• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?

Auteur: ricardo, gepost 23 september 2015 om 11:16 – 107 Reacties

Afbeelding Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?Afbeelding Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?Afbeelding Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?Afbeelding Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?Afbeelding Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?Afbeelding Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?Afbeelding Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?Afbeelding Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?

Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?
‘WAAR TE BEGINNGEN, UNIEK!!. DEZE (EERSTE SERIE PRODUCTIE MEGANE ONS VERMOEDEN) VOORZIEN VAN DE 150PK F7R MOTOR (WILLIAMS) HEEFT 549 ECHTE KILOMETERS. ALLE LOOPWERK MOTOR BAK OPHANGING UITLAAT ALLES GEWOON NOG NIEUW, EEN TIME WARP HAAST. VOOR DE LIEFHEBBER VAN DE AUTO EEN BUITENKANS, OF LOSSE MOTOR. KOMT NOOIT WEER VOOR. VOOR MEER INFO BEL OF MAIL.’

Aldus deze advertentie op Marktplaats, waarin een twintig jaar oude Renault Mégane luidkeels wordt aangeprezen. Dergelijke Fransozen koop je doorgaans al rond de 500 euro, om daarna ieder jaar bij de APK een soortgelijk bedrag uit te geven aan reparaties. Bij dit exemplaar lijkt dat gevaar mee te vallen. Op de teller staan namelijk slechts 549 kilometers.

Ga er dus maar vanuit dat deze Mégane alleen wat transportkilometers heeft gemaakt. Iets dat ook wel uit de smetteloze staat van de onderkant blijkt. Hier en daar zit wel wat oppervlakkige roest, maar dat is niet heel gek of zorgwekkend. Dat is gewoon Frans.

Wat is een nieuwe Renault Mégane uit 1995 eigenlijk waard?

Bovendien is het ook nog eens de juiste uitvoering en dito motor. Wie dit ziet zitten mag er €7.500 voor neerleggen bij een autobedrijf in Steenwijk. Is ‘ie dat ook waard?

Met dank aan bkw38 voor de tip!

Ook interessant!

  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, occasion, Renault

Vorig bericht: « Gedurfd: Alfa Romeo 4C met een bodykit van Zender
Volgend bericht: Made man: Lewis Hamilton en zijn Mercedes-Maybach S600 »

Lees Interacties

Reacties

  1. basfiz zegt

    23 september 2015 om 11:17

    Nee.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      23 september 2015 om 11:57

      @basfiz: Ja.

      Login om te reageren
      • skylinefan zegt

        23 september 2015 om 12:24

        @martinus: nee.

        Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      23 september 2015 om 12:30

      @basfiz: ja echt wel

      Login om te reageren
      • basfiz zegt

        23 september 2015 om 12:33

        @schellekens006: Helemaal leuk dat jij dat vindt. Ik vind van niet.

        Login om te reageren
        • pjeey zegt

          23 september 2015 om 14:32

          @basfiz: helemaal leuk? Iets voor jou: Libelle.nl

          Login om te reageren
          • basfiz zegt

            23 september 2015 om 15:26

            @pjeey: Haha, ahw. Meneer wil likes op z’n (bijna) grappig comment.

            Login om te reageren
            • pjeey zegt

              23 september 2015 om 15:40

              @basfiz: je hebt (bijna) helemaal gelijk.

              Login om te reageren
  2. noreplacementfordisplacement zegt

    23 september 2015 om 11:18

    Ik bied de helft

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      23 september 2015 om 11:57

      @noreplacementfordisplacement: Ik de andere helft..

      Login om te reageren
      • metalmike zegt

        23 september 2015 om 18:42

        @martinus: En zo werd het autodelen uitgevonden. Greenwheels eat your heart out.

        Login om te reageren
  3. norge zegt

    23 september 2015 om 11:18

    Als iemand hem koopt is de auto het waard.

    Login om te reageren
    • honeyhanger zegt

      23 september 2015 om 11:56

      @norge: no shit

      Login om te reageren
  4. ghost zegt

    23 september 2015 om 11:19

    20 jaar stilstaan lijkt me ook niet al te best.

