Voor de liefhebber, een Dodge Rumble Bee te koop

Auteur: , 67 Reacties

Omdat een gewone Dodge Ram natuurlijk maar zo gewoon is...

Er staat er dus 1 te koop, de Dodge Ram Rumble Bee. Voor de mensen die hem niet kennen, even een heel beknopte kennismaking.

De RAM Rumble Bee (een woordgrapje) is een speciale editie van de gewone RAM. De naam is afgeleid van de Dodge Super Bee muscle cars van vroeger. Aangezien het een bij is, kun je hem krijgen in het zwart/geel en in het geel/zwart, met dezelfde strepen als op de Dodge Super Bee, Chargeren de Challenger. Er ligt een fijne 5,7 liter Hemi in (natuurlijk is dat een V8, wat dacht je dan) en die levert bijna 350 pk. In 2004 zijn er 4800 gemaakt en de tweede zwerm (ik verzin het niet, die term komt van Dodge zelf) bestaat uit 5000 exemplaren.

Goed, dit bewuste exemplaar staat voor 16,750 euro te koop en heeft ruim 106.000 kilometer gelopen. En, heel bijzonder, hij heeft vleugeldeuren. Die je overigens niet altijd hoeft te gebruiken, je kunt ze namelijk ook gewoon opendoen. Voor de aannemer die zich wel druk maakt om wat de buren denken is dat.

Ik zou hem gewoon kopen, wat houdt je tegen?



67 reacties

Vind hem nog steeds te “gewoontjes”
Think out off THE box!!!!!com’on!!!
Een rijdende middelvinger.





Heerlijk
Mijn bankrekening.
Graag een originele Rumble Bee. Deze ziet er niet uit.
Eigenlijk best lui blok 350 pk
@bmwm3gtr: wat verwacht je anders van een amerikaans blok. Is niet hun sterkste punt pk uit motorblokken halen . blokken van 8 liter en dan nog maar 400 pk.
@raym: vind ik echt verschrikkelijk!! Wij maar noodgedwongen downsizen en zij gewoon veel te grote blokken met veel te weinig PK maken!
@elias: wij ons richten op het verminderen van een algemeen voorkomend goedje maar ondertussen niet kijken naar andere schadelijkere stoffen.
@elias: even niet vergeten dat dit blok vrolijk 500nm koppel aflevert.
Even voor de beeldvorming, pk’s heb je met een heavy duty niet nodig, vermogen wel.
Tel daarbij op dat deze trucks enorm voordelig in aanschaf zijn (ex. belasting).
@thomasbol: pk is een eenheid van vermogen… Ik vermoed dat je koppel bedoelt
@thomasbol: je bedoelt dat je niks hebt aan vermogen bij een hoog toerental maar dat je veel vermogen bij een laag toerental wilt. Maar zonder vermogen kom je echt niet vooruit hoor.
@elias: aaaah gossie gaan we even huilie huilie doen? Dat wij “noodgedwongen” moeten downsizen daar hebben die Amerikanen toch niets mee te maken. Ipv op hun te zeiken kan jij je beter focussen op de mensen die de regels in Europa maken. Want ik kan je vertellen dat zo’n 5.7 blok vrijwel onverwoestbaar is, dat kan je van de gemiddelde VAG TSi niet zeggen…
@mopar: ahn ja, zeer goeie vergelijking! Een kleine TSI met een 5,7 HEMi!? Goed. Jij snapt het helemaal!
@elias: nooit gehoord van die 3.0 TSi motoren die Audi gebruikt zeker? Buiten dat ging het helemaal niet om de vergelijking op de motor zelf, maar meer om het feit dat die grote Amerikaanse motoren niet stuk te krijgen zijn. Als dat nou ook eens gezegd kon worden van die downsizen motoren dan had je pas echt kunnen lachen knul.

Maar goed, blijkbaar ben je daar niet snugger genoeg voor ;)
@mopar: opnieuw: een 3.0 vergelijken met een 5,7… zucht….
@elias: lezen is blijkbaar niet je sterkste kan, geeft niet hoor. Maar je zou slimmer overkomen door eerst m’n hele reply door te lezen ;)
@mopar: ben slimmer dan u ze jong. Hoop niet te veel he…
@elias: natuurlijk ben je slimmer knul ;)
@raym: nou als er iemand pk’s uit een motorblok kunnen halen zijn het amerikanen wel. Wel een Ford of Chevrolet racing blokken gezien?
@thomasthomas: dat is geen probleem maar waarom diezelfde blokken in een Truck??
@elias: omdat een Pick up een werkpaard is daar. Alleen hier lopen kneuzen ermee stoer te doen op de car meets…
@mopar: wij kunnen hier met een Volvo XC90 ook perfect een kar trekken enzo?!
@elias: in Amerika trekken ze geen karren man. Een Pick up daar is wat een crafter it sprinter hier is. Hoeveel loodgieters zie je in NL met een XC90 rondrijden als bedrijfswagen??

