• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Indien een “standaard” E63 AMG niet speciaal genoeg is

Auteur: robbie, gepost 24 januari 2007 om 15:12 – 51 Reacties

Mercedes Benz E63 AMG

Voor de mensen die een Mercedes-Benz E63 AMG iets te “gewoontjes” vinden komt AMG met een speciaal pakket. Dit speciaal door de AMG Performance Studio in Affalterbach ontwikkelde pakket maakt je E63 AMG nog net een tandje exclusiever. Het pakket bestaat uit speciale 18″ multipiece 5-spaaks velgen, een nog stugger afgesteld AMG AIRMATIC onderstel, een multi-disc differentieel (achter) met 40% sper om nog beter uit de bocht te komen.

Daarnaast is er nog een speciaal ergonomisch gevormd sportstuurwiel gemonteerd in leer met zwart alcantara. Het wordt dus hoog tijd dat we de E63 AMG nogmaals aan de tand gaan voelen. AMG heeft ook gelijk aan aantal nieuwe af-fabriek accessoires geïntroduceerd voor de SLK 55 AMG, SL 55 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG en CLK 63 AMG.

SLK 55 AMG

18-inch twin-spoke AMG light-alloy wheels, multipiece
AMG performance suspension
AMG carbon trim parts
Velour floor mats with AMG lettering

SL 55 AMG

19-inch twin-spoke AMG light-alloy wheels, multipiece
Velour floor mats with AMG lettering

E 63 AMG Saloon and Estate

18-inch five-spoke AMG light-alloy wheels, multipiece
AMG performance suspension, based on AIRMATIC DC (only for saloon)
AMG rear locking differential
Velour floor mats with AMG lettering

CLS 63 AMG

19-inch five-spoke AMG light-alloy wheels, multipiece
AMG performance suspension, based on AIRMATIC DC
AMG rear locking differential
Velour floor mats with AMG lettering

CLK 63 AMG

Velour floor mats with AMG lettering

Mercedes E63 AMG

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, Mercedes, Supercars

Vorig bericht: « Eindelijk een familiegezicht!
Volgend bericht: Gezocht: oude milieuvervuiler »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    24 januari 2007 om 15:15

    hmm dus een AMG mét dat extra spul erop komt qua verfijning een beetje in de buurt van een M? tsja… als de naam wat oud begint te worden moet je iets bedenken om het weer op te frissen :P eigenlijk vind ik dat een AMG zoiets standaard wel zou moeten hebben…

    Login om te reageren
  2. sacha zegt

    24 januari 2007 om 15:16

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/21/030-amg-pakket-voor-de-e63-amg

    ;-)

    Login om te reageren
  3. jasper zegt

    24 januari 2007 om 15:19

    dat ziet er wel mooi uit denk ik

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    24 januari 2007 om 15:20

    LOL! die is ook wel heel lang geleden… dat kon robbie nog niet weten ;)

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    24 januari 2007 om 15:35

    @sacha, heb er nog eens naar gekeken maar heb niet het idee dat dit een 030 pakket is. In het persbericht staat er in elk geval niks over. En zit er in het 030 pakket ook geen verwijdering van de electronische begrenzer? Die mis ik hier ook.

    Login om te reageren
  6. shivan zegt

    24 januari 2007 om 15:44

    AHAHHAHA

    @sachaa mooie shittt:P geweldig

    Login om te reageren
  7. Jappy zegt

    24 januari 2007 om 15:45

    Ziet er wel vet uit! Grappig dat in de CLK 63 AMG alleen maar velour vloermatten erbij komen!

    Login om te reageren
  8. slk55 amg zegt

    24 januari 2007 om 15:52

    mmm, interessant! ik ga denk ik maar eens contact opnemen met mijn dealer…

    Login om te reageren
  9. ML Benz zegt

    24 januari 2007 om 16:01

    @ alwood… een M kan hier nooit aan tippen. never nooit.

    Login om te reageren
  10. iceman zegt

    24 januari 2007 om 16:13

    wat een leuk upgrade pakketje,zo gaat je e63 nog eens beter presteren.

    Login om te reageren
  11. sacha zegt

    24 januari 2007 om 16:29

    @robbie: Misschien heb je wel gelijk. Maar dat differentieel vind ik wel verdacht. Ach, who cares. AMG nieuws is goed nieuws moet je maar denken.

    Login om te reageren
  12. Benny1 zegt

    24 januari 2007 om 16:33

    Zou deze merc nu ook een bmw M5 kunnen kloppen? Dat is denk ik toch wel het belangrijkste ! :D

    Login om te reageren
  13. stefano zegt

    24 januari 2007 om 16:44

    hahaha natuurlijk klopt die mercedes die bmw, een CLS 55 AMG klopt hem ook zonder moeite….

