• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voorlopig geen elektro-rommel voor Chrysler

Auteur: Alwood, gepost 9 november 2009 om 13:58 – 14 Reacties

FUK HYBRIDE


Al dan niet geforceerd had Chrysler de afgelopen jaren ook gekeken naar de mogelijkheid tot elektrisch rijden. Het is echter nogal een omschakeling en Fiat CEO Sergio Marchionne heeft nu aangegeven dat deze omschakeling voorlopig niet door dochter Chrysler gemaakt wordt. Ook plannen voor een hybride zijn voorlopig van de baan.

Elektrische auto’s zijn flink terrein aan het winnen, maar het is nog steeds maar een klein deel van de totale markt. Reden genoeg voor Chrysler om zich voorlopig niet in die niche te storten. Wel gaat Chrysler flink de verbruikscijfers verbeteren. Sergio stelt dat er genoeg ruimte voor verbetering is in het huidige aanbod van motoren.

Onder leiding van Cerberus, de vorige eigenaar van Chrysler, had de fabrikant het ‘Envi’-project. Via dit project trachtten ze op zeer korte termijn elektrische auto’s beschikbaar te hebben voor het grote publiek. In 2013 hadden ze zelfs 500.000 elektrische auto’s op de weg willen hebben. De belangrijkste drijfveer was de financiële steun die de Amerikaanse overheid voor dergelijke projecten beschikbaar stelde. Verstandig als Fiat is, heeft zij dit rookgordijn nu opgeheven. (bron: Reuters)

Ook interessant!

  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Chrysler, Dodge, Elektrisch, Fiat, milieu, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « Wordt Peugeot dan echt nooit meer leuk?
Volgend bericht: Waar zijn de Japanners? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    9 november 2009 om 14:03

    …definitie elektro-auto’s:

    “een auto die onverwachts hardnekkig moest toezien hoe zijn heerlijke benzineblok door rasechte plantenkriebelaars vervangen zag worden in een stopcontact-aandrijving van Essent”….zoiets ?’;-)

    Enne…gelet op bovenstaande auto MAG Crysler van MIJ al helemaal niet beginnen aan de bouw van zulke auto’s…

    Login om te reageren
  2. Headhunterz zegt

    9 november 2009 om 14:12

    @ Megakix
    haha idd ;)

    Login om te reageren
  3. Merry zegt

    9 november 2009 om 14:13

    Er bestaat een god!!!Hoera!
    Eindelijk eens goed nieuws!

    Login om te reageren
  4. EJS zegt

    9 november 2009 om 14:14

    Lijkt me idd verstandig van Fiat, je kan iets in de richting van efficient dynamics zoals bmw dat op al z’n auto toepast hebben dan een elektromotor..

    Login om te reageren
  5. sebastianchubasco zegt

    9 november 2009 om 14:16

    in hoeverre kun je stellen dat een moderne motorblok op brandstof dan wel electriciteit loopt. als je nu al nagaat dat zolangzamerhand alle pompen in en rondom het blok electrisch aangedreven (kunnnen) worden. FGA zal met multi-air en (in de toekomst) met het volledig nokkenasloze uni-air nog een flinke extra duit in het zakje doen. met dat soort ontwikkelingen zal het percentage in een motorblok dat aangedreven wordt door conventionele brandstof steeds kleiner worden… misschien hebben we in de toekomst wel een motor die geen enkele snaar of ketting heeft die externe onderdelen aandrijven… wel een stuk efficienter…

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      9 november 2009 om 14:19

      @sebastianchubasco: lol, zit je nog met een knoepert van een dynamo onder je klep ;)

      Login om te reageren
  6. sebastianchubasco zegt

    9 november 2009 om 14:23

    @alwood
    ja precies, direct op het vliegwiel. zou toch een goeie aftermarket produkt moeten zijn… twee van die grote ronde dingen onder je motorkap, een turbo en een dynamo.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      9 november 2009 om 14:25

      @sebastianchubasco:

      ja, alleen heeft een dynamo ook niet zo’n grote efficientie, en de electriciteit in een accu weer omzetten naar een mechanische beweging gaat ook niet zo heel erg efficient.. Dus dan zou alsnog wel het één en ander verbeterd moeten worden;)

      Login om te reageren
  7. sebastianchubasco zegt

    9 november 2009 om 14:40

    @EJS
    in het geval van het multiair systeem levert het wel een lager verbruik en een hoger vermogen op. Ook de electrische stuurhuispomp, oliepomp en waterpomp leveren allemaal voordeel. straks hebben we KERS op het vliegwiel… nog een paar jaar en de verbrandingsmotor kun je geen verbrandingsmotor meer noemen maar electromtor met verbrandingselement als aanjager… LOL

    Login om te reageren
  8. Timmie zegt

    9 november 2009 om 14:55

    De enige manier opdat Chrysler alsnog met elektrische auto’s komt, is een elektrische hype in Amerika. De wet van vraag en aanbod is steeds oppermachtig in de hoedanigheid dat het aanbod slaafs de vraag volgt.

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    9 november 2009 om 15:28

    Goed nieuws.

    Want het eventuele budget voor het reduceren van CO2, kan beter besteed worden. Sterker nog, als Joe the Plummer alleen maar gemiddeld wat kleiner gaat rijden, houdt hij zonder meerkosten geld over! En komt men er snel achter, dat dat soort auto’s nog leuker rijden ook. Gewicht: dodelijk :-)

    Login om te reageren
  10. Ramshoek zegt

    9 november 2009 om 15:52

    FIAT heeft natuurlijk gezien dat het Chrysler elektrische auto project een flutprojectje was.
    Het is FF snel opgezet om de Amerikaanse staat de indruk te wekken dat ze toekomst gericht waren, dat ze werk maakten van het uitfaseren van de Gasguzlers.
    De getoonde proto’s waren in een tijdsbestek van enkele weekjes in elkaar gefröbeld.
    Het stoppen van dit ‘project’ is een terechte opschoonactie van FIAT geweest. Wat overigens niet uitsluit dat we binnen afzienbare tijd een serieus project voor elektrificatie van auto’s gaan zien…

    Login om te reageren
  11. M3_lover zegt

    9 november 2009 om 18:36

    Lijkt me inderdaad ook een megakost… ik denk dat er nog erg veel ruimte is om de verbrandingsmotor te verbeteren/optimaliseren…

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    9 november 2009 om 20:06

    Geen hybride’s en geen elektrotroep, Joehooee!! Nu hopen dat ze toch een lekker rijdend en stevig optrekkend karretje neerzetten met niet al te hoge verbruikscijfers…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North