• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat heb je aan spaargeld, ga Porsche Carrera Cup rijden!

Auteur: michaelras, gepost 18 januari 2020 om 20:00 – 29 Reacties

Wat heb je aan spaargeld, ga Porsche Carrera Cup rijden!

‘De economie, dat ben je zelf’ zullen we maar zeggen.

Ticket voor Le Mans

Afgelopen weekend werden letterlijk de prijzen uitgereikt voor ‘de Porsche Cup Benelux’. Dit gebeurde in het Pon Experience Center MOVE in Amsterdam. Een weekend Benelux Porsche Cup bestaat uit een aantal verschillende klassen waarvan de hoogste de Porsche Carrera Cup is. Daarin wordt gereden met de 911 GT3 Cup wagen. Het was overigens in 2019 voor het eerst dat het Benelux kampioenschap de status van Porsche Carrera Cup opgespeld kreeg van Porsche Motorsport.

De 911 GT3 Cup is overigens nog gebaseerd op de 991, de 992 versie zal pas in 2022 in het kampioenschap zijn intrede doen.

Wat heb je aan spaargeld, ga Porsche Carrera Cup rijden!

Bij een prijsuitreiking is het van tevoren duidelijk wie er ruimte moet gaan maken in de trofeeënkast. Dus Max van Splunteren wist dat hij met de grootste beker naar huis zou gaan na een sterk 2019 seizoen waarin hij acht van de 12 races won. Max van Splunteren gaat in 2020 door met de Cup en zal ook van start gaan tijdens de internationale Porsche Mobil 1 Supercup.

Grootste verrassing van de avond was wie de gelukkige zou worden bij de loterij voor het enige Benelux ticket voor de Porsche Cup pre-race tijdens Le Mans 2020. Deze prijs ging naar Loek Hartog. Reden voor een extra flesje champagne gokken wij!

Alleen voor oude rijke mannen?

Nee dus, want de organisator ondersteunt in samenwerking met de Nederlandse en de Belgische Porsche importeur ook jong talent in de serie en stelt daarvoor een plek ter beschikking. Dat dit ook tot succes leidt laat voormalig junior-programma deelnemer Ayhancan Güven zien, die inmiddels een officiële Porsche fabrieksstatus heeft.

Voor 2019 maar ook voor 2020 is deze junior-plek voor Loek Hartog, inmiddels pas 19 17 jaar (dan mag je nog net GEEN champagne drinken he!) maar al wel 3e in de eindstand van de Carrera Cup in 2019. Die ging dus naar huis met een beker EN het ticket voor Le Mans, niet slecht op je 17e..

Wat heb je aan spaargeld, ga Porsche Carrera Cup rijden!

Overigens volgen er binnenkort nog meer aankondigingen, want Porsche gaat met meer activiteiten komen op het vlak van ’talentenontwikkeling’. Daar zal E-Sports ook een belangrijke rol in gaan spelen. Zo is Porsche Motorsport flink aan het ontwikkelen, zeker ook door haar bemoeienis met haar Formule-E team!

Wat kost dat?

Als het antwoord op die vraag heel belangrijk voor je is, dan is het waarschijnlijk te veel. Wil jij er daadwerkelijk bij zijn dan kan je natuurlijk terecht voor inlichtingen bij je lokale Porsche dealer of direct bij organisator The Driving Force. Er zijn slechtere manieren om de erfenis van je kinderen er doorheen te jagen lijkt ons. Eind april begint het 2020 seizoen op het circuit van Zolder.

foto’s: Porsche

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
    Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
  • Voitures Extravert quintessenza RS
    Elektrische Carrera RS uit Nederland is krankzinnig duur
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

911-gt3, belgie, max-van-splunteren, pon, Racing

Vorig bericht: « Mijn Auto: Volvo S80 T6 Polestar van Marco
Volgend bericht: Blubberdikke BMW diesel komt in zomer 2020 »

Lees Interacties

Reacties

  1. maferick74 zegt

    18 januari 2020 om 20:57

    Oke als ik me elke keer moet afvragen of ik iets kan betalen, waarom kijk ik dan naar autoblog??? Waarom vermelden jullie bij elke auto een bedrag? Ik kan t niet betalen. Desondanks is t leuk te weten wat iets moet kosten (dan kan ik mijn ouders temperen met uitgeven van geld, je weet maar nooit)

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      18 januari 2020 om 21:00

      @maferick74: wat heb je aan een artikel schijven als je geen antwoord geeft op het feit dat je zelf niet eens weet hoeveel spaargeld nodig is om dit te doen.