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    24 januari 2007 om 17:04

    Vroemvroem. Lekker hoor zo’n pakketje, voor wie er van houdt.

    Login om te reageren
  15. stiggie zegt

    24 januari 2007 om 17:05

    ML Benz @ neej want dat klopt bij bmw kan je er achteraf niet zulke dingen krijgen want ze zitten er al standaard OP

    Login om te reageren
  16. Kobey zegt

    24 januari 2007 om 17:13

    stiggie je hebt gelijk..;)

    Login om te reageren
  17. Ricardo zegt

    24 januari 2007 om 17:19

    wat is nou precies een SPER DIFFERENTIEEL????
    misschien een domme vraag maar ik weet egt niet wat het is

    Login om te reageren
  18. Alwood zegt

    24 januari 2007 om 17:22

    @ Ricardo
    bij sperren worden de aangedreven wielen (die normaal onafhankelijk van elkaar kunnen draaien) met elkaar verbonden zodat er niet 1 kan gaan spinnen en de ander stil blijft staan.

    bij een limited slip of bijv. 40% sper wordt het maximale snelheidsverschil tussen de wielen beperkt. als 1 wiel grip verliest en rond gaat tollen krijgt het andere wiel in dit geval minimaal 40% van de kracht toebedeelt.

    Login om te reageren
  19. Ricardo zegt

    24 januari 2007 om 17:25

    @ Alwood

    thnx voor de informatie man, nu begrijp ik het tenminste

    Login om te reageren
  20. BM zegt

    24 januari 2007 om 17:58

    gooi er dan wat extra pk’tjes bij, om hem iets competatiever te maken t.o.v. de (hoogst waarschijnlijk) krachtigere RS6

    Login om te reageren
  21. BMW 545i zegt

    24 januari 2007 om 18:34

    Weer een pakketje op het zoveelste model! dat ze het nog uitelkaar kunnen houden bij de productie ;) maar het lijkt mij logisch dat je voor die prijs belangrijke opties er gewoon bij krijgt!

    Login om te reageren
  22. marcus zegt

    24 januari 2007 om 18:55

    geen enkele amg klopt een m(in vergelijkbare klasse) op de ring!!

    Laat dat duidelijk zijn. En iedere amg fetisjist die hier tegenin gaat heeft mercedes-benz koeienstront in zijn harsens!

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    24 januari 2007 om 19:02

    Jezus, lekker ordinair zeg! Om een pakketje te leveren voor je 130 duizend euro kostende E klasse. Maja AMG is ook wel ordinair.

    Login om te reageren
  24. slk55 amg zegt

    24 januari 2007 om 19:20

    @marcus

    -edit: ik edit mezelf maar alvast want wat zulke reacties als die van jou kunnen het slechste in mij naar boven halen.

    @ Rick dos

    ej niger, wat is dr godverd*mme ordinair aan mn tuningbakie…. als je dat nog een keer zegt… weet ik je te vinden hé! pas maar op! ik weet waar jou huis woont! dan kom ik je wel met een paar mannetjes in elkaar slaan…. :P ;)

    even serieus. je wilt toch niet echt zeggen dat AMG ordinairder is dan de ‘M’ van BMW hé..? dan heb je echt ‘koeienstront’ in je ‘harsens’ om maar even de (ordinaire) woorden van marcus (zo te zien een BMW liefhebber) te gebruiken.

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    24 januari 2007 om 19:20

    @Rick dos: or·di·nair (bn.)
    1 onbeschaafd, vulgair => goedkoop
    2 gewoon, alledaags

    Volgens de uitleg van Vandale is een BMW-M nog eerder ordinair dan een AMG want het kost minder (=”goedkoper”) en er zijn er meer van dus “gewoner” ;)

    Login om te reageren
  26. m5 zegt

    24 januari 2007 om 19:54

    een kleemann een brabus of een hamann dat ziet er pas ordinair uit maar een bmw m of amg dat ziet er (bijna) altijd goed uit wel leuk btw dat er ook amg vloer matjes zijn

    Login om te reageren
  27. JANUS zegt

    24 januari 2007 om 20:00

    Euhh. Even wat anders dan AMG versus “M” .
    Twin-spoke AMG light-alloy wheels.

    Twin spoke…..Hoe moet ik me dat voorstellen ?!

