• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wacht even met het kopen van een Porsche Taycan

Auteur: RubenPriest, gepost 23 januari 2024 om 16:44 – 18 Reacties

nieuwe Porsche Taycan

In de markt voor een jong gebruikte Porsche Taycan? Wacht even!

Shoppen voor een gebruikte Porsche Taycan, een oudere met wat meer kilometers, be my guest. Ben je echter in de markt voor een zeer jong gebruikt exemplaar met weinig kilometers? Dan kan het lonen om heel even geduld te hebben en ‘gewoon’ een nieuwe te kopen.

Waarom? De nieuwe Porsche Taycan staat om de hoek. De elektrische auto begeeft zich in de laatste testfase van zijn ontwikkeling. Daarmee lanceert het Duitse automerk dit jaar twee ongelofelijk belangrijke volledig elektrische modellen: de nieuwe Taycan en de Macan EV.

Het voordeel van een occasion is dat je er bij wijze van spreken morgen mee kunt rijden. Voor de nieuwe Porsche Taycan moet je wat geduld opbrengen. De vernieuwde EV verschijnt in het voorjaar van 2024 op de markt. Net als het huidige model komt de elektrische auto weer in drie varianten: sedan, Cross Turismo en Sport Turismo.

Met de nieuwe generatie Porsche Taycan heeft het merk 3,6 miljoen testkilometers gemaakt. Op testbanen, maar ook op circuits en openbare wegen. Dat doet het merk onder allerlei omstandigheden. De ijzige kou in Finland met -41 tot 53 graden in Death Valley in Californië.

De nieuwe Taycan is praktisch op elk gebied verbeterd in vergelijking met het voorgaande model. Omdat de wijzigingen zo grondig zijn is het testprogramma vergelijkbaar met dat van een geheel nieuw model

Kevin Giek, Porsche Taycan-specialist

Veel details over de nieuwe Porsche Taycan wil het merk nog niet delen. Wel verzekeren ze dat dit meer is dan een facelift. En dat de laadtijd onder koude omstandigheden gehalveerd is.

Het uiterlijk zal niet enorm op de schop gaan. Het is nog steeds heel kenmerkend een Taycan. Maar verwacht een betere actieradius, een betere laadcurve, een beter interieur en nog puikere rijeigenschappen. Kortom, genoeg reden om even te wachten dan nu een jong gebruikte kopen.

Ook interessant!

  • Porsche propt Taycan in een fles
    Porsche propt Taycan in een fles
  • Gespot - Kermitgroene Porsche Taycan GTS
  • Video: Slome Porsche irriteert politieagent
  • Video: Porsche Macan kopt motorrijder

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, spyshot, Taycan, Video

Vorig bericht: « Video: Ferrari Tailor Made, exclusiever dan de Ferrari van je buurman
Volgend bericht: Auto’s breder en breder: dat is een probleem »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oopelkadet zegt

    23 januari 2024 om 17:08

    Ik zou ook even wachten ivm stroomtekorten en de aankomende bom die EVs BELASTEN gaat worden. 600 euro bijtelling per maand plus 200 euro per maand MRB en dan ook nog eens 1 euro 50 per KwH gaat flink aantikken. Of nieuwe verkiezingen waar PVDA/GL wint en alle steden auto no go areas maakt en je alleen nog met een fiets mag rijden.

    Login om te reageren
    • grrrrrene zegt

      23 januari 2024 om 20:22

      1,50 euro per kWh? Dan wordt het eerst tijd voor een nieuw energiecontract, LOL. Dat is 4,5x zoveel als gemiddeld momenteel.

      Als je dan toch dat soort absurde prijsstijgingen doorvoert, gaat beginnen zeker ook naar 8 euro de liter?

      Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      23 januari 2024 om 20:33

      Als je 600euro bijtelling betaald, betaal je niet ook nog eens 200 euro mrb. En stroom kost ongeveer 40cent per kwh. Niet zo piepen.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 januari 2024 om 22:23

      @Oopelkadet: 1,50 per kWh? Man waar heb je het over?
      Het wordt juist goedkoper en je kunt op sommige momenten al geld toe krijgen.

      Login om te reageren
    • drf76 zegt

      24 januari 2024 om 09:02

      Als dat je redenatie is, moet je helemaal geen auto meer kopen

      Login om te reageren
  2. Fernando zegt

    23 januari 2024 om 17:31

    Heb met de Taycan proefgereden. Van zaterdag´s 16u tot maandag 10u. Ik vind het een mooie EV, puik afgewerkt, mooie materialen en meer dan prima rijeigenschappen maar voor hier op de Autobahn is elke EV een mislukking. Bij +200 km p/u zijn ze sneller leeg dan een frisse pint. Onder de 80% acculading zijn de prestaties ook minder dan bij volle accu. Nee, bedankt maar intussentijd blijf ik wel verder rijden met benzine en LPG.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 januari 2024 om 22:30

      @Fernando: Dat van die prestaties verschilt per auto. Sommigen hebben daar minder last van.

