• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor dit groene wagentje moet je ook aan de kant

Auteur: nicolasr, gepost 23 februari 2016 om 07:32 – 56 Reacties

VRR Golf in het groen


Het is namelijk een officieel voorrangsvoertuig, al zou je misschien denken van niet.

De brandweer kennen we allemaal. Grote rode wagens, makkelijk herkenbaar en als je die in je binnenspiegel ziet met hun blauwe zwaailicht, dan ga je wel aan de kant. Hetzelfde geldt voor een ambulance, die valt met zijn gele kleur ook op en ook daar blijf je niet voor rijden als hij zijn toeters en bellen aan heeft. Om over de politie maar te zwijgen. Maar er zijn meer voorrangsvoertuigen. Zo mag Sanquin, da’s de bloedbank, ook met blauwe zwaailichten over de vluchtstrook en Rijkswaterstaat heeft sinds kort óók blauwe zwaailichten op hun pick-ups. En nu hebben we er weer eentje bij, de veiligheidsregio. Die krijgt volgens het AD groene auto’s met een blauw pitje bovenop en ook daarvoor moet je aan de kant.

En dat roept nogal wat reacties op. Koos Spee bijvoorbeeld, vindt het “Bulachulèk”. (Probeer hardop te lezen met een Haags accent, dan weet je dat hij het “belachelijk” vindt…) Volgens hem zien automobilisten door de bomen het bos niet meer en denken ze vanwege de groene kleur van de auto’s dat het om de boswachter gaat. “Het is essentieel dat je als burger weet waarom je plaats moet maken. Bij ambulance, brandweer en politie is dat zo klaar als een klontje: iets of iemand is in gevaar en er moeten levens worden gered. Maar geldt dat ook voor de groene auto’s van de veiligheidsregio?”, denkt Spee hardop.

Maar er klinken natuurlijk ook heel andere meningen. Van de veiligheidsregio zelf bijvoorbeeld. Zij zijn blij dat ze eindelijk een eigen auto krijgen en dat ze niet meer met de brandweer mee hoeven als ze ergens naartoe moeten. Dat zit zo, de man of vrouw van de veiligheidsregio zit dan wel in de brandweerauto, maar is geen brandweerman/vrouw. Als er onderweg iets gebeurt waarbij de brandweer nodig is, kan die persoon niet helpen. En dat zorgt voor onbegrip. Het argument van onherkenbaarheid vegen ze van tafel. “Als je een blauw zwaailicht ziet, moet je gewoon aan de kant”, zeggen ze daar. Op zich ook wel waar. Voorlopig zul je de groene autootjes niet heel vaak tegenkomen, er rijden er namelijk maar vijf rond in ons land. Maar dat zullen er de komende jaren wel flink meer worden. U is gewaarschuwd!

Als laatste dan nog even de uitleg wat een veiligheidsregio precies is. Ons land is opgedeeld in 25 van die dingen. Als er een grote ramp is gebeurd, wordt de leiding over de hulptroepen overgenomen door iemand van die veiligheidsregio. Heb je in elk geval weer iets geleerd vandaag!

Ook interessant!

  • Er komen veel meer slimme verkeerslichten en dit kunnen ze
  • Politie in Twente zet racende Aventador aan de kant
    Politie in Twente zet racende Aventador aan de kant
  • Video: politie Limburg achtervolgt dikke Peugeots
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

ambulance, brandweer, politie

Vorig bericht: « Belg stuurt zijn Range Rover een tramtunnel in
Volgend bericht: Ongelukken door slecht onderhouden verkeerslichten »

Lees Interacties

Reacties

  1. valetparker zegt

    23 februari 2016 om 07:37

    Dus volgens Koos begrijpen we het ook niet als er een arrestatieteam met BMW’s en Audi langs komt rijden? Mogen we gewoon ervoor bijven rijden?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      23 februari 2016 om 19:06

      @valetparker: dat mag zeker, als je maar hard genoeg rijdt.

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      23 februari 2016 om 20:05

      @valetparker: daar ga ik nog wel voor aan de kant, maar een polo neem je toch niet serieus. Als je dan spoed hebt duurt alleen het invoegen naar 120 al 20 seconden.
      Heeft het ook weinig zin om aan de kant te gaan, rijden we er met zn allen achter in de file!

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    23 februari 2016 om 07:42

    Elke auto doet louter aan het vervoeren van bloed ..

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      23 februari 2016 om 16:16

      @lincoln: Auto’s van de Veiligheidsregio?

      Login om te reageren
  3. toeter11 zegt

    23 februari 2016 om 07:44

    Ik denk koos in het bos die groene auto niet ziet.

