• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom je deze Bowler moet willen

Auteur: Author, gepost 27 april 2016 om 16:02 – 25 Reacties

Afbeelding Waarom je deze Bowler moet willenAfbeelding Waarom je deze Bowler moet willenAfbeelding Waarom je deze Bowler moet willenAfbeelding Waarom je deze Bowler moet willenAfbeelding Waarom je deze Bowler moet willenAfbeelding Waarom je deze Bowler moet willenAfbeelding Waarom je deze Bowler moet willenAfbeelding Waarom je deze Bowler moet willen

Waarom je deze Bowler moet willen
Vooruit, niks moet. Maar een dik ding is het absoluut.

Wie niet vies is van het vuilere offroad-werk, kan beslist niet om deze Bowler EXR S heen. Het is de eerste in een serie van drie rechtsgestuurde exemplaren. De EXR S staat op het chassis van de Range Rover Sport, maar voor een betere gewichtsverdeling ligt de 5.0 V8 een stuk verder naar achteren. De motor is trouwens goed voor ruim 550 pk en 625 Nm aan koppel.

Daarmee buldert deze brute bak in iets meer dan vier tellen naar 100 km/u. De top is gelimiteerd op 250 km/u, maar dat moet genoeg zijn. De vierwielaandrijving is permanent 50:50 verdeeld over voor- en achteras. Vering en demping werden verzorgd door respectievelijk Eibach en Bilstein. Zij maakten een veerweg van maar liefst 285 mm mogelijk. Brembo nam de stoppers voor z’n rekening, schijven meten 360 mm vóór en 340 mm achter.

Het apparaat weegt 1.850 kg schoon aan de haak en is, in tegenstelling van wat je wellicht zou verwachten, nog best aardig aangekleed. Dual climate control, verwarmde buitenspiegels en een aantal flinke speakers; het zit er allemaal op en aan. Wel vragen we ons af of je in zo’n terreinwagen niet beter af bent met een normale handrem. Je zult het namelijk met een elektronisch exemplaar moeten doen.

De auto heeft nog geen 800 km op de teller en zou een nieuwwaarde van zo’n 200.000 euro ex belastingen hebben. Veilinghuis Silverstone Auctions verwacht er tussen 120.000 en 150.000 euro voor te zullen vangen. Wat houd je tegen?

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces
  • Video: Range Rover Sport SVR klinkt uit de kunst
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

bowler, Land Rover, range-rover, range-rover-sport, SUV, tuning, veiling, wit

Vorig bericht: « Dit zijn de meest verkochte ‘premium’ compacte SUV’s
Volgend bericht: VIP F-Type R gaat met 650 pk de SVR voorbij »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kuifje zegt

    27 april 2016 om 16:05

    Het is een hele gave bak maar die daklijn doet me nogal denken aan de chrysler crossfire coupe, wat ik niet erg mooi vind

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    27 april 2016 om 16:11

    Ja leuk ding, en gelukkig staat er geen “premium” naam op…

    Login om te reageren
  3. meneermandjegtav zegt

    27 april 2016 om 16:12

    Alsjeblieft niet!!!!

    Login om te reageren
  4. martinus zegt

    27 april 2016 om 16:14

    Een terreinwagen zoals geen ander.

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    27 april 2016 om 16:15

    Men neme een Land Rover.
    Daarvan maken we een brute Dakar machine.
    En dan zetten we de luxe er weer in en maken er een wegversie van. Dit is het resultaat.
    De Dakar-versie is erg vet. Maar wat je nou met de wegversie moet?

    Overigens zal het erg vet zijn om met een Bowler de eerste 2 etappes van Dakar te rijden. Daarna denk je waarschijnlijk dat je toch liever de klanten Mini met het minder scheeuwende diesel blok had gekocht + fabrieksondersteuning.

    Login om te reageren
  6. potjak zegt

    27 april 2016 om 16:15

    Mooi ding als je een offroad-liefhebber bent anders compleet waardeloos.

    Login om te reageren
  7. cadrez zegt

    27 april 2016 om 16:16

    Lekker dik ding toch . Zet hem maar in mijn tuin.

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    27 april 2016 om 16:21

    Technisch een bruut ding, maar dat rare design aan de zijkant verpest de hele auto…

    Login om te reageren
  9. baan zegt

    27 april 2016 om 16:22

    Chris Harris heeft er 1 getest voor Drive :)
    https://www.youtube.com/watch?v=4BQVtJB6Iug

    Login om te reageren
  10. MARS zegt

    27 april 2016 om 16:24

    Wat mij tegenhoudt? Waarschijnlijk 120.000 euro..

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      27 april 2016 om 18:44

      @mars: het stuur aan de rechterkant, altijd handig bij parkeergarages…not!

      Login om te reageren
      • postzegel zegt

        28 april 2016 om 06:43

        @ghost: parkeergarage? Heb je toch niet nodig. Een groenstrook, t vondelpark of een vluchtheuvel volstaat.

        Login om te reageren
  11. harrie zegt

    27 april 2016 om 16:28

    Welk non-design talent vond dat ‘sierlijke’ lijntje op de zijkant een goed idee?

    Login om te reageren
    • cadrez zegt

      27 april 2016 om 16:38

      @harrie: Even een gokje: Zou het geen extra koeling kunnen zijn?

      Login om te reageren
      • pietertjep85d zegt

        27 april 2016 om 17:09

        @cadrez: niet DAT lijntje, maar dat rechts daarvan, dat schuin omhoog loopt.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          27 april 2016 om 18:30

          @pietertjep85d: kan het niet zo goed zijn maar is dat geen steenslagsticker?

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            27 april 2016 om 18:54

            @lekkaah: dat is dan een hele stevige sticker die doorloopt tot in de achterbumper.

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              27 april 2016 om 18:55

              @roppp: zie nu pas dat er diepte in zit.. forget what i said

              Login om te reageren
  12. granlusso zegt

    27 april 2016 om 16:59

    Denk eerlijk gezegd dat hier nog de 510pk variant in zit.

    Login om te reageren
  13. Jantje_555 zegt

    27 april 2016 om 17:06

    moest ie linksgestuurd zijn…ik had hem me aangeschaft voor de urban jungle

    Login om te reageren
  14. noudjuh zegt

    27 april 2016 om 17:14

    Heerlijk vette bak, stiekem hardstikke nutteloos aangezien een dikke Range Rover praktischer, waarschijnlijk comfortabeler en misschien ook wel mooier is.
    Maar toch, als ik het geld had…

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    27 april 2016 om 17:15

    Stickers er op plakken en je kunt in stijl aan Dakar meedoen.

    Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    27 april 2016 om 17:26

    Best zwaar ding maar als je ziet wat die dingen kunnen Vergeef je het hem

    Login om te reageren
  17. camber24 zegt

    27 april 2016 om 19:31

    Liever een volgeladen F pace, en nog wat wisselgeld

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    27 april 2016 om 21:05

    Ik kan alleen de velgen niet helemaal plaatsen bij de rest van het plaatje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North