• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat levert de BPM onze schatkist tegenwoordig nog op?

Auteur: Dennis, gepost 17 maart 2011 om 09:10 – 52 Reacties

Schatkist

We kennen allemaal wel de alom gehekelde en verguisde belasting van personenauto’s en motorrijwielen, -afgekort BPM- die onze auto’s zo’n enorm stuk duurder maakt. Grootste bezwaar van de BPM is dat deze het bezit van de auto belast en niet het gebruik ervan. De overheid was in 2009 begonnen met het afbouwen van de BPM. Daar zou de kilometerheffing voor terugkomen. Eind vorig jaar is echter besloten de BPM afbouw stil te zetten, toen bleek dat de kilometerheffing er (voorlopig) niet komt. Maat wat levert de BPM onze schatkist tegenwoordig nog op?

Het Rijk heeft vorig jaar zo’n 2,004 miljard euro aan BPM op personenauto’s geïncasseerd. Dat is een fractie minder dan in 2009 toen de overheid €2,009 miljard aan BPM is ontving, terwijl er vorig jaar wel bijna 25 procent meer auto’s werden verkocht.

Ter vergelijking met 2007, toen leverde de BPM de schatkist nog 3,4 miljard euro op. In drie jaar tijd zijn de inkomsten uit BPM dus met 1,4 miljard euro afgenomen, oftewel een inkomstendaling van 41 procent.

In alle auto-segmenten liepen vorig jaar ten opzichte van 2009 de BPM inkomsten terug, behalve in het E-segment.

  • A-segment: van 34,7 miljoen in 2009 naar 21,5 miljoen in 2010: -38 procent
  • B-segment: van 250 miljoen in 2009 naar 236 miljoen in 2010: -5,9 procent
  • C-segment: van 356 miljoen in 2009 naar 348 miljoen in 2010: -2,2 procent
  • D-segment: van 446 miljoen in 2009 naar 371 miljoen in 2010: -17 procent
  • E-segment: van 209 miljoen in 2009 naar 229 miljoen in 2010: +9,5 procent

De automobilist en zijn auto zijn traditioneel altijd prima instrumenten om geld te collecteren ter financiering van de BV die Nederland heet. Vorig jaar zijn de BPM inkomsten in absolute zin slechts een factie afgenomen, maar relatief dus vrij fors. Dit maakt dat onze politici creatief naar alternatieven moet zoeken om te zorgen dat de schoorsteen blijft roken. (via: automotive)

Ook interessant!

  • BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
    BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
  • Overheid harkt minder BPM én brandstofaccijnzen binnen
    Overheid harkt minder BPM én brandstofaccijnzen binnen
  • Europese autoverkoop in mineur
  • Wil je ruimte? koop een 5 jaar oude bedrijfswagen zonder BPM

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, bpm

Vorig bericht: « Bij welke benzineprijs ga jij minder rijden?
Volgend bericht: 1970 Nissan Skyline GT-R Microcar Replica »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    17 maart 2011 om 09:23

    Grijp maar weer bij de rijken. Stelletje communisten in de regering! :)

    Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    17 maart 2011 om 09:39

    @Dennis: jij noemt dit Inkomstendaling ???? Tegenover inkomen staat altijd werk….welk werk deed / doet de overheid voor de BPM ?

    Eén ding is wel geweldig….er zit dus een rekenneus bij de overheid die het potdomme voor elkaar krijgt om de nominale daling tegen te rekenen !!!!! Die gozert is goud waard ! :lol:

    Login om te reageren
    • TWJ zegt

      17 maart 2011 om 09:44

      @Megakix:
      Beetje flauw om weer populair te doen en te gaan overheid bashen. Je weet dondersgoed dat de overheid keihard werkt als geheel en daarnaast is het helemaal niet waar dat inkomen een tegengevolg van werken is.

      Ik ken zat mensen die heel rijk zijn maar daar niet voor gewerkt hebben, en ik ken veel mensen die keihard werken en die zich net kunnen redden.

      Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        17 maart 2011 om 10:07

        @TWJ: Mooi gezegd..

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        17 maart 2011 om 10:09

        @TWJ: gaaf verhaal…maar Rasta Rostelli had jou niet beter kunnen bedwelmen met zijn hypnoses, dan de overheid in jou kennersbrein heeft bewerkstelligd. Ik hoef je niet eens te weerleggen…dat doe je zelf impliciet al.

        Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      17 maart 2011 om 10:37

      @Megakix: Wat lul jij slap. Als we geen belastingen zouden betalen zou ieder voor zich zijn boontjes moeten doppen. Dus iedereen een meter snelweg kopen, iedereen een meter spoor aanleggen en ieder zijn eigen veiligheid moeten kopen. Ik denk dat het een rommelig geheel wordt zonder overheid en belastingen… Dussss!

      Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        17 maart 2011 om 10:44

        @CBR600rr: prima, maar dan moeten ze die automotive euro ook teruggeven in de vorm van een meter wegdek en een lantarenpaal. Dat gebeurt niet.

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          17 maart 2011 om 18:30

          @E320cdi: precies….sommigen zien dat verband nog niet. Ik schreef toch duidelijk dat er tegenover inkomsten een vorm van werken dient te staan..nja.

          Login om te reageren
          • macready zegt

            18 maart 2011 om 01:15

            @Megakix:
            En dat is duidelijk lang niet altijd het geval. Sla anders even de Wet IB 2001 er op na. Laat je verrassen.

            Login om te reageren
      • gregorius zegt

        17 maart 2011 om 12:40

        @CBR600rr: geen belasting of minder belasting. Ik betaal <17% belasting in Zwitserland en het gaat prima in dit land!! Dat is toch even wat anders dan de 52% die over elke verhoging van het salaris in NL werd en wordt gerekend. Of over je vakantiedagen, bonus, uitbetaling on opgemaakte vakantie dagen.
        Anyway, ik ben voor gelijke belasting; niet oplopend voor zogenaamd vervuilende auto's.

        Login om te reageren
        • CBR600rr zegt

          17 maart 2011 om 20:09

          @gregorius: Prima verhaal, maar alles wat hier met belasting wordt betaald is in Zwitserland een stuk duurder. Alles moet linksom of rechtsom betaald worden: via belasting of via een rekening die je zelf betaald. Als iedereen het zelf mag gaan doen dan heb je 1000 eppies die het uitgeven aan bier, kleding en andere tokkie zaken. Hierdoor raken dingen als zorg, onderwijs, wetenschap, wegen en andere voor de economie noodzakelijke dingen onderbetaald. Niemand wil de zorg echt uit eigen zak elke maand opzij leggen. De Nederlandse staat zorgt ervoor dat dat wel gebeurd. Omdat jij nu nog gezond bent boeit het je niet en loop je te zeiken dat alles duur is. Maar als jij straks je rug breekt ben je fucking blij met die door de BPM betaalde neurochirurg die het oplapt. Het is echt niet zo dat zo belasting betalen leuk vind maar ik snap de noodzaak wel. Mensen gaan niet oppotten voor noodzakelijkheden van over 10-20 jaar die misschien kunnen gebeuren.

          Login om te reageren
    • macready zegt

      17 maart 2011 om 14:13

      @Megakix:
      Ik weet niet wanneer je voor het laatst je (electronische) aangifte hebt bekeken, maar inkomen komt lang niet altijd uit (alleen) werk.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        17 maart 2011 om 18:35

        @macready: ??? met jou kan ik een heel leuk babbeltje hebben…en dat meen ik. Gewoon, om je uit te leggen dat zelfs de overheid termen hanteert als ‘inkomsten-belasting’, ‘vennootschaps-belasting’, dividend-belasting, loonbelasting, wegenbelasting, vermogensbelasting…etc..

        Kortom, tegenover werk staat inkomen staat belasting. Die relatie is al vanaf het ontstaan van een eerste overheid zo. Sommigen worden erg rijk door werken = inkomen -/- inkomstenbelasting…wat ze vervolgens gaan investeren in huisjes, tuintjes, bedrijfjes. Dán betalen ze DUS vermogensbelasting, onroerendgoedbelasting, vennootschapsbelasting.

        Wil je meer informatie, maak dan gebruik van onderstaande coupon. Knip deze uit over de breedte van je scherm en zend deze in aan mij.

        ________________________________________________________

        Nerd-coupon: ik wil informatie omdat ik van het fiscale stelsel, het overheidsapparaat en de lieve woordjes van mijn mamma er niets van begrepen heb. Wilt u mij helpen ?

