• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia Greentech

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 april 2011 om 15:57 – 10 Reacties

Afbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia GreentechAfbeelding Voor mensen zonder haast: Skoda Octavia Greentech

Skoda Octavia Greentech
En met deze benzine-Octavia met 20% bijtelling heeft Amsterdam wel mooi een wereldprimeurtje te pakken.

Hoewel ik me er niets bij kan voorstellen dat een zakelijke rijder in een auto op benzine rijdt, ziet Skoda dit kennelijk wel zitten, want deze Octavia Greentech wordt prominent als 20%-bijteller gepromoot. Dit lagere tarief wordt bereikt door een 1.4 TSI’tje met 122 pk onder de motorkap te steken, in combinatie met de wat soepelere CO2-regels voor auto’s met benzinemotor.

Het muesli-submerk Greentech is herkenbaar aan het groene i’tje in de motoraanduiding. Dankzij technologieën als start-stop en terugwinning van remenergie worden wat CO2’tjes weggefilterd, waardoor er in dit specifieke geval 134 per kilometer overblijven, net genoeg voor het 20%-predikaat dus. Het torretje verbruikt gemiddeld 5,7 liter per 100 kilometer, geen verkeerde prestatie voor een niet-oliestoker.

Overigens is dit niet het kleinste blokje dat Skoda in de Octavia lepelt, ze presteren het ook om een 1.2 TSI met 105 pk onder de motorkap te stoppen. Lang leve de drukvulling zullen we maar zeggen.

Ook interessant!

  • Deze Skoda Octavia kan 365 km/u
  • Skoda Octavia Pro
    Skoda Octavia Pro moet naar Nederland komen
  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk
  • Skoda Fabia krijgt het interieur van een Octavia

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, autorai, autorai-2011, Autoshows, octavia, Skoda, wit

Vorig bericht: « Hyundai i40 Crosswagon vanaf de beursvloer
Volgend bericht: Autoblog video: Focus Challenge – Heat 4, 5 en 6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. RickB zegt

    12 april 2011 om 15:59

    En voor de mensen met haast: :lol:

    Login om te reageren
    • ferrarikiller09 zegt

      12 april 2011 om 16:00

      @RickB:
      Nice:D
      Dat is wat ik wil zien…

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      12 april 2011 om 16:47

      @RickB: Je kan de 2.0T ook gewoon laten tunen tot 450~460pk; zie b.v.: http://www.autoevolution.com/news/skoda-octavia-combi-rs-gets-451-hp-28588.html

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        12 april 2011 om 16:48

        @dawwg: Dat is “te gewoontjes” in Tsjechië rijd ook een Octavia met 3.2 VR6 rond :)

        Login om te reageren
  2. mashell zegt

    12 april 2011 om 16:26

    Met de huidige dieselprijzen is zakelijk benzine rijden helemaal zo gek nog niet. Bij mijn werkgever kan dat al weer een paar jaar.
    Als een Octavia met de 1.4 TSI motor het niveau van de wereldprimeurs op de Autorai is hebben ze bij de Rai het lek nog altijd niet boven.

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 april 2011 om 22:45

    DE auto voor Nederland: simpel, goedkoop, weinig belasting, no nonsense imago…

    Deze gaat scoren!

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 april 2011 om 22:47

    PS: nog een mooie quote gelezen laatst: ‘Lage CO2 uitstoot is zoiets als de nicotine uit sigaretten halen, blijven 768293923 andere giftige stoffen over’…

    Login om te reageren
  5. Griffin zegt

    13 april 2011 om 12:08

    “Hoewel ik me er niets bij kan voorstellen dat een zakelijke rijder in een auto op benzine rijdt”… sir smokalot, ge zoudt eens wat van de pot af moeten blijven en wat meer je grijze celletjes moeten laten werken. Een zakelijk gereden auto is een auto waarbij het financieel (lease-) plaatje optimaal is. Voor iemand die < 20k/jaar rijdt (en dat zijn de meeste leasertjes) is benzine vaak de enige oplossing.

    Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    13 april 2011 om 19:55

    Euh.. en waarom ookalweer zou je hier een Ford Focus station met 1.6 van 150 of zelfs 182 pk voor laten staan? (ervan uitgaande dat je per se in de 20% klasse wilt shoppen)

    Login om te reageren
  7. civiced zegt

    3 mei 2011 om 15:57

    @baasbas: tja. Bijvoorbeeld omdat dit een ijzersterk model is, die heerlijk rijdt, voordelig is in aanschaf (geeft ook weer voordeel in bijtelling), en in tegenstelling tot de focus, en bijna alle andere Fords, niet na 2 jaar verouderd is, maar nog steeds modern en fris oogt? Uiteraard is dat laatste persoonlijk, maar voor mij bijvoorbeeld is dat wel zo :). Er is meer in het leven dan pk’s…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North