    Login om te reageren
    • rnej zegt

      23 september 2015 om 12:52

      @ghost: is het ook. ooit de fout gemaakt een motor met te weinig km erop te kopen. (13 jaar oud, 31k gelopen)

      ALLES was uitgedroogd aan pakkingen en rubbers.. was in de eerste 2 jaar ongeveer 2500E kwijt aan beurtjes om alles weer te vernieuwen…

      dus dit ding… ik vraag me af of je probleemloos het eerste tonnetje rijdt… ik denk van niet.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        23 september 2015 om 14:19

        @rnej: daarom moet je zoiets ook van tevoren doen en incalculeren.

        Login om te reageren
        • jrcornelisse zegt

          23 september 2015 om 15:10

          @lekbak: en daarom moet er dus geen 7,5k voor betalen.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            23 september 2015 om 15:30

            @jrcornelisse: nee, daarom moet je niet denken dat je voor 7500 klaar bent als je dit koopt.

            Groot verschil.

            Login om te reageren
  5. clarkson zegt

    23 september 2015 om 11:19

    Ik vind hem waard 3500 euro. Alleen omdat je er nog een lange tijd mee kan rijden.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      23 september 2015 om 20:20

      @clarkson: zie de berichten hierboven over uitgedroogde rubbers en dergelijke. Als ik zie hoeveel roest erop zit, terwijl ie bijna altijd stilgestaan heeft. Mijn 11 jaar oude Fiat met ruim 2 ton op de teller heeft veeeeel minder roest aan de onderkant. Ik hoef ‘m niet!

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 september 2015 om 00:13

        @roppp: wat je ziet heeft iedere nieuwe auto ook. Dit is alleen oppervlakkig. Zo rollen ze de fabriek uit.

        Login om te reageren
        • gasmonkey zegt

          24 september 2015 om 05:42

          @clarkson: Kopen dan, en houd ons op de hoogte na verschillende kilometers (y)

          Login om te reageren
          • clarkson zegt

            24 september 2015 om 09:13

            @gasmonkey: Liever niet! haha

            Login om te reageren
  6. loggy zegt

    23 september 2015 om 11:20

    Een nieuwe Renault kopen met techniek van 20 jaar terug voor 7,5k is toch niet zo uniek? Ze hebben er zelfs een merk voor bedacht: Dacia! God zij met de mensen die er een kopen.

    Login om te reageren
    • JaxDryke zegt

      23 september 2015 om 11:41

      @loggy: Hoezo ? Als er Mercedes op die modellen had gestaan had iedereen ze mooi gevonden en was men er vol lof over. Enkel omdat ze Dacia heten en volgens velen een budgetmerk is van Renault, maakt ze nog niet slecht. Oppervlakkige en niet bepaald onderbouwde reactie.

      Dacia Sandero’s, erg lekkere scheurbakjes. Gaan lang mee, ook na een paar deukjes meer of minder.

      Dacia Logan MCV, fijne auto om in te rijden, ook bij 130km/h, heeft alleen wat last als er harde wind staat (dit merk je overigens nog beter als je in een Opel Zafira rijdt, die twee keer zoveel weegt). Daarnaast zeeën van ruimte en niet duur. Ja, hij ziet er niet zo gelikt uit als een Mercedes C180 Station en heeft geen mahoniehouten dashboard (wat een C180 ook niet heeft, maar wel iedereen denkt).

      Dacia Loggy. Enkel omdat de naam verschrikkelijk lelijk is, maakt het de auto nog niet slecht. Deze auto rijdt op hetzelfde onderstel als een laatste generatie Renault Espace, dus was lul je nou ? Ook zitten ze lekker en zelfs bij snelheden van 160km/h liggen ze als een tank op de weg.

      Dacia Duster. Ook hier, enkel omdat de naam nog lelijker is dan je kind ‘Damian’ noemen, maakt het de auto niet slecht. Integendeel, erg fijne auto. Net als bij de Logan MCV, zeeën van ruimte, net als bij de Loggy een perfecte wegligging, net als bij de Sandero gaan ze láng mee.