        ________________________________________________________

        Login om te reageren
        • macready zegt

          18 maart 2011 om 01:12

          @Megakix:
          Lezen is een kunst. Ik herhaal nogmaals, wanneer heb je voor het laatst je electronische aangifte (en dan bedoel ik uiteraard je persoonlijke aangifte inkomstenbelasting) bekeken? Daaruit alleen al blijkt dat inkomen lang niet altijd uit arbeid komt. Het lijkt erop dat je in de war bent met loonbelasting, geenszins direct uitwisselbare begrippen.
          Inkomen kan (ook volgens de overheid) bijv. voortkomen uit werk en woning, aanmerkelijk belang en spaargeld en belegginggen.
          Even voor de goede orde, *jij* beweerde letterlijk dat tegenover inkomen *altijd* werk staat. En dat is kolder. Blijkbaar zowel je lessen economie gemist, alswel nog nooit je belastingformulier doorgelezen, voorwaar geen bewonderenswaardige prestatie.
          Disclaimer, een discussie als deze kun je beter niet met een RA aangaan.

          Login om te reageren
          • gedwongenleaser zegt

            18 maart 2011 om 09:15

            @macready: In ‘Megakix land’ is het allemaal net iets anders geregeld… Laat hem maar in zijn waan anders gaat hij misschien nog huilen, gezien zijn gedrag kan dat niet lang meer duren.

            Login om te reageren
  3. TWJ zegt

    17 maart 2011 om 09:42

    Het gebruik maken van nivellerende belastingstelsel is juist op en top Nederlands en heeft compleet niets te maken met het communisme meneer Gregorius.

    Heb overigens wel een schurfthekel aan de BPM en wel om twee redenen.
    1) Men pretendeert een milieu-bewust doel voor ogen te hebben, terwijl dat niet werkt in mijn opinie.
    2) Bij een auto-dealer die op de grens met België / Duitsland staat kan in extreme gevallen dezelfde auto je zomaar 50.000 euro schelen. Dat is natuurlijk absurd.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      17 maart 2011 om 10:10

      @TWJ: …het is een ‘fase’ waarin je zit, niks erg, maar die heb je meestal zo rond de verlate adolescentieperiode :lol:

      Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      17 maart 2011 om 11:20

      @TWJ: Je punt is duidelijk, hou nou je bek maar weer.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        17 maart 2011 om 12:55

        @130peeka: heerlijk. Wat een mannetje die Megakix.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 maart 2011 om 12:45

      @TWJ: Je hebt de smile gemist makker!
      En dat op en top Nederlandse is waar ik voor gevlucht ben.
      Dat nivellerende / progressieve is leuk voor een opkomend land; als steuntje in de rug van de onder-midden-klasse (zeg NL in de jaren 50-60); maar niet voor een land wat er is en nu juist de wijsheid en de rijken vast moet houden.
      Je moet juist in NL nu stimuleren voor mensen om meer te willen verdienen. Om die extra uren te werken, om het goed te maken te investeren in wijsheid. Op mankracht gaat NL het afleggen tegen de opkomende landen, maar op kwaliteit en ondernemings vermogen niet. En juist die mensen jaagt NL. Ik ben al pleite en kom ook niet meer terug!

      Login om te reageren
      • purplehaze zegt

        17 maart 2011 om 23:16

        @gregorius: Helemaal mee eens. Ben van plan om over een jaar of 3 te proberen om een MBA opleiding te volgen in de VS en daar (of inderdaad een land als Zwitserland) werk te zoeken.

        Login om te reageren
  4. marcque zegt

    17 maart 2011 om 10:00

    Wat we hierin uit het oog verliezen is het volgende. De inkomsten die de overheid genereert vanuit de BPM zijn inderdaad aan het afnemen. Echter, in plaats van de BPM is er een CO2 tax voor terug gekomen. Deze CO2 tax wordt in de toekomst de grote inkomsten generator voor de overheid. Dat dit niet duidelijk gecommuniceerd wordt is natuurlijk een bijkomend voordeel voor dezelfde overheid.

    De CO2 tax gaat uit van uitstoot in grammen per km.Onder de 110 gram geldt een vrijstelling maar daarboven loopt de tax d.m.v. een verdeling in schijven op.

    Als je dan een auto rijdt welke een CO2 uitstoot heeft welke boven de 270 gram de km ligt dan ga je € 667,- per extra uitgestoten gram als tax betalen.Denk daar maar eens over na, als je in 2013 een nieuwe Defender wilt kopen.