      Login om te reageren
      • 964rs zegt

        18 januari 2020 om 22:36

        @maferick74: 2 ton ong voor het gehele seizoen. Auto is dan gehuurd en je krijgt er 2 testdagen bij. Bij deze je antwoord ?

        Login om te reageren
        • maferick74 zegt

          18 januari 2020 om 23:47

          @964rs: mijn dank grenst aan hondsdolheid ?

          Login om te reageren
          • sportevo zegt

            19 januari 2020 om 12:44

            @maferick74: ‘mijn dank grenst aan hondsdolheid’ hoe kom je erop! ?

            Login om te reageren
        • poes zegt

          19 januari 2020 om 07:15

          @964rs: is dit inclusief eventuele schades? Ik vrees van niet?

          Login om te reageren
          • sportevo zegt

            19 januari 2020 om 08:44

            @poes: nee, dat is uiteraard exclusief schades (die overigens vaak verzekerd worden)

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              19 januari 2020 om 10:17

              @sportevo: bij schade heb je dan wel vaak een eigen risico van duizenden Euro’s. Dus helemaal verzekerd is het niet.

              Login om te reageren
              • sportevo zegt

                19 januari 2020 om 10:56

                @stephane8200: logisch, maar schade aan zo’n Porsche kan aardig in de papieren lopen. En wat als je hem total loss rijdt?

                Ooit waren er 2 rijders die voor een wedstrijd een auto hadden gehuurd bij ander team. Verzekering? Ah, niet nodig.. Reden ze in een vrije training dat ding de vangrail in: €25.000,— schade.

              • stephane8200 zegt

                19 januari 2020 om 11:18

                @sportevo: volgens mij ken ik dat verhaal wel. Duur leergeld. Of overschatting.

                Het hoeft ook niet eens je eigen schuld te zijn. Duwtje hier, tikje zus, tikje zo, remfout daar. Moet wel allemaal betaald worden.

              • sportevo zegt

                19 januari 2020 om 12:48

                @stephane8200: iets van overschatting denk ik. Echt een flink aantal jaren geleden een ongeluk meegemaakt op het circuit waar iemand nog even snel een paar rondjes wilde rijden om warm te worden. Zijn onervaren teamgenoot had de training grotendeels gereden voor de ervaring maar er was weinig tijd om de gordels goed te zetten. Uiteindelijk was de klapper zo groot dat de rijder half onder de gordels doorschoot terwijl de deur er ook al uitlag. Niets met verzekering te maken maar ook een stukje overschatting. ‘Mij overkomt dat niet, ik kan we rijden’.

          • 964rs zegt

            19 januari 2020 om 12:30

            @poes: nee, eigen risico is 15k. De rest is wel verzekerd. Tenzij je weer de halve vangrail eruit rijd. Die moet je dan ook vergoeden

            Login om te reageren
            • poes zegt

              19 januari 2020 om 12:34

              @964rs: als je dat allemaal optelt, dan zie je toch maar weer dat racen echt serieus geld kost. Zelfs zoiets als de Mazda MX5 cup (erg leuke klasse overigens) is al fors aan de prijs. Hoe zit het trouwens met sponsoren? Je ziet vaak in de meest onbekende raceklasses wel helemaal vol geplakte auto’s. Je zou toch zeggen dat die organisaties veel te weinig exposure krijgen. Of zit er nog een fiscaal voordeel aan het sponsoren van bijvoorbeeld een raceteam?