    Login om te reageren
    • toeter11 zegt

      23 februari 2016 om 12:18

      @toeter11: Ik denk DAT, damm was niet goed wakker vanochtend.

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    23 februari 2016 om 07:47

    Precies, gewoon plek maken voor zwaailicht en/of sirene, maakt geen zak uit op wat voor een voertuig ze zitten.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 februari 2016 om 08:11

      @trustmeiamanengineer:

      Ja .. Met zo een instelling kunnen we dus geen postbus 51 spotje in elkaar flansen ..

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      23 februari 2016 om 09:58

      @trustmeiamanengineer: inderdaad. Maar toch steekt er iets…

      -1- welk genie heeft bedacht dat die autootjes precies een ANDER kleurtje moet hebben.. Laat dje dingen gewoon op politie-polo’s lijken en de verwarring js compleet weg! Netjes “Veiligheidsregio” op de zijkant plakken (doen we dat in groen!) en klaar…

      -2- wat ik nog veel vreemder vind als ik erover nadenk: er zitten dus verspreid door Nederland 25 man te wachten (straks allemaal met zo’n kekke polo voor de deur) totdat er ergens een grote ramp gebeurt in hun ‘Veiligheidsregio’…? Ik snap dat we een beetje met de werkloosheid zitten enzo, maar dit lijkt me een weinig realistische oplossing. Kan er geen agent per Veiligheidsregio worden aangewezen die deze rol vervult? Is dat auto-probleem uit puntje 1 ook gelijk opgelost!

      Login om te reageren
      • yannick-s zegt

        23 februari 2016 om 10:56

        @ukbob: Even wat verduidelijking, de mensen die dit als werk hebben doen dat naast hun al bestaande baan bij brandweer, politie, ambulance etc. Het zijn paraatheidsdiensten en wanneer ze niet op pad moeten zijn de vergoedingen erg klein. Ze worden opgeroepen bij grote ongevallen (rampen klinkt nog heel wat dramatischer), dus een ongeluk waarbij veel auto’s zijn betrokken, woningbranden waarbij geëvacueerd moeten worden etc. Hierbij coördineren ze de verschillende hulpdiensten, zodat alles soepel verloopt.

        Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        23 februari 2016 om 11:35

        @ukbob: -1- In het artikeltje staat precies uitgelegd waarom die auto’s groen zijn. De verwarring zou juist ontstaan als ze wél op een politieauto lijken. Dan krijg je verhalen zoals ‘er was en ernstig ongeluk gebeurd en er reed wel een politieauto voorbij, maar die eikel stopte niet eens!’ Terwijl het dus een autootje van de Veiligheidsregio was, met een bestuurder die helemaal niet is opgeleid als politieagent.

        -2- Nee, die mensen zitten niet thuis. De Veiligheidsregio doet veel meer dan wachten of er ergens een ramp gebeurt. En het zijn ook heel veel meer mensen dan 25. Ze gaan bijv. samen met de politie over de meldkamers, waar de 112-telefoontjes binnenkomen.

        Login om te reageren
  5. ardonjr zegt

    23 februari 2016 om 07:56

    “Het is essentieel dat je als burger weet waarom je plaats moet maken. ”
    Dat is zeker ook zo’n eikel die eerst wel even goed gaat kijken wat er aan komt alvorens aan de kant te gaan… Nee als je blauw blauw ziet ga je aan de kant.. Dan ga je niet eerst via je spiegel analyseren wat er achter je rijdt. Wat een debiel zeg.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 februari 2016 om 08:06

      @ardonjr:

      Kerel is zijn leven lang al ambtenaartje ..
      Hij weet niet beter dan dat je problemen moet creëeren ..

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        23 februari 2016 om 09:00

        @lincoln: voor elke oplossing is een probleem!

        Login om te reageren
      • maxpower zegt

        23 februari 2016 om 09:06

        @lincoln: waarom zou elke dienst een aparte kleurstelling moeten hebben? Waarom kunnen ze niet gewoon in een rode wagen rijden… dat is beter voor de uniformiteit… en het scheelt natuurlijk ook gewoon geld!
        Het is natuurlijk van de gekke dat iedere mannetje zijn eigen leek wagen wilt hebben

        Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      23 februari 2016 om 08:35

      @ardonjr: Dat zou je met je gezond boerenverstand denken. Vervelende is dat velen in Nederland niet behept zijn met een gezond boerenverstand. Hierdoor zie ik het te vaak gebeuren dat een ambulance/politieauto vast komt te staan achter een auto omdat de zak hooi (eufemistisch gesteld) die achter het stuur van de auto zit geen bekeuring wil krijgen voor door het rood rijden of in paniek niet weet wat hij/zij moet doen.