      Ik zeg niet dat het superbetrouwbare auto’s zijn. Maar dat is een Mercedes ook niet. Je wilt niet weten hoeveel mensen Mercedes groot houden, terwijl ze zich achter jouw rug om blauw betalen aan minireparaties, apk’s en rariteiten die volgens Mercedes niet onder de garantie vallen (lees: simpele reparaties die bij officiële garages reteduur zijn).

      Men moet eens ophouden met die achterlijke en zeer slecht onderbouwde reacties op auto’s. Als je ze niet mooi vindt, reageer dan niet of zeg het gewoon, maar ga geen merk ondersneeuwen met je eigen verkeerd gelopen kutleven ..

      Al die boem boem petjes in hun opgefokte buikschuivende pipolootjes bijvoorbeeld, die vereren hun auto alsof het nog betrouwbaarder is dan een toetsenbord van titanium.. Die doen net alsof hun merk, Volkswagen, het aller, aller, állerbeste en degelijke merk is dat er bestaat.. Vind je het gek als je je auto voor 18000 euro verbouwd met onderdelen die alleen after-market verkrijgbaar zijn..

      Terugkomende op het artikel:
      – Ik bied 2000 euro, want 20 jaar oud.

      Login om te reageren
      • fejjie zegt

        23 september 2015 om 11:49

        @JaxDryke: U rijdt met een Dacia?

        Login om te reageren
        • JaxDryke zegt

          23 september 2015 om 12:16

          @fejjie: Nee, een Tesla.

          Login om te reageren
          • ThomasBol zegt

            23 september 2015 om 12:54

            @JaxDryke: net zo zúúnig dus als Dacia rijders ;-)

            Login om te reageren
        • Onehp zegt

          23 september 2015 om 14:32

          @fejjie: in ieder geval veel lezers hier ;) Ben trouwens die Lodgy gaan bekijken, best ruim ding en niet zwaar (heel licht eigenlijk), zal daarmee nog eens gaan rijden, autofabrikanten laten je anders veel betalen om nog wat sensatie van snelheid te krijgen in iets licht zonder al te veel isolatie…

          Login om te reageren
      • martinus zegt

        23 september 2015 om 11:56

        @JaxDryke: slecht verhaal, vooral te lang.

        Login om te reageren
      • epic001 zegt

        23 september 2015 om 12:00

        @JaxDryke: ok, een like dan voor de moeite van het typen van al deze info.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        23 september 2015 om 12:03

        @JaxDryke: een dacia is alles wat je nodig hebt. Ik ben dan ook best wel fan van het merk.

        Maar zeggen dat een dacia net zo goed is als een auto van twee keer zoveel is gewoon onzin. Een dacia is minder comfortabel, minder stil, heeft minder vermogen, is slechter afgewerkt, heeft minder luxe, en ligt minder goed op de weg dan een hoop auto’s in een aanzienlijk hogere prijsklasse.

        Login om te reageren
        • JaxDryke zegt

          23 september 2015 om 12:17

          @lekbak: Dat is niet wat ik zei. Ik zei dat mensen eens moeten stoppen met het afranselen van een merk als Dacia. En daar heb ik een aantal voorbeelden bij gesteld. Da’s niet wat jij voorhoudt.

          Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        23 september 2015 om 12:20

        @JaxDryke: U bent een held! Wat een geweldige uiteenzetting. Als aanvulling: weten we nog hoe we Skoda belachelijk maakten? En zie ons nu stoer doen als we een Octavia hebben… ;)
        Ik ben geen Daciarijder, noch een fan. Het enige waar ik ze erkentelijk voor ben is dat ze degelijke auto’s bouwen. Nee, ze worden niet ontworpen door Zagato, nee het is geen premiummerk, maar verdomd wat zien ze er goed uit voor die luttele euro’s.

        Login om te reageren
        • knapzuur zegt

          23 september 2015 om 13:12

          @vonklausenburg: behalve dat de Octavia ook een moderne, relatief, comfortabele en luxe auto is of kan worden afhankelijk van de uitvoering kan je dat van de dikste Dacia’s nog steeds niet echt zeggen.

