• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Scirocco R teaser

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 juni 2008 om 20:03 – 37 Reacties

Spannund!
Nu de VW-marketingmachine een eind heeft gebreid aan de promotie van de Scirocco met de bekendmaking van de prijzen wordt het tijd om met een nieuw projectje te komen. Et voilà: teaserts van een gepeperde Scirocco.

De naam doet vermoeden dat er een R32, danwel een R36-blok in zal liggen. Toch denk ik eerder dat VW de nieuwe supercharged 3.0 TFSI, of nog wat kleiners, uit het schap zal trekken. Uiteraard dan wel met wat minder pk’s dan in de toekomstige S4, want het moet marketingtechnisch nog wel kloppen natuurlijk.

Ze hebben in ieder geval al de GT24 om wat styling cues van over te nemen.

Scirocco R teaser

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Marketinggezeik-en-gebakken-pr, scirocco, teaser, Volkswagen

Vorig bericht: « REMINDER: Vanavond 21.00, TopGear, BBC2, S11E2
Volgend bericht: Citroën C4 facelift? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jos zegt

    29 juni 2008 om 20:06

    als het qua uiterlijk iets meer op het iRoc concept gaat lijken, perfect :)

    Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    29 juni 2008 om 20:06

    Achterwiel of 4 wiel aandrijving en hij is compleet!

    Login om te reageren
  3. Marcello zegt

    29 juni 2008 om 20:07

    Ik gok eerder op de motor uit de S3.. een gepeperde versie van het twee liter blok.

    Die heeft een betere power to weight ratio. Maar goed, is een R dus zal wel V6 krijgen. Dan maar de Scirocco GTI met 2.0!

    Login om te reageren
  4. Iceman zegt

    29 juni 2008 om 20:11

    Ik ben er nog niet zo zeker van dat er een VR6 inkomt.
    Denk toch eerder aan een 2.0TSI.

    Ice.

    Login om te reageren
  5. corrado vr6 slc zegt

    29 juni 2008 om 20:14

    Moet echt een R36 worden!!!!
    Vr is the best! :)

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    29 juni 2008 om 20:17

    @FiXeR, denk je nou echt dat ze bij VW zo dom zijn om een FWD platform om te gaan bouwen naar RWD voor 1 motorvariant? Blijkbaar heb je geen idee wat zo’n geintje kost…

    AWD zou eventueel nog een optie zijn, maar maakt de auto natuurlijk wel weer onnodig duur en zwaar.

    @corrado vr6 slc, waarom een zware VR6 in de neus hangen als je ook een 4 cilinder kan gebruiken die een stuk lichter is, minder weegt, goedkoper is en ook nog een minder benzine verbruikt…

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    29 juni 2008 om 20:19

    De neusjes lijken wel heel erg op elkaar ;)

    Login om te reageren
  8. STI zegt

    29 juni 2008 om 20:23

    Er wordt weer wat afgeteased vandaag :-)

    Login om te reageren
  9. StormRAM zegt

    29 juni 2008 om 20:24

    Nou dat wordt gewoon een variant op het blok uit de golf gti, dus 200 pk-tjes. Of de edition30-variant met 230 pk. Zoiets dus :P Ik denk niet dat VW veel zal willen investeren in een compleet gewijzijde ophanging ;)

    Login om te reageren
  10. smoke zegt

    29 juni 2008 om 20:24

    @Iceman

    Misschien wel weer een G60. Oldschool!

    Login om te reageren
  11. corrado vr6 slc zegt

    29 juni 2008 om 20:31

    @ robbie: Ach joh wat maakt gewicht nou uit met veel pk’s en koppel tis alleen maar betere wegligging, en dat benzine verbruik tja daar moet je niet zo op letten ;) doe ik nou ook niet.
    Maar het geluid van een vr6 alleen al voegt al een hoop rij plezier toe, en grotere motoren zijn gewoon veel toffer in mijn ogen(ook al is het minder milieu vriendelijk).

