We ‘weten’ weer meer over de Bugatti Veyron-opvolger

Auteur: , 40 Reacties

Nieuwe maand, nieuwe geruchten.

We 'weten' weer meer over de Bugatti Veyron-opvolger

Wat we zeker weten over de Veyron-opvolger

Laten we eens beginnen met wat vast staat. Nou, eigenlijk nog niet zo veel. CEO Wolfgang Dürheimer riep in maart dat ze vasthouden aan de zestiencilinder, vermoedelijk opnieuw met acht liter inhoud. Verder wordt ‘ie “krachtiger en meer adembenemend” dan zijn voorganger. That’s it. Meer heeft de VAG Group niet losgelaten. Wel werd er laatst een mule gespot op de Duitse snelweg. Daarop zien we dat de next-gen Veyron minstens zo breed wordt, en ze aan het testen zijn met een nieuwe verstelbare achterspoiler.

Wat gesuggereerd wordt over de Veyron-opvolger

Hij draagt de ietwat beladen naam Chiron, en Automobile Magazine voegt daar aan toe dat de motor zijn vier turbo’s behoudt. Echter, twee daarvan worden elektrisch aangedreven, en zijn dus niet meer van uitlaatgassen afhankelijk. Een configuratie die het vermogen naar 1500 pk laat stijgen, wat in een 0-100 sprinttijd van iets meer dan 2 seconden resulteert. Ook over de topsnelheid doen ze claims: de Chiron haalt 450 km/u. Nogmaals, dit zijn geruchten, dus ook de claim dat 90 procent van alle onderdelen nieuw zijn moet met een korreltje zout worden genomen. Hetzelfde geldt voor het toepassen van een torque vectoring-systeem. Dat de next-gen Veyron minder gaat wegen zijn voorganger (1915 kg voor de Super Sport) lijkt ons verder een no brainer. (foto via WCF)



40 reacties

Nee toch zeker
Geruchten geruchten geruchten..
Ik heb ook uit zeer betrouwbare bron vernomen dat hij 4 wielen krijgt.. Presenteer m maar gewoon als hij af is. Al dat gezever rondom ook altijd.
@marijn90: toch heb ik uit een andere bron vernomen dat t een eenwieler wordt om nog een beetje gewicht te besparen uit die bak lood. maarja, die bron heet mijn fantasie dus…
@marijn90: ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ie geen stuur krijgt. Weight reduction bro
Het is toch wat met Bugatti, eerst was de Veyron best wel interessant, daarna was ie best wel leuk, daarna was het gewoon een lelijk schijt hok en dat alles werd afgesloten met nou begint het gewoon bloed irritant te worden met dat klote ding. En nu met die nieuwe ben ik toch weer een beetje benieuwd.
Als ze er nou gewoon een 918 met een vw logo van maken……
@dutchdriftking: zou Perridon daar intrappen??
@gtwillem: Hij heeft toch al 3 Veyron’s dus vast wel.
@purepet9000: perridon heeft zijn 918 verkocht omdat het niet kon tippen aan een Veyron.
@bassx: idd dan ben je in mijn ogen geen auto liefhebber
@gtwillem: hahaha, wie weet.
Hoop toch wel dat ALLE onderdelen nieuw zijn…en ze niet blijven hangen op 10% 2e hands meuk?
ja jonges deze word weer kaolo snel
@e36thuglife:
Ja je weets tog…

Nederlants iz niet je bezte vak cker?
@stefanvts16v: hiy hebt von mi un 10 chekcreecht…
Zomaar 3 geruchten van mijn kant:

1: 20.000 ‘limited/special editions’
2: een prijskaart die ik never nooit zal/wil/kan betalen.
3: ik wil hem niet
@toyotafortuner: je vergeet nog een punt
4: stiekem wil je hem wel
Ik vond altijd dat de oude bugatti van die VW-bedrijfswagen koplampen had.

