• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

We krijgen veel te weinig snelheidsboetes

Auteur: Dizono, gepost 17 januari 2017 om 08:50 – 71 Reacties

Lada Boete


Dat vindt althans het Instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid.

Volgens het instituut hebben boetes namelijk wel degelijk effect op gedragingen van automobilisten. Wie regelmatig een boete voor te hoge snelheid krijgt, zal ook daadwerkelijk rustiger gaan rijden, zo blijkt uit onderzoek. Hetzelfde geldt voor alcoholgebruik, al hoop ik dat we ons hier op Autoblog voornamelijk aan de eerstgenoemde overtreding schuldig maken.

Voor ondergetekende geldt in ieder geval dat hij al bijna drie jaar boeteloos is en dat komt niet omdat ik mij altijd keurig aan de geldende snelheidslimieten houdt. Ook bleek laatst al dat je op de meeste 130-snelwegen amper kans loopt geflitst te worden. In dat licht bezien is de stelling van het IWO, bij monde van woordvoerder Peter van der Knaap in het AD, dan ook helemaal niet zo vreemd. Zeker niet omdat in ons land het aantal verkeersdoden in 2015 met 9 procent is gestegen, de grootste stijging in heel Europa. Ook het aantal verkeersgewonden nam flink toe. Aan de andere kant, 2016 is wel de boeken ingegaan als een recordjaar voor boetes. Alleen het aantal staandehoudingen daalde sterk, het is nog 17 procent van wat het was in 2007.

Behalve meer beboeten heeft het SWOV nog andere aanbevelingen. Zo hopen ze dat het volgende kabinet zal zorgen dat fietspaden die niet met een berm of zogenaamde broodjes zijn afgescheiden van rijbanen waar door auto- en vrachtverkeer 50 km/u wordt gereden zo veel mogelijk verdwijnen. Verder denkt Van der Knaap dat er door de uitstootgerichte bijtelling door zowel fabrikanten als consumenten bezuinigd is op veiligheidsvoorzieningen bij nieuwe auto’s en ook dat noemt hij kwalijk.

Ook interessant!

  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, maximumsnelheid, swov, uitstoot, veiligheid

Vorig bericht: « Ford Mustang is strakgetrokken voor 2018
Volgend bericht: Waarom Renault de uitvinder van de crossover is »

Lees Interacties

Reacties

  1. schreute01 zegt

    17 januari 2017 om 08:56

    Hoe meer ik drink, des te minder ik auto rijd dus krijg ik ook minder boetes.

    Login om te reageren
    • stephano zegt

      17 januari 2017 om 09:23

      @schreute01: Ik rij juist beter als ik gedronken heb want:
      1) Ik let op
      2) ik zit niet met mijn telefoon te spelen
      3) ik hou me aan de snelheidslimiet

      Login om te reageren
      • esprit84 zegt

        17 januari 2017 om 10:18

        @stephano: totdat iemand iets doet wat jij niet verwacht….

        het is wetenschappelijk aangetoond dat je reacties gewoon een stuk trager en minder precies zijn,

        Verkoop uw auto a.u.b. en gebruik het geld voor de grootste stapel treetjes bier ooit.

        Login om te reageren
        • jobberns zegt

          17 januari 2017 om 11:11

          @esprit84: was denk ik sarcastisch bedoeld…

          Login om te reageren
        • swid zegt

          17 januari 2017 om 12:59

          @esprit84: Ongeveer zoals iedere bestuurder boven de 60.

          Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          17 januari 2017 om 13:17

          @esprit84: Don’t feed the troll…

          Login om te reageren
      • naamloos3 zegt

        17 januari 2017 om 10:52

        @stephano: https://www.youtube.com/watch?v=E9swS1Vl6Ok

        Jou overkomt dit niet natuurlijk

        Login om te reageren
  2. lekbak zegt

    17 januari 2017 om 09:03

    Met andere woorden, trajectcontrole bevordert de verkeersveiligheid niet.

