Wat is de oude BMW van Steve Jobs waard?

Auteur: , 43 Reacties

Celebs kunnen de prijzen van occasions soms ernstig omhoog brengen. Dus als je op een BMW stuit die van de familie Jobs is geweest, wat zou je daar voor kunnen vangen?

We weten dat de mede-oprichter van Apple een begenadigd AMG-rijder was met een opmerkelijke allergie voor kentekenplaten. Maar een BMW cabrio aanschaffen voor zijn vrouw Laurene, daar had hij geen moeite mee. De BMW, een 325i Convertible uit 1995, staat nu te koop op Craigslist.

De aanbieder is een man uit Mountain View, Californië, die er niet minder dan 15.000 dollar voor wil hebben. Een belachelijke prijs voor een twee decennia oude auto die je al koopt voor de prijs van een grote beurt (dealertarief). Maar hij biedt de auto aan in Silicon Valley, waar Jobs nog steeds de status van techgod heeft. Jobs means money. Dus we achten de kans groot dat er ergens een Apple-gek ronddwaalt die dit bedrag rustig aftikt. Te veel betalen voor hardware is de Apple-liefhebber immers niet vreemd.

Dus mocht je het wat vinden: de 189 pk sterke BMW met een 2.5-liter zes-in-lijn en een vijftraps automaat kun je HIER oppikken. Ruilen tegen iets vergelijkbaars mag ook.

Verder wat Bill Burr zegt.



43 reacties

Even mn munten tellen…
192 pk jongens. Die 189 is amerikaanse kul.
325 had toch 192pk? (Geneuzel in de marge, ik weet het…)
@gtwillem: Maar de 328i van de E36 had ook 192-193pk, dus hoe het precies zit
@granlusso: de 325i had 192pk en 245nm. Deze werd later opgevolgd door de 328i. Deze had 193pk en 280nm. Er kwam ook een 323i, deze had een 2.5 liter met 170pk en 245nm. Ligt allemaal best dicht bij elkaar, dus.
@gtwillem: was het in werkelijkheid geen 215pk? Maar iets met wegenbelasting ofzo dat ze onder de 200pk moesten blijven?
@dutchdriftking: ik weet wel dat BMW in België het vermogen iets aanpaste om net onder de grenzen van de tax-pk’s te geraken (Belgische reaguurders kunnen hier veel beter over uitwijden).

Ik heb een 523i gehad, en die had 170pk, zeker niet meer. Acceleratie viel wat tegen, maar het liep wel 235 op de Autobahn. Maar een standaard Golf VR6 reed mij helemaal zoek. De 328i liep bijzonder mooi, maar was niet veel sneller dan de 323i. Na de E46 LCI werd de 328i vervangen door de 330i, en die waren aanmerkelijk sneller.
@gtwillem: @gtwillem: De 6 in lijn van BMW is natuurlijk sowieso geweldig. Wat dat betreft blijven het fijne wagens. Dat zo`n 523i zo lekker door stampt heb ik nooit geweten. Wat dat betreft is de VR6 toch minder. Opzich red je 240 op de teller wel, maar daar er te weinig gewicht achterin de auto zit voelt het niet echt safe meer. boven de 200 gaan ze toch een beetje zweven. Van de week komt er een Bilstein onderstel onder, wie weet is het dan beter.
@dutchdriftking: ik heb een licht blauwgroene C180 Elegance automaat gehad. Was niet vooruit te branden, maar liep wel 210… Daarna een zwarte C200 CDI Avant-garde gehad. Ook te sloom voor woorden, maar liep ook makkelijk naar de 200… Gekke Duitsers. Acceleratie is van ondergeschikt belang, maar topsnelheid was prima. Mijn broertje heeft een E55 Combi, maar die heeft ie al op 315 geklokt op de GPS…, terwijl die op de sprint mijn Impreza niet voorbij komt. Zal wel iets met de overbrengingen te maken hebben.
@gtwillem:
Wij hadden thuis vanaf nieuw tot 450000km een hele vroege 523i uit 1995, die ging als de brandweer en was nog redelijk zuinig ook. Ik heb ook wel eens geruchten gelezen dat de vroege 523i’s ook bij de 190pk hadden, geen idee of het waar is.

Daarna is er een 528i automaat met 100000km uit 1998 gekomen, die voelde traag aan vergeleken met de 523i, en zoop als een amerikaan, zal waarschijnlijk aan de automaat en de lange eindoverbrenging van een 528i liggen.

