• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

We ‘weten’ weer meer over de Bugatti Veyron-opvolger

Auteur: ricardo, gepost 26 juni 2015 om 18:12 – 40 Reacties

We


Nieuwe maand, nieuwe geruchten.

Wat we zeker weten over de Veyron-opvolger

Laten we eens beginnen met wat vast staat. Nou, eigenlijk nog niet zo veel. CEO Wolfgang Dürheimer riep in maart dat ze vasthouden aan de zestiencilinder, vermoedelijk opnieuw met acht liter inhoud. Verder wordt ‘ie “krachtiger en meer adembenemend” dan zijn voorganger. That’s it. Meer heeft de VAG Group niet losgelaten. Wel werd er laatst een mule gespot op de Duitse snelweg. Daarop zien we dat de next-gen Veyron minstens zo breed wordt, en ze aan het testen zijn met een nieuwe verstelbare achterspoiler.

Wat gesuggereerd wordt over de Veyron-opvolger

Hij draagt de ietwat beladen naam Chiron, en Automobile Magazine voegt daar aan toe dat de motor zijn vier turbo’s behoudt. Echter, twee daarvan worden elektrisch aangedreven, en zijn dus niet meer van uitlaatgassen afhankelijk. Een configuratie die het vermogen naar 1500 pk laat stijgen, wat in een 0-100 sprinttijd van iets meer dan 2 seconden resulteert. Ook over de topsnelheid doen ze claims: de Chiron haalt 450 km/u. Nogmaals, dit zijn geruchten, dus ook de claim dat 90 procent van alle onderdelen nieuw zijn moet met een korreltje zout worden genomen. Hetzelfde geldt voor het toepassen van een torque vectoring-systeem. Dat de next-gen Veyron minder gaat wegen zijn voorganger (1915 kg voor de Super Sport) lijkt ons verder een no brainer. (foto via WCF)

Ook interessant!

  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron, veyron

Vorig bericht: « Livestream! Het Goodwood Festival of Speed 2015
Volgend bericht: Rijkswaterstaat gaat het verkeer bespieden met drones »

Lees Interacties

Reacties

  1. danielj zegt

    26 juni 2015 om 18:14

    Nee toch zeker

    Login om te reageren
  2. casperfcb zegt

    26 juni 2015 om 18:15

    Geruchten geruchten geruchten..

    Login om te reageren
  3. Marijn90 zegt

    26 juni 2015 om 18:17

    Ik heb ook uit zeer betrouwbare bron vernomen dat hij 4 wielen krijgt.. Presenteer m maar gewoon als hij af is. Al dat gezever rondom ook altijd.

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      26 juni 2015 om 20:26

      @marijn90: toch heb ik uit een andere bron vernomen dat t een eenwieler wordt om nog een beetje gewicht te besparen uit die bak lood. maarja, die bron heet mijn fantasie dus…

      Login om te reageren
    • jobberns zegt

      26 juni 2015 om 20:53

      @marijn90: ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ie geen stuur krijgt. Weight reduction bro

      Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    26 juni 2015 om 18:18

    Het is toch wat met Bugatti, eerst was de Veyron best wel interessant, daarna was ie best wel leuk, daarna was het gewoon een lelijk schijt hok en dat alles werd afgesloten met nou begint het gewoon bloed irritant te worden met dat klote ding. En nu met die nieuwe ben ik toch weer een beetje benieuwd.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    26 juni 2015 om 18:23

    Als ze er nou gewoon een 918 met een vw logo van maken……

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      26 juni 2015 om 18:35

      @dutchdriftking: zou Perridon daar intrappen??

      Login om te reageren
      • purepet9000 zegt

        26 juni 2015 om 18:56

        @gtwillem: Hij heeft toch al 3 Veyron’s dus vast wel.

        Login om te reageren
        • bassx zegt

          26 juni 2015 om 20:43

          @purepet9000: perridon heeft zijn 918 verkocht omdat het niet kon tippen aan een Veyron.

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            26 juni 2015 om 23:31

            @bassx: idd dan ben je in mijn ogen geen auto liefhebber

            Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        26 juni 2015 om 23:53

        @gtwillem: hahaha, wie weet.

        Login om te reageren
  6. Megakix zegt

    26 juni 2015 om 18:25

    Hoop toch wel dat ALLE onderdelen nieuw zijn…en ze niet blijven hangen op 10% 2e hands meuk?

