• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

We gaan nog even door over de TT…

Auteur: Dennis, gepost 14 juni 2006 om 18:48 – 16 Reacties

Audi TT Coupé

Er is al het nodige gezegd over de nieuwe Audi TT en ik ga nog even door, want “love him or hate him”, het wordt een succes. Althans, daar gaat Audi in ieder geval vanuit. We gaan de nieuwe coupé vaker tegenkomen, want van z’n voorganger werden er gemiddeld 33.000 per jaar gebouwd, maar van de nieuwe TT zullen jaarlijks 50.000 stuks van de band rollen (zijn er zoveel kappers bij gekomen, zullen sommigen zich afvragen). Dit jaar nog zullen 20.000 teeteetjes de fabriek in Hongarijen verlaten.

De nieuwe TT zal vanaf september worden geleverd. Op de Roadster moeten we wachten tot volgend jaar. Audi verwacht een levenscyclus van acht tot negen jaar, afhankelijk van de vraag. Bedenk dat de eerste generatie al vanaf 1999 meedraait.

De eerste TT werd door een medewerker van Audi “ontworpen”. Hij had in zijn vrije tijd met een paar pennenstreken een sportcoupé op papier gezet. Deze tekening had hij aan de muur gehangen. Een manager van de design-afdeling zag de tekening en was hierover zo enthousiast dat hij de schets verder liet uitwerken. Korte tijd later debuteerde de coupé als concept car op een autoshow. Een open versie verscheen korte tijd later. Het grote aantal positieve reacties heeft Audi doen besluiten de TT zonder al te grote designaanpassingen in productie te nemen (via: autotelegraaf.nl).

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, TT

Vorig bericht: « Summertime: Cabrio gespot!
Volgend bericht: Nieuwe Mercedes CL eindelijk naakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. Porsche Fan zegt

    14 juni 2006 om 19:19

    Boxster S en Cayman S zijn de beste in hun klasse:D:D

    Login om te reageren
  2. Raul zegt

    14 juni 2006 om 19:22

    Toch waarschijnlijk een iets andere doelgroep dan, en een andere prijs…. Vind hem erg mooi die nieuwe TT, maar ik vind wel dat er een RS versie van moet komen :P

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    14 juni 2006 om 19:28

    ik vind de nieuwe tietie echt een mooie wagen maar spaar liever door voor een (2e hands) carrera…

    Login om te reageren
  4. Geert Jan zegt

    14 juni 2006 om 19:50

    Ik vind de TT een geweldige auto. Bijzonder genoeg om classy te zijn en goed voor de dag te komen, betaalbaar voor de gewone man/vrouw (wat we van Porsche niet kunnen zeggen, helaas), een behoorlijke bagageruimte (op dat gebied wint ie het ook ruim van zijn Duitse neven), en nog sportief ook! M5en, Caymans, Carreras en anderen zul je misschien voor moeten laten gaan, maar dat ligt vaak meer aan de chauffeur dan aan de auto…

    Login om te reageren
  5. Malone zegt

    14 juni 2006 om 19:51

    Ik vind de nieuwe TT echt 10 maal zo nice als de vorige, want die trok echt op niets! En idd in spanning afwachten op een RS versie :-)

    Login om te reageren
  6. Mpower zegt

    14 juni 2006 om 19:54

    volgens mij is Dennis verliefd op de nieuwe TT :D

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    14 juni 2006 om 20:02

    Inderdaad, dit is echt de laatste keer Dennis!

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    14 juni 2006 om 20:11

    We zullen de TT even lekker uitmelken… Misschien ga ik zelfs wel een opleiding doen aan de kappersacademie. ;)

    Maar inderdaad, ik vind het een hele strakke kar.

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    14 juni 2006 om 21:25

    ik kan mij moeilijk een roadstar hierbij voorstellen

    Login om te reageren
  10. Stefan00 zegt

    14 juni 2006 om 21:49

    I LOVE IT!!!

    Login om te reageren
  11. deef zegt

    15 juni 2006 om 12:02

    mx-5 is een echte roadster
    speciaal gemaakt voor openrijden

    tt is een cabrio
    die ook open kan rijden

    Login om te reageren
  12. silasse zegt

    15 juni 2006 om 13:15

    lelijk
    vorige is mooier

    Login om te reageren
  13. Porsche Fan zegt

    15 juni 2006 om 13:16

    Hoezo posrche niet betaalbaar je hebt ook 2de handse porsche hoor

    Login om te reageren
  14. jan zegt

    15 juni 2006 om 18:38

    haha die medewerker zal nu wel veel verdienen als die slim is geweest:P.

    Login om te reageren
  15. Chief zegt

    12 juli 2006 om 21:25

    Kwa design hebben ze echt een enorme vooruitgang geboekt! Complimenten:P

    Login om te reageren
  16. Rianne zegt

    10 augustus 2006 om 13:58

    Ik was al fan van de oer TT maar deze is echt beter Klasse Mannen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North