    Login om te reageren
    • wassenaarbram zegt

      17 maart 2011 om 10:31

      @marcvaneendenburg: ik zou zeggen koop een defender op grijs kenteken en je bent van al het gezeur!!

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      17 maart 2011 om 11:25

      @marcvaneendenburg: Inderdaad, de in dit artikel gemaakte vergelijking is nogal scheef.

      Login om te reageren
    • nielsvanderweiden zegt

      17 maart 2011 om 14:21

      @marcvaneendenburg: Precies: wat er aan de ene kant afgaat, komt er aan de andere kant netjes bij. Ik zie dat Automotive het oorspronkelijke artikel inmiddels offline heeft gehaald. Is men daar opnieuw in de getallen gedoken?

      Overigens: dat de BPM omlaag gaat is geen kwestie van goede wil, het is een belasting die op last van de EU verdwijnt.

      Login om te reageren
  5. zdev zegt

    17 maart 2011 om 10:09

    Voor de goede orde: de overheid is niet de BV Nederland. De BV Nederland dat zijn bedrijven en hun werknemers. De overheid is een aan geld verslaafde organisatie die geld verbrandt in plaats van investeert en rendabel maakt.

    Login om te reageren
  6. zdev zegt

    17 maart 2011 om 10:16

    De BPM is een van de meest gehate belastingen, met name omdat er ook nog eens bijtelling moet worden betaald over deze virtuele verhoging van de waarde van een auto. Belastingstapeling is asociaal. Echt, het wordt tijd voor een opstand.

    Als deze inkomsten nu werden gebruikt voor investeringen in het wegennet, prima. Maar het geld wordt in de staatskas gekieperd en gaat naar het Onrendabelen Vervoer, naar nog meer ambtenaren met veel te riante salarissen, pensioenen, naar subsidies voor flauwekul-cultuur, naar luilakken in zuid-Europa die al op hun 50e met pensioen willen.

    Natuurlijk is er een overheid nodig, voor bestuur, veiligheid, infrastructuur, onderwijs en zorg.

    Maar ons bestuur is meer overhead dan overheid. Maar drie procent van de aangiften worden afgehandeld. De infrastructuur is een puinzooi. Onderwijs is bureaucratisch en in de zorg gaat meer geld naar de toplaag dan naar de werkvloer.

    En waarom moet de overheid ons geld geven aan andere landen, aan cultuur en aan andere dingen waarvan we zelf veel beter kunnen bepalen wat we leuk, goed en belangrijk vinden?

    Bah…

    Login om te reageren
    • hmegens zegt

      17 maart 2011 om 10:25

      @zdev: Amen :)

      Login om te reageren
    • wassenaarbram zegt

      17 maart 2011 om 10:43

      @zdev: ga verhuizen!

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2011 om 11:25

      @zdev: “Als deze inkomsten nu werden gebruikt voor investeringen in het wegennet, prima.”
      Dan krijg je gouden vangrails!

      Login om te reageren
      • highperformance zegt

        17 maart 2011 om 13:58

        @mashell: dat zou mooi zijn, blijven de oost-europeanen van de bouwplaatsen en elektrahuisjes af en kan men het koper weer gewoon bovengronds laten liggen….

        Login om te reageren
  7. midasracer zegt

    17 maart 2011 om 10:28

    BPM is gelegaliseerde diefstal, net als de 6% die je mag ophoesten als je een huis koopt. De belasting over schenkingen en erfenissen. De milieu belasting op energie. Van alles wat je koopt gaat via de BTW 1/5e deel naar de regering. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat doe je eraan? Gewoon, vertrekken uit Nederland. Dat doen al 350 hoog opgeleide Nederlanders per dag! Je bent eigenlijk gek dat je in dit land blijft wonen en je je hele leven laat bestelen. Aan de andere kant wordt dat geld natuurlijk wel besteed aan onze welvaart, o.a. de ziekenzorg, wegennet enz. Voor wat hoort wat.

    Login om te reageren
    • zdev zegt

      17 maart 2011 om 10:39

      @midasracer: vertrekken is een serieuze optie. Want het is het gewoon niet waard.

      Een overheid die steevast meer geld uitgeeft dan er binnenkomt, en ons met een extreme staatsschuld opzadelt, terwijl we al zo’n beetje de hoogste belastingdruk ter wereld hebben.

      De overheid en iedereen die er van afhankelijk is leeft op te grote voet, boven zijn stand.