In Nederland zijn de afstanden kort en is het landschap vlak. Je kunt dus prima uit de voeten met een kleine motor. In Amerika moet je soms honderden kilometers door bergachtige gebieden rijden als aannemer, daarom wil je een grote en betrouwbare motor hebben.

Echt absurd dat je dat niet snapt…
@mopar: fijn dat je het ons uitlegt.
@pomoek: graag gedaan ;)
@elias: Lachen, met jou een aanhangen van 2400kg is geen aanhanger, dat is een boedelbakkie! Een half serieuze aanhanger weegt zelf al gauw 1000kg, wat wil je er dan nog op laden met je XC90? Een anderhalve ton piepschuim :D
Als er een SUV is die niet geschikt is om flinke aanhangers te trekken is het de XC90 wel!
@bmwm3gtr: in een pick up hoef je geen maximaal getuned blok te hebben.
@bmwm3gtr:
Even het tijdsbeeld erbij pakken, allen te koop in 2004:
-Mercedes 5.0 V8: 306pk
-BMW 4.3 V8: 333pk
-Audi 4.2 V8: 335pk
-Mercedes AMG 5.5 V8: 367pk
-Jaguar 4.2 V8: 300pk
-Maserati/Ferrari 4.2 V8: 400pk
-Lexus 4.3 V8: 282pk
-Bentley 6.75 V8: 405pk
-BMW 4.8 V8: 360pk
-Jaguar 4.2 SC V8: 400pk
-Porsche 4.5 V8: 340pk

Valt best mee toch, die luiheid?
@Rob: moet je eens een gm blok in een bayliner ofzo hebben daar poept een 5.7 260 pk uit en een 7.4 300 pk en verbruikt gewoon 1L op 100m
@bmwm3gtr:
Maar we hadden het hier toch over een 5.7 V8 met 350 pk? Dat was toen lang niet slecht.

Overigens, bij een 7-serie uit 2004 met de 3.6 V8 (270pk) mag je ook blij zijn als je een verbruik van 1 op 8 haalt…… Idem voor 3.0 zes-in-lijn. Dat is ook geen zuinigheidswonder. Of V8en van Mercedes. Die hebben ook draaikolk in de tank waar je U tegen zegt. Maar bij die auto’s hoor ik nooit iemand klagen…. Prima hoor, maar waarom is het verbruik van een Amerikaan dan wel noemenswaardig?
@Rob: wij hebben een XC90 T6 uit 2004 die rijd ook 1 op 8 en 1 op 10 op cruise control op de snelweg maar die heeft nog fatsoenlijk vermogen van 272pk gaan hem nog chippen naar 320pk
@bmwm3gtr: leuk dat je een XC90 hebt maar probeer daar maar eens een 3.5 ton zware trailer achter te hangen en kijk dan eens naar het verbruik van je turbo motor. N/A motoren blijven altijd relatief dicht bij hun opgaves
@mopar: heb hiervoor een touareg gehad met 3.2 n/a liep constant 1 op 7 en met een boot er achter van zo’n 1800 met trailer was het zuipen en liep hij 1 op 3.8 met een snelheid van 110 km/h en met de XC90 loopt hij 1 op 6.5 met een boot
@bmwm3gtr: ik heb een 745i en een Chrysler 300C 5.7 hemi (check m’n spots maar als je me niet geloofd). Beide wagen zijn ongeveer even zwaar en bijna evenveel vermogen, de BMW 333pk en de Chrysler 350. Ik kan je vertellen dat de Chrysler in praktijk net zo zuinig is als de BMW, terwijl de Chrysler een grotere motor heeft, 1 minder versnelling in de transmissie heeft en ook nog eens meer vermogen levert.

Die waardes van 1op4 zijn onzin, complete onzin. 1op4 haal je alleen met volgas, maar dat doet die Kia van m’n buurman ook.
@Rob: omdat 1 op 4 niet normaal is en amerika bet zoals ons ook wel mag downsizen en hun zuren over de 2.0 sjoemel vw terwijl die hemi 2x zoveel co2 zowat de lucht in pompt
@bmwm3gtr: totale onzin, in Amerika gaat het helemaal niet om de uitstoot van die Vw’s maar meer om het feit dat Volkswagen gelogen heeft over het werkelijke aantal. In sommige staten heeft Volkswagen namelijk genoten van een lager belastingtarief omdat hun voertuigen minder uitstootten. Net zoiets als bijtelling in Nederland over uitstoot.

Waar die Amerikanen nu over vallen is dat die kortingen op belastingen en aanschafprijzen dus eigenlijk helemaal niet gegeven hadden mogen worden. Dat is dus het hele probleem.