          Login om te reageren
          • vonklausenburg zegt

            23 september 2015 om 14:29

            @knapzuur: Dan snap je de parallel niet. Skoda werd ook verguist als goedkope auto. Oostblokmeuk, rotzooi. En zie mensen nu ineens trots zijn met een Skoda. Sinds de eerste Dacia Solenza (eerste directe Renault invloeden) zijn ze met enorme stappen vooruit gegaan. Dacia komt er wel, geef ze alleen de tijd.

            Login om te reageren
            • knapzuur zegt

              23 september 2015 om 21:18

              @vonklausenburg: wat ik zeg de Skoda is qua gevoel misschien nog Oostblok maar bied gewoon een behoorlijke luxe auto aan, dat kan overigens nog niet gezegd worden van Dacia wat nog gewoon een eenvoudige auto blijft.

              Login om te reageren
          • E550 zegt

            23 september 2015 om 14:54

            @knapzuur: Dat kon je destijds van Skoda Felicia ook niet zeggen. Budget als het maar kan. Pas vanaf de Octavia begonnen ze luxere auto’s te bouwen.

            Login om te reageren
        • lekbak zegt

          23 september 2015 om 15:32

          @vonklausenburg: skoda koop je niet meer voor een paar euro’s. Die krengen zijn ook al duur. Hopelijk blijft dacia wel goedkoop, simpel en matig afgewerkt. Dure luxe auto’s hebben we al genoeg.

          Login om te reageren
      • mulsanne zegt

        23 september 2015 om 12:34

        @JaxDryke: nou das.een heel verhaal
        Maar ondanks dat is en blijft een dacia een onvoostelbaar lelijke auto …een slap aftreksel van oude modellen , die toen ze van renault waren ook slecht waren
        Na mij mening zal iemand met een echt autohart nooooit zn schip kopen
        Dan nog liever een ouwe alfa of zoiets met een karakter
        Een dacia is voor mij een tupperware tank zonder loop
        Maar meningen verschillen en dat mag

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        23 september 2015 om 12:57

        @JaxDryke:
        Fijn, meen ik
        Iemand die een auto om een auto waardeert en niet om de badge……..
        U is ongetwijfeld het type om grijnzend met een Lelijke Eend door het slaperige Franse platte land te cruisen !

        Login om te reageren
        • vonklausenburg zegt

          23 september 2015 om 14:32

          @desjonnies: iemand met een autohart kan geen Dacia kopen? Raar. Volgens mij kan dat best. Ik rijd ook geen klassieker, of een zwaar begeerlijke auto. Ik rijd wat verantwoord is, financieel en qua veiligheid. Wat als iemand een petrolhead is en een nieuwe Dacia voor hem verantwoord is? Maakt hem dat een eikel? Neen.

          Login om te reageren
        • JaxDryke zegt

          23 september 2015 om 22:21

          @desjonnies: Ik ben het 2mtr lange type dat met een 1992’er Suzuki Swift 1.3GL Automaat naar Zuid Spanje rijdt om daar vakantie te vieren op een camping en lachend terug te rijden :)

          Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        23 september 2015 om 13:09

        @JaxDryke: je hebt werkelijk waar geen idee waar je het over hebt hè?

        De Sandero rijd best fijn maar zeker geen scheurijzer. De Lodge staat in een verre basis op het platform van de Twingo niet van de Espace. De Logan MCV is een herrie bak, bij 130 moet je serieus gehoorbescherming dragen. En verder zijn alleen de diesel motoren fijn, de benzine uitvoeringen op de 0.9/1.2 TCE na zijn het allemaal net niet en voor zulke kleine lichte auto’s best stevige drinkers.

        Login om te reageren
      • jeffreyderuiter zegt

        23 september 2015 om 14:04

        @JaxDryke: 35k km gereden in een Dokker voor de baas. 8km op de teller toen ik hem kreeg. Direct door naar de dealer de plastic behuizing achter stoer zo scheef zat dat m’n richtingaanwijzer niet omhoog kon.
        Later nog 2x een nieuwe boordcomputer en een nieuw contactslot omdat er opeens geen sleutel meer inkon.
        Blij dat ik nu een Caddy Maxi heb uit februari dit jaar. Alleen maar ellende met die Dacia! Scheelt dat ik als leenauto oa een Clio RS en Megane GT Line heb kunnen rijden.

