• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom we massaal auto’s importeren

Auteur: Author, gepost 30 maart 2017 om 14:36 – 66 Reacties

Waarom we massaal auto


We halen steeds meer auto’s uit het buitenland en daar is een simpele reden voor.

De vraag naar occasions groeit namelijk nog steeds, maar het aanbod loopt achter. Om die reden worden in toenemende mate auto’s over de grens opgesnord, al is dit niet echt nieuws. In 2015 en 2014 nam het aantal importauto’s ook al toe.

Volgens Bovag groeide het aantal importauto’s in 2016 met 15% ten opzichte van 2015. In totaal gaat het om 140.000 stuks die voornamelijk afkomstig zijn uit Duitsland. De Volkswagen Golf is de populairste importauto, gevolgd door de Polo.

Hoe het dan zit met de verkoop van nieuwe auto’s? Die blijft flink achter op de occasionmarkt, wat niet heel verwonderlijk is aangezien het vooral ouderen zijn die een nieuwe auto bij de dealer ophalen. De reeds genoemde VW Golf voert trouwens ook de lijst met populairste occasions aan, voor wie benieuwd was.

Foto: geïmporteerde Delta Integrale, via Autojunk

Ook interessant!

  • Lezersvraag: zou jij ooit een oranje auto kopen?
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Knalpotterreur
    Knalpotterreur! Gemeente neemt luide auto's in beslag!
  • Haal jij ook deze 'F1 auto' occasion naar Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, bovag, import, occasion

Vorig bericht: « Dit is één van de lichtste raceauto’s ooit
Volgend bericht: Deze woonboerderij heeft een garage met vloerwarming »

Lees Interacties

Reacties

  1. nord zegt

    30 maart 2017 om 14:46

    Nieuwe auto’s worden te duur gemaakt, die zijn toch vooral voor hun eigen thuismarkt bedoelt. Wij of oost europa of Afrika krijgen de afdankertjes.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      30 maart 2017 om 16:18

      @nord: wat een onzin. Voor nl markt worden wel vaak bepaalde opties weggelaten om zo de basis auto goedkoper te krijgen vanwege ons belastingklimaat. Niets mis mee. Zo kan je bv fluiten naar stuur verwarming in een Tiguan van een halve ton! Achteraf inbouwen kost 5k. 5!

      Login om te reageren
      • thomassnelweg zegt

        30 maart 2017 om 23:29

        @porker: HAP HAP

        Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    30 maart 2017 om 14:49

    Ik neem aan dat er ook meerdere redenen zijn om een auto te importeren. Zeker vanuit Duitsland kan het heel erg lonend zijn om daar een auto aan te schaffen en te importeren naar Nederland. Daar zijn de prijzen een stuk schappelijker maar zijn de auto’s, zeker auto’s in het hogere segment, veel voller qua opties. Voor het geld van een Nederlandse 520D koop je in Duitsland een 535XD vol met opties.

    Login om te reageren
    • nord zegt

      30 maart 2017 om 14:56

      En toch blijf je dan nog met een bedrag (natuurlijk voorzien maar altijd een koude douche) voor importeren, keuren, bpm etcetera zitten waardoor je weer in de buurt komt van het bedrag dat je zou besteden als je gewoon in nederland shopt. Tel daar de uren die je kwijt ben om de auto op je deurstap te krijgen, is toch eigenlijk een liefhebbers dingetje naast het lucratieve aspect.. @viezefreddyw:

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        30 maart 2017 om 14:59

        @nord: er zijn ook bedrijven dier daarin gespecialiseerd zijn en de rompslomp uit handen nemen voor je.

        Login om te reageren
        • nord zegt

          30 maart 2017 om 15:02

          Uiteraard. Voor hun is het dan weer wel lucratief @erik2907:

          Login om te reageren
      • gokartmozart zegt

        30 maart 2017 om 15:47

        @nord: regelmatig gedaan, stelt allemaal niet zoveel voor.
        Als ze maar meer dan 3000 km op de teller hebben scheelt het al aanzienlijk incl alles. Zeker bij de AMG tjes in de hogere prijsklassen. Na inkoop ff naar de RWD , kenteken aanvragen , rest BPM aftikken en klaar.

        Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        30 maart 2017 om 16:08

        @nord: Dat is niet helemaal waar, ik heb in december een 320d uit Duitsland geïmporteerd en daarop na afdracht van de rest-BPM en de bijkomende kosten toch een 3k tot 4k mee bespaard t.o.v. de qua leeftijd gelijke modellen in Nederland. Dan neem ik de kilometerstand en uitrustingsverschillen nog niet mee, in Nederland vaak vanaf 150k km’s en met maar 163pk en echt kariger uitgerust.

        Login om te reageren
      • suheyl zegt

        30 maart 2017 om 22:34

        @nord: valt allemaal reuze mee. Heeft me duizenden euro’s gescheeld. Vind de Duitse auto’s er over het algemeen ook beter uitzien, dealer onderhouden, veel opties. De volgende komt daar ook zeker vandaan.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      30 maart 2017 om 15:05

      @viezefreddyw: Net zolang er (stomme) regelgeving bestaat, bestaan er slimme mensen die het lezen en het uitbaten.
      Als ik zo de BPM afschrijflijst er even bij pak:
      Na 1 jaar is 1/3e van de BPM afgeschreven.
      Na 2 jaar 47% en na 3 jaar 57%.
      Op die 535 zit nu 15855 euro BPM (co2 tax); vergelijken bij de CO2 belasting in Duitsland (die hebben ze ook, alleen een stuk minder, zeker voor benzine) is dat gewoon verloren geld.
      Dus ja, als je naar de welbekende 3 jaar oude auto’s, waarom zou je dan niet importeren? Voor een paar 10tjes is het de moeite niet waard. Voor 1000 euro voordeel verkoopt de gemiddede NLer zijn (schoon)moeder zelfs!

      Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      30 maart 2017 om 15:20

      @viezefreddyw: eensch, helemaal wanneer je een gedeelte van het papierwerk zelf doet. Een ander voordeel is dat de wat duurdere auto’s in Duitsland een stuk rijker zijn aangekleed en dat er weinig ‘kale modellen’ te vinden zijn op de occasion markt daar te vinden zijn.
      Bij de auto van mijn ouders die zij ruim 3 jaar geleden geïmporteerd hebben heeft het meer als €5000 gescheeld en was de motorisering die de ouwe heer wilde hier heel schaars.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        30 maart 2017 om 15:48

        @dieselkameel: Dat bedoel ik dus. En 5000 Euro is natuurlijk erg veel geld. Kan je heel leuk van op vakantie.

        Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          30 maart 2017 om 18:34

          @viezefreddyw: minimaal 1x als je met zijn 2en bent lijkt me zo :) Nog genoten van de Ferrari met dit lekkere zonnetje?

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            30 maart 2017 om 18:36

            @dieselkameel: Absoluut. Daar kan geen vakantie tegenop. En geniet jij ook van het mooie weer?

            Login om te reageren
            • dieselkameel zegt

              30 maart 2017 om 18:51

              @viezefreddyw: Absoluut, jammer genoeg kan het dakje van de XC70 niet omlaag ;p Heb de leaseslet Focus 1.6 TDCI ingeruild op een fraaie XC70 D5, deze onlangs laten chippen naar de 230 PK. Je zult het bijna niet raden maar hij is nog zuiniger op de snelweg ook.
              Het BBQ’tje heeft net al lekker weer kunnen branden.

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                30 maart 2017 om 19:14

                @dieselkameel: Ah, zeer netjes. 230 PK in een XC70 is ruim voldoende. En ooit komt de cabrio er wel eens, toch? Of die ene leuke coupe!

              • dieselkameel zegt

                30 maart 2017 om 19:19

                @viezefreddyw: De High Perfomance sound optie is toch wel het lekkerste aan die hele auto, lekker een concertje van Deep Purple of Status Quo op en gaan maar. Die ene leuke coupe ben ik mee bezig, ben al sinds tijden aan het kijken naar een mooie Ford Capri. Verzekering en wegenbelasting kost geen drol en voor alleen de plezierritjes is de benzine goed te betalen.
                Als ik ooit het geld en de ruimte heb komt er een Jensen Interceptor…..
                Stomme vraag misschien, maar heb jij ooit last gehad van vandalisme bij de Ferrari net zoals die rapper waarvan laatst een filmpje op dumpert stond?

