• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kost

Auteur: Author, gepost 10 april 2016 om 11:25 – 29 Reacties

Afbeelding Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kostAfbeelding Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kostAfbeelding Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kostAfbeelding Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kostAfbeelding Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kostAfbeelding Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kostAfbeelding Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kostAfbeelding Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kost

Waarom deze handtekening van Schumacher 3 ton kost
Plottwist na de clique!

Het is namelijk een van de snelste handtekeningen ter wereld! Aan dit stuurtje zit de Benetton B191/B vast waarmee Der Michael in z’n debuutjaar furore maakte en teamgenoot (en drievoudig kampioen) Nelson Piquet senior geregeld naar het tweede plan verwees.

Onder de retro-kap (wij willen tabakssponsoring terug!) ligt een 3,5-liter V8 van Ford, goed voor tegen de 750 pk’s. Van 0 naar een natte broek gaat dan ook behoorlijk rap, niet in de laatste plaats dankzij de handbak. De sequentiële bak was toen (1991) overigens al wel door Ferrari geïntroduceerd in de Formule 1, maar nog geen gemeengoed.

Denk trouwens niet dat alleen Schumacher in deze racer in de rondte heeft gescheurd. Piquet beëindigde zijn carrière aan boord van dit chassis en ook Martin Brundle heeft er nog mee gereden. Komt de Benetton je trouwens bekend voor? Kan kloppen, hij ging enkele jaren geleden ook al onder de hamer. Bonhams rekent ditmaal op een bedrag tussen de 220.000 en 280.000 euro.

Ook interessant!

  • Bugatti van Schumacher
    Video: Netflix trailer Schumacher documentaire
  • Verstappen voorbij aan Schumacher
    Verstappen voorbij aan Schumacher, aldus Coronel
  • Auto Schumacher
    Koop dan! De allereerste F1-auto van Michael Schumacher
  • Video: Schumacher crasht, RODE vlag!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

benetton, Formule 1, Michael Schumacher, Racing, veiling

Vorig bericht: « BMW M3 [E92] GT2: vergeten racer
Volgend bericht: Da’s pech! CLS63 AMG fikt af in Heerhugowaard »

Lees Interacties

Reacties

  1. werf76 zegt

    10 april 2016 om 11:32

    Eehh, omdat hij Schumacher is, omdat hij nu niks meer kan, omdat hij meervoudig wereldkampioen was, omdat….

    Login om te reageren
  2. aambei zegt

    10 april 2016 om 11:32

    Ruim twee ton voor een raceauto waar drie van de bekendste bipsen in de racerij hebben gezeten vind ik nog wel meevallen.

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      10 april 2016 om 16:13

      @aambei: Absoluut, sta er altijd van te kijken dat dit soort auto’s in vergelijking met bijv. 250 GTO, 550 speedster etc. etc. Betaalbaarder zijn.
      Met beide auto’s word toch niet gereden over het algemeen…

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      10 april 2016 om 18:30

      @aambei: Amen. Dit stukje historie in de schitterende livery zou ik graag een mooie plaats geven. Drie ton is geen geld voor mensen die dit spul verzamelen.

      Login om te reageren
  3. porsche928 zegt

    10 april 2016 om 11:33

    300k voor zo’n bak is niet veel.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      10 april 2016 om 12:50

      @porsche928: muah normale prijs voor een f1 zonder ferrari logo

      Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        10 april 2016 om 16:58

        @clarkson: In die gevallen krijg je er meestal alleen geen aandrijflijn bij, terwijl die er hier nog steeds in zit.

        Login om te reageren
  4. hv991gts zegt

    10 april 2016 om 11:35

    De prijs valt mij nog enigszins mee. Lijkt me een goede belegging en leuk voor af en toe een classic race rijden

    Login om te reageren
  5. martijn11 zegt

    10 april 2016 om 11:36

    Kun je ook een nieuwe mooie auto voor kopen

    Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    10 april 2016 om 11:48

    Dat waren nog eens tijden

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    10 april 2016 om 11:48

    Kijk, mooi speeltje voor zondag middag.

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    10 april 2016 om 11:51

    Bijna zonde dat hij zo opgepoetst is, was nog mooier geweest als hij eruit gezien had alsof hij zo van het circuit geplukt was…

    Ondanks dat een absolute aanwinst voor de echte liefhebber. Voor naast de F1 wagens in Marlboro en JPS-trim.

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      10 april 2016 om 12:05

      @moveyourmind: gewoon even flink karren en hij ziet er zo weer gebruikt uit

      Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    10 april 2016 om 11:54

    Stom is dat eigenlijk. Waarom zien de auto’s er inderdaad beter uit met de tabaksreclame? Denk aan de Marlboro McLaren, Rothmann’s Williams, JPS Lotus, Camel Benetton.

