• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vul de Snellaad Enquete 2023 in!

Auteur: michaelras, gepost 11 september 2023 om 19:35 –

Nieuw! Verplicht kabel vasthouden met snelladen EV

Vul hem in en maak kans op serieuze prijzen. Ja echt een serieuze prijs!

Begin oktober is het weer tijd voor de EV 10 Daagse op Autoblog. Onderdeel daarvan is voor het tweede jaar de Grote Autoblog Snellaadtest. In de 2023 editie nemen we wederom jullie mening mee over snelladen anno 2023.

Hoe laat je ons je mening weten? Simpel, je vult de onderstaande enquete in (of als je via de app leest klik je hier).

Los van het feit dat we hier weer mooie content van kunnen maken, bestaat de kans dat je er ook nog met een mooie prijs vandoor gaat. De winnaar kan kiezen uit Laadtegoed t.w.v. € 250 OF een Autoblog Driftcursus voor Beginners. Want tsja, als jouw werkgever toch de laadkosten al betaalt, dan is driften misschien wel net zo leuk. Vul de enquete ZSM in. Alvast bedankt!

Ook interessant!

  • Autoblog wenst je een gelukkig 2023!
  • Autoblog @ IAA 2023 - BMW Neue Klasse, 435 pk MG4 XPower
  • Video - Beursverslag Autosalon Brussel 2023
  • stand na GP Australië 2023
    Stand na GP Australië 2023 en 6 dingen die ons opvielen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

ev10daagse-2023

Vorig bericht: « Meer dan de helft van alle verkochte auto’s in Europa is een SUV
Volgend bericht: Advocaten Massa hopen op steun van ‘Braziliaan’ Lewis Hamilton »

Lees Interacties

Reacties

  1. krisp zegt

    11 september 2023 om 20:25

    Prima dat jullie een enquete houden, maar als EV-rijder kan ik veel vragen niet goed beantwoorden:
    – de snelste lader hangt niet af van de provider. Alle aanbieders hebben hele snelle laders, maar ze hebben ook vrijwel allemaal 50kW-laders.
    – mijn grootste ergernis is dat ik de prijs niet kan zien, maar die optie staat er niet tussen.
    – ik gebruik een snellader als het bereik niet toereikend is om mijn bestemming te halen. Is dat ‘vanwege de snelheid’? Ik gebruik dan iig geen AC-lader.
    – meestal heb ik een gesprekje met andere mensen tijdens het laden. Snelladen is in mijn beleving best een sociale bezigheid.
    – laders vind ik met ABRP. Voor zover ik weet is die app zeer veel gebruikt. Uit Google Maps heb ik nog nooit een (snel)lader weten te toveren, en snelladers tegenkomen op de snelweg gaat niet goed omdat de signalering ontbreekt.

    Ik vrees dat de enquete een vertekend beeld gaat opleveren zonder tenminste een aantal van deze opties.

    • rutgerg zegt

      11 september 2023 om 21:31

      Waarom gebruik jij een snellader?*
      Maar de optie: omdat ik moet opladen en mijn bestemming te ver is ontbreekt…. Ik mis inderdaad wat triviale antwoorden cq vragen. De enquete is duidelijk niet opgesteld door een ev rijder.

      • Flutterbear zegt

        12 september 2023 om 08:57

        Dat valt onder noodzakelijk..

    • Arch zegt

      11 september 2023 om 23:34

      Inderdaad veel terechte punten die ontbreken en een vertekend beeld gaan geven.

      Ik heb afhankelijk van waar ik ben een verschillende voorkeur voor provider.

      In mijn specifieke geval gaat het trouwens wel op dat de provider de hoogste laadsnelheid bepaalt. Alleen Shell Recharge heeft (voor zover ik weet) laders met een chademo aansluiting die niet begrensd zijn op 125A. Dit betekent dat je daar met een Kia Soul EV 27 kWh 2014-2017 met een piek van 66kW kan laden. Bij alle andere providers is dat maximaal 47kW.

    • michaelras zegt

      12 september 2023 om 08:33

      Er zijn een paar dingen aangepast, dank voor je opmerkingen!

  2. rutgerg zegt

    11 september 2023 om 21:28

    Ik wil een autoblog muts…

    • michaelras zegt

      12 september 2023 om 08:33

      Als je wint krijg jij een muts!

  3. Flutterbear zegt

    11 september 2023 om 21:32

    Simpel, ik laad onderweg als het moet. Meestal bij parkeren, tegenwoordig een eigen oprit, maar met 200 km bereik kom ik wel eens te kort.

    Net als vastgoed gaat het mij om de locatie, locatie en vooral de locatie. McD altijd goed voor de kinderen of even snel iets eten, niet mijn favoriet onderweg maar wel altijd genoeg laadpalen.

  4. Pordon zegt

    11 september 2023 om 23:15

    Ik gebruik een snellader op momenten dat mn bereik niet toereikend is, of wanneer ik toch even een lunch/koffie moeten halen en korte pauze er van maak, tussen afspraken tijd over heb en dan tijdens het laden meteen mail/calls kan afwerken… de noodzaak is er nooit echt want actieradius is meestal ruimschoots genoeg om weer thuis te komen maar als ik dan toch stil ga staan dan maar meteen aan de lader.
    Wellicht dat in de winter de noodzaak qua actieradius wat vaker voor gaat komen.

  5. Gulli zegt

    12 september 2023 om 07:37

    Ik heb hem wel ingevuld maar net als bovenstaande klanten kon ik niet altijd het goede antwoord vinden;

    Waarom ik snellaad; alleen op vakantie, als ik 800+ in een dag wil kunnen rijden. Verder sta ik altijd aan de straatlader of bij de normale lader op mijn werk (11kW)
    Ik laad nooit snel in Nederland, simpelweg omdat het niet nodig is, bijna in heel Nederland kun je wel een paal vinden, en ook al zijn die dan niet snel, met 400+ reële reikwijdte zorg je gewoon dat je met 100% van huis vertrekt, eventueel laad je er een paar procent bij op locatie en dan kom je ook met gemak weer terug.
    Ik zou graag de prijzen bij laadpalen willen zien, niet omdat ik ze zelf betaal maar omdat ik sowieso benieuwd ben wat de lokale prijzen zijn/verschillen tussen aanbieders.
    Tijdens het laden haal ik een broodje, ga ik plassen, wandel een paar rondjes over de Raststätte om mijn stappen voor die dag alsnog te halen, maak een praatje met mijn medeladers, ga staan kwijlen naast een Porsche die met 250kW het hele park staat leeg te trekken. Dat soort dingen.

    Vraagje aan mijn medeladers; is het jullie ooit gelukt om in het buitenland bij een E.on paal te laden? Dat zijn vaak geen snelladers (of nou ja, 50kW hooguit) maar die palen zijn ALTIJD stuk, en als ze niet stuk zijn accepteren ze geen enkele NFC druppel of betaalmiddel. Ik mijd die dingen inmiddels als de ziekte en heb aan ABRP gevraagd of hij ze niet tussen mijn resultaten wil zetten.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North