              • viezefreddyw zegt

                30 maart 2017 om 19:23

                @dieselkameel: Ah, een Ford Capri. Een jeugdsentiment van velen. Ikzelf heb er niet veel mee maar ik snap het van anderen weer wel. Een Interceptor is natuurlijk wel echt heel gaaf. Zijn naam alleen al…

                Nee, ikzelf heb gelukkig geen last gehad van vandalisme. Misschien komt dat omdat ik in Friesland woon waar niet van die gekke lui zijn. En ook omdat ik de auto vrijwel nooit in het openbaar parkeer en er van wegloop.

    • mercedesclk350 zegt

      30 maart 2017 om 18:46

      @viezefreddyw: je hebt een prachtige C63 AMG voor de prijs dat hier een C180D kost… ;)

      Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    30 maart 2017 om 15:15

    Ik ben bezig met een C5 3.0Hdi Tourer, het is wel de truc om goed te kijken, soms zijn ze in NL niet heel veel duurder.
    De vrouw is de Seat zat, en moet kilometers maken.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      30 maart 2017 om 15:16

      @rufctr01: Pssssst. Tourers zijn saai. C5 is wel aardig. Maar voor hetzelfde geld kan je iets echt moois kopen. Komt toevallig uit dezelfde fabriek. Een C6!

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        30 maart 2017 om 15:19

        @viezefreddyw: Als je echt een Tourer nodig hebt is een C6, zeker qua kofferruimte, geen alternatief. Bovendien rijdt een C5 met die motor altijd op Hydractive 3 (zelfde veersysteem als de C6) en heeft ie iets betere (modernere) stoelen. Qua styling vind ik een C6 ook mooier.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          30 maart 2017 om 15:25

          @e34m5touring: Klopt. Als een gezin hebt met kleine kinderen is een C6 geen aanrader. Maar hij is wel mooi. Maar dan ook echt mooi. En als het een tourer moet zijn, dan toch een 159 SW, toch?

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            30 maart 2017 om 15:29

            @viezefreddyw: Nou, een C5 met die diesel sla ik zeker niet af. Heb meer dan een jaar met zo’n C5 gereden als demo. Heerlijke reisauto. Maar wel veel minder ‘scherp’ dan de Alfa. Maar die motor, echt een beest.

            Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            30 maart 2017 om 15:40

            @viezefreddyw: ook erg mooi, zeker zo’n JTDm

            Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        30 maart 2017 om 15:29

        @viezefreddyw: ik vind een C6 geniaal mooi! Alleen mijn vrouw wil geen C6. Mijn ouwe heer heeft ook een C6, het rijdt fantastisch, meest comfortabele moderne auto die je kon kopen.
        Kwam van de week deze tegen, waanzinnige kleur op deze auto. Eerst de C5 maar…

        http://www.ginacollectorcars.com/en/citroen-cx-25-gti-turbo-2-1987-efh-brun-maya-2/

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          30 maart 2017 om 15:33

          @rufctr01: Die ouwe van je heeft smaak, zoveel is duidelijk. Jijzelf trouwens ook. Het is een prachtige Citroën CX die Gina heeft staan. Gina zit redelijk bij mij om de hoek, ik mag er graag kijken. Hij heeft trouwens ook twee prachtige C6’en staan. Erg fraai.

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            30 maart 2017 om 15:37

            @viezefreddyw: ken je het bedrijf een beetje? Ik zie het wel voorbij komen op internet, ben er nog niet geweest.
            Halen vaak en veel leuk spul uit het buitenland.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              30 maart 2017 om 15:44

              @rufctr01: Ik ken ze niet persoonlijk maar ben er wel eens naar binnen gestapt toen ze nog gevestigd waren in Drachten. Nu zitten ze in een heel mooi pand langs de A7 in Leek.

              @casperh kent de mensen daar denk ik wel goed aangezien hij voor Autoblog redelijk vaak auto’s heeft mogen testen. Dat waren altijd hele leuke rijtesten om naar te kijken en ik vond dat Casper dat uitstekend deed. Ik vraag me af waarom dat niet meer gebeurt…

              Login om te reageren
              • rufctr01 zegt

                30 maart 2017 om 15:57

                @viezefreddyw: zal er binnenkort eens naartoe rijden. Voor mij ook maar een half uurtje rijden.
                Ik vind deze CX wel heel erg mooi, niet om kilometers in te maken, maar af en toe lekker toeren en genieten van de auto.