      Die verzorgingsstaat kukelt nu al in elkaar, helemaal als wij op de leeftijd komen dat we het nodig hebben. Wegwezen dus…

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        17 maart 2011 om 10:47

        @zdev: Wat een PVV geblaat.
        Ik heb zelf meerdere in het buitenland gezeten (Zuid Amerika, Carribean an Azië) en telkens toch weer teruggekomen naar Nederland.
        Het is nergens zo goed, rijk, veilig, open, democratisch als hier.
        Wij behoren hier tot de grootste klagers ter wereld, maar dat komt omdat we het zo goed hebben en teveel vrije tijd zodat we ons overal druk over kunnen maken.

        En voor wat betreft de BPM : Dream on als je denkt dat de auto’s goedkoper worden na afschaffing BPM.
        De inkomsten kunnen niet gemiost worden, dus wordt er iets anders voor gevonden.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          17 maart 2011 om 11:42

          @Hubert:
          Keep On Dreaming dude !

          Login om te reageren
        • midasracer zegt

          17 maart 2011 om 13:52

          @Hubert: Ik mis in je rijtje Denemarken, Canada en Zwitserland. Dat zijn landen waar het een tandje beter is dan in Nederland. Ik ken ook wel mensen die naar Zweden zijn verhuisd, maar dat is dan om de rust en ruimte. Want de belastingen zijn daar hoger dan hier! Canada is een goede optie. Veilig, goed ontwikkeld, weinig belastingen en een simpel belastingsysteem, een zeer klein ambtenarenapparaat enz. Vancouver is wellicht de beste stad op aarde om te wonen en er zit al een grote Nederlandse enclave inclusief familie van mij. Mijn vrouw wil niet, maar ik had graag weg gewild.

          Login om te reageren
  8. E320cdi zegt

    17 maart 2011 om 10:47

    Eens met zdev, en vertrekken uit dit land is inderdaad een goede optie, maar het zou zo veel beter zijn als er nu eindelijk eens wat veranderde… Hoe kan een land wat zoveel belasting heft over van alles en nog wat, alsnog méér uitgeven? Dan voer je toch wanbeleid of ligt dat aan mij…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2011 om 11:32

      @E320cdi: en vertrekken uit dit land is inderdaad een goede optie
      Waar ga je heen? Het Goede Doel heeft daar jaren terug al een studie naar gedaan, de enige kandidaat die overbleef was België. Met de onzinnige taalstrijd en de onmacht om een regering te vormen valt dat land eigenlijk ook af.

      Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        17 maart 2011 om 11:43

        @mashell: Mijn doel is de VS, vroeg of laat zal het gebeuren.

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        17 maart 2011 om 11:45

        @mashell:
        Canada, ok de winter duurt er lang, maar de ongerepte natuur, de persoonlijke vrijheid en de ruimte.
        Ruimte = kapitaal.
        Ruimte = voedsel en voedsel wordt/is de grote manco in deze wereld.

        Login om te reageren
        • zdev zegt

          17 maart 2011 om 13:40

          @desjonnies: Inderdaad, Canada, Nieuw-Zeeland of Australië bijvoorbeeld. Waar de overheid nog in proportie is, vrijheid en ruimte is om te eten en te leven, en toch naar Westers model is ingericht.

          Fuck Nederland met haar overvloed aan beperkende regeltjes en decadente overheid.

          En ook ik ben geen PVV-er zoals Hubert (grappige avatar, Hubert) denkt.

          Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    17 maart 2011 om 11:56

    Een overheid die ons al decennia in de maling neemt en iedere keer weer een nieuwe hype weet uit te vinden om het gepeupel onder de duim te houden.
    Eerst zure regen, toen Co2 en nu, nu wordt de nieuwe grote dooddoener kernenergie.
    Een overheid die niet meer in dienst is van de burger maar de burger tot rijke slaven heeft gemaakt.
    Een overheid die zichzelf in stand weet te houden; maar die internationaal in overleg met andere overheden niet tot snelle eensluidende beslissingen weet te komen.
    Een overheid, die samen met anderen staat toe te kijken hoe in Libië de eigen bevolking wordt afgeslacht.
    Een overheid die miljarden aan ‘defensie’ uitgeeft en niet in staat is om 2 mensen uit Libië te halen.
    En de boer hij ploegde voort…………
    Een overheid die ons en bedrijven steeds vaker inschakelt om werk, dat zij horen uit te voeren door ons te laten doen.
    Een overheid die je tot het uiterste mag visiteren als je toevallig met een vliegtuig meewilt.
    Een overheid die complete bevolkingsgroepen van immigranten aan hun lot heeft overgelaten en totaal niets heeft ondernomen m.b.t. integratie en dan meesmuilend moet toegeven dat de ‘multi culturele samenleving’ is mislukt
    Een overheid die ‘angst’ tot een religie heeft verheven omdat we bang moeten zijn…….van wie dan?
    Een overheid die liep te blaten over ‘kennis economie’ omdat ze industrie in Nederland de nek heeft omgedraaid.
    En nee, ik ben geen PVV ‘er.