    Ik ben het op een bepaalde manier wel met ze eens. Volgens mij worden steeds meer flitspalen bij kruispunten weg gehaald en juist daar hebben ze nut. Flitsen op de snelweg doet natuurlijk helemaal niks goeds behalve de staatskas vullen. Maar de echte oplossing zal gezocht moeten worden in meer handhaving van vlees en bloed en het begrenzen van elektrische fietsen op 15 of 20kmh. Wil je harder dan trap je maar.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 januari 2017 om 09:57

      @lekbak: Ben het met je eens. Flitsen op de snelweg zal in veel kleinere mate bijdragen aan de veiligheid dan flitsen op kruispunten.

      Login om te reageren
    • kliko zegt

      17 januari 2017 om 11:34

      @lekbak: Ik heb absoluut niets tegen dat elk, maar dan ook elk stoplicht in Nederland een flitspaal krijgt voor minimaal door rood rijden. In mijn woonplaats, maar ook op andere plekken in Nederland, is het echt verschrikkelijk erg. Hoe vaak ik wel niet vooraan sta bij een stoplicht sta, ik krijg groen, en ik moet gewoon gas inhouden omdat er nog 1,2 of misschien wel 3 auto’s nog even snel door rood gaan. Bizar gewoon…

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 januari 2017 om 11:59

        @kliko: als ze dan verkeerslichten ook goed plaatsen ja. En bij ernstige drukte uitschakelen.

        Login om te reageren
      • michaelb zegt

        17 januari 2017 om 13:47

        @kliko: Maar stel die verkeerslichten dan ook gelijk goed af. Vaak begint hier het probleem

        Login om te reageren
    • riri zegt

      17 januari 2017 om 14:25

      @lekbak: Een boete gehad voor 3 km te hard wat een onzin

      Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    17 januari 2017 om 09:05

    Het punt is: hard rijden heeft, tot op zekere hoogte en in sommige situaties, zin. Namelijk als ik ergens op tijd moet zijn. Dat dit niet altijd geldt begrijp ik ook. Waar ik mij meer zorgen om maak, en dat wordt ook aangegeven in het artikel, is dat het aantal staande houdingen dramatisch is gedaald. 17% van wat het ooit was. Hufter gedrag wordt nauwelijks bestraft.

    Login om te reageren
  4. ff40 zegt

    17 januari 2017 om 09:07

    Verkeersdoden komen door snelheid

    Jaja

    Login om te reageren
    • jordip zegt

      17 januari 2017 om 09:38

      @ff40: “speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you” – Jeremey Clarkson

      Login om te reageren
  5. Alfarobert zegt

    17 januari 2017 om 09:16

    Dat het aantal verkeersdoden oploopt is niet zo verwonderlijk natuurlijk. Matiz,Picanto,C1,Polo,etc allemaal kleine stadsautootjes waar je liever niet inzit als je een ongeluk krijgt..Ik zit persoonlijk liever in een BMW 7 serie zonder airbags dan in een Matiz met airbags als ik in een ongeluk zou zitten.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      17 januari 2017 om 09:43

      @alfarobert: Bij Fifh gear lieten ze eens een Renault Modus frontaal op een oude Volvo 940 station botsen.
      Alhoewel de motorkap van de volvo dubbel zo lang was, wou je toch wel in de Modus zitten. Bij de Volvo zat je minstens in een 28″ karretje voor de rest van je leven.
      https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 januari 2017 om 10:56

        @cossiekiller: dat is een discutabele test. Er is een hoop discussie over geweest, ook door experts, of daar wel of niet mee gesjoemeld is.

        Daarbij zit ik bij een aanrijding van achter, van opzij of eenzijdig toch nog liever in de volvo.

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          17 januari 2017 om 11:07

          @lekbak: Helemaal eens.. Zo ook dat argument voor een Zafira (of consorten) ‘een fijne hoge instap’: instappen doe je maar één keer tijdens een auto rit. Vervolgens uren oncomfortabel zitten, in een hobbelige, topzware auto, met nul stuurgevoel en overhang? hmm. Nein danke.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            17 januari 2017 om 11:22

            @postzegel: volgens mij kopen mensen een zafira omdat ze veel stoelen willen voor weinig.

            Ik heb zelf trouwens ook gewoon een autootje met hoge zit. Niet ik die daarom gekocht heb maar hij heeft het wel. En die auto heeft ook een véél betere wegligging als die lage auto die ik daarvoor had.

