Voorzie de Lamborghini Aventador S van extra schnell

Auteur: , 25 Reacties

Nog meer pk's uit die atmosferische V12!

Italiaanse supercars besprenkelen met wat extra goodies, dat kan je wel overlaten aan de mannen van Novitec. De Duitse tuner legde zich vroeger vooral toe op het tunen van auto’s uit de Fiat-stal, maar zoals zoveel veredelaars hebben ze in Stetten hun horizon verlegd. Al een tijdje doet het merk ook Lambo’s onder de naam Novitec Torado en recentelijk zijn ze ook begonnen Rollers en Macca’s aan te pakken. We hebben onze twijfels of deze diversificatie ten goede komt aan het idee dat je echt in wat speciaals rondrijdt, maar goed, de schoorsteen moet roken.

In het verleden heeft Novitec al wat goodies gemaakt voor de Aventador en de Aventador SV. Lamborghini biedt echter al een tijdje de gefacelifte versie van de Aventador aan in de vorm van de Aventador S. Hoog tijd dus om daar ook een speciaal kitje voor te maken.

Om met de spannendste zaak te beginnen: Novitec peurt nog eens 23 pk en 42 Nm extra uit de 6.5 liter grote V12, waardoor de totalen uitkomen op respectievelijk 763 pk en 742 Nm. Dit bereiken ze door toepassing van een speciale uitlaat die de motor vrijer laat ademen. Gek dat Lambo dat kennelijk zelf niet voor elkaar krijgt voor dat geld. Je kan de stortkoker krijgen met of zonder kleppen voor het geluid. Als je opteert voor kleppen, kan je ook nog kiezen of je deze automatisch wil laten werken, of handmatig kan bedienen. De uitlaat kan overigens vervaardigd worden uit roestvrijstaal of Inconel. Het laatste spul gebruiken ze ook in de F1 en het zorgt voor een gewichtsbesparing van maximaal 21(!) kilo.

Om de power op het asfalt over te brengen biedt Novitec verschillende opties aan om het onderstel nog scherper te maken. Je kan opteren voor een stel sportveren, waardoor de auto 30 millimeter dichter bij het asfalt komt te liggen, of je kan de volledige vering en demping laten aanpakken door Novitec waardoor de auto ook in hoogte verstelbaar is. Misschien de betere optie als je af en toe naar België moet. De velgen zijn uitgevoerd in een Y-patroon dat doet denken aan Lambo’s lampen. Ze lijken verdacht veel op de units die ook al onder de Aventador SV zaten en meten voor 20″ en achter 21″. De sloffen zijn ook breed: voor wordt er rubber gemonteerd in de maat 255/30 ZR 20 en achter 355/25 ZR 21. Jawel, 355. Noice.

De andere aanpassingen aan de Aventador S bestaan uit het bekende werk. Spoilertje hier, air deflector daar, volgens Novitec helpt het allemaal mee aan het optimaliseren van de luchtstroom voor de koeling van essentiële onderdelen en extra downforce. Je kan alles krijgen in naakt carbon of uit laat voeren in de carrosseriekleur. Ook voor het interieur zijn de mogelijkheden eindeloos. Zo lang je betaalt trekt Novitec een blik alcantara, leder en/of carbon open in de kleur die jij zelf wilt. Hebb0n?



25 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Erg gaaf
Deze velgen lijken hooguit een beetje op die van de Huracan Performante, met die van de Aventador SV heeft het weinig te maken. Uitlaat klinkt vast lekker, jammer dat de Bizzarinni V12 verleden tijd is!
Met 117 pk/liter bijna de S2000 uit 1999 ingehaald op pk/liter voor een atmosferische motor (120 pk). Hoewel het inmiddels 20 jaar later is, blijft het serieus knap.
@dare2think: Beide kunnen niet tippen aan de nieuwe GT3RS! (130pk/l)
@baasbenz:
Ach…. Porsche en Lambo zijn van dezelfde familie.
@dare2think: tja. Met 9000rpm kom je er wel…
Die velgen lijken hooguit op die van de Huracan Performante, met die van de Aventador SV heeft het weinig te maken. Uitlaat klinkt vast lekker, jammer dat de Bizzarinni V12 verleden tijd is!
@subaru555: Kreeg een error, vreemd dat het twee keer doorkomt!
23pk en 42nm extra, vind het niet heel spannend. Denk niet dat je dit gaat merken op het totaal
@lekkerlinksrijden: dat was ook mijn gedachte.
@lekkerlinksrijden: dat zijn eerder de bijkomende voordeeltjes aan de nieuwe pijp inderdaad. Maar je moet er wat interessants bij weten te melden hè?
@lekkerlinksrijden: nee aangezien je meer dan 500 pk toch al nooit gebruikt ga je dat idd helemaal niet voelen. Maar je hebt er voor betaald en je kunt er mee oppscheppen en dat is in de wereld van hypercars belangrijker dan nut/noodzaak.
Wat de Aventador nodig heeft is een fatsoenlijke transmissie. De Huracán Performante maakt namelijk gehakt van zijn grotere broer. Dat kan toch niet?
@AutomotiveDesigner: zal dat niet eerder met het gewicht te maken hebben?
@AutomotiveDesigner: de Gallardo LP570 maakte ook wel gehakt van de originele Murcielago
Gek dat Lambo dat kennelijk zelf niet voor elkaar krijgt voor dat geld.

Dat zou Lambo best wel kunnen maar het houdt natuurlijk ergens op.

Doe mij maar gewoon de “standaard” S. Veel waardevaster.
Die velgen lijken hooguit op die van de Huracan Performante, met die van de Aventador SV heeft het weinig te maken. Uitlaat klinkt vast lekker, jammer dat de Bizzarinni V12 verleden tijd is.
@nicolasr: Heb je 2 accounts of zit je hier gewoon een beetje to copy pasten in de comments?
Precies zo graag maar dan zonder die witte shit op de banden.
@cpp1: Zijn dat niet die banden waar Pirelli zoveel reclame voor maakt tijdens de F1.. Dat je nu je banden “net als op een F1 auto” in diverse kleurtjes kunt bestellen..
Oh ja een staatslot kopen
@lekkerlinksrijden: nee aangezien je meer dan 500 pk toch al nooit gebruikt ga je dat idd helemaal niet voelen. Maar je hebt er voor betaald en je kunt er mee oppscheppen en dat is in de wereld van hypercars belangrijker dan nut/noodzaak.
Vind dit mooier dan de fabrieks SV aventador!
@theblazerunner: Iets meer vergelijkbaar met de LP670

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).