Wat heb jij over voor deze Mégane Coupe met 128km?

Auteur: , 57 Reacties

Een Megane uit 1996 met bizar weinig kilometers op de teller.

De Renault Mégane Coupe van deze generatie werd gebouwd 1995 tot 1999. Je ziet er dus nog best wat van rondrijden, maar echt fris zien ze er over het algemeen niet meer uit. Logisch ook wel, aangezien de meest recente exemplaren al snel een jaartje of 17 oud zijn.

Maar wat nou als je precies dít model anno 2016 nieuw wil kopen? Het is misschien moeilijk voor te stellen, ik weet het, maar er zullen vast wel fanatiekelingen tussen zitten die dat willen. Dan heb je nu heel erg geluk, want er staat er eentje op Marktplaats.nl. Blijft de vraag staan wat je er voor zou betalen?

Toen deze serie nieuw van de band rolde tussen 1995 en 1999 was hij (met 1.6) omgerekend naar euro’s te verkrijgen vanaf zo’n €15.000. De auto op marktplaats moet nog €9.999 opbrengen, maar dat is de vraagprijs. Dat er slechts 128 kilometer op de teller staan is positief, evenals de centrale vergrendeling heeft en elektrische ramen. Helemaal je ding, zo’n Franse nineties coupe? Sla dan je slag! Het kan overigens ook voor minder



57 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Jammer dat er dan zulke wielen onder zitten
@theyoungsaablover: klopt, die ronde wielen van toen…. of je bedoelt slechts dopjes?
@joejojo2012: nee de wielen, daar moet gewoon 17 inch lichtmetaal onder
@theyoungsaablover: ja? Daar hebben ze winkels voor. Kan je geld ruilen voor nieuwe velgen. Bestaat gewoon he.
Misschien als je echt een verzamelaar bent en hem heel lang kan houden dat hij zeldzaam wordt en meer op gaat brengen is het een idee. Als je hem koopt en er in gaat rijden verwijs ik je naar een gekkenhuis
@mrrallycross: waarom zou je er niet in gaan rijden? Toch een prima Youngtimer. Fiscaal aantrekkelijk en weinig onderhoud, voor zover je dat laatste van een Renault kan zeggen natuurlijk.
Das dan 9.000 te veel 😂
Voor 999 neem ik hem, meer heb ik er niet voor over
500,- maximaal.
999 euro inclusief velgen en een volle tank…
Een negatief getal.
Een hoop geld. En als je er 3 jaar mee rijd is hij niks meer waard…..
5 euro en een vrijwaring, dat is een vast bedrag voor elke renault bij mij, zou immers nooit in een renault willen rijden zelf…
Voor die 10k rij je dus comfortabeler, ruimer, wellicht luxer en vlotter dan in een nieuwe a-segmenter. En niemand die het wil, want er staat een cijfertje bij het bouwjaar…
@lekbak: als je het zo bekijkt
@lekbak: dat was ook mijn eerste gedachte, maar tienduizend euro is wel wat aan de prijzige kant. Voor een vergelijkbaar bedrag kun je ook een recente Mégane met ongeveer 50.000 kilometer krijgen. Iets rondom de 6500 euro lijkt me een schappelijker bedrag.
@lekbak: voor 10k heb je een polo met nog veel meer opties van twee jaartjes oud
@wildewesten:

Ik dacht dat je zijn mening wou gaan weerleggen…
@lekbak: Dat komt omdat je dan een kale A-segmenter hebt. Maar als we het hebben over afschrijving, dan rijd je goedkoper in een geïmporteerde nieuwe Hyundai i10 1.2 Passion Plus uit DE, die ruimer, comfortabeler, beter uitgerust en minstens net zo vlot is als deze Mégane. Heeft namelijk slechst 3 pk minder.
@lekbak: 17 jaar stilstaan is vaak niet bepaald bevorderlijk voor de technische staat van de auto, zelfs niet als de vloeistoffen zijn verwijderd. Ik verwacht dat je minimaal 1500 euro kwijt bent om hem uberhaupt betrouwbaar de weg op te sturen. Sowieso banden, vloeistoffen, remmen / remschijven en dan zijn we nog niet eens begonnen aan de aandrijflijn.
@oversoft: Advertentie even bekeken, hij is zelfs 20 jaar oud. Ik zou er niet eens gratis aan beginnen.
Dit is niet echt een auto die in waarde gaat stijgen en als je ermee gaat rijden, schrijft hij alleen maar af. De vraagprijs is dus veel te hoog. Ik zou er maximaal 2k voor geven.
@berlinetta: 2k zeg dan nix.
@thomasthomas: Van alle mensen die hier bedragen roepen, vind je mijn bedrag het ergst? Vind het nog best redelijk. Deze auto heeft ook ontzettend lang stil gestaan dus je koopt echt geen pareltje.
@berlinetta: buiten dat, afgezien van de elektrische ramen en centrale vergrendeling is ie gewoon hartstikke kaal. Ook voor een Mégane uit die tijd.
Al kreeg ik geld toe, dan noch zou ik zo’n onding niet willen hebben. Ik heb er nog net geen jeugdtrauma aan overgehouden.
Jammer dat het niet de 2.0 is
@thefmanl: Het zelfde bedrijf heeft ook een 2.0 staan met volgens mij zo’n 9000km op de teller.
@thefmanl: Er is wel meer jammer aan dit exemplaar. Het is gewoon het basismodel van de serie, en juist een coupé moet toch een beetje aangekleed ogen.
@thefmanl: Die 2.0 hadden mijn ouders vroeger in de Scenic. Dat ding had best wel wat power. Hing ook lekker aan het gas.
Nee, je ziet de kilometerstand niet aan de buitenkant, er zijn betere penisverlengers voor dit geld dus voor een verzamelaar.
En nog kaler dan Humberto Tan… Zeker familie van Leitner…
@E34M5Touring: Of Gijs dan wel Marco…
@E34M5Touring: Maar die verkopen ze als warme broodjes waar jij nog jaloers op kunt worden ;)
@bofkont: Och heb ik je maatje weer te pakken… ’t was maar een geintje hoor. En jaloers ben ik niet snel, al helemaal niet op een handelaar.
@E34M5Touring: Oh wacht, vergeet ik nog de ;)……
@E34M5Touring: Nee geen maatje helaas , ik ben niet kapitaal krachtig genoeg om tot zijn kennis kring te behoren, maar ik ken hem wel vrij goed.
Zo’n 1.6 Megane heb ik nog eens nieuw gekocht in 1995 maar dan als cabriolet. Veel lol mee gehad. Maar we zijn nu 20 jaar later, wat moet je er nu mee? Voor het geld koop je tegenwoordig betere auto’s.
Heeft deze niet eerder op de fp gestaan? Of was dat een andere?
@dwersbongel: Hetzelfde bedrijf heeft nog steeds een andere Mégane met 12k km te koop staan, daar had AB in september 2015 ook een artikel over geschreven.
Een 20 jaar oude auto zit zo’n beetje op zijn dieptepunt qua prijs en liefhebbers, het lijkt me heel sterk dat iemand dit er voor over heeft. Dan kunnen ze beter nog minstens een jaar of 15 wachten. Aan de andere kant, je hebt maar één gek nodig…
10.000euro lijkt mij teveel. Voor dat bedrag koop je een veel jongere auto met wat meer ervaring. Of je spaart nog even een paar duizend door voor een nieuwe Clio.

De helft van dit bedrag lijkt mij realistischer, zeker omdat het een suffe (met alle respect) 1.6 Renault Megane is.
stil stand is achteruit gang.
0 euro
En waarschijnlijk nu al bomvol storingen, verborgen roest en noem het maar. Die km stand is zo laag omdat ‘ie nu al niet meer van zijn plek komt. Neen, houd ‘m maar.
dan zou ik echt even verder sparen voor een kleine nieuwe of de markt op gaan voor een beter betaalbare 2e hands, ik weet zeker dat je dan veel beter af bent want zo bijzonder is deze megane nou ook weer niet.
Wat een gek er voor geeft gaat hier niet op. Meer een compleet gestoorde dorpsgek ervoor geeft. Driewerfs nee.
Geinig. Heb die dingen ooit nog verkocht toen ze nieuw waren. Was toen best wel dikke poep, zo’n Coupe. Lekkere 1.6 16v met volle 110 pk. Even de luchtslang van het filterhuis aftrekken (rubber manchet, 2 seconden werk) en het klinkt nog sportief ook 😜
@dagdromer: ik heb zo’n 1.4 en een 1.6 16v nieuw gehad ook destijds. Noir Nacré, oftewel zwart metallic. Met een open luchtfilter erop ook nog. Man, wat fout. Dreunde door de hele auto heen. Heb ik er na een week of 2 afgehaald. Verder vond ik het goed rijdende auto’s en voor de 60-70k per jaar die ik er mee reed – en stevig ook – waren er weinig problemen mee.
Leuk ding , dit model altijd wel kunnen waarderen mits origineel.
Mijn broer heeft ook eentje gehad, kwaliteit is echt om te janken zo slecht, die is snel weer ingeruild toen op een golf 3, uit de tijd dat VAG nog wel betrouwbaar was.
Ik vond ze toen wel mooi, maar wat is deze auto nu lelijk!
Vond deze auto altijd al lelijk om te zien net als zijn opvolger. 9k zou ik er zeker niet voor overhebben eerder 4k en dan zet zo lang trappen totdat ie stuk is.
je moet mij betalen en andere velgen monteren. dan neem ik hem wel mee
128€ en geen cent extra…
Wat een gedrocht blijft dit toch…
128 km? Dan heeft ie vast heul lang bij de dealer gestaan voor garantiegevalletjes

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).