    Login om te reageren
  12. corrado vr6 slc zegt

    29 juni 2008 om 20:33

    @ Sir Smokalot: Neeee geen G60!
    Ze moeten gewoon een G80 of G100 maken :) :)

    Login om te reageren
  13. LegalEagle zegt

    29 juni 2008 om 20:39

    Toen ik de bovenste foto zag dacht ik eerst met een Mustang door een fisheye lens geschoten te maken te hebben, lol!

    Login om te reageren
  14. FiXeR zegt

    29 juni 2008 om 20:46

    @robbie, ze hebben de 4WD platform van de golf R32 al liggen. Dus what’s the problem?

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    29 juni 2008 om 20:49

    I’m not feeling teased, are you?

    Login om te reageren
  16. Nick zegt

    29 juni 2008 om 21:21

    Die 3.0TFSI (mechanisch geblazen) past niet in de Scirocco omdat deze gebouwt is voor het Audi MLP platform en niet voor het VAG PQ35 (A5) platform waar de Scirocco op is ontwikkelt.

    Het zal waarschijnlijk de nieuwe 2.0TFSI met valvelift worden, maar daar van ben ik niet zeker of deze ook in transverse auto’s kan.

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    29 juni 2008 om 21:32

    gewoon R36 blok erin zo dat het ten minste nog een beetje VW is
    god wat heb ik toch een hekel aan dat VAGinale gedoe

    Login om te reageren
  18. corrado vr6 slc zegt

    29 juni 2008 om 21:38

    @ GOD: Indermotherf#ckin’daad!!!

    Login om te reageren
  19. Nick zegt

    29 juni 2008 om 21:54

    De 3.6 VR6 FSI motor is waar ik ook op hoop.

    Van mij mogen ze die 3.2 liter motor dumpen aangezien hij toch achterhaalt is door de veel zuinigere en sterkere 2.0TFSI.

    Login om te reageren
  20. Nick zegt

    29 juni 2008 om 22:15

    @GOD: Dat is juist het vervelende er van.
    Nu probeert VAG zich te splitsen over de Volkswagen Group en de Audi Group.
    Met SEAT en Lamborghini onder het Audi bewind en Skoda, Bentley en Bugatti onder het Volkswagen bewind.

    Vooral Audi distantieert zich van Volkswagen door hun ontwikkelingen exclusief voor eigen gebruik te houden.

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    29 juni 2008 om 23:14

    @ Nick: maar de pest is, dat ze bij Audi wel gaan janken als ze bij VW iets niet meekrijgen, of dat nou motorisch, ondersteltechnisch, of wat dan ook is :P

    Login om te reageren
  22. Ed zegt

    30 juni 2008 om 00:32

    Is wel een hele leuke foto voor een wallpaper in 1680×1050

    Login om te reageren
  23. Mo zegt

    30 juni 2008 om 01:35

    Mooie autoradio ofwattisset?

    Login om te reageren
  24. Cupracer zegt

    30 juni 2008 om 09:13

    De voorbumper van de ‘VW Scirocco R’ zal exact dezelfde zijn als deze op de raceversie 24h Nurburgring.

    De “R” series (R32, R36) veranderen. Het zal niet meer de motorinhoud zijn na de “R” maar wel het aantal pk’s. In dit geval wss de VW Scirocco R250.

    Hij krijgt het TFSI blok met de K04 turbo zoals in de Seat Leon Cupra en in de Audi S3.

    De wagen krijgt hoogstwss voorwielaandrijving om het gewicht zo laag mogelijk te houden.

    Login om te reageren
  25. W!d zegt

    30 juni 2008 om 09:46

    3.0TFSI kan niet, deze ligt in lengterichten en niet over dwars.