        Login om te reageren
      • les3vents zegt

        23 september 2015 om 17:09

        @JaxDryke: Beste,
        Bedankt voor je motivatiebrief om bij Dacia te komen werken. Wij verheugen ons om u in onze vestiging te zien werken. Wij zijn zeer verbaasd over uw fanatieke capaciteiten en dat u met zoveel liefde en passie Dacia’s wilt verkopen. Het enige minpuntje die wij konden vinden is dat hoe u de auto’s omschrijft helaas niet de werkelijkheid is, maar dat ter zijde. Wij zien u graag spoedig in onze showroom.

        Vriendelijke groet,
        De medewerker

        Login om te reageren
        • JaxDryke zegt

          23 september 2015 om 22:15

          @les3vents: Waar kan ik solliciteren ?

          Login om te reageren
          • les3vents zegt

            24 september 2015 om 18:58

            @JaxDryke: Bij Volkswagen staat volgens geruchten ook nog een vacature open. U kunt het altijd proberen…..

            Login om te reageren
    • Erik zegt

      23 september 2015 om 13:21

      @loggy:

      Rijd zelf een Dacia Logan MCV Prestige met alles erop en eraan, een zee van ruimte voor nog geen € 16.000,00, 5 jaar garantie en een autoverzekering van Renault met 5 jaar nieuwwaarde dekking (€ 48,00 p/m). Wat kan me gebeuren, spekkoper heet dat. En afschrijving in 10 jaar? € 1.600,- per jaar!

      Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    23 september 2015 om 11:23

    Ideale youngtimer, jammer dat ik nu niet op zoek ben.

    Login om te reageren
  8. moondustfocus zegt

    23 september 2015 om 11:23

    Zo eentje in het blauw was m’n eerste auto. Veel plezier van gehad.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      23 september 2015 om 11:34

      @moondustfocus: ik heb 2 zwarte gehad. Vond het fijne auto’s die goed reden.

      Login om te reageren
  9. gertjan2012 zegt

    23 september 2015 om 11:25

    Hoe zou het zijn met de verkoper die 20 jaar geleden dacht: “Ja, dit gaat een regelrechte klassieker worden, laten we er eentje bewaren om over 20 jaar als nieuw te verkopen? “

    Login om te reageren
    • draadloos zegt

      23 september 2015 om 11:58

      @gertjan2012: j

      Login om te reageren
      • SCscreamGT2 zegt

        23 september 2015 om 14:22

        @draadloos: goed verhaal

        Login om te reageren
  10. jaccovdzaag zegt

    23 september 2015 om 11:27

    549 euro.

    Login om te reageren
  11. nielsnl1 zegt

    23 september 2015 om 11:29

    Stiekem is dit toch wel heel erg vet! Als hij <5000 euro had gekost dan was ik er vandaag nog naartoe gegaan. Jammer dat je er dan niet al teveel mee moet rijden eigenlijk….

    Login om te reageren
  12. zanzibar zegt

    23 september 2015 om 11:34

    staat al sinds februari te koop, zal met zo’n prijs ook wel een tijd blijven staan.

    Login om te reageren
  13. citroenvisa zegt

    23 september 2015 om 11:34

    2000 lijkt me zat.

    Login om te reageren
  14. paul944turbo zegt

    23 september 2015 om 11:37

    Misschien is die motor nog wat voor Max Verstappen?

    Login om te reageren
  15. lexaudi zegt

    23 september 2015 om 11:38

    Die fijne hoofdletters ook. Dan haak ik al direct af. En wat is de achtergrond van het ding?
    Stilstand is meestal niet zo goed voor een auto, dus het maakt nogal uit of er wel gewoon onderhoud aan is gepleegd. Anders zit je met een uitgedroogde distributieriem en olie zo dik als modder in de carterpan.
    Dan zoek je beter door naar een auto met een ton op de teller en fatsoenlijk onderhoud.

    Login om te reageren
    • carnutz zegt

      23 september 2015 om 12:11

      @lexaudi:
      Lachen, een Audi fanboy die zich druk maakt om de distributie en de olie van een Renault. Volgens mij kan jij je beter ergens anders druk om maken.

