Blijft ‘ie onder de twee ton?
Het zal je niet ontgaan zijn dat Aston Martin na dertien jaar met een opvolger op de proppen is gekomen van de Vantage. We moeten nog een beetje wennen aan de looks van de ranke coupé, maar dat was eigenlijk ook wel te verwachten. We waren de laatste twee decennia zo gewend geraakt aan het design van Aston’s, dat elke échte verandering op dit vlak een cultuurschok teweeg zou brengen. Roepen we al die tijd om vernieuwing, komt die vernieuwing, willen we snel weer terug naar het oude. Zo gaan die dingen wel vaker. Toen we de auto zagen in Genève werden we er overigens al wat warmer van, dus het gaat de goede kant op.
Enfin, we hebben je reeds alle details over de auto verteld en je een zwik plaatjes voorgeschoteld, dus blijft alleen nog die laatste vraag over: hoeveel kost dat? Om dit te weten te komen belden we even met de importeur en die kwam zojuist met het verlossende woord: de nieuwe Vantage wordt in Nederland beschikbaar vanaf 211.000 Euro. Niet weinig, maar ja, grammetjes CO2 zijn nou eenmaal duur in ons land. Wat dat betreft is het jammer dat die versie met zes-in-lijn er voorlopig niet komt. Aan de andere kant: de Mercedes AMG GT S (rijtest) waarmee de Vantage de motor en de basis van het navigatiesysteem deelt, doet ‘maar’ 30.000 Euro minder. Gefortuneerde liefhebbers van Britse swek zullen daar niet lang over na hoeven te denken. Puike deal, of ben jij toch meer fan van de Duitse bom?
kurtb zegt
Veel mooier dan de DB11 droomauto
thomasthomas zegt
Heeft iemand te lang een föhn tegen zijn achterwerk aangehouden.
mwodan zegt
Meh beter dan de vorige versie dat zeker. Maar zo overdreven goed gelukt vind ik hem toch ook weer niet.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Een Aston moet stijlvol zijn, sierlijk, een echte GT. Sportief met behoud van comfort. Een auto waar je snel in één ruk naar je huis in Cannes toert… Dit is niks van dat alles! Dit neigt naar een doorsnee sportauto waar er al zoveel van zijn. Daarmee verliest Aston zijn identiteit, en daarmee zijn plek in de markt… Jammer!
tvklarenbosch zegt
@svenska_aeroplan_ab: dat was de oude Vantage ook niet, dus echt een teleurstelling kan dat niet zijn lijkt me
dirkv zegt
@svenska_aeroplan_ab: Helemaal mee eens. Bepaalde kleuren vind ik ook niet bij AM passen, zoals dat knallende geel/groen.
Maar de koper heeft altijd gelijk en dat weten ze bij AM ondertussen ook. Nu nog een SUV…
hhitalia zegt
Ik vind ‘m een hoog DB10 gehalte hebben.
Hoge Bond factor dus, supercool.
JamesBond007 zegt
@hhitalia: jaa thanks vind ik ook!
2wheeler zegt
^als jullie hem niet willen neen ik hem wel, wat een ding! Heerlijke bevallige kont en lekker brede heupen. Het enige wat me stoort zijn de kleine pijpjes, lijkt wel een ding bij Britse merken de laatste tijd.
Silverarrow zegt
@2wheeler: Precies, eindelijk unieke, vernieuw(en)de wagens uit Gaydon. Ze moesten toch iets nadat Jaguar met de XKR en F-type betere Astons begon te maken dan Aston Martin zelf.
jorden zegt
@2wheeler: de kleine pijpjes zijn iig echt van de uitlaat zelf en geen sierstuk in een bumper.
AstonMartinDriver zegt
@2wheeler: het geluid is er niet minder om heb ik mogen ervaren, zeker in track modus ?
granlusso zegt
Ik heb een zwak voor Mercedes-Benz, maar Aston Martin staat nog iets hoger op het wensenlijstje!
gerjan zegt
Jammer. Ik vond ze altijd mooie auto’s bouwen. Stel je voor ik heb het geld en ik wil een mooie stijlvolle 2 zitter . Is die er dan nog nieuwe te kopen? In Engeland maken ze nieuw niks moois meer. De s klasse coupe is een lelijk hok geworden. Ik denk dat ik zou gaan voor een oudere Bentley of aston martin. Bij mijn weten word er door niemand meer klassiek stijl volle auto gemaakt. En nee huidige RR modellen vind ik niet mooi.
deepep zegt
Is maar 40k meer dan de oude Vantage. Over tien jaar vinden we hem allemaal mooi qua design.
goodfellar1 zegt
Plak er een mazda sticker op, noem hem xedos en ik zou geloven dat dit staal uit japan zou komen. Niks mis mee natuurlijk, een prachtig model maar ik mis AM gehalte. Ooit sprak iemand in een docu over dat de koplampen parels waren die ze in koetswerk van de auto brachten. Dat zag je toen duidelijk, nu niet meer…
moveyourmind zegt
Jammer dat de voorkant niet dezelfde aandacht heeft gekregen als de achterkant, want die is ondanks het ietwat drukke design wél heel dik en herkenbaar.
Terwijl de voorzijde juist weinig uitgesproken is en fraaie details mist, zoals de typische Aston Martin gril.
Maar ik kan me vergissen, wellicht is jij in het echt veel mooier. Net zoals bijvoorbeeld de Jaguar F-type. Die is op foto’s ook niet adembenemend, maar in het echt juist ontzettend sexy.
Houthakker zegt
@moveyourmind: je vergist je niet helaas. Ben een groot AM liefhebber maar koop wel een gebruikte db9 als die staatsloterij is gunstig valt!
cpp1 zegt
Krijg bij ‘t zien van die voorkant meteen Mazda mx5 associaties. Geen vooruitgang.
tiemegommer zegt
Jammer van de 2 saaie pijpjes
goodolddays zegt
210k voor een “baby” aston, wat leven we toch ook in een kutland. Belastingen slaan hier nergens meer op…
ikleesookoverautos zegt
Ja doe maar, die felgroene graag.
sanderp zegt
Wat een lullige uitlaatpijpjes zeg…
niezel zegt
Bloedmooie wagen. In het echt waarschijnlijk nog mooier. Was met de db11 ook zo.