    Login om te reageren
  28. m5 zegt

    24 januari 2007 om 20:12

    @ janus zo
    http://s2.desktopmachine.com/pics/BMW_535d_349-1024.jpg

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    24 januari 2007 om 20:18

    @slk55 amg

    Je wilt AMG toch niet vergelijken met de M modellen van BMW, hè? Want dan refereer ik je hierbij graag naar de opmerking van Marcus. ;)

    @w0o0dy

    Ik neem je wat serieuzer dan deze opmerkingen. Dus laat ik het maar onder het kopje grappig plaatsen! ;)

    Login om te reageren
  30. JANUS zegt

    24 januari 2007 om 20:32

    @M5
    Ooooooooooooo.
    Dan is het goed.
    Ik dacht serieus dat ze met een 2-spaaks wiel kwamen.
    De gruwel !!

    Login om te reageren
  31. slk zegt

    24 januari 2007 om 20:42

    Als er 2 ordinaire modellen zijn ,zijn het wel de bmw m5 -en de m6. Origineel houden alstublieft. Oude m5 vond ik veel mooier. Die schreeuwde het niet zo uit.

    Login om te reageren
  32. Mark zegt

    24 januari 2007 om 23:30

    Hm, Benz kan niet kiezen. AMG moet gewoon sportief ten top zijn. Doe dan een comfortpack :)

    Login om te reageren
  33. E 55 zegt

    25 januari 2007 om 07:18

    Wanneer leren jullie het nou eens een keer, BMW komt niet in de buurt van een Mercedes.
    Ik spreek uit ervaring; een BMW M gaat hard, loeihard, maar onder deze omstandigheden is z’n uithoudingsvermogen nul komma nul !!!!!

    Daarintegen een Mercedes AMG, deze gaat ook hard, loeihard, maar de AMG presteerd het om dit continu vol te houden. (Bijv. al 4 jaar !!!!!!)

    De BMW-ers zullen wel weer met hun weerwoord komen, maar nogmaals, ik spreek uit ervaring.

    AMG ? the best of the best !!

    Login om te reageren
  34. Carfreak (BMW 320i) zegt

    25 januari 2007 om 07:30

    @ e 55 ; Wat klets jij nou man ?!! Als je van niks weet moet je ook geen nutteloze commentaar geven, op wa trekt da nu op. Wil je zeggen dat de M Motors na 4 jaar uitgeput zijn ???
    Als dat zo is, vertel mij dan eens waarom de V10 motor uit de M5 tot motor van het jaar is verkozen ??? Gewoon voor de schoonheid zeker ??. Denk je nu echt dat BMW motors maakt dat maar “” 4 “” jaar geldig zijn ? Sjeezes ik denk dat je zo een kind van 16 jaar zijt die nog van NIKS afweet.

    Login om te reageren
  35. E 55 zegt

    25 januari 2007 om 08:38

    @Carfreak; Ik had dus toch gelijk betreft het weerwoord.

    De V10 is een prachtige motor, maar nogmaals niet betrouwbaar (de versn.bak trouwens ook niet).
    Sterker nog, ik denk dat jouw 320i vele malen betrouwbaarder is de de M.

    Over nutteloos commentaar geven, het is GEEN nutteloos commentaar, ga maar eens in het verleden snuffelen dan zul je zien wat voor problemen er al zijn geweest met de M. (en vergelijk dit maar eens met de “problemen” van AMG)

    Ik val een beetje in herhaling, maar nogmaals, ik spreek uit ervaring.

    Login om te reageren
  36. Alwood zegt

    25 januari 2007 om 08:47

    ik moet E55 hier wel gelijk geven dat mercedes in ieder geval een veel robuuster principe gebruikt…

    de motoren van mercedes presteren absoluut niet op de max en zullen daardoor weinig slijten… de V10 slijt juist heel veel, is daar ook op gebouwd, kan alleen niet tonnen kilometers mee.

    Login om te reageren
  37. Rick zegt

    25 januari 2007 om 10:05

    Ik moet steeds maar in de herhaling blijven vallen, maar mensen de E63 wordt op de Nurnburgring door de RS4 eruit gereden, zegt genoeg toch zelfde als de M5 ook zoekgereden. Wacht nou eens rustig op de motorshow van Geneve, daar komt de nieuwe RS6 uit, dan is het weer snel over met dit soort nutteloze discussies over wie de beste specs heeft :). Ik moet wel zeggen dat ik de E63 een stuk mooier vind dan een M5, maarja wie niet behalve Dos & co.

    Login om te reageren
  38. Sjeufm3 zegt

    25 januari 2007 om 16:43

    @ E55

    Wat een onzin!!! Ik rijd al jaren M en de fout in de krukas lagers wat in de M3 E46 bij sommige zit word door BMW vernieuwd!

    Een AMG is een top wagen , maar ik vind de M beter en ik spreek zelf ook uit ervaring! Wat jij zegt slaat echt nergens op BMW komt niet in de buurt van mercedes hahahaha! daarom heeft het M blok jaren engine of the year gehad! (en de V10 nu trouwens weer). Ik denk dat jij ervaring hebt met een ombouw M3!!!!! Als je voorkeur uitgaat naar mercedes , okee. Maar loop dan niet hier wat onzin te verkopen!