      Dat Renaultje blijft wel lopen.

      Login om te reageren
      • lexaudi zegt

        23 september 2015 om 12:17

        @carnutz: O en dat bepaal jij renault-fanboy? Waar moet ik me volgens jou druk om maken dan?

        Zal echt fantastisch lopen joh als dat motortje olie probeert rond te pompen die dikker is dan dikke stront. Dan heb je nog meer kan dat je heel snel een keer een nogal harde pang hoort. Dan ben je lekker, heb je een renault met 1000 km op de klok en een motor die in elkaar zit. Gefeliciteerd!

        Login om te reageren
        • MARS zegt

          23 september 2015 om 12:33

          Niet zo piepen @lexaudi: olie is na 20 jaar echt nog wel vloeibaar hoor!

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            23 september 2015 om 13:12

            @mars: ik heb al eens met dat bijltje gehakt. Ik ben ontzettend blij dat ik toen het carter er onder vandaan heb gepakt voordat ik de eerste keer starte. Het merendeel was vloeibaar maar er zat echt pasta tussen. Start je de auto eerst dan raakt alles verstopt en gaat je motor na 5000 km er echt aan.

            Login om te reageren
            • lexaudi zegt

              23 september 2015 om 13:14

              @lekbak: Helemaal waar. Niks aan toe te voegen!

              Login om te reageren
            • MARS zegt

              23 september 2015 om 13:55

              We hebben ’t hier over olie wat misschien 2 a 3 keer op temperatuur is geweest @lekbak: Buiten dat, weet hopelijk iedereen dat een auto die lang stil heeft gestaan even een beurtje nodig heeft..

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                23 september 2015 om 14:04

                @mars: een beurt die je uitvoert voordat je de auto start!

                Overigens is het ook belangrijk dat je bijvoorbeeld de nokkenas en cilinders wat olie geeft voordat je de motor rond draait. Zelfs bij een nieuwe motor en zelfs bij olie die bijna ongebruikt is.

                De motor zelf kan bij goed onderhoud nog wel een paar ton draaien. Maar echt niet als je er te makkelijk mee omgaat.

              • MARS zegt

                23 september 2015 om 16:02

                Sorry @lekbak: dat ik na 30 jaar aan auto’s sleutelen nog niet weet hoe ’t werkt..

              • lekbak zegt

                23 september 2015 om 16:15

                @mars: er zijn mensen die na een volledige carrière nog steeds slecht werk leveren en er zijn mensen die vanaf het prille begin kwaliteit leveren, en alles er tussenin.

                Je mag zelf uitmaken bij welke groep jij hoort, ik wil je nergens van beschuldigen. Maar als jij echt denkt dat deze auto slechts een beurtje nodig heeft heb ik wel zo mijn vermoedens.

          • Onehp zegt

            23 september 2015 om 14:37

            @MARS: als ie onderhouden is volgens het boekje is de olie toch ieder jaar netjes vervangen? ?? Heel dure kilometers zijn dat geweest…

            Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    23 september 2015 om 11:42

    Ach ja, het is wel uniek, maar het is wel een typisch gevalletje “wat de gek er voor geeft” lekker te koop laten staan. De liefhebber/verzamelaar komt van zelf kijken. Je hebt er tenslotte maar eentje nodig.

    Login om te reageren
  17. baasbas zegt

    23 september 2015 om 11:43

    Het is in ieder geval niet het blok met directe inspuiting. Dat is hoe je het ook uitlegt positief.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      23 september 2015 om 12:15

      @baasbas: die IDE blokken waren fijn inderdaad.

      Login om te reageren
  18. menaz zegt

    23 september 2015 om 11:45

    Met zo’n versnellingspook die je ziet stuiteren elke keer als je de koppeling intrapt.

    Login om te reageren
  19. d3nnnn zegt

    23 september 2015 om 12:00

    Hahaha die gene die 7.500 euro er voor overheeft is een dief van zijn eigen portemonnee.

    Login om te reageren
  20. gokartmozart zegt

    23 september 2015 om 12:02

    voor de liefhebber , kopen voor 3k en nog eens 20 jaar laten staan.