              • viezefreddyw zegt

                30 maart 2017 om 16:01

                @rufctr01: Ik raad je aan het te doen. Erg leuke zaak. Sinds dat hij in Leek zit ben ik er ook niet meer geweest. Ik ga ook maar weer eens kijken daar. Vanaf mijn werkplek ben ik er binnen een minuut of 20.

              • roesplace zegt

                30 maart 2017 om 18:18

                @viezefreddyw: Douwe Leitner zit achter Gina classics. Dus inderdaad een bekende naam in de autowereld.

            • desjonnies zegt

              30 maart 2017 om 21:51

              @rufctr01:
              Belgiė kan een goed alternatief zijn om een C5 te scoren evenals Luxemburg en Italiė.
              Ik zou zeggen: blaf autoscout bij het detail zoeken op al deze landen, fantastische wagen de C5 met hydractieve vering, vriend heeft een 2.2 HDI en doet hem nooooit meer weg, was een Audi – BMW man, maar de C5 is het gewoon voor hem.
              ” Niets rijdt zo goed als een grote Citroën ” desjonnies

              Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      30 maart 2017 om 15:28

      @rufctr01: Zeker een comfortabele cruiser. Snel zat en met de befaamde Citroën vering echt een zeldzaam comfortabele auto. Qua styling vind ik hem ook echt gaaf, heeft wat meer als een Passat of Mondeo en oogt chiquer als een ordinaire 5 serie.
      Vroegâh heeft de jonge dieselkameel de routes naar zuid Frankrijk doorgebracht in de oude C5, wat een ruimtebak was dat.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        30 maart 2017 om 15:31

        @dieselkameel: ja heb ik ooit ook gehad, een 2.2 Hdi automaat break. Je schoof er gewoon een koel/vries combinatie in.

        Login om te reageren
  4. Jantje_555 zegt

    30 maart 2017 om 15:17

    nieuwe auto’s worden voor een particulier veel te duur de laatste jaren, de salarissen gaan niet omhoog, maar al de rest wel.

    Login om te reageren
  5. intimrasiert zegt

    30 maart 2017 om 15:27

    Zelfs voor nieuwe auto’s kan het lonen om te shoppen in DE of UK (nu nog voor de Brexit), en dan te importeren. Kijk maar wat een GT3 + BPM kost in DE en wat ie hier moet doen…zit zo 20k tussen

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      30 maart 2017 om 16:04

      @intimrasiert: maar dan zit je met RHD. Enkel dure auto’s zoals Ferrari’s en RR’s heb ik gezien met LHD.

      Login om te reageren
  6. eelco74 zegt

    30 maart 2017 om 15:41

    Het is natuurlijk logisch, dealers zijn heel terughoudend met hun voorraad, zit nog voor vooroordelen. Zoals het inkopen van alleen grijs, zwart en zilver. Want een andere kleur denken ze blijft staan. Net als een beetje aardige motorisering.

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een C-klasse (W205) vanaf 2015 in estate, kleur blauw, automaat en het liefst een C200. Je moet het voor de gein is invoeren in gaspedaal. Dan wordt pijnlijk duidelijk dat de MB dealers zich vooral focussen op het wegzetten van de laatste plugin’s. Een C200 is nauwelijks te vinden. En in de blauwe kleur is het overgrote deel (plugin) hybride.

    In Duitsland is het heel anders. Daar is voldoende aanbod, ook dicht bij de grens. Auto’s in fabrieksgarantie zijn er veel en ook Junge sterne garantie is europees geldig.

    Als je even zoekt vind je betrouwbare import adressen, waar je voor 600/700 Euro alles uit handen kan laten nemen. Komt er afhankelijk van de afstand nog transport kosten bij. Het is even wat werk, maar dan nog heb je een auto die rijker uitgerust is en bespaar je duizenden euro’s.

    En import bedrijven met een eigen keuringsstraat hebben ook geen last van de lange wacht tijden bij de RDW voor keuren. Ook dat is overigens het gevolg van de vele import auto’s.