      Ben het niet vaak eens met Co Stompe maar hier wil ik zijn redenering wel volgen. Ik zie het er zomaar van komen dat er van die halve tamme gewoon blijven staan omdat de auto groen is en “ik dus niet aan de kant hoef”.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        23 februari 2016 om 09:58

        @Rick-dos: Ik ben het ook nooit met darters eens ?

        Login om te reageren
  6. dutchcourage86 zegt

    23 februari 2016 om 08:11

    Waarom hebben die mensen een zwaailicht nodig als ze toch niet kunnen/mogen helpen?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      23 februari 2016 om 08:20

      @dutchcourage86: Als ze met een brandweerauto meerijden, kunnen ze niks doen, anders wel natuurlijk

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      23 februari 2016 om 08:22

      @dutchcourage86:

      Belangrijkheid creëeren voor de subsidie aanvragen ..
      Ze pretenderen bij sanquin een non- profit organisatie te zijn ..

      Maar het voltallige bestuur zit boven de Balkenende norm ..
      Bloedhandel dus ..

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        23 februari 2016 om 09:36

        @lincoln: Juist de exhorbitant hoge salarissen van het bestuur zorgen ervoor dat dit soort organisaties geen winst maakt…

        En dus aan het beoogde doel non-profit organisatie te zijn voldoet…

        Het getuigt eerder van behoorlijk bestuur dat ze alles in het werk stellen beoogde doelen te behalen…

        Het bedrijfsleven zou hier nog een hoop van kunnen leren…

        Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        23 februari 2016 om 11:39

        @lincoln: Het artikel gaat helemaal niet over Sanquin…

        Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    23 februari 2016 om 08:15

    Ach ja, we leren snel genoeg dat we deze ook voor moeten laten. Die jongens in de zwarte BMW`s en Audi`s op de linkerbaan met blauw licht laten we tenslotte ook gewoon voor!

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      23 februari 2016 om 10:09

      @dutchdriftking:
      Ja, inderdaad, die zwarte BMW’s en Audi’s; ik kom ze vaak tegen op de A50 tussen Arnhem en Zwolle.
      Wat zijn dat voor flappo’s? AIVD ofzo? Ze rijden ook altijd écht verschrikkelijk hard, ze hebben altijd haast.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 februari 2016 om 10:17

        @stationcar: AIVD, recherche, AT, het kan van alles zijn. Misschien kom je wel dagelijks Geert Wilders tegen…..

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          23 februari 2016 om 16:45

          @dutchdriftking: @stationcar: Dat zijn de jongens van de Dienst Bewaken

          Login om te reageren
          • e1000bmw zegt

            23 februari 2016 om 16:47

            @e1000bmw523i: … Iets met het “en-teken” …

            Dat zijn de jongens van de Dienst Bewaken en Beveiligen, voorheen Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging.

            Login om te reageren
  8. jeroen13 zegt

    23 februari 2016 om 08:16

    Alsof ze met zo’n slowmotion hok zomaar mensen kunnen inhalen.. Moet je eerst een aanloop nemen..

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      23 februari 2016 om 11:43

      @jeroen13: Idd! En als t wat hard waait komen ze op een totaal andere bestemming uit..

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    23 februari 2016 om 08:19

    Op de snelweg hebben we al een aparte rijstrook voor deze voorrangsvoertuigen, die met dat rode kruis er boven…
    Maar serieus, als er geen ramp is, en dat is meestal, ze doen goed werk daar bij de veiligheidsregio’s, dan hoeven die mensen ook niet ergens met haast naar toe, dus geen blauw zwaailicht nodig. Als er wel een ramp is dan gaan alle echte voorrangsvoertuigen van politie, ambulance en brandweer er wel naar toe en is carpoolen dus een logische optie. Want op deze manier met steeds meer verschillende soorten voorrangsvoertuigen krijg je net als met het rode kruis boven de rijstroken (dat veel te vaak om onzinnige redenen aan is) een devaluatie van het blauwe zwaailicht en dan neemt het respect ervoor ook automatisch af. Dus willen jullie meer of minder blauwe zwaailichten op de weg?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      23 februari 2016 om 08:22

      @mashell: Er zijn nu vijf van die wagentjes, neemt langzaam toe. Verwacht niet dat het er volgend jaar ineens duizend zijn, dus denk niet dat het echt een verschil maakt in het aantal auto’s met blauw zwaailicht…

      Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    23 februari 2016 om 08:24

    Dit is toch al eens eerder gepost hier op autoblog? Dat groene autootje..