              Login om te reageren
              • sportevo zegt

                19 januari 2020 om 12:50

                @poes: zo’n coureur is vaak iemand die een groot (zakelijk) netwerk heeft en/of zelf ondernemer is. Vaak zoeken ze het bij leveranciers die natuurlijk hun klant willen helpen en een sponsoring is (deels) aftrekbaar geloof ik.

              • 964rs zegt

                19 januari 2020 om 14:43

                @poes: dat laatste inderdaad. En netwerk wat vaak wel bij wil dragen

  2. dutchc4rs zegt

    18 januari 2020 om 21:37

    Aan de titel te zien kreeg ik de indruk dat juist de prijzen (het geld wat alles kost, niet wat je wint) in het artikel werden besproken. Toch jammer dat dat niet zo is

    Login om te reageren
  3. rikus zegt

    18 januari 2020 om 21:42

    Spaargeld? Wat is spaargeld?

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      18 januari 2020 om 22:23

      @rikus: Dat waar je bij de ABN geen rente meer over krijgt.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        19 januari 2020 om 00:19

        @vonklausenburg: zelfs negatief vanaf 2.500.000,- (spreek niet uit eigen ervaring).

        Login om te reageren
      • rikus zegt

        19 januari 2020 om 00:43

        @vonklausenburg: Dat is niet zo netjes van ABN. Want zij gebruiken wel spaargeld om centjes te verdienen. Maar de eigenaar van het spaargeld ziet er niets voor terug. Eigenlijk is dit wel een rare handel..

        Login om te reageren
  4. vonklausenburg zegt

    18 januari 2020 om 22:30

    Ik heb zelf afgelopen jaar gedacht om aan met een Catarham 7 te gaan racen. Niet gedaan. Waarom? Onderaan de streep gooi je veel geld weg voor een pleziertje.
    Vervolgens met vrienden besloten dat we zelf een kart gaan bouwen. Één van die vrienden is ingenieur, de ander sleutelt aan auto’s als hobby, de ander heeft in zijn vroegere carrière goed leren lassen en ik kan vrij aardig tekenen.
    Het is veel leuker, en we hebben een project om als vrienden te doen. Daarnaast kunnen we de wagen – als ‘ie af is – zelf ergens naartoe brengen om een potje te sturen. Plus: je hebt je eigen product waarmee je lol kunt hebben zonder geld uit te geven aan een licentie, volledige wagen en bijkomende technische ondersteuning.

    Oké, er is een kans dat ons schepsel nooit het asfalt gaat zien van een circuit. Maar we hebben plezier in het maken en in het delen van onze passie.

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      18 januari 2020 om 23:17

      @vonklausenburg: heerlijk project lijkt me dat! Succes??

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        19 januari 2020 om 02:26

        @allesmetturbo: Het is geweldig! We hebben een blok met potentie liggen en het buizenframe is nagenoeg af. We zijn nu met een bekende de aero aan het ontwikkelen.

        Probleem is voornamelijk de aandrijving mooi in de wagen te krijgen. Onze aerowensen zijn groter dan realistisch, dus dat betekent vele avonden pilsjes drinken tot we het rond hebben. Lekker de motor tweaken en dromen van onze aspiraties om de F1 te halen. Want we zijn allemaal geweldige coureurs in onze dromen! :P

        Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    18 januari 2020 om 22:50

    Alleen. Oor oude mannen???
    Nee, sommige oude mannen (die betalen) sturen hun zoon.

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    19 januari 2020 om 00:22

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  7. poes zegt

    19 januari 2020 om 07:18

    Het zou mij deugt doen als de auteur het artikel nog eens door zou nemen. Het leest erg onrustig.

    Login om te reageren
  8. niex zegt

    19 januari 2020 om 08:38

    Leuke hobby voor verwende kindjes, volgt iemand deze klasses echt?

    Login om te reageren
  9. nicolasr zegt

    19 januari 2020 om 15:35

    Niet om te zeuren, maar ik snap werkelijk geen snars van dit artikel.

    Login om te reageren
  10. jules713 zegt

    19 januari 2020 om 21:02

    Wat ueeft de schrijver van dit artikel gerookt? En mag ik ook wat?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North