      Onze gezinsbak heeft op papier 150kW. Bij een volle accu is dat 160kW, dus wat bonus vermogen. Er is een heel groot midden gebied waar hij nog altijd wel die 150kW blijft leveren, en als hij dan bijna leeg is begint het wel af te nemen. Als hij echt bijna leeg is is het op het laatst 130kW. Dat merk je wel.
      Maar gezien hij meestal gewoon rond de 150kW levert is het niet zo’n punt in de praktijk.

      Hou je echt het 200+km/u vol voor meerdere uren? Als je vaak dat soort ritten hebt (zo hard en dan lang) is EV niet fantastisch. Maar ik vraag me af voor hoeveel dat geldt.
      Als je 1 of 2 keer per maand zo’n rit hebt boeit het niet zoveel lijkt me.

      Login om te reageren
  3. lekkaah zegt

    23 januari 2024 om 17:38

    Hoeveel % van de Taycan koperspubliek gaan deze verschillen merken.. Laat staan de conservatieve design “updates” zien.

    Login om te reageren
  4. waterisnat zegt

    23 januari 2024 om 17:59

    Maar dan moeten ze het fietsen gaan belasten oid als ze auto’s verbieden?? Het is een verdienmodel (van de bureaucraten) om een probleem/crisis te verzinnen en uit te melken. Niet om het (niet bestaande probleem) op te lossen!

    Login om te reageren
    • Oopelkadet zegt

      23 januari 2024 om 19:23

      Als er geen autos meer zijn, en helemaal geen benzine meer verkocht wordt of geen snelheidsbekeuringen komen van de snelwegen: natuurlijk zullen de fietsen dan ENORM belast worden. Zo rolt NL. :)

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 januari 2024 om 22:30

      @waterisnat: Nou ja, of ze gaan vermogen belasten. Maar dat schijnt niet zo populair te zijn

      Login om te reageren
  5. JelmerS zegt

    23 januari 2024 om 18:02

    Die occasion prijzen begin inmiddels iets te dalen, maar wel op een Porsche waardige tempo (niet zo hard als die bakstenen van Tesla). Ik vraag me wel af als iemand in Nederland de moeite genomen heeft om de RWD versie te kopen, ik had gehoopt dat daar wat aanbod in zou gaan komen. Beetje vergelijkbaar met het lage aanbod aan BMW i4’s

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    23 januari 2024 om 21:45

    Als Porsche meent te moeten zeggen dat ze heel veel test kilometers gemaakt hebben en zegt dat het geen facelift is dan verwacht ik een bescheiden facelift.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      23 januari 2024 om 22:31

      @mashell: De Macan EV is wat dat betreft ook veel belangrijker.

      Login om te reageren
  7. Friez zegt

    23 januari 2024 om 23:36

    Als je dan toch voor een gebruikte Taycan gaat, zorg dan dat je garantie hebt. De Taycan (en e-Tron GT) zijn niet bepaald betrouwbare wagens gebleken. Ken genoeg verhalen waarbij de versnellingsbak en accu’s volledig samengesmolten zijn en dat is een behoorlijk duur grapje.

    Login om te reageren
  8. flyerbunch zegt

    23 januari 2024 om 23:49

    De Macan gat al een indicatie geven hoe de Taycan er vanbinnen gaat uitzien en hoe hij gaat presteren.

    Login om te reageren
  9. nicolaaz zegt

    24 januari 2024 om 08:05

    Ik geloof niet dat of een jong gebruikte voor half geld, of een gefacelifte nieuwe over een half jaar een keuze is die binnen één categorie klanten ligt. Levertijd is daarbij het minste van belang lijkt me.
    Zelfs al hád ik het geld en het móest per se een Taycan zijn, dan is een gebruikte van 90k toch echt véél interessanter dan een nieuwe van een ton meer.
    maar ja, ik ben ook niet de doelgroep, dus wat weet ik er nou van…

    Login om te reageren
    • drf76 zegt

      24 januari 2024 om 09:01

      Gaat er wellicht ook om dat een verse update reden is voor veel Taycan bezitters om te upgraden, waardoor er meer gebruikt op de markt komt en dan de prijzen weer omlaag gaan….

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North