    Login om te reageren
  39. Sjeufm3 zegt

    25 januari 2007 om 16:46

    @ rick

    M5 zoekgereden door rs4?? Netjes dan , maar M6 rijdt rs4 zoek!! ;)

    Login om te reageren
  40. thomas zegt

    25 januari 2007 om 16:47

    Rick

    maarja dan zal der wel een andere discussie zijn, dan wordt gewoon de CLK DTM er bij gehaald of de SL65 AMG, noem maar op

    Login om te reageren
  41. E 55 zegt

    25 januari 2007 om 17:05

    @Sjeufm3;

    Onzin verkopen? met de M3 zal het misschien anders zijn, daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
    Maar ik doel duidelijk op de laatste generatie M5, al heeft hij duizend prijzen gewonnen, al is hij elk jaar “engine of the year”, steevast 3 keer per maand met pech in de garage staan begint echt te vervelen.

    Met de AMG hou ik gewoon tijd over om echt lekker te rijden, daar is zo’n auto voor.

    Login om te reageren
  42. SjeufM3 zegt

    25 januari 2007 om 19:07

    @E55

    Je sprak over de M , vandaar dat ik ook de M3 dacht!
    Maar jij hebt dus een M5 (507pk) gehad? Mischien heb je dan gewoon pech met die auto gehad , want ik heb andere mensen nooit horen klagen. Zo zijn er ook mensen die pech hebben met de AMG!!

    Wat betreft de versnelingsbak zal je wel gelijk hebben , maar dan had je natuurlijk een smg en daar zijn inderdaad problemen mee!
    Maar om nou te zeggen dat mercedes beter is vind ik flauwekul! Beide zijn goede auto’s en wat beter is , daar heeft natuurlijk ieder zijn eigen mening over!

    Login om te reageren
  43. SjeufM3 zegt

    25 januari 2007 om 19:09

    @thomas

    Dat zijn andere auto’s!! Zo kan BMW er een M3 GTR neer zetten en dan??? ;)

    Login om te reageren
  44. SjeufM3 zegt

    25 januari 2007 om 19:10

    @thomas

    Ow je hebt het over de rs6 sorry niks gezegt

    Login om te reageren
  45. BMW 545i zegt

    26 januari 2007 om 16:30

    @ e55

    wat een onzin! mijn vader heeft hier voor een ML 55 AMG gehad een wat een nachtmerrie was dat! zo dat is er ook weer uit! ;) dat gezeik over slechte kwaliteit van de M5 is gewoon onzin, ik loop toevallig een stage bij een dealer maar wij hebben op al die M’s die we hebben rondrijden nog geen SMG-bak vervangen hooguit de koppeling!

    Login om te reageren
  46. E 55 zegt

    28 januari 2007 om 16:55

    @BMW 5451

    Koppeling? zegt ook al genoeg over de kwaliteit!

    Mijn vorige AMG heeft 350.000 km gelopen, zonder vervanging van motor-koppeling-versn.bak enz. enz.

    Alleen de banden….. tja.

    Login om te reageren
  47. CSL zegt

    28 januari 2007 om 17:02

    Jongens kappen met die discussie, er is niets mis met Motorsport divisie van BMW en de AMGay afdeling van Mercedes.
    Dat een S65AMGay het opeens opgeeft tijdens een autoprogramma zegt ook niets ;)

    Login om te reageren
  48. E 55 zegt

    29 januari 2007 om 06:46

    @CSL

    Was beveiliging, géén storing!

    Over de BMW Mietje kan je kan je een avondvullend programma maken betreft storingen.

    Login om te reageren
  49. SjeufM3 zegt

    29 januari 2007 om 14:21

    Wat een onzin allemaal!! M en AMG zijn beide goed! En AMG is echt niet beter dan M. Wie dat beweert weet niet waar de over praat!

    Login om te reageren
  50. s65 AMG zegt

    3 juni 2007 om 01:21

    Jongens beide autos zijn super maar die ster op de stuur is genoeg.
    wat ik altijd zeg is je hebt autos en mercedes

    Login om te reageren
  51. E320 cdi zegt

    23 juli 2007 om 18:55

    Erg zielig altijd dat gezeik over “mercedes zuigt!” “niet waar, BMW zuigt!” Mensen die een mercedes willen/hebben: koop er een en als je hem hebt wees blij! Zelfde geld voor BMW rijders enzo: wees blij, en hou je bek allemaal:-D En dat die M5 sneller dan de E63 AMG is klopt niet, kijk maar naar de cijfers… (op de nordschleife gok ik dat die cijfers op gaan natuurlijk..)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North