    Login om te reageren
  11. TDI-goeroe zegt

    23 februari 2016 om 08:25

    een groene auto heb ik al, waar kan ik zo’n blauwe lamp kopen?

    Login om te reageren
  12. henkp1 zegt

    23 februari 2016 om 08:39

    Nou ja, jet zal wel nodig zijn.
    Als ik een blauwe lamp zie, ga ik altijd aan de kant. Ik ga me niet eerst afvragen of het wel echt nodig is dat die lamp aanstaat ervan uitgaande dat de bestuurder z’n verantwoordelijkheid kent.

    Maarre hoe zit het eigenlijk met die omkoperij door PON bij de aanbesteding van politievoertuigen? Hoor je nooit meer wat van en nu worden er hiervoor ook al PONvoertuigen geleverd. Ik vrees dat dit een hele grote doofpot is!

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    23 februari 2016 om 09:03

    Dit groene autootje heeft terecht blauwe zwaailichten, de bestuurder en inzittenden hebben het razend druk omdat dit het enig Nederlands Stoplichten Controle Team is ! (NSCT)

    Login om te reageren
  14. escort77 zegt

    23 februari 2016 om 09:12

    “Heb je in elk geval weer iets geleerd vandaag!”

    En voor de mensen die nog iets willen leren en de bloedbank nog niet kennen, kijk eens op
    http://www.sanquin.nl/bloed-geven/

    (misschien een beetje off-topic, maar in dit geval is dat wel gerechtvaardigd hoop ik)

    Login om te reageren
  15. nism0 zegt

    23 februari 2016 om 09:13

    Ach zo’n groen autootje. Het is wel beter voor het milieu toch?

    Login om te reageren
  16. fapfap zegt

    23 februari 2016 om 09:23

    Ken je dat, van die woorden die je nog nooit gehoord hebt? En als je dat woord dan 1 keer hoort, dan hoor je het opeens overal? Voor mij is dat in dit geval het woord “Veiligheidsregio”, bedankt Autoblog voor de introductie.

    En daar gaat het dan, je begint het nu al overal te horen:
    “Bij Dalfsen is een passagierstrein op een hoogwerker gebotst. Meerdere treinstellen zijn gekanteld.
    Dat meldt de Veiligheidsregio. Volgens een woordvoerder van Prorail ligt de trein “op zijn kant”.

    Over gewonden is vooralsnog niets bekend.

    Meer informatie volgt.”

    Bron: http://www.nu.nl/algemeen/4219129/passagierstrein-botst-hoogwerker-bij-dalfsen.html

    Login om te reageren
  17. awesome zegt

    23 februari 2016 om 09:29

    Maar, als de medewerker van de Veiligheidsregio toch niet kan helpen blussen… Waarom moet je dan met zo veel spoed op een locatie zijn? Wat doen die gasten eigenlijk? Coördineren, informeren? Dat eerste kan een hulpverleningsteam zelf toch ook?

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      23 februari 2016 om 09:32

      @awesome: “Het Veiligheidsbureau Groningen van de veiligheidsregio regisseert en coördineert de multidisciplinaire samenwerking en heeft daarnaast verschillende uitvoerende taken”

      Ik sanp best dat je vrij snel aanwezig wil zijn, maar dit lijkt me meer voor rampen…

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 februari 2016 om 11:42

        @awesome: bij grootschalige multidisciplinaire inzet van hulpdiensten heeft de veiligheidsregio officieel de verantwoordelijkheid voor de coördinatie van de hulpdiensten. Dan is het dus soms ook nodig om snel ter plaatse te zijn. Zij zijn ook verantwoordelijk voor de communicatie met de pers op die momenten.

        Bij een normaal ongeval of een brand of iemand die met spoed naar het ziekenhuis moet heb je geen mensen van de veiligheidsregio nodig.
        Vroeger noemden we dit rampenbestrijding maar dat Is natuurlijk ook niet waar.. Ze coördineren ipv dat ze daadwerkelijk iets aan bestrijding doen. Vandaar een andere naam. (en ja ik weet iets meer dan gemiddeld omdat een vriend van me bij de communicatie afdeling van de grootste veiligheidsregio werkt in een leidinggevende functie)

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          23 februari 2016 om 21:34

          @w0o0dy: dat zeg ik dus: bij rampen is het prima, maar bij een brandje hief je er toch niet snel te zijn?
          Waarom dan niet meerijden met een hulpdienst?

