een baas… Het publiek ziet liever een zuinige 5 cilinder dan een slurpende zwaar underpowered pruttelende 3 cilinder

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      17 november 2011 om 21:25

      @autobart: volledig mee eens!

      Login om te reageren
  6. consumptieverplicht zegt

    17 november 2011 om 19:42

    Voor Volvo is het voornamelijk een imago issue. Ze staan bekend als zware, onzuinige (maar veilige) machines. Helaas betekent dit tegenwoordig oa dat de restwaarde van Volvo’s sterk daalt. Mensen kopen liever een zuinige (tweedehands) auto, want benzine (en belasting regels) maken het rijden in een tweedehands Volvo wel erg onaantrekkelijk.
    Dit resulteert dus in veel afschrijving, waardoor de aanschaf van nieuwe Volvo’s ook onaantrekkelijk is.
    Bmw heeft dit alweer een paar jaar geleden (met succes) gedaan.

    Login om te reageren
  7. Northwestern zegt

    17 november 2011 om 19:46

    Een viercilinder loopt niet mooi. Bedankt hé, boomknuffellaars.

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      17 november 2011 om 20:13

      @Northwestern: Heb jij een 6 cilinder in je Laguna?

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        17 november 2011 om 21:05

        @masterstig: ja

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          17 november 2011 om 21:06

          @Northwestern: Top! Altijd leuk :D

          Login om te reageren
          • Northwestern zegt

            17 november 2011 om 21:26

            @masterstig: Het enige alternatief voor minder dan 5 cilinders (een Volvo T5 loopt ook zo vreselijk mooi) is een Wankelmotor :)

            Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      18 november 2011 om 02:12

      @Northwestern: Wat ik ook blijf zeggen, pas vanaf 5 cilinders wordt het leuk. Ik kan nog steeds niet warm worden van gedownsizede motoren.

      Login om te reageren
  8. mustang84664 zegt

    17 november 2011 om 20:18

    Nee! ik hou van de 6 cilinders, op het werk hebben we een s80 t6 en een v70 t6 en xc90 3.2, Echt een geweldige motor en je weet pas echt hoe hij is al je het zelf hebt beleeft. De 4 cilinder bij volvo vind ik alleen eigelijk leuk als het de 2.0T is of de T4,

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      17 november 2011 om 20:24

      @mustang84664: Je bewijst met deze opmerking het hele punt van Volvo: 4 cilinder met turbo is ook gewoon leuk.

      Login om te reageren
      • mustang84664 zegt

        18 november 2011 om 20:11

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ja en ik noem nu 2 motoren van de 4 cilinder reeks, de rest vind ik allemaal niks

        Login om te reageren
  9. Tommy2 zegt

    17 november 2011 om 21:19

    Volvo zuigt. Eerst dee lekkere V8 er al uit gooien en nu ook de heerlijke zes-in-lijn blokken. Nu de vijfcilinders nog even zoals Ford, en Volvo is net zo saai als een gemiddelde Aziaat (wat het feitelijk als is natuurlijk). Knap gedaan hoor!

    Login om te reageren
  10. Zjonnie zegt

    17 november 2011 om 21:28

    4 pitters eruit, 5 en 6 cilinders terug evenals de V8.. wie denk je anders in hemelsnaam als doelgroep te hebben?..leaseboy’s en opa’s?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      17 november 2011 om 21:53

      @Zjonnie: Yep, en die hebben geld… En pubers die dromen van een ‘vette sportwoagen jonguh’ niet.

      Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    18 november 2011 om 00:18

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    18 november 2011 om 11:02

    @Autoblog:

    Even uit nieuwsgierigheid dus verder geen aanval of iets dergelijks, maar hoe staat het met de bezoekersaantallen van “Groen7”?
    Is er een beetje animo voor, of blijven we dit soort berichten krijgen om het te promoten?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      19 november 2011 om 10:15

      @jack_abarth: dit soort berichten blijven sowieso.
      Verder gaat het goed met de bezoekersaantallen, er is een duidelijk stijgende lijn zichtbaar!

      Login om te reageren
  13. timberleek zegt

    18 november 2011 om 11:05

    Leuk bedacht dat accu wisselen, maar zie dat accublok.
    die dingen zijn net zo lomp en onhandelbaar als de blokken die je zit in bijvoorbeeld heftrucks. Daar is het niet erg, de ruimte is er wel.

    Maar zie dat ding even in de achterkant van die renault gaan. ByeBye achterbak en welcome enorme last op de achterwielen.

    Die accu’s moet je gewoon laag houden in een relatief plat pakket bij het chassis. Dat is bij diverse auto’s ook zo, alleen kun je ze dan niet zomaar wisselen.

    daarmee blijf ik nu meer heil zien in waterstof en vooral die accutechniek met ‘oplaadbare’ gel die je gewoon kan tanken. Dat biedt de voordelen van huidige auto’s meer naar de elektrische auto.

    Dat wisselen is leuk bedacht, maar bedenk nu even een ’tankstation’ langs bijvoorbeeld de A9. Afgezien van de verschillende accu’s, kijk wat een enorme hoeveelheid spul je dan moet hebben staan en kunnen opladen.

    En dan gaat het nog om de betaling. een volle tank benzine geeft mij een bepaalde hoeveelheid energie, maar bij een accu is het net afhankelijk van de slijtage. Dan moeten ze het slijtageniveau alweer bij gaan houden in de accu’s en aan de hand daarvan betaal je, maar dan zit je weer met het probleem dat men die slechte accu niet wilt hebben.
    Voor het bedrijf is hij nog lang niet versleten, maar de automobilist wil de nieuwste van de nieuwste, want–> reikwijdte

    Login om te reageren
  14. Scorso zegt

    18 november 2011 om 16:24

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  15. pieterjanc zegt

    22 november 2011 om 19:59

    eerst de v8 eruit nu de 6 cilinder eruit er schiet niet echt veel meer over. doe mij toch maar een dikke Audi inplaats van zoon saaie Volvo!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North