    Login om te reageren
  7. e36thuglife zegt

    26 juni 2015 om 18:35

    ja jonges deze word weer kaolo snel

    Login om te reageren
    • stefanvts16v zegt

      26 juni 2015 om 19:16

      @e36thuglife:
      Ja je weets tog…

      Nederlants iz niet je bezte vak cker?

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        26 juni 2015 om 20:28

        @stefanvts16v: hiy hebt von mi un 10 chekcreecht…

        Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    26 juni 2015 om 18:40

    Zomaar 3 geruchten van mijn kant:

    1: 20.000 ‘limited/special editions’
    2: een prijskaart die ik never nooit zal/wil/kan betalen.
    3: ik wil hem niet

    Login om te reageren
    • reinoutgtr zegt

      26 juni 2015 om 19:01

      @toyotafortuner: je vergeet nog een punt
      4: stiekem wil je hem wel

      Login om te reageren
  9. fabiotol zegt

    26 juni 2015 om 18:52

    Ik vond altijd dat de oude bugatti van die VW-bedrijfswagen koplampen had.

    Prove me wrong!

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      26 juni 2015 om 21:08

      @fabiotol: haha ik vond ze altijd lijken op die van een skoda superb

      Login om te reageren
  10. philipf zegt

    26 juni 2015 om 19:15

    Gaat ie ook extra olie verbruiken?

    Login om te reageren
  11. godfried1987 zegt

    26 juni 2015 om 19:21

    En hoeveel olie zal hij verbruiken op 10.000? Blijft immers een vag product!

    Login om te reageren
  12. lambo4all zegt

    26 juni 2015 om 19:23

    Ik snap de haat op de veyron niet zo, de wagen heeft elke grens verlegd die er maar is. En Is daarbij erg comfortabel en fool-proof. De auto wordt vaak “hondslelijk” genoemd, maar is behoorlijk subtiel vormgegeven. Erg mooi vormgegeven in mijn ogen. Ja ze hebben er misschien wat teveel van gemaakt en nee je hebt niet de belevenis die je in een ferrari hebt, maar de vraag een willekeurig persoon wat de beste, snelste auto ter wereld is en 98% zegt de Bugatti veyron. Niet de mclaren P1, of F1, of 918 of laferrari. Bugatti leeft onder iedereen. Missa geslaagd dus, zowel kwa records als kwa bekendheid.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      26 juni 2015 om 19:50

      @lambo4all: erg mooi vormgegeven? Ze hebben hem idd vreselijk gehypt Ja. Daar Is het vw voor. Er zijn ook zat mensen die zeggen dat een golf een mooi design heeft en een bv alfa lelijk Is. Die mensen denken dat duitse degelijkheid nog bestaat en roepen dat ook. Moet je zulke mensen serieus nemen als je ze vraagt naar de snelste auto ter wereld? en het Is geen haat het Is de hype met zijn 30 verschillende versies. Omdat die dingen aan de straatstenen niet kwijt konden. P1 uitverkocht, laferrari uitverkocht, 918 uitverkocht. En die opgehypte veyron? Na 10 jaar Is het ze gelukt. Hoezee. als de mensen die er de ballen van snappen je benchmark zijn snap ik niet wat je op autoblog doet.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        26 juni 2015 om 20:00

        @rolov: ook een golf is door zijn bescheiden vormgeving niet lelijk te noemen, en ook een golf doet precies wat hij moet doen. Niemand durft een golf dan ook hondslelijk te noemen, of een slechte auto. Bij de veyron roepen ze dit echter in koor.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          26 juni 2015 om 20:12

          @lambo4all: mensen die zeggen dat een veyron slecht Is kletsen. Want dat Is hij gewoon niet. Lelijk Is een mening maar het Is de golf onder de hypercars. Niks speciaals maar in het begin Was het geweldig.

          Login om te reageren
          • gwnbmw zegt

            26 juni 2015 om 20:31

            @rolov: waarom nou weer de golf onder de hypercars? ik weet echt wel snellere auto’s te verzinnen uit het zelfde klassement, te beginnen met een golf gti. voor zover ik weet is er 1 auto op de hele wereld die sneller is als een veyron en dat is de koeningseigg agera R. iemand die nog een andere weet? (special editions van de veyron niet meegeteld)

            Login om te reageren
            • rolov zegt

              26 juni 2015 om 20:49

              @gwnbmw: de golf van de supercars. Er Is niks spannends aan. Een Carrera gt staat bekend als een widowmaker. Levensgevaarlijk. een veyron als makkelijk te besturen voor iedere mongool wat de zoon van Perridon vele malen laat zien. Een hypercar hoort lastig te zijn. Ik kan het zo moeilijk uitleggen. Ik vind het noet meer dan logisch dan als je aan een supercar denkt je geen boodschappen wagen bedoelt. Al kon je met de f1 dat ook prima doen. Maar die Had 3 stoelen.