    Login om te reageren
  21. stephano zegt

    23 september 2015 om 12:16

    Gaat hem niet worden. Bij auto´s van dit jaar maakt het echt geen ene fuck uit hoe veel of weinig ze gereden hebben en in wat voor staat ze verkeren. Heb niet al te lang geleden mijn Opel Corsa Type B weggedaan, full option top model, altijd netjes mee omgegaan, bijzonder weinig kilometers, amper zichtbare schade en altijd dealer onderhouden geweest. Dealer wilde er max 250 euro voor geven…

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      23 september 2015 om 13:13

      @stephano: Dan ga je naar de verkeerde dealer…

      Login om te reageren
      • stephano zegt

        23 september 2015 om 14:50

        @Svenska_Aeroplan_AB: Was gewoon de lokale volkswagendealer. Die geeft dan binnen zijn netwerk aan wat hij in de aanbieding heeft. Deze mensen kopen de auto blind en zijn nog niet eens geïnteresseerd naar kilometerstanden en opties, Enige dat ze wilde weten was of er nog APK op zit. Uiteindelijk heb ik de auto voor 500 euro verkocht aan een nichtje.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          23 september 2015 om 16:35

          @stephano: Dan nog ben je genaaid

          Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      23 september 2015 om 13:27

      @stephano: moet je mij de volgende keer maar bellen.

      Login om te reageren
  22. jaspervdwinden zegt

    23 september 2015 om 12:31

    Om te beginnen schrikken de hoofdletters in de advertentie mij af.
    De auto is in januari geïmporteerd, en er kan onmogelijk een NAP goedgekeurde kilometerstand uitkomen.
    Ik weet dus totaal niet wat de historie van deze auto is.
    Dat ie er netjes uitziet, kan ook zijn omdat men hem heeft opgeknapt, en voorzien heeft van een nieuwe teller.
    Voor 7500 zou ik lekker iets anders leuks kopen.

    Login om te reageren
  23. schellekens006 zegt

    23 september 2015 om 12:37

    Vorig jaar een BMW E36 318i gekocht met 2500km en een Fiat Croma 2.0i (ja echt) van 1990 met 6500km beide weer met kleine winst verkocht. Is hobby van me echt leuk om te doen. Als je het geld niet nodig hebt en bang dat je er op verliest hoef je niet te zijn, al duurt het jaren dat je hem weer kwijt bent.

    Login om te reageren
  24. Bender zegt

    23 september 2015 om 12:48

    Niet genoeg geduld. Nu kopen en in een droge lucht zak nog 20-30 jaar opslaan. Dan op het juiste moment, als de klassiekermarkt weer boven op een bubbel zit, de veilig op gooien. Mooi verhaal met dure woorden van een gerenommeerd veilinghuis en een excentrieke verzamelaar betaald er een bedrag met 6 cijfers voor :-)

    Login om te reageren
  25. kobus1967 zegt

    23 september 2015 om 12:49

    Wat doet ie qua bijtelling? Dat is toch het enige wat telt in dit maaiveldland.
    35% van 7500€?

    Login om te reageren
  26. mrdjm zegt

    23 september 2015 om 12:52

    Als het nu de cabriolet was….

    Login om te reageren
  27. fconderkantlat zegt

    23 september 2015 om 13:08

    zeker jetcars

    Login om te reageren
  28. mout zegt

    23 september 2015 om 13:21

    Volgens mij ben je prima bediend met die wagen. Ik zie echt niet in welke ontwikkelingen in de auto industrie een nieuwe C-segmenter 25K en meer waard moeten maken. En ja, ik zou ongezien beginnen met het vervangen van banden, motorsteunen en alle rubber bussen van het onderstel. Plus tandriemen, accu en alle sappen. Dat kost vast nog rond de €1.500. Maar dan heb je minder uitgegeven dan aan een A-segmenter, maar rijd je in een opvallend fijne C-segmenter.
    Het enige wat er tegen pleit: Een garagebedrijf dat de capslock niet kan repareren lijkt me een linke plek om een auto te kopen.