Je moet je eerst even inlezen in de feiten voor je ze neerzet op internet.
@bmwm3gtr: In een boot heb je maar 1 versnelling en daarom moet je om snel te acceleren direct koppel hebben. Geen vergelijk met een automotor.
als je piemel langer is dan 5cm dan heb je deze auto niet nodig. Wat een pauperbak :’)
@MrSkyline: Ah ja, en een Lamborghini niet dan? Haha, lol.
@MrSkyline: zegt iemand die een fan is van wagens die standaard al met een rioolpijp als uitlaat worden geleverd :’)

Als iets een penisverlenger is, dan is dat het wel. Uit deze V8 komt tenminste nog een respectabel geluid zonder dat je er 10cm dikke buizen onder moet gooien :P
@mopar: Achja een skyline gaat tenminste nog de bocht om als je stuurt :p

Maar om heel eerlijk te zijn, de gemiddelde skyline bestuurder kan die paar cm extra goed gebruiken XD
Gelukkig bestaat de Ram, makkelijke manier om mannen met een kleine pik er uit te filteren.
@baklava: Of een leuke jongen voor jou! Kan je eigen pik direct mee in de laadbak!
@baklava: smells jealousy :)
Doe mij dan toch die kleine gele maar, kan ik vast ook wel een roffel uit krijgen, alhoewel dit op grijs kenteken …..
Dan zijn die deuren toch eigenlijk zo gek nog niet als je krap geparkeerd staat?!?!?!
Doe mij maar een GMC Syclone of Typhoon…
Doe mij maar een SRT10 :D Lijkt me heerlijk om zo’n auto te (kunnen) rijden. Gewoon schijt aan alles haha
Als je hem gewoon zou kopen, waarom doe je dan niet?
Op die eerste foto kan je meteen de kwaliteit van de materialen zien in dit soort Amerikaanse wagens en ook het niveau van afwerking, die kieren!!
@laminaatplaat: niet alleen dat, het was ze klaarblijkelijk zelfs te veel moeite om [OCD alert]dat stickertje ff netjes recht te plakken[/OCD alert]. Aarghhh!
@laminaatplaat: dit model komt uit de late jaren ’90/begin jaren 2000. Dat waren echt de pauperjaren voor de Amerikaanse autoindustrie. Als je in een nieuw model ram gaat zitten dan zie je dat ze echt grote stappen hebben gezet.
@mopar: plus. Zonder belastingen kost dit nieuw ook letterlijk niks. Dan mag je ook grote naden verwachten, toch? Daarbij is de RAM een werkpaard.
@thomasbol: die tijden liggen helaas al even achter ons. Een gemiddeld leuk aangeklede light duty Pick up gaat tegenwoordig al rap richting de 45-50K. Neem je een heavy duty versie dan praat je al snel over 60-65K. Dus tegenwoordig verwachten mensen er ook veel meer van. Eigenlijk is dat zo gek nog niet, keek verleden eens voor de gein wat een VW Crafter moet kosten als je hem particulier zou willen kopen, die dingen beginnen bij €45,000. Had dat niet verwacht.

En het moet gezegd worden, tegenwoordig doen die interieurs van de Pick ups niet onder voor dat van middenklasse auto’s.

Deze ram komt nog idd uit een tijdperk dat het werkpaarden waren en echt een niets kostten nieuw.
@mopar: dat weet ik, ik doelde -net als jou- op de 00s Ram ;-)
Mooi toch. Een auto voor tokkie Nederland. Durf te wedden dat deze auto vaak genoeg op de parkeerplaats bij de Arena heeft gestaan als de Toppers optraden. Als de eigenaar dan z’n Lambo style deuren opende dan was ie natuurlijk het mannetje voor dat soort publiek…
Gewoon een leuk speciaaltje, daar heeft de lengte van mijn derde been geen KLEAUTE mee te maken.

Maakt mij dat nou weer uit dat het meer show is dan go, het is net wat bijzonderder dan de gemiddelde Hemi-powered RAM. Vleugeldeuren zijn imo dan weer erg fout, ik zou ze vervangen door normale deuren.
Wat een bedrijf , ik citeer vanuit de advertentie :
” bel gerust voor een afspraak , dan zorgen wij dat we aanwezig zijn ”

Serieus? En dit stukje vind ik ook mooi: Het is een marge auto dus ook voor de particulier goed te rijden op benzine.

Kom op zeg..
Er komen zeker ook nog extra afleveringskosten bij?
@mustang84664: ja €100 voor de velgen
Vleugeldeuren horen niet op zo’n auto
Die vleugeldeuren verwijder ik wel, dat is relatief makkelijk.
Nu nog een zwart interieur en OEM velgen en ik wil hem!
@awesome: deuren kunnen ook normaal open. Dus die kan je lekker laten zitten.
@pinut187: liever niet. Stel je voor dat ik de deur per ongeluk omhoog open doe in plaats van normaal. Sta ik mooi voor lul bij de lokale supermarkt…
Niet echt mijn ding.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).