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      17 maart 2011 om 14:03

      @desjonnies: ik word helemaal emotioneel…… laten we samen een partij oprichten, jouw en mijn naam in meervoud is sjonnies, dus das meegenomen ;-)

      Login om te reageren
  10. porsche928 zegt

    17 maart 2011 om 13:47

    Ik ben voornemens een 5 serie uit duitsland te importeren en wordt dan met name genaaid door de co2 tax, die is vele malen hoger dan de bpm. In de oude regeling liep de bpm met een oudere auto met de loop der jaren af. Die co2 tax niet.

    Login om te reageren
  11. mustiej70 zegt

    17 maart 2011 om 15:19

    We leven in een piepklein land..
    waar de kamer valt om elke miljoenen besluit..
    waar politie politieke taakjes moet uitvoeren.
    waar elke dag wetvoorstel komt..
    waar we toren hoge stapels geld aan boeten en belasting moeten geven..
    waarom?
    wat is het nut?
    ga dit land het hele amazon en het sahara gebied vol met 100km hoge torens bouwen ofso?

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    17 maart 2011 om 15:31

    Tsja, sociaal zijn kost nu eenmaal een paar centen.

    Login om te reageren
  13. Kyanite zegt

    17 maart 2011 om 19:02

    Het mislopen, van de door Europa verboden, BPM wordt ruimschoots goedgemaakt aan de pomp. Dus de overheid hoeft echt niet klagen.

    Login om te reageren
  14. Yeelen zegt

    17 maart 2011 om 20:34

    Ik las al ergens dat er enorm veel meer Nederlanders hier in België zitten dan andersom, nu ik deze reacties lees zie ik ook waarom :D Niet erg hoor, jongens, ik vind Nederland nog altijd een tof land ;)

    Login om te reageren
  15. CBR600rr zegt

    17 maart 2011 om 20:40

    @ iedereen die op Nederland loopt te zeiken:

    Ga dan weg met je domme kop! Niets dommers dan mensen die ontevreden zijn over iets maar er NIETS aan doen! Dan heb ik respect voor een gregorius die ‘m naar Zwitserland geboekt is. Maar de rest moet of z’n zeikhoofd houden, of nu op de trein stappen (GEEN BPM) en weggaan!

    Login om te reageren
    • drivingmenny zegt

      18 maart 2011 om 09:11

      @CBR600rr: Als ze hier klagen kun je in ieder geval niet zeggen dat ze niks doen he.

      Login om te reageren
  16. Henk_he zegt

    18 maart 2011 om 12:12

    Het is al vaker gezegd hierboven, maar ik hou van de kracht van herhaling…
    Als de overheid de BPM afschaft, dan komen ze wel weer met een nieuwe vorm van belasting om het gat te vullen. Dus ik zou me er vooral niet al te druk over maken, we gaan met z’n allen echt niet minder belastingen betalen. Hier een beetje meer, daar een beetje minder.

    En ik ben blij met de hoge bonus voor de ING top. Die mannen betalen daar nl. ook 67% belasting over. Dat scheelt mij weer een paar centen per maand. En waarschijnlijk gaan die beste mannen er ook lekker van genieten; vakantie, uit eten, nieuwe auto, nieuw huis, etc. =Meer inkomen en werkgelegenheid voor anderen.

    Kortom. Ophouden met zeiken, en anders ga je lekker ergens anders wonen als je het hier zo kut vindt.

    Prettig weekend!

    Login om te reageren
  17. Cantago zegt

    23 maart 2011 om 19:42

    Het wordt tijd dat de overheid eens gaat besparen en bezuinigen op zinnige punten! Dan hoeven we ons niet zo blauw te betalen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North