    Login om te reageren
  29. gemaskerdemuchacho zegt

    23 september 2015 om 13:22

    Kan een auto als deze ooit een klassieker worden? En zo ja/nee.. Waarom niet/wel?

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      23 september 2015 om 14:47

      @gemaskerdemuchacho: Nee dat word hem niet. Er zijn er genoeg van gemaakt en er is weinig vraag naar en het is frans.

      Login om te reageren
    • stephano zegt

      23 september 2015 om 14:53

      @gemaskerdemuchacho: Nee want a) niet zeldzaam (grote aantallen van gemaakt), b) Geen bijzonder uitgesproken design. C) geen bijzondere redenen waarom deze auto een iconische status zou kunnen hebben.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        23 september 2015 om 15:00

        @stephano: Wel, voorbeeld? Escort mrk1 ,veel geproduceerd niks bijzonders en vandaag de dag reteduur in goede staat..

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          23 september 2015 om 18:39

          @norge: dito voor Kadett A…

          Login om te reageren
  30. thearchitect zegt

    23 september 2015 om 13:40

    Leuke auto en een leuk verhaal, die 549 km.
    Maar feit is en blijft dat dit geen liefhebbers-auto is.
    Dus of iemand er € 7500 voor over heeft ? Ik betwijfel het.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      23 september 2015 om 18:41

      @thearchitect: Geen liefhebbersauto? Je moet een echte liefhebber zijn om een dergelijke auto voor die prijs mee te nemen…en er nog in willen rijden…

      Login om te reageren
      • thearchitect zegt

        23 september 2015 om 19:54

        @e1000bmw523i: Ik doel meer op het feit dat dit niet een auto is met een enorm gevolg. Een 205 GTI of R5 Turbo met dit kilometrage zou een goudmijn zijn.
        Een Megane simpelweg niet.

        Login om te reageren
  31. 991gt3rs zegt

    23 september 2015 om 14:45

    Hahah dikke Timewarp!!

    Login om te reageren
  32. autogekk zegt

    23 september 2015 om 17:02

    Klopt het wel, logo’s op de zijkant kloppen niet, wielen zijn van later type…..
    Onderkant ziet er best gebruikt uit.

    Ik heb er wat vraagtekens bij!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      23 september 2015 om 18:43

      @autogekk: Nja, hij staat bij een stealer…
      En ik zie een veerpootbrug… Zelfs RS-jes hebben die niet af-fabriek…

      Login om te reageren
      • autogekk zegt

        23 september 2015 om 20:12

        @e1000bmw523i: Volgens mij klopt dat wel…. De F7R had die standaard.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          23 september 2015 om 22:06

          @autogekk: dan heb ik niks gezegd…

          Login om te reageren
  33. vetnek zegt

    23 september 2015 om 17:58

    Ideaal om de sloot in te rijden.

    Login om te reageren
  34. henkp1 zegt

    23 september 2015 om 20:54

    Blijft een erg leuke model. Het verhaal achter deze auto is dat die nieuw is geleverd aan een technische school. Daar heeft ze jarenlang als instructiemodel gediend. Er is volop aan gesleuteld. Uit elkaar gehaald en ook weer in elkaar gezet. Vele onderdelen waren bijna versleten van het in- en uitschroeven. Deze garage heeft de auto weer opgeknapt en bij laten spuiten. De kilometerstand is origineel. De toestand van de auto zou ik ernstig laten nakijken. Ik vind het jammer dat men de auto niet helemaal tot in ‘nieuwstaat’ heeft gebracht. De roestvorming, ook al is het oppervlakkig, doet afbreuk aan het geheel. Desalniettemin een leuke auto voor een verzamelaar van curiosa. Overigens de auto is dus niet (recentelijk) geïmporteerd.

    Login om te reageren
  35. philipf zegt

    23 september 2015 om 23:14

    €10!

    Login om te reageren
  36. kleinemeid71 zegt

    24 september 2015 om 00:37

    Goed zat vur de cross :)

    Login om te reageren
  37. papapilo zegt

    24 september 2015 om 00:41

    Voor €100 sloop ik hem. Weer een Renault minder op aarde

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North