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            23 februari 2016 om 21:37

            @awesome: ze komen dus voor een gewone brand niet met zo’n wagentje voorrijden. Bij een grote fabrieks brand oid misschien..

            Login om te reageren
          • ronnys zegt

            24 februari 2016 om 15:43

            @awesome: Vooral omdat de mensen van de veiligheidsregio centraal gestationeerd zijn en dus vaak helemaal niet in de gelegenheid zijn om mee te rijden met de veiligheids diensten. Daarnaast hebben ze ook preventieve taken en voorlichting. Dus vaak zijn ze onderweg en dus niet op kantoor op momenten dat ze worden opgeroepen.

            Login om te reageren
  18. r2d2 zegt

    23 februari 2016 om 09:50

    https://www.defensie.nl/onderwerpen/nationale-veiligheid/inhoud/veiligheidsregios

    Zo leert u nog eens wat! De inzittende van de auto zou zo maar de OVR (voor de afkorting, de link klikken en artikel lezen aub) kunnen zijn in het geval van een crisis-situatie.

    Login om te reageren
  19. Calimero zegt

    23 februari 2016 om 11:14

    het is wat met al die kleuren van dergelijke auto’s; politieauto’s wit met rode en blauwe strepen, brandweer rood met witte en blauwe strepen, ambulance geel ( Behalve in 020, waarom?) met blauwe en rode strepen, reddingsbrigade oranje met blauwe en witte strepen, douane witte auto met gele en groene strepen en dan hebben we ook nog witte politieauto’s van de ondersteunende diensten met alleen blauwe strepen. Ik zet er een “streep” onder denk ik. O wacht, ik vergeet de auto’s van staatsbosbeheer; donkergroen met lichtgroene strepen en die van RWS geel met blauwe strepen.
    En nu deze dus weer. Ik geef toe dat je niet voor alle voertuigen/ diensten aan de kant moet maar je moet dus wel goed kijken wat er achter je aan komt stormen.

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      24 februari 2016 om 15:45

      @milan0: Je hoeft helemaal niet goed te kijken, voor blauwe lampen moet je aan de kant! klaar moeilijker is het niet!

      Daarom wordt er ook streng op gecontroleerd op illegale blauwe lampen!

      Login om te reageren
  20. Onehp zegt

    23 februari 2016 om 12:44

    Waarom is het voor velen zo moeilijk om de motivatie voor een andere kleur te begrijpen? Omdat als het op een andere dienst lijkt (brandweer, politie etc.), je als burger dan verkeerdelijk kan verwachten bepaalde dienstverlening te kunnen krijgen. Dus het is de hele bedoeling dat men het kleur niet herkent, blijf je lekker weg en kunnen ze hun werk doen.

    Verder zoals reeds gezegd: Blauw licht en sirene = voorbij laten. Klaar.

    Login om te reageren
  21. gezondverstand zegt

    23 februari 2016 om 14:57

    De shoarma scooter wil ook een blauw zwaailicht. Komt de bestelling tenminste warm aan bij de klant. Is ook levensreddend: minder tijd voor de salmonella en e.coli bacteriën op het voedsel om te groeien tot ziekmakende omvang.

    Login om te reageren
  22. thomasthomas zegt

    23 februari 2016 om 17:15

    Bloed snel dat groene polo-tje.

    Login om te reageren
  23. avdb zegt

    23 februari 2016 om 19:31

    Ik lees in het bericht dat deze voertuigen een blauw zwaailicht krijgen (dat zullen wel LED-flitsers zijn, maar ok…).
    Dat maakt ze echter nog geen voorrangsvoertuig! Dat worden ze pas op het moment dat ze en de voorgeschreven lichtsignalen en de voorgeschreven geluidssignalen voeren.
    Voor alleen een blauw flitslampje ga ik niet opzij.

    Login om te reageren
    • pimko zegt

      24 februari 2016 om 11:28

      @avdb: Als zij met zo’n Blue-motion willen rijden, hoor je waarschijnlijk de motor wel loeien

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      24 februari 2016 om 15:54

      @avdb:
      Lekker principieel in de weg blijven rijden voor iemand die waarschijnlijk om een reden haast heeft……
      Tsja, mag ik het nogal treurig vinden?

      Login om te reageren
  24. FIAT127 zegt

    24 februari 2016 om 15:13

    Man! Das ist ja grade einen alten Strefenwagen. Pas auf, Polozei!

    Login om te reageren
  25. dailydriver zegt

    24 februari 2016 om 22:59

    Er zijn ook zilvere caddy maxi’s van de NS callimiteiten dienst. Die een blauw licht op het dak hebben staan. Daar hoor ik niemand over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North