            Mij zal het worst wezen in wat voor auto’s mensen rijden. Dat heeft volgens mij ook helemaal niet veel invloed op de verkeersdoden. Voor een fietser of voetganger is elke auto dodelijk.

            Login om te reageren
        • riri zegt

          17 januari 2017 om 14:38

          @lekbak: In een Volvo truck ?

          Login om te reageren
      • kliko zegt

        17 januari 2017 om 11:37

        @cossiekiller: Zoals al gezegd, er is een hoop discussie geweest over deze test. De betreffende Volvo 850 had geen motor meer onder de kap liggen. De motor zorgt in het geval van dit auto-ontwerp voor structurele sterkte aan de voorkant van de auto. Zonder de motor was elke auto zo gemakkelijk naar binnen gereden.

        Login om te reageren
  6. wildewesten zegt

    17 januari 2017 om 09:28

    Meer boetes maar dan moeten ze wel 1 tiende van wat ze nu kosten gaan kosten

    Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    17 januari 2017 om 09:29

    De stijging van verkeersdoden en gewonden is niet te wijten aan de snelheid, maar het ronduit idioot asociale rijgedrag van veel mensen

    Login om te reageren
    • riri zegt

      17 januari 2017 om 14:26

      @rike: Sommigen kunnen gewoon de regels niet (meer)

      Login om te reageren
  8. krisp zegt

    17 januari 2017 om 09:33

    Dat er bezuinigd is op veiligheidsvoorzieningen is een beetje vreemd: alle kleine auto’s zijn inmiddels voorzien van ABS, ESP, bandenspanningsindicator, gordelsignalering en ga zo maar door. Wellicht wil meneer graag dat alle auto’s ook voorzien worden van ACC, maar dat lijkt me een kwestie van tijd?

    Login om te reageren
  9. robert110 zegt

    17 januari 2017 om 09:35

    Mijn auto gaat niet eens hard genoeg voor een snelheidsboete.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      17 januari 2017 om 09:45

      @robert110: Haha, goeie. Maar met wat rijd je dan? Als zelfs die Lada op de foto er zonder problemen in slaagt…

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        17 januari 2017 om 10:08

        @cossiekiller: Daihatsu Feroza uit 92′. Tegen de tijd dat ik een beetje op snelheid ben kan ik weer remmen voor de afslag, daarnaast is de auto boven de 120 hopeloos en levensgevaarlijk.
        Hij kan trouwens zo’n 160, maar dan heb ik wel een schone onderbroek en een paar uur nodig, en ik rijd eigenlijk nooit lang genoeg op de snelweg om die snelheid te halen.

        Login om te reageren
  10. peug206 zegt

    17 januari 2017 om 09:41

    Dusss… snelwegeenheid weer op pad, en meer trajectcontroles waarvan bewezen is dat het helpt? (Goh iedereen kent ze nu wel…) of gaan we nu eindelijk de gevaarlijke dingen a

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      17 januari 2017 om 09:42

      @peug206: aanpakken zodat er misschien wat veiligere kruispunten komen, bij scholen geen 50 maar 30 wordt gereden en kan er ook eindelijk eens gecontroleerd worden op het gebruik van de mobiele telefoon in de auto?

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    17 januari 2017 om 09:41

    Onzin. Controleren op telefoongebruik en rijden onder invloed. Dat heeft betrekking op veiligheid!

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      17 januari 2017 om 10:44

      @dutchdriftking: precies. Vanochtend stond er weer een mooie Volvo langs de A13 bij Rotterdam maar of je daar nou 100 of 120 rijdt maakt niet uit. Die idioten die zitten te appen en faceboken achter het stuur, die moeten ze zwaar beboeten want dat is veel gevaarlijker. Maarja dat kan je Rutte en z’n bende van ellende niet wijs maken want 1) de staatskas loopt vol en 2) ze lezen geen Autoblog

      Login om te reageren
  12. Edge zegt

    17 januari 2017 om 09:45

    Meer fietspaden zonder berm? Ik heb juist liever méér van die dingen. Hoe minder fietsers langs de kant van de autoweg hoe beter. Vooral in de regio’s waar een school ligt en je regelmatig groepjes fietsers 4 of 5 breed ziet fietsen, met als gevolg rare inhaalacties van auto’s of filevorming. Bovendien lijkt het mij ook een stukje veiliger als de twee gescheiden zijn.