Prove me wrong!
@fabiotol: haha ik vond ze altijd lijken op die van een skoda superb
Gaat ie ook extra olie verbruiken?
En hoeveel olie zal hij verbruiken op 10.000? Blijft immers een vag product!
Ik snap de haat op de veyron niet zo, de wagen heeft elke grens verlegd die er maar is. En Is daarbij erg comfortabel en fool-proof. De auto wordt vaak “hondslelijk” genoemd, maar is behoorlijk subtiel vormgegeven. Erg mooi vormgegeven in mijn ogen. Ja ze hebben er misschien wat teveel van gemaakt en nee je hebt niet de belevenis die je in een ferrari hebt, maar de vraag een willekeurig persoon wat de beste, snelste auto ter wereld is en 98% zegt de Bugatti veyron. Niet de mclaren P1, of F1, of 918 of laferrari. Bugatti leeft onder iedereen. Missa geslaagd dus, zowel kwa records als kwa bekendheid.
@lambo4all: erg mooi vormgegeven? Ze hebben hem idd vreselijk gehypt Ja. Daar Is het vw voor. Er zijn ook zat mensen die zeggen dat een golf een mooi design heeft en een bv alfa lelijk Is. Die mensen denken dat duitse degelijkheid nog bestaat en roepen dat ook. Moet je zulke mensen serieus nemen als je ze vraagt naar de snelste auto ter wereld? en het Is geen haat het Is de hype met zijn 30 verschillende versies. Omdat die dingen aan de straatstenen niet kwijt konden. P1 uitverkocht, laferrari uitverkocht, 918 uitverkocht. En die opgehypte veyron? Na 10 jaar Is het ze gelukt. Hoezee. als de mensen die er de ballen van snappen je benchmark zijn snap ik niet wat je op autoblog doet.
@rolov: ook een golf is door zijn bescheiden vormgeving niet lelijk te noemen, en ook een golf doet precies wat hij moet doen. Niemand durft een golf dan ook hondslelijk te noemen, of een slechte auto. Bij de veyron roepen ze dit echter in koor.
@lambo4all: mensen die zeggen dat een veyron slecht Is kletsen. Want dat Is hij gewoon niet. Lelijk Is een mening maar het Is de golf onder de hypercars. Niks speciaals maar in het begin Was het geweldig.
@rolov: waarom nou weer de golf onder de hypercars? ik weet echt wel snellere auto’s te verzinnen uit het zelfde klassement, te beginnen met een golf gti. voor zover ik weet is er 1 auto op de hele wereld die sneller is als een veyron en dat is de koeningseigg agera R. iemand die nog een andere weet? (special editions van de veyron niet meegeteld)
@gwnbmw: de golf van de supercars. Er Is niks spannends aan. Een Carrera gt staat bekend als een widowmaker. Levensgevaarlijk. een veyron als makkelijk te besturen voor iedere mongool wat de zoon van Perridon vele malen laat zien. Een hypercar hoort lastig te zijn. Ik kan het zo moeilijk uitleggen. Ik vind het noet meer dan logisch dan als je aan een supercar denkt je geen boodschappen wagen bedoelt. Al kon je met de f1 dat ook prima doen. Maar die Had 3 stoelen.
@rolov: ”Er zijn ook zat mensen die zeggen dat een golf een mooi design heeft en een bv alfa lelijk Is.” Hmm, Mensen die zeggen dat alfa lelijk is, die zijn inderdaad niet zo snugger.. Alfa is namelijk (neem ik aan) de afkorting van alfa-romeo en dat is geen auto maar een merk. (Of bestaat er een alfa-romeo alfa?)

Over de golf kunnen we kort zijn, een prima gezinsauto. Niet spannend maar gewoon een auto voor de gewone mens, waar die dus ook voor bedoelt is. (missie geslaagd dus)

Verder vind ik het knap dat jij het verband kan leggen tussen het mooi (of niet mooi) vinden van een model en het roepen van duitse degelijkheid. Dat zijn volgens mij twee verschillende dingen.

Mooie lap tekst hoor, maar er staat weinig in.
-edit: hier gaat de discussie echt nergens meer over-
@rolov: oké.
@lambo4all: koenigsegg vind ik wel specialer. En qua topsnelheid is het zeker bijzonder! Vergeet niet dat de Porsche 956 dit in 1986 al reed op Le Mans.
@rufctr01: ik zou ook elke koeningsegg verkiezen boven een veyron, daar is geen twijfel over mogelijk. De veyron is inderdaad minder spannend en vereist minder skills, maar dat was ook precies de bedoeling. Elke idioot kan die 1000pk loslaten, en dat is toch wel een technisch hoogstandjez
Stiekem word dit wel een enorm vette auto die hoogstwaarschijnlijk de benchmark gaat worden voor de komende generatie
Joh .. Als ie maar mooi is .. Dan vind ik het best .. Want lelijke auto’s zijn nml lelijk .. En dat vind ik niet mooi ..
Bugatti is de afgelopen jaren een begrip geweest in de autowereld, laten we nu niet zo respectloos doen nu het is verouderd. Als de opvolger meer dan twee seconde nodig heeft om te trekken van 0-100 dan moet bugatti zich erg schamen gezien de Tesla P85D hier ookal in de buurt zit. Of kunnen we supercars niet vergelijken met electrische treinen? De gewetensvraag van vandaag….
@miezemiez:
Nee, daar hoeft niemand zich voor te schamen omdat zelfs bij 4WD/AWD we de grenzen aan het naderen zijn voor de 0-100 exercitie. Zie deceleratie (lees: rem-) tijden voor 100-0 waarbij ook de banden de beperkende factor zijn, die zitten ook rond de 2 seconden. En daarbij ben je niet afhankelijk van de inertie die er in elke reguliere aandrijflijn zit (miniem bij elektromotoren in de wielen, daar pakt de Tesla punten).
Bugatti is voor mij gestorven toen de EB110 uit productie ging. Een Veyron is voor mij gewoon een Volkswagen met een ander logo. Er zit geen emotie meer in, hij doet wat je er van verwacht dat hij gaat doen maar ook niet meer. OK, je kunt er 400km/u mee rijden en nog de handjes los van het stuur houden en een gesprek fluisteren met je bijrijder maar moet je daarom een hypercar kopen, dat kun je ook in Audi A8 (behalve de 400+ ;)).
Lekker maken. Ben benieuwd of ze de Veyron kunnen evenaren.
Zullen we gewoon maar afwachten hoe de vrienden uit Italië reageren met een nieuwe pagani of de andere snelle jongens zoals koenigsegg

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).