    Zijn er nou echt geen merken tegenwoordig waarvan de reclame zo’n F1 auto gaver maakt? Een Red Bull, Petrobas of van één of andere bank reclame word ik nou niet echt warm van…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 april 2016 om 12:14

      @Rick-dos: Je verkoopt iets waar mensen wellicht aan doodgaan oid. Dat moet je wel een beetje cool en sexy verkopen natuurlijk. Een hypotheek hebben de meesten toch wel nodig, die vinden je bank wel aan de hand van je logo op de auto.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        10 april 2016 om 12:38

        @E34M5Touring: Ja, maar ik kan mij niet voorstellen dat een ander merk zichzelf niet net zo sexy en cool kan verkopen. Want als je er objectief naar kijkt dan was de Marlboro McLaren bijvoorbeeld niet meer dan rood-witte samenstelling met het logo van Marlboro er op.

        Misschien dat ze tegenwoordig niet meer zo lekker kunnen designen als vroeger? Kijk bijvoorbeeld naar de Williams Martini. Kan ondanks de Martini reclame dat nou niet een sexy of coole auto vinden terwijl dat vroeger met Martini reclame anders was.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          10 april 2016 om 12:43

          @Rick-dos: Wellicht was er wat meer vrijheid vroeger. En minder sponsoren dus je kon de hoofdsponsor lekker breed uitmeten. Tegenwoordig moeten er ook nog allemaal kleine stickers her en der. Dan maakt je design ook niet makkelijker. En ik denk dat het bij de Marlboro McLaren een combi was van de auto, de coureur en de simpele maar zeer bekende kleurstelling.

          Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      10 april 2016 om 12:15

      @Rick-dos: de felle kleuren? De “oude” autos van weleer die we zo graag zagen? Ik vind de tabaksreclame ook erg gaaf.
      De redbull ziet er zo, gemaakt/modern uit. Ook te druk op een of andere manier. En alle grijs/zwarte kleurstellingen van tegenwoordig zijn ook maar saai.

      Ik snap je punt.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        10 april 2016 om 12:40

        @koeckenbacker: Precies. Redbull moet staan voor hip en trendy maar het is mij te zakelijk en saai. Hoewel ik wel moet zeggen dat het matte zoals op de RB en Renault wel weer wat heeft.

        Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      10 april 2016 om 12:51

      @Rick-dos:
      Vroeger stonden er minder verschillende sponsors op de bolides. Daardoor oogt het rustiger. Wat de meeste mensen als prettig ervaren.
      Er zijn tegenwoordig maar weinig bedrijven, zelfs heel grote multinationals, die nog het leeuwendeel van het budget van een F1 team voor hun rekening kunnen, willen of mogen nemen.

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      10 april 2016 om 18:31

      @Rick-dos: Recent voorbeeld: ik vond Johnny Walker ook goed staan op de McLaren.

      Login om te reageren
  10. sander1980 zegt

    10 april 2016 om 12:39

    OMG wat een schoonheid ???

    Login om te reageren
  11. patrick zegt

    10 april 2016 om 13:02

    Wat een gaaf ding!

    Toch blijft dit een van de lekkerste F1 wagen: [IMG]http://i67.tinypic.com/k9dxs4.jpg[/IMG]

    Login om te reageren
  12. Calimero zegt

    10 april 2016 om 13:02

    Gaaf. Wil je het betaalbaar houden dan kun je altijd nog een “Fiat Seicento 1.1 Sporting “Michael Schumacher Limited Edition” kopen. Staat ook de handtekening van Shumacher op maar is dus een fractie van de vraagprijs van deze ;-)

    Login om te reageren
  13. vroaaar zegt

    10 april 2016 om 14:45

    Sigarettenreclame komt ongetwijfeld terug als tabak helemaal verboden wordt en elke verstokte nicotineverslaafde overstapt op de e-sigaret. Maar tegen die tijd zal de F1 waarschijnlijk ook vervangen zijn door de Formule-E…

    Login om te reageren
  14. Senne zegt

    10 april 2016 om 16:14

    Het is dat ik Camel echt niet te roken vind…

    Login om te reageren
  15. lazy123 zegt

    10 april 2016 om 18:38

    300k en dan niet eens een stuur met airbag,, XD

    Login om te reageren
  16. pinut187 zegt

    11 april 2016 om 08:41

    Wat een schoonheid en een stukje auto historie op wielen.

    Login om te reageren
  17. cthijs zegt

    13 april 2016 om 00:57

    Dat zo n ding bougiekabels en verdeler heeft had ik niet verwacht

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North