• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?

Auteur: jaapiyo, gepost 29 juli 2018 om 14:59 – 16 Reacties

Afbeelding Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?Afbeelding Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?Afbeelding Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?Afbeelding Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?Afbeelding Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?Afbeelding Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?Afbeelding Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?Afbeelding Wat is beter dan een Golf II met 1.200 pk?

Groen
Upgrade…

De Golf III is in mijn ogen altijd zo’n beetje de minst begeerlijke Golf geweest. Oké, het is nog steeds een Golf en dat heeft wel wat. Maar de Golf I is natuurlijk een legende, de Golf II borduurde daar een beetje op voort en de Golf III…dat was opeens een rond vroege jaren ’90 ding. Qua design was eigenlijk niks goed in die periode. Als insult to injury kwam na een vrij korte productierun vervolgens de epische Golf IV op de markt, die de kloekheid terugbracht in het Golf-design.

Een dergelijk muurbloempje zijn in een gevierde familie is genoeg reden voor iedereen om een minderwaardigheidscomplex van jewelste te ontwikkelen, maar de eigenaar van deze groene Golf III heeft dat gecompenseerd met een hoeveelheid anabolen waar zelfs Ben Johnson en Lance Armstrong nerveus van zouden worden. De groene schicht is naar verluidt goed voor 1.600 pk. Hiervoor grijpt de creatie terug op een van de zeldzame positieve dingen die de Golf III in het kielzog van de Passat en Corrado met zich meebracht, namelijk de beroemde VR6-motor.

Deze Golf beschikt niet over één, maar over twee van die motoren. Uiteraard zijn beide daarnaast nog voorzien van de nodige tuning. De aggregaten kunnen in tandem functioneren of volledig autonoom. Tijdens de Pikes Peak Airstrip Attack, deed de auto onlangs de quarter mile in een verpletterende 9.06 seconden en bereikte hij een snelheid van 252,5 kilometer per uur. Helaas ging hierbij wel een van de twee versnellingsbakken kapot. Tsja dat is dan weer het nadeel van anabolen, sommigen organen begeven het weleens. De eigenaar zweert net als Arnold Schwarzenegger echter terug te keren met een nieuwe lever. Filmpje!

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus
  • Video: Golf 4 met 1.200 pk is bizar snel!
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

dragrace, golf, golf-3, groen, tuning, Volkswagen, youngtimer

Vorig bericht: « Esteban Ocon gooit schaduw op Max Verstappen
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: Grand Prix van Hongarije 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. soundgarden zegt

    29 juli 2018 om 15:02

    God lieve stakker. Bangmakend gewoon

    Login om te reageren
  2. 3246cm252kw zegt

    29 juli 2018 om 15:04

    Ziek hoe die dat doet. Eerst ze voorbanden warm burnen en toen de achterwielen…

    Login om te reageren
  3. Citrofieleviltwin zegt

    29 juli 2018 om 15:05

    Altijd een zwak gehad voor de oude golfjes. Deze generatie heeft bakken meer charisma dan de huidige generatie en in die tijd was een doodnormale golf nog spannend.

    Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      29 juli 2018 om 15:46

      @citrofieleviltwin: een Mk3 spannend? Bedankt voor lach op mijn gezicht!

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        30 juli 2018 om 01:12

        @maxidyne: golf 3 vr6 yes sir.

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 juli 2018 om 16:13

      @citrofieleviltwin: golf 1,2,4,5 vond ik prachtig. De 3 toch niet..

      Login om te reageren
      • joris1988 zegt

        29 juli 2018 om 17:18

        @boomhauwer: ja vooral de IV.. Echt een mooi ding joh.

        Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          29 juli 2018 om 20:16

          @joris1988: ja. Zeker in R32 uitvoering.

          Login om te reageren
      • BrutaalAapje zegt

        29 juli 2018 om 17:30

        @boomhauwer: De 5 geeft dezelfde saaie vibe als de 3…imho

        Login om te reageren
  4. denniss00 zegt

    29 juli 2018 om 15:26

    Erg toevallig! Zag gister dit filmpje nog, en bedacht me dat dit best een leuk artikel op AB zou zijn. En tadaa..

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      29 juli 2018 om 15:40

      @denniss00: tips mogen altijd naar [email protected] ;)

      Login om te reageren
      • denniss00 zegt

        29 juli 2018 om 15:51

        @jaapiyo: Oeh, nog niet van gehoord, thanks!

        Login om te reageren
      • neleev zegt

        29 juli 2018 om 20:12

        @jaapiyo: full mailbox in 1,2 …

        Login om te reageren
  5. krankjorem zegt

    29 juli 2018 om 20:11

    Wilt u meer van dit?
    1320video

    Login om te reageren
  6. ikleesookoverautos zegt

    30 juli 2018 om 05:25

    Wat een gaaf project. En die uitlaten ook!

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    30 juli 2018 om 21:19

    Mooi typeplaatje ook; VR12 ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North