• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VT1: F1-auto’s hebben het moeilijk in Monaco

Auteur: Michel, gepost 27 mei 2022 om 15:15 – 1 Reactie

vrije training monaco

De eerste vrije training in Monaco zit erop en de nieuwe generatie Formule 1 bolides hebben een flinke kluif aan het stratencircuit.

Vrijdagmiddag voor de grote prijs van Monte Carlo voor de Formule 1, dat betekent de eerste vrije training op het stratencircuit van het vorstendom. Voor het eerst met deze nieuwe generatie auto’s door de straten van Monaco. Wat viel er op?

Stuiteren

Lewis Hamilton, met neusring, klaagt meteen over het stuiteren van de auto op het circuit. Geen nieuwe klacht en ook niet exclusief voor Mercedes, maar er is weinig grip in de straten van Monaco.

Verder niet meteen grote verrassingen. De Ferrari van Leclerc is in eerste instantie snel uit de startblokken, maar Max Verstappen is in het begin van VT1 net wat sneller. Pérez komt zeer goed mee. Lando Norris, met ontstoken keelamandelen, in de McLaren rijdt de hele training tijden in de top 5.

Rode vlag

Nog opvallende zaken? Schumacher staat nog even stil voor de ingang van de pitstraat. Dat levert een rode vlag op. Het lijkt een versnellingsbak probleem en de stewards duwen de auto de pits in. Hamilton komt al stuiterend met de schrik vrij als hij bijna de vangrail raakt en Bottas moet ook de pits in voor een nieuwe versnellingsbak. De eerste bocht lijkt vandaag ook een linke, want zowel Leclerc als Verstappen martelen hun banden met een grote lockup in de eerste bocht. Zonder grote gevolgen gelukkig.

Tijden

Vrije Training 1 in Monaco was spannend tot de laatste minuten, met slechts twee tienden verschil in de top vier. Uiteindelijk is het stuivertje wisselen voor Ferrari en Red Bull. Snelste is Charles Leclerc, nummer 2 is Sergio Perez in de Red Bull, nummer 3 is weer een Ferrari met Carlos Sainz en Max Verstappen op nummer 4 met 2 tienden verschil met Leclerc. Lewis Hamilton die verschillende malen klaagt over het stuiteren sluit de top 10 af op een gat van dik een seconde. Benieuwd hoe de tweede vrije training er later vandaag uit ziet. Voor nu de top 10 van de eerste vrije training:

  1. Leclerc, Ferrari, 1m14.531s
  2. Perez, Red Bull, 1m14.570s
  3. Sainz, Ferrari, 1m14.601s
  4. Verstappen, Red Bull, 1m14.712s
  5. Norris, McLaren, 1m15.056s
  6. Gasly, AlphaTauri, 1m15.083s
  7. Ricciardo, McLaren, 1m15.157s
  8. Russell, Mercedes, 1m15.211s
  9. Vettel, Aston Martin, 1m15.387s
  10. Hamilton, Mercedes, 1m15.499s
  11. Tsunoda, Alpa Tauri, 1m12.536s
  12. Stroll, Aston Martin, 1m15.539
  13. Alonso, Alpine, 1m15.749
  14. Magnussen, Haas, 1m15.806
  15. Albon, Williams, 1m16.110
  16. Ocon, Alpine, 1m16.315
  17. Zhou, Alfa Romeo, 1m16.417
  18. Latifi, Williams, 1m17.714
  19. Schumacher, Haas, 1m18.636
  20. Bottas, Alfa Romeo, Geen tijd.

Ook interessant!

  • Video: Charles Leclerc beleeft pijnlijke biem in Monaco
  • Lego onthult vast de 2022 McLaren F1-auto
    Lego onthult vast de 2022 McLaren F1-auto
  • Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
    Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Charles Leclerc, Formule 1, Lando Norris, Max Verstappen, monaco, Racing, Sergio Pérez

Vorig bericht: « Accijnsverlaging blijkt dode mus
Volgend bericht: Ford Focus 2022 facelift – rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    27 mei 2022 om 15:39

    – Dank u, is inmiddels gefixt –

    Ik kan alleen maar hopen dat we zondag een regenrace krijgen, anders is na de kwalificatie de race zelf eigenlijk al verreden, en wordt het 78 ronden knikkebollen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North