    En wat de snelheidsovertredingen betreft: meer snelwegpatrouille. Dankzij allerlei apps en de ouderwetse verkeersinformatie op de radio weet je tegenwoordig zo waar de flitspalen, trajectcontroles en mobiele flitsers staan. De slimme rijder kan dan ook gewoon hardrijden en dat soort boetes ontwijken door op de juiste momenten even gas terug te nemen. Wil je die overtreders pakken, dan zul je ze op onverwachte momenten staande moeten houden en daarmee in ieder geval de suggestie wekken dat je op elk moment gepakt kan worden. Sowieso heb ik het gevoel dat staande gehouden worden door oom of tante agent in combinatie met een boete het hardrijden beter ontmoedigd dan enkel een envelopje van het CJIB.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      17 januari 2017 om 09:58

      @edge: nee, werk maken om ze weg te halen. Zal het nog even verduidelijken in de tekst.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        17 januari 2017 om 10:45

        @dizono: Je was duidelijk genoeg hoor, in mijn eerste zin heb ik de fout gemaakt meer in plaats van minder te typen. ;)

        Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      17 januari 2017 om 11:04

      @Edge: 4/5 breed? Nog nooit gezien! Zelfs 3 zie ik niet vaak. Wat ik zie zijn fietstrains van 2 breed en 10 lang.

      Login om te reageren
    • thefavis zegt

      17 januari 2017 om 13:54

      @edge: In Groningen hebben ze op veel plaatsen fietspaden met berm. Dat werkt ideaal! Echter zou ik geen fietspaden willen zien die door van die broden zijn afgescheiden van de weg: als je daar tegenaan rijdt dan lig je ook. Daarnaast zou een grote stoeprand handiger zijn omdat je die bij een inschattingsfout nog kan gebruiken om met je voet overheen te schuiven.

      Login om te reageren
  13. raymond_witvoet zegt

    17 januari 2017 om 09:51

    Kijken we ook nog even goed naar hoe het in elkaar zit voordat er weer wordt geroepen? https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/16/aantal-verkeersdoden-stijgt-naar-621-in-2015
    Even een paar feiten op een rij…
    Van de 621 verkeersdoden in 2015 waren 40 personen niet in Nederland ingeschreven.
    Meeste verkeersdoden onder 80-plussers
    Het aantal verkeersdoden onder twintigers is sinds 2010 gedaald, net als onder dertigers en veertigers.
    Bij dodelijke auto-ongelukken was er in 2015 vaker sprake van een botsing met bijvoorbeeld een boom of lantaarnpaal.

    Klinkt niet echt als snelwegen…

    Login om te reageren
  14. porker zegt

    17 januari 2017 om 09:51

    Ik ben voor een progressieve nivellerende maximum snelheid. Hoe meer belasting je betaalt hoe harder je mag rijden. Uitkering? AOW? Snelheidsbegrenzer aan boord. Soort alcoholslot maar dan beter. Zou dit het halen in Den Haag?

    Login om te reageren
    • 545e60 zegt

      17 januari 2017 om 10:03

      @porker: Waarom zou iemand die meer belasting betaald, harder mogen rijden?

      Login om te reageren
      • evian zegt

        17 januari 2017 om 12:22

        @545e60: Zo werkt het toch, als jij netjes onder de 30 per hard blijf en af en toe een boete betaald mag je gewoon te hard rijden. Als je geen geld hebt om de boetes te betalen kan je je dit niet veroorloven.

        Login om te reageren
        • 545e60 zegt

          17 januari 2017 om 15:07

          @evian: Iets volgens de wet mogen, of je iets kunnen veroorloven is iets heel anders. Iemand die al meerdere keren levenslang in de gevangenis moet zitten, kan zich makkelijk nog een moord veroorloven.

          Login om te reageren
    • lekbak zegt

      17 januari 2017 om 11:01

      @porker: welnee. Je moet bij zoiets altijd kijken naar de nieuwwaarde van de auto. Inflatie gecorrigeerd natuurlijk.

      Dan zit ik altijd goed met mijn w201 die 55.000dm heeft gekost in ’92.