              Login om te reageren
      • vr6audi zegt

        26 juni 2015 om 20:02

        @rolov: ”Er zijn ook zat mensen die zeggen dat een golf een mooi design heeft en een bv alfa lelijk Is.” Hmm, Mensen die zeggen dat alfa lelijk is, die zijn inderdaad niet zo snugger.. Alfa is namelijk (neem ik aan) de afkorting van alfa-romeo en dat is geen auto maar een merk. (Of bestaat er een alfa-romeo alfa?)

        Over de golf kunnen we kort zijn, een prima gezinsauto. Niet spannend maar gewoon een auto voor de gewone mens, waar die dus ook voor bedoelt is. (missie geslaagd dus)

        Verder vind ik het knap dat jij het verband kan leggen tussen het mooi (of niet mooi) vinden van een model en het roepen van duitse degelijkheid. Dat zijn volgens mij twee verschillende dingen.

        Mooie lap tekst hoor, maar er staat weinig in.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          26 juni 2015 om 20:15

          -edit: hier gaat de discussie echt nergens meer over-

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            26 juni 2015 om 22:18

            @rolov: oké.

            Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      26 juni 2015 om 19:58

      @lambo4all: koenigsegg vind ik wel specialer. En qua topsnelheid is het zeker bijzonder! Vergeet niet dat de Porsche 956 dit in 1986 al reed op Le Mans.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        27 juni 2015 om 12:48

        @rufctr01: ik zou ook elke koeningsegg verkiezen boven een veyron, daar is geen twijfel over mogelijk. De veyron is inderdaad minder spannend en vereist minder skills, maar dat was ook precies de bedoeling. Elke idioot kan die 1000pk loslaten, en dat is toch wel een technisch hoogstandjez

        Login om te reageren
  13. janmetdelangeachternaam zegt

    26 juni 2015 om 19:38

    Stiekem word dit wel een enorm vette auto die hoogstwaarschijnlijk de benchmark gaat worden voor de komende generatie

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    26 juni 2015 om 20:20

    Joh .. Als ie maar mooi is .. Dan vind ik het best .. Want lelijke auto’s zijn nml lelijk .. En dat vind ik niet mooi ..

    Login om te reageren
  15. miezemiez zegt

    27 juni 2015 om 00:30

    Bugatti is de afgelopen jaren een begrip geweest in de autowereld, laten we nu niet zo respectloos doen nu het is verouderd. Als de opvolger meer dan twee seconde nodig heeft om te trekken van 0-100 dan moet bugatti zich erg schamen gezien de Tesla P85D hier ookal in de buurt zit. Of kunnen we supercars niet vergelijken met electrische treinen? De gewetensvraag van vandaag….

    Login om te reageren
    • macready zegt

      27 juni 2015 om 01:43

      @miezemiez:
      Nee, daar hoeft niemand zich voor te schamen omdat zelfs bij 4WD/AWD we de grenzen aan het naderen zijn voor de 0-100 exercitie. Zie deceleratie (lees: rem-) tijden voor 100-0 waarbij ook de banden de beperkende factor zijn, die zitten ook rond de 2 seconden. En daarbij ben je niet afhankelijk van de inertie die er in elke reguliere aandrijflijn zit (miniem bij elektromotoren in de wielen, daar pakt de Tesla punten).

      Login om te reageren
  16. osmo zegt

    27 juni 2015 om 13:12

    Bugatti is voor mij gestorven toen de EB110 uit productie ging. Een Veyron is voor mij gewoon een Volkswagen met een ander logo. Er zit geen emotie meer in, hij doet wat je er van verwacht dat hij gaat doen maar ook niet meer. OK, je kunt er 400km/u mee rijden en nog de handjes los van het stuur houden en een gesprek fluisteren met je bijrijder maar moet je daarom een hypercar kopen, dat kun je ook in Audi A8 (behalve de 400+ ;)).

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    27 juni 2015 om 21:52

    Lekker maken. Ben benieuwd of ze de Veyron kunnen evenaren.

    Login om te reageren
  18. draymond zegt

    28 juni 2015 om 11:55

    Zullen we gewoon maar afwachten hoe de vrienden uit Italië reageren met een nieuwe pagani of de andere snelle jongens zoals koenigsegg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North