    Ik denk gewoon een “R32”

    Login om te reageren
  26. b0z4 zegt

    30 juni 2008 om 11:25

    Mensen het gaat hier volgens mij niet om de R modellen van VW zoals R32 etc.. Maar gwn om de R-line , zoals Audi’s S-line

    Login om te reageren
  27. Scuderia zegt

    30 juni 2008 om 16:05

    Ik hoop echt dat hij de 3.6 V6 blok krijgt uit de R36. Dat is echt een heerlijk blok. En dan de volgende Passat R40 met V8 :D

    Kom maar op ik kan niet wachten.

    Login om te reageren
  28. Tommy zegt

    30 juni 2008 om 17:08

    De 3.0 V6 TFSI komt er zeker niet in!! Kan niet eens, een lengte richtingmotor in op een onderstel voor dwarsgeplaatste motoren! Slaat nergens op.

    Daarbij is zo’n blok veel te zwaar net als een VR6 die WEL zou passen. Ik denk een 2.0 TFSI met ongeveer 280 pk of anders een nieuwe vijfcilinder TFSI uit de TT-RS, maar meer echt niet! Maar ik durft zeker te wedden dat er een turbomotor in komt dus geen R32 of R36 zoals veel zeggen.

    @Scuderia
    Yeah right een V8 in een Passat… en dat in een tijd van downsizing. Je mag blij zijn als er uberhaupt weer een VR6 ik komt. Daarbij past een V8 ook niet!!

    Login om te reageren
  29. Scuderia zegt

    30 juni 2008 om 19:22

    Tommy
    Een Passat is groter als een A4,C Serie en een 3 Serie.
    Dat jij Volkswagen een klote merk vind betekent niet dat dat allemaal niet kan.
    Maar ja zo als ik hoor ben jij de man en weet jij al die mensen bij de VAG groep wel even de les te lezen..

    Login om te reageren
  30. Tommy zegt

    30 juni 2008 om 21:29

    @ Scuderia

    Jij weet zo te zien weinig van Volkswagen techniek af. De huidige Passat staat op een aangepast Golf-onderstel (PQ46) en heeft dus dwarsgeplaatste motoren. Zodoende past er geen V6-motor in combinatie met DSG in de Passat en dus al helemaal geen V8-motor! Daarom maakt de Passat gebruik van VR6-motoren.

    Bij de vorige Passat was het al probleematisch om er een V8 in te krijgen daarom hebben ze er toen maar een zeer korte W8-motor in hebben gedaan.

    Daarbij vindt ik Volkswagen juist een zeer goed merk maar ik ben gewoon realistisch.

    Login om te reageren
  31. x-es zegt

    30 juni 2008 om 22:31

    http://www.volkswagen.com/vwcms_publish/vwcms/master_public/virtualmaster/en2/centralhosting/carlines/scirocco/cube/nl_NL.html?destination=scirocco&culture=de_DE&winw=800&winh=600

    check deze minisite. de motorisering valt nogal tegen (bij martkintro waarschijnlijk). een 1.4 en 2.0.

    Login om te reageren
  32. Tommy zegt

    30 juni 2008 om 22:41

    @ x-es
    Ja maar wel beide voorzien van een turbo al dan niet een compressor. Er is ook nog een 1.8 TFSI volgens mij. Beter dan bijvroobeeld de Seat Ibiza die nog met ongeblazen motoren wordt geïntroduceerd! :S

    Login om te reageren
  33. clubbtraxx zegt

    30 juni 2008 om 23:31

    LOL at Robbie, dus hij is lichter EN weegt nog eens minder ook :-)

    Login om te reageren
  34. Scuderia zegt

    1 juli 2008 om 08:56

    Tommy
    Oké. Maar zeg niet dat het niet mogelijk is. Alles kan tegenwoordig ;)

    Login om te reageren
  35. luukiesubarie zegt

    7 augustus 2008 om 19:27

    zou wel erg vet zijn!
    ps: vw denkt na over een wrc versie van de scirocco!
    via autoweek: autoweek.nl

    Login om te reageren
  36. luukiesubarie zegt

    7 augustus 2008 om 19:28

    http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9505

    Login om te reageren
  37. XL zegt

    26 februari 2010 om 00:04

    Vind hem echt lelijk…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North