      Login om te reageren
    • riri zegt

      17 januari 2017 om 14:30

      @porker: ik hoop dat ze dan voor je rijden en jij heel rijk bent :)

      Login om te reageren
  15. bmw1m zegt

    17 januari 2017 om 09:57

    Ik denk dat er niet meer boetes uitgedeeld moeten worden. Maar meer cursussen.
    Een deel van de automobilisten is namelijk niet bezig met auto rijden maar met telefoon krant tablet ect. Ook hebben sommige mensen totaal geen verkeersinzicht. Dus elke 5 jaar een opfriscursus + slipcursus tot 65. Daarna elke 2 jaar.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 januari 2017 om 10:24

      @bmw1m: als je zo gaan doen dan kan het slimmer. We laten de generatie smartphone pas hun rijbewijs halen als ze de 35 voorbij zijn. Want als je ziet hoe zij fietsen dan weet je heel zeker dat je die niet achter het stuur van een auto wilt hebben.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        17 januari 2017 om 11:03

        @mashell: was jij vroeger anders? Ik zeker niet hoor. Levensgevaarlijk hoe ik als 14 jarige met 30+ door drachten of Leeuwarden heen fietste.

        En dat veranderde pas toen ik mijn rijbewijs haalde. Met andere woorden: zet die lui heel rap in een auto zodat ze beseffen wat ze doen!

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          17 januari 2017 om 12:05

          @lekbak: ik durf best toe te geven dat ik inderdaad weer ben ben begonnen met richting aangeven op de fiets toen ik rijlessen nam. Maar toen ik jong (nog jonger dan nu) was toen werd er gewaarschuwd voor het gebruik van oordopjes in het verkeer. Maar inmiddels heeft de jeugd meer oog voor de facebook updates op hun mobiel (of wat ze er ook mee doen) dan voor het verkeer. Daar is een enorme verslechtering ontstaan.

          Login om te reageren
  16. jaso013 zegt

    17 januari 2017 om 09:58

    Mensen die vaker de fout in gaan moeten ze veel harder straffen. Geen ontzegging van een maand maar gewoon nooit meer rijden en mits het een eigen auto is dan dat ding de shredder in. Hetzelfde geldt voor alcomobilisten… die zijn werkelijk echt te dom om te poepen en zouden zeer zeker niet meer de weg op moeten mogen.

    Login om te reageren
  17. streetwell zegt

    17 januari 2017 om 10:00

    Ik rijd dagelijks op de A2 van Utrecht naar Amsterdam en daar mag en moet mijn inziens vooral in de spits veel meer toezicht zijn. Het aantal verkeershufters die ik daar tegenkom is vooral in de spits schrikbarend hoog. Inhalen via de tankstations, telefoongebruik tijdens rijden en gewoon asociaal gedrag mag van mij met hele hoge boetes bestraft worden. Het probleem alleen is dat er totaal geen toezicht is tijdens de spits, het enige wat telt is de trajectcontrole, maar al het andere gedrag wordt niet bestraft.

    Login om te reageren
  18. gregorius zegt

    17 januari 2017 om 10:02

    Symbool gezeik van weer zo’n instituut.
    Grootste probleem van de veiligheid op de weg? Bestuurders die niet in staat zijn om het voertuig goed te besturden. Gewild en ongewild.
    Daar moet meer op gehamerd en gecontroleerd worden. Dat zal echter kosten en niet opleveren.
    Het grootste gedeelte is echter een sociaal probleem. Te veel domme en incapabele mensen die denken dat ze ‘bovengemideld’ zijn en daar ook naar handelen.

    Login om te reageren
  19. madmarky zegt

    17 januari 2017 om 10:02

    Dus omdat er meer idioten omkomen op overwegen moet er meer gecontroleerd worden op de snelheid van auto’s? Toch makkelijk hoe verkeersdoden altijd blind gekoppeld worden aan snelheid.
    Algemene handhaving mensen, haal eerst maar eens al die Whatsappende verkeersdeelnemers (automobilisten én fietsers) van de weg.

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    17 januari 2017 om 10:22

    We mogen nu 130 ipv 120 (dat is 8,33%) meer. Dus die 9% extra verkeersdoden is geen verassing. Het is allemaal de schuld van Rutte, Wilders en natuurlijk Pokemon.

