Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kost

Auteur: , 29 Reacties

Plottwist na de clique!

Het is namelijk een van de snelste handtekeningen ter wereld! Aan dit stuurtje zit de Benetton B191/B vast waarmee Der Michael in z’n debuutjaar furore maakte en teamgenoot (en drievoudig kampioen) Nelson Piquet senior geregeld naar het tweede plan verwees.

Onder de retro-kap (wij willen tabakssponsoring terug!) ligt een 3,5-liter V8 van Ford, goed voor tegen de 750 pk’s. Van 0 naar een natte broek gaat dan ook behoorlijk rap, niet in de laatste plaats dankzij de handbak. De sequentiële bak was toen (1991) overigens al wel door Ferrari geïntroduceerd in de Formule 1, maar nog geen gemeengoed.

Denk trouwens niet dat alleen Schumacher in deze racer in de rondte heeft gescheurd. Piquet beëindigde zijn carrière aan boord van dit chassis en ook Martin Brundle heeft er nog mee gereden. Komt de Benetton je trouwens bekend voor? Kan kloppen, hij ging enkele jaren geleden ook al onder de hamer. Bonhams rekent ditmaal op een bedrag tussen de 220.000 en 280.000 euro.



29 reacties

Eehh, omdat hij Schumacher is, omdat hij nu niks meer kan, omdat hij meervoudig wereldkampioen was, omdat….
Ruim twee ton voor een raceauto waar drie van de bekendste bipsen in de racerij hebben gezeten vind ik nog wel meevallen.
@aambei: Absoluut, sta er altijd van te kijken dat dit soort auto’s in vergelijking met bijv. 250 GTO, 550 speedster etc. etc. Betaalbaarder zijn.
Met beide auto’s word toch niet gereden over het algemeen…
@aambei: Amen. Dit stukje historie in de schitterende livery zou ik graag een mooie plaats geven. Drie ton is geen geld voor mensen die dit spul verzamelen.
300k voor zo’n bak is niet veel.
@porsche928: muah normale prijs voor een f1 zonder ferrari logo
@clarkson: In die gevallen krijg je er meestal alleen geen aandrijflijn bij, terwijl die er hier nog steeds in zit.
De prijs valt mij nog enigszins mee. Lijkt me een goede belegging en leuk voor af en toe een classic race rijden
Kun je ook een nieuwe mooie auto voor kopen
Dat waren nog eens tijden
Kijk, mooi speeltje voor zondag middag.
Bijna zonde dat hij zo opgepoetst is, was nog mooier geweest als hij eruit gezien had alsof hij zo van het circuit geplukt was…

Ondanks dat een absolute aanwinst voor de echte liefhebber. Voor naast de F1 wagens in Marlboro en JPS-trim.
@moveyourmind: gewoon even flink karren en hij ziet er zo weer gebruikt uit
Stom is dat eigenlijk. Waarom zien de auto’s er inderdaad beter uit met de tabaksreclame? Denk aan de Marlboro McLaren, Rothmann’s Williams, JPS Lotus, Camel Benetton.

Zijn er nou echt geen merken tegenwoordig waarvan de reclame zo’n F1 auto gaver maakt? Een Red Bull, Petrobas of van één of andere bank reclame word ik nou niet echt warm van…
@Rick-dos: Je verkoopt iets waar mensen wellicht aan doodgaan oid. Dat moet je wel een beetje cool en sexy verkopen natuurlijk. Een hypotheek hebben de meesten toch wel nodig, die vinden je bank wel aan de hand van je logo op de auto.
@E34M5Touring: Ja, maar ik kan mij niet voorstellen dat een ander merk zichzelf niet net zo sexy en cool kan verkopen. Want als je er objectief naar kijkt dan was de Marlboro McLaren bijvoorbeeld niet meer dan rood-witte samenstelling met het logo van Marlboro er op.

Misschien dat ze tegenwoordig niet meer zo lekker kunnen designen als vroeger? Kijk bijvoorbeeld naar de Williams Martini. Kan ondanks de Martini reclame dat nou niet een sexy of coole auto vinden terwijl dat vroeger met Martini reclame anders was.
@Rick-dos: Wellicht was er wat meer vrijheid vroeger. En minder sponsoren dus je kon de hoofdsponsor lekker breed uitmeten. Tegenwoordig moeten er ook nog allemaal kleine stickers her en der. Dan maakt je design ook niet makkelijker. En ik denk dat het bij de Marlboro McLaren een combi was van de auto, de coureur en de simpele maar zeer bekende kleurstelling.
@Rick-dos: de felle kleuren? De “oude” autos van weleer die we zo graag zagen? Ik vind de tabaksreclame ook erg gaaf.
De redbull ziet er zo, gemaakt/modern uit. Ook te druk op een of andere manier. En alle grijs/zwarte kleurstellingen van tegenwoordig zijn ook maar saai.

Ik snap je punt.
@koeckenbacker: Precies. Redbull moet staan voor hip en trendy maar het is mij te zakelijk en saai. Hoewel ik wel moet zeggen dat het matte zoals op de RB en Renault wel weer wat heeft.
@Rick-dos:
Vroeger stonden er minder verschillende sponsors op de bolides. Daardoor oogt het rustiger. Wat de meeste mensen als prettig ervaren.
Er zijn tegenwoordig maar weinig bedrijven, zelfs heel grote multinationals, die nog het leeuwendeel van het budget van een F1 team voor hun rekening kunnen, willen of mogen nemen.
@Rick-dos: Recent voorbeeld: ik vond Johnny Walker ook goed staan op de McLaren.
OMG wat een schoonheid 😍😍😍
Wat een gaaf ding!

Toch blijft dit een van de lekkerste F1 wagen: http://i67.tinypic.com/k9dxs4.jpg
Gaaf. Wil je het betaalbaar houden dan kun je altijd nog een “Fiat Seicento 1.1 Sporting “Michael Schumacher Limited Edition” kopen. Staat ook de handtekening van Shumacher op maar is dus een fractie van de vraagprijs van deze ;-)
Sigarettenreclame komt ongetwijfeld terug als tabak helemaal verboden wordt en elke verstokte nicotineverslaafde overstapt op de e-sigaret. Maar tegen die tijd zal de F1 waarschijnlijk ook vervangen zijn door de Formule-E…
Het is dat ik Camel echt niet te roken vind…
300k en dan niet eens een stuur met airbag,, XD
Wat een schoonheid en een stukje auto historie op wielen.
Dat zo n ding bougiekabels en verdeler heeft had ik niet verwacht

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).