• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat is genoeg: MKB Mercedes SL65 BS 1015pk

Auteur: Alwood, gepost 20 augustus 2010 om 17:03 – 30 Reacties

Komt ie dan he!
Waar ligt de grens nog tegenwoordig? Als je het geld maar hebt kan jij de snelste auto bouwen of gewoon kopen. Moet het vooral gevaarlijk dan kan je ook gaan voor een 1015pk achterwiel aangedreven Mercedes.

RENNtech en zelfs Brabus vinden het wel welletjes bij 800pk. Ik twijfel er niet aan dat ook zij nog véél meer uit de Mercedes V12 kunnen halen, ze doen het gewoon niet. Het heeft geen zin. Behalve nog iets sneller van een zoab-loze autobahn af glijden kan je er niks mee. Toch zijn er gekken die hier behoefte aan hebben. Zij wonen in een Emiraat of doen wel eens mee met de Texas Mile. Dan kom je met een Mercedes natuurlijk beter voor de dag dan in de zoveelste Porsche of Lamborghini.

Binnenkort wil MKB de auto gaan testen op Nardo. Een topsnelheid van 370km/u zou mogelijk moeten zijn. Die is dus nog niet officieel, acceleratiecijfers zijn er wel: 3,6s 0-100km/u, 8,9s 0-200km/u, 21,5s 0-300km/u. Kan je je Mercedes SL 65 AMG Black Series 3 maanden missen, dan bouwt MKB hem in die tijd voor €116.800,- om tot MKB P1000.

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
    Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
  • Gespot - Mercedes-AMG GT Black Series met een F1-sausje
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, black-series, Mercedes, mkb, SL, sl65, tuning

Vorig bericht: « Video: Ferrari Enzo Twin Turbo kan aan!
Volgend bericht: Maserati Quattroporte onteigenen in 30 seconden »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    20 augustus 2010 om 17:10

    Die 200 PK extra zou ik toch niet op de weg krijgen.
    Ik zou slechts sneller door m’n rubbers heengaan.
    Nutteloos maar vet dus.

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    20 augustus 2010 om 17:12

    @Alwood.

    -edit: check, bedankt!-
    Klein foutje. ;)

    Ot. 1015pk klinkt wel ziek. Toch ben ik in dit geval behoorlijk benieuwd naar het aantal Nm’s.

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    20 augustus 2010 om 17:13

    U like burning rubber? Use condoms. :D

    Login om te reageren
  4. wietse46 zegt

    20 augustus 2010 om 17:14

    waar is de spoiler

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      20 augustus 2010 om 17:17

      @wietse46: spoiler komt uit de achterkant vanaf dat je 120 km/u rijdt, Top Gear had er nog de bemerking bij gemaakt dat als een flik jou SL Black ziet met spoiler op dat hij automatisch weet dat je te rap aan het rijden bent :D

      Login om te reageren
  5. xilver zegt

    20 augustus 2010 om 17:14

    Lol de SL Black Series had al standaard issues met te veel power/koppel. De banden moeten gewoon zoeken achter grip en dan gaan ze er eventjes 1000pk uit halen. Wil dat wel eens zien wanneer die wagen voluit optrekt vanaf nul…Blijft overigens wel een heel mooie auto, lekker agressief!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      20 augustus 2010 om 17:30

      @xilver: en @PCCB:

      De genoemde problemen zijn typisch 65 AMG(algemeen dus). ;)

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        20 augustus 2010 om 18:08

        @RenesisHP: True, altijd al een ‘probleem’ geweest bij de 65 AMG’s, nu erg vind ik het helemaal niet :D Is altijd wel leuk als zoiets aan een stoplicht zwaar optrekt, spectakel gegarandeerd!

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          20 augustus 2010 om 18:42

          @xilver:

          Zelfs de “mindere” 55 AMG had er last van. :D

          Login om te reageren
      • PCCB zegt

        20 augustus 2010 om 18:17

        @RenesisHP: Vandaar dat ik ook over de ‘SL65’ sprak en niet enkel de BS! :)

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          20 augustus 2010 om 18:38

          @PCCB:

          Ehh. Oeps. Verkeerd gelezen. ;)

          Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            20 augustus 2010 om 18:39

            @RenesisHP:

            Bij nader inzien.. Er zijn meerdere 65 AMG modellen. ;)

            Login om te reageren
  6. PCCB zegt

    20 augustus 2010 om 17:16

    De SL65 bleek zo al overdreven last te hebben om zijn vermogen (en vooral koppel) op de baan te zetten. Dit zal voor deze nog een tikkeltje erger worden. Vrij nutteloos, denk ik dan. Die foto’s met wheelspin doen alvast niets goeds vermoeden.