nu sinds een paar jaar een 530d touring handbak uit 2002, en dat is echt een walhalla, die dikke diesel motor met die handbak, altijd koppel om uit elke versnelling te acceleren, hoeft maar heel weinig te schakelen, verbruik is normaal 1:15 en met de caravan nog steeds 1:10
@dutchdriftking: ja dat zou wel kunnen. Bij de concurrentie, autoweek, hebben ze eens een e36 328i op de rollenbank gezet. Was een behoorlijk afgetrapte wagen en zat toch nog rond de 210 pk dacht ik.
@humpyourdog: wat ik graag eens zou willen zien overigens is enkele rollenbanktesten met gewone versies en Belgische geknepen versies. Ben wel benieuwd of er een verschil te merken is tussen bijv. de 318i met 143 pk of die met 136 pk.
@humpyourdog: dan heb ik het over de e46 trouwens… Het toppunt van ‘geknepenheid’ blijft trouwens wel de basisboxster bij ons. Die kan je -zonder meerprijs(!)- met 211 pk krijgen ipv de normale 265 pk :’)
@gtwillem: Ah zo. Dank voor de verheldering
@gtwillem: Had Amerika geen aparte versie?
@dutchdriftking: de 325iS, bedoel je?
@benzinehoofd: klopt. Er was een 325iS. Best leuke auto’s. Hadden de bumpers, onderstel en spiegels van de M3. En BBS velgen plus een sperdifferentieel. Een soort Junior M3. Zijn er niet veel van gebouwd, volgens mij alleen in het wit te krijgen.
@gtwillem: Zullen wel Amerikaanse pk’s zijn. Die rekenen van kw naar pk door kw x 1.34 te doen en Europa 1.36.
141kw is dan 189 US en 192 Euro pk’s.
@Homer55: ik wist niet dat de Amerikanen ook in BHP rekenden. Volgens mij doen alleen de Britten dat. Rem paardenkrachten zijn nét een iets grotere eenheid. Het vermogen dat je nodig hebt om het af te stoppen. Een C5 RS6 heeft dan 444bhp ipv 450pk. En een Veyron heeft dan 987 BHP in plaats van de 1001 pk’s….
@gtwillem: 189 bhp (brake horse power) iets minder dan de pks die wij kennen. Dus klopt wel aardig
@rossi46audi: in het VK gebruiken ze de BHP eenheid. In Amerika gewoon good old Horsepower…
@gtwillem: e36 325 (93-96) met m50 blok en 328(96-99) met m52 blok hebben het zelfde aantal pk’s om onder bepaalde belasting te komen. Als je op het m52 blok een m50 luchtinlaat spruitstuk monteer heb je gemiddeld al 15 tot 20 meer. Dat was ook het grootste verschil en deze conversie word ook regelmatig uitgevoerd.
@isn1981: welke belasting dan? Voor België hadden ze speciale uitvoeringen. En in Duitsland en de VS gelden dergelijke regels niet.
“…purchased new by the Jobs Family and “registered” to Laurene Powell Jobs…”

Gewoon van z’n vrouw geweest dus. Steve was meer van het AMG-spul:

http://cdn1.tnwcdn.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/10/steve-jobs-mercedes-car.jpg

Overigens wel een leuk verhaal waarom ie altijd zonder kenteken rondreed..
@JvT: omdat hij elk half jaar een andere kocht toch?
@rolov:
Hij kreeg elke half jaar een nieuwe van de leasemaatschappij. Een soort loophole om nooit een kenteken op z’n cabrio te hoeven schroeven en dus ook niet herkend te kunnen worden aan de hand van z’n kenteken..
@JvT: ja dat wist ik alleen im dacht dat hij hem elk half jaar weer inruilde. En een nieuwe kocht.
Een appel en een ei…
De laatste keer dat ik de prijzen van Samsung zag vond ik die krengen ook niet goedkoop!
“Te veel betalen voor hardware is de Apple-liefhebber immers niet vreemd.” 😂😂😂
@benzinehoofd: hahaha baas!
@dutchdriftking: De baas is hier toch echt @Ricardo; het is zijn tekst (zie aanhalingstekens)…
@benzinehoofd: te veel betalen is relatief, iets is alleen te duur voor iemand die het niet kan betalen.
@Donstil: of voor wie het niet wil.
Mooie auto in ieder geval! In goede staat tik ik hier liever 15k voor af dan voor een nieuwe yaris, al kan ik die in 2 delen betalen. Zeg daar maar eens nee tegen..
Die SL55 AMG’s van hem zullen wel niet met zo’n procenten in waarde stijgen, dat zijn er zoveel inmiddels :)
@granlusso:
Precies ja, elk half jaar een andere xD
Hmm doe mij maar n 328i coupé.
Wisselen met een Iphone 4
Moet wel lachen om deze zin in de advertentie: “Thinking to trade the vehicle for something interesting and of greater value.“. Je moet dus wel met een auto komen met een nog beroemdere (vorige) eigenaar. De vrouw van Steve levert nog niet genoeg op.
@Ricardo

Waarom staat er in de tekst dat het een automaat is? Op de foto is toch duidelijk een handbak te zien?
Ik geef er precies 500 voor, wel hier afleveren he !
Al dat gezus en gezo, over beroemdheden.

De WC pot waar Miley Cyrus op heeft zitten kakken is ook uiteindelijk NIET verkocht aan een Oezbeekse miljardair en notoire WC potten verzamelaar, de drol bleek doorgespoeld te zijn !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).