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      30 maart 2017 om 15:53

      @eelco74: als je hem buiten de randstad aanbiedt aan aan de RWD voor keuring hoef je echt niet lang te wachten hoor.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        30 maart 2017 om 16:32

        @gokartmozart: vandaag bellen, morgen brengen en als je geluk hebt zaterdag ophalen indien klein/geen mankement.
        Alleen kom je met de duurdere auto’s wel sneller tegen dat er geen onderdelen op voorraad zijn, wat dan wel weer een dat extra is.

        Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      30 maart 2017 om 16:15

      @eelco74: Wat @gokartmozart zegt, wachttijden buiten de randstad vallen echt wel mee. Ik heb het in december mijn auto opgehaald en begin januari bij de RDW langs geweest. Afspraak binnen 5 dagen met een weekend ertussen, daar kan je niks van zeggen lijkt me.

      Login om te reageren
      • eelco74 zegt

        30 maart 2017 om 16:41

        @f31bmw320d: Dat is inderdaad heel acceptabel, maar hier in de randstad is het al snel een aantal weken.
        Er staat ook op de RDW site een waarschuwing dat er lange wachttijden zijn en dat ze bezig zijn deze op te lossen. Dit stond er echter in Nov 2016 ook al.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          30 maart 2017 om 17:26

          @eelco74: De meeste mensen komen ook sochtends aan met hun import die ze de dag ervoor nog naar Nederland hebben gehaald. Dus ja, het is wel wat irritant wachten, maar je kan dus wel de volgende dag terecht.

          Login om te reageren
          • eelco74 zegt

            30 maart 2017 om 20:17

            @fanboy: ik doelde meer op de wachttijd voor een afspraak, als je die nu maakt ben je een paar weken later aan de beurt. Een hele dag op het rdw terrein wachten, kost me meer, dan kan ik het beter laten doen.

            Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    30 maart 2017 om 15:49

    Nog even en we zijn zo uitgekleed door de overheid en dingen als auto zo zwaar belast dat we net zoveel auto’s importeren dan landen als Moldavië.

    Login om te reageren
  8. tarquesh zegt

    30 maart 2017 om 15:50

    Nieuw kopen, en dan alles onder de €12000,– loond zich nog enigzins.
    Daarboven zou ik vooral kiezen voor een occasion of uit NL of het buitenland.
    Ik heb 1 ding waarom ik niet snel zal uitwijken voor een buitenlandse tweedehands, hoe hard reden de vorige eigenaren in Duitsland? Constant 250 km/h op volle toeren?
    In België met diepe kuilen in de weg?
    Het Nederlandse biljartlaken is gezond voor het onderstel, en drempels kunnen rustig genomen worden. Door een lage maximuumsnelheid worden de auto’s nauwelijks afgejakkerd. Dan maar een kalere occasion.

    Het buitenland word pas interessant voor speciale modellen met dito sterke snelle motoren.
    Of liefhebbers youngtimers zoals de foto laat zien, een Lancia Delta Integrale raily elephantino ?

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      30 maart 2017 om 15:58

      @tarquesh: ik heb liever een auto uit Duitsland. Feit is gewoon dat Duitsers in zn algemeenheid betere chauffeurs zijn en de gereden afstanden groter zijn. Verder zijn er ook daar niet veel plekken meer waar je helemaal los kunt. Ik leg jaarlijks daar meer dan 80.000 km af in een personen auto dus ben enigszins deskundige op dat gebied.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        30 maart 2017 om 16:53

        @gokartmozart: Zou wel graag cijfers willen zien dar Duitsers beter met hun auto omgaan dan Nederlanders. Dan heb ik het vooral over leaserijders, aangezien dat waarschijnlijk de hofleveranciers zijn van de drie jaar oude modellen met een ton op de teller.

        Genoeg collega’s die er niet voor schromen vol gas met een koude diesel wegtrekken. Zeker als je er maar drie ipv vijf jaar mee moet doen.

        Login om te reageren
      • pa045 zegt

        30 maart 2017 om 19:16

        @gokartmozart: kijk. Daar zeg je wat. De gereden afstanden groter zijn. Maar ze hebben wel allemaal minder gelopen in Duitsland. Dat rijmt niet met elkaar. Bovendien. In Duitsland bestaat niet zoiets als een NAP. Voor mij altijd een reden om huiveriger te zijn voor een import auto.

        Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    30 maart 2017 om 15:53

    En de import blijft voorlopig nog wel doorgaan zo. In NL worden nagenoeg enkel bijtellinglievertjes geleased. Aangezien daar het gros van de occasions weer vandaan komt zul je voor alles dikker dan een 1.6 gewoon elders moeten kijken. Over een jaar of 6 vermoed ik dat het minder wordt omdat je qua bijtelling de leuke auto’s niet meer hoeft te laten staan. Dan komt er vanzelf weer leuker aanbod en zal de import wellicht wat minder worden. Want het is gewoon dikke treurnis op occasionsites tegenwoordig.

    Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    30 maart 2017 om 16:22

    Mike Brewer heeft er een supercar van kunnen kopen door steeds ergens op de wereld iets op de kop te tikken en die vervolgens met winst in het dan wel het thuisland of ergens anders waar die bepaalde auto zeldzamer is en dus voor een leuke winst kan worde verkocht.

    Best een leuke handel.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      30 maart 2017 om 21:54

      @pinut187:
      Ja, maar die rekent geen reis en verblijf kosten, transport en verzekering, huurwagens, benzine of verzekering.
      Hij leeft in de Discovery wereld en die is gewoon anders ingericht….

      Login om te reageren
  11. karhengst zegt

    30 maart 2017 om 16:59

    Ik kan bijster weinig van het “waarom” uit de titel terugvinden in het artikel. Ik had meer details verwacht dan enkel dat het aanbod niet op de vraag aansluit.

    Gelukkig zijn er de reacties nog zeg maar ;)

    Login om te reageren
  12. Design_Driven zegt

    30 maart 2017 om 17:01

    Twijfel er niet aan dat de nieuwe regering dit keihard gaat aanpakken. Onder het mom van het milieu natuurlijk. Mark my words.

    Login om te reageren
  13. duitseautos zegt

    30 maart 2017 om 17:23

    Toevallig ben ik nu ook opzoek naar een 118D 5-deurs (2007-2011) met het N47 blok. Veel keus, maar de specificatie die ik zoek is alsnog lastig te vinden, zelfs in Duitsland.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      30 maart 2017 om 17:57

      @duitseautos: mooie auto’s alleen zooooo krap van binnen. Ik zou er niet aan moeten denken om daar uren in te moeten zitten.

      Login om te reageren
  14. bmw535dxdrive zegt

    30 maart 2017 om 17:27

    Leuk. Iemand interesse om mijn auto te importeren? Staat te koop in Antwerpen. 535d xdrive full option, uit 04/2013. 75.000 km, 1e eigenaar, voor 29.000 euro excl btw mag je deze komen halen..

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 maart 2017 om 22:45

      @bmw535dxdrive: Voor 0,- laat ik hem staan :p

      Login om te reageren
  15. sracert zegt

    30 maart 2017 om 20:20

    Met dank aan de Nederlandse (R)overheid krijgen wij de afdankertjes uit het buitenland. Zoals Nord al zei in de comments.

    Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    30 maart 2017 om 21:57

    De Nederlandse overheid is kampioen in het zich bemoeien met zaken die volkomen nutteloos zijn en daar van die 555 subsidies aan te spenderen.
    Onderwijs, OV , veiligheid en zorg daarentegen…..

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    30 maart 2017 om 23:12

    Suprise ~ helemaal niemand.

    Login om te reageren
  18. freshlife zegt

    30 maart 2017 om 23:37

    Sommige auto’s zijn in nederland ook simpelweg niet tot nauwelijks verkocht. Probeer maar eens een bmw 3 serie facelift touring te vinden met 6 cilinder(e91). In zo’n auto wil je sportstoelen, navigatie en een normaal stuur(sportstuur dus). In nederland bijna onvindbaar, of tegen erg hoge prijzen.

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    31 maart 2017 om 09:07

    Nederlanders blijven altijd zoeken of het goedkoper kan. Volkomen terecht als je het mij vraagy

    Login om te reageren
  20. trbn zegt

    3 april 2017 om 21:23

    Yes toch mijn fotootje nog gebruikt ^x^

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North