    Login om te reageren
  7. KoenMB zegt

    20 augustus 2010 om 17:30

    Enerzijds lijkt het mij nutteloos, anderszijds dan weer geweldig om te weten wat een potentiaal je motor wel niet als je ‘maar’ een standaard 6.0 AMG zou rijden. :p

    Login om te reageren
  8. Timmie zegt

    20 augustus 2010 om 17:37

    Dit is puur wedloop-gedrag. Per se de krachtigste willen hebben (nou ja, bij deze wagens kijkt het publiek vaak eerst naar het vermogen…). Dan ben ik er zeker van dat ze het deksel op de neus krijgen als ze een Brabus-versie tegenkomen.

    Login om te reageren
  9. martinus zegt

    20 augustus 2010 om 18:05

    3 Maanden zonder je nieuwe SL om er om de week nieuwe banden op te kunnen laten zetten? :/

    Login om te reageren
  10. agarde zegt

    20 augustus 2010 om 18:48

    Die velgen hoeven van mij niet. Maar voor de rest.. :D

    Login om te reageren
  11. wietse46 zegt

    20 augustus 2010 om 19:37

    ik bedoelde meer zo iets om al dat koppel op de weg te drukken

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      21 augustus 2010 om 09:33

      @wietse46: Dit is toch ook al geen slecht begin

      Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    20 augustus 2010 om 19:58

    wel vet ding… maar of het al dat geld waard is?? je kan zelf ook 2 grote Greddy turbos erop schroeven en dan kan je dat ook al krijgen ;)

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    20 augustus 2010 om 20:13

    Mja.. is waarschijnlijk redelijk undriveable….
    En waarom steken ze er zo’n lelijke velgen onder? De standaard Black Series velgen zijn vele malen mooier…

    Login om te reageren
  14. Scirocco zegt

    20 augustus 2010 om 20:41

    Zoals JC al vertelde was de gewone Black Serie al waardeloos om te rijden omdat hij gewoon teveel pk heeft. (lees: slecht de pk’s op de weg kan krijgen)
    Nu met 1000pk word dat alleen maar erger….nee niks voor mij. Ik zou toch voor een SLS gaan, zonder tuningzooi..

    Login om te reageren
  15. Martijn Nijsten zegt

    20 augustus 2010 om 21:23

    Het is idd waar dat je onder de 120km.h niets hebt aan het extra vermogen. Maar op snelheden boven de 120 is dat toch echt een ander verhaal.. Dan krijgt deze Merc dat vermogen toch wel op de weg.

    Login om te reageren
  16. D-Racer zegt

    20 augustus 2010 om 22:58

    2 woorden: HOLY SH-T! En niet in een positieve manier… Hoe krijg je al die koppel op de weg!?

    Login om te reageren
  17. bob zegt

    21 augustus 2010 om 00:45

    Wat een lekkere gore logge bandenrokert!
    In de hens met die rubbers!

    Login om te reageren
  18. jorden zegt

    21 augustus 2010 om 10:16

    Als je dit koopt ( dan had je ook kunnen investeren in een MKB :P )dat moet je wel een hekel hebben aan itilianen, je laat dus een 599 GTO en Murcielago SV staan voor een opgevoerde SL!!!

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      21 augustus 2010 om 11:55

      @jorden: En dat is dus precies wat ik zou doen als ik het geld had. Vindt een SL-klasse in al zijn vormen veel mooier dan de paarden en stieren uit italië.

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      21 augustus 2010 om 12:32

      @jorden: Ik denk ook wel kwalitatief gezien dat een SL beter is als een Ferrari (ik heb het dan niet over afwerking maar over betrouwbaarheid/brandbaarheid) of Lamborghini. En dat moet ik dan zeggen als zware Ferrari-fanboy. Ik ga liever een CL65 AMG kopen dan een Italiaans merk omdat ik weet dat die zeer betrouwbaar zijn en jarenlang meegaan. Een Ferrari zou er bij mij pas inkomen als tweede wagen, iets dat je niet elke dag hoeft te gebruiken.

      Login om te reageren
  19. jorden zegt

    21 augustus 2010 om 13:41

    @ Xilver

    jij hebt het over een CL65 amg.
    Het gaat hier over een SL65 AMG BS, die plus het opvoer paket 6 ton moet kosten…
    Denk niet dat er iemand is voor wie een auto van 6 ton geen 2e,3e of 23e auto is.

    Login om te reageren
  20. peter zegt

    22 augustus 2010 om 17:41

    ik zou zeggen, van 0 tot 100 in 3 sets achterbanden :P

    mooie naam ook MKB, hier kan je ook gelijk wel zo’n MKB tankpasje bij nemen denk ik……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North