    Login om te reageren
  21. riri zegt

    17 januari 2017 om 10:39

    Volmondig JA!! Alleen moeten de bedragen lager veel lager ik snap niet waarom ik honderden euro’s moet betalen na een fout .

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      17 januari 2017 om 14:11

      @riri: zodat je ervan leert.

      Login om te reageren
      • riri zegt

        17 januari 2017 om 14:20

        @peug206: Ik leer ook van een lager bedrag agenten hebben te maken met onnodige agressie omdat de bedragen asociaal hoog zijn.

        Login om te reageren
      • riri zegt

        17 januari 2017 om 14:21

        @peug206: OK jij houdt van harder straffen ? voorstel lage bedragen en bij 3 x boete je rijbewijs inleveren voor bepaalde tijd die afhankelijk is van je overtreding en rijgedrag .

        Login om te reageren
  22. e1000bmw zegt

    17 januari 2017 om 11:19

    Tip: het certificaat van het trajectsysteem op de A2 ter hoogte van Nieuwer Ter Aa is al twee jaar verlopen… Doe er uw voordeel mee.

    Login om te reageren
  23. schaap zegt

    17 januari 2017 om 11:20

    Ik denk dat we al genoeg betalen om met de auto te rijden, dus nog meer boetes gaan er acht niet in hoor.

    Login om te reageren
  24. gezondverstand zegt

    17 januari 2017 om 11:55

    Handhaaf liever op fiets overtredingen. Voor de gemiddelde fietser lijken verkeersregels niet te bestaan. Begin maar eens bekeuren van zonder verlichting fietsen en rood licht negeren. En schaf de automatische aansprakelijkheid voor auto’s af bij aanrijding met een fietser!

    Login om te reageren
    • riri zegt

      17 januari 2017 om 14:29

      @gezondverstand: en op gestolen fietsen

      Login om te reageren
  25. mopar zegt

    17 januari 2017 om 12:27

    Ergens hebben ze wel gelijk over die 130 wegen. Ik rijd zelf ook wel altijd iets te hard (10-15 harder als het kan) maar ik verbaas me altijd over hoe snel sommige mensen mij inhalen op die wegen.

    Aangezien je pas bij 50km/uur overschrijding je rijbewijs kwijtraakt zul je dus minimaal 185 echte kilometers per uur moeten rijden. Op een teller is dat al snel tegen de 200km/uur. Dat is natuurlijk volstrekte waanzin. Mij lijkt een invordering boven de 160km/uur op zon weg meer dan redelijk.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      17 januari 2017 om 14:33

      @mopar: nee hoe sneller de auto hoe duurder hoe duurder hoe nauwkeuriger de snelheidsmeter.

      Login om te reageren
  26. technofreak zegt

    17 januari 2017 om 13:03

    Er is maar 1 reden waarom deze theorie faalt:
    Nederland is druk en langzaam verkeer rijdt op de rechter (soms middelste) baan. Waar wordt geflitst? Alleen op de rechterbaan! Audi, BMW, Mercedes etc. meneren met haast vind je links, maar daar kun je geen busje parkeren in de berm.

    De trajectcontroles werken blijkbaar goed, nu nog de linkerbaanridders aanpakken

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    17 januari 2017 om 13:43

    Die 130 wegen zijn ook allemaal zo dat het niet echt uit maakt of je 130 of 150 rijdt

    Login om te reageren
    • riri zegt

      17 januari 2017 om 14:37

      @mrrallycross: nou de auto motor maakt het wel uit alles onder de 1.2 gaat klagen en protesteren .

      Login om te reageren
  28. pinut187 zegt

    17 januari 2017 om 14:01

    Ik rij alleen te hard op ver laten polderwegen als ik in NL ben . Voor de rest gewoon keurig. In China rij ik net als de rest maar dan beter.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      17 januari 2017 om 14:35

      @pinut187: Ik heb ooit een in een rally auto van Ford gezeten naast een monteur die +160 reed op polderwegen nabij Amstelveen.

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 januari 2017 om 14:38

      @pinut187: Dat wil alsnog niet veel zeggen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North