Om de doelstelling van Alfa Romeo te halen (300.000 auto’s verkopen in 2010) is de MINI van Alfa, de Junior, natuurlijk een uitermate belangrijke auto. In 2010 viert Alfa tevens z’n honderdste verjaardag en maakt het merk weer de oversteek naar het Amerikaanse continent. De Junior zal de bodem van Alfa’s line-up vormen, dus onder de 149 (voor wie dat nog niet wist…). Dit is tevens de reden waarom de 149 pas in 2009 ten tonele verschijnt in plaats van in 2008. De Junior verschijnt in het eerste semester van 2008.
De Junior, waarvan de echte naam d.m.v. stemmen nog vastgesteld moet worden, zal veel technische componenten lenen van de Grande Punto (en dan met name van de EsseEsse-versie), maar zal verder een unieke verschijning zijn met retro en moderne stylingsdetails. Op deze manier hoopt Alfa een jonger publiek aan te trekken dan nu het geval is. Om het verschil tussen de ‘Junior’ en de Grande Punto Abarth aan te geven: “The Alfa is more mature, while the Fiat is all about performance”.
Elke Junior zal een 6-bak hebben en voorwielaangedreven zijn, met uitzondering van de GTA. Deze krijgt waarschijnlijk vierwielaandrijving! Autocar rept over 180 pk, maar dat lijkt mij een beetje aan de magere kant: zelf dachten we dat er minimaal 230 pk in komt te liggen (en al helemaal als de Junior 4wd meekrijgt…). Verwacht de Junior GTA echter niet voor 2009.
Wie heeft er nog niet gestemd?
levi zegt
Ziet er goed uit ;)
RenesisHP zegt
Ja, de GTA. Hopen dat het front zo blijft, smoelt goed. Italianen doen het meestal wel goed bij mij, dan maar niet driften.
joep zegt
Er zit bij die eventuele namen er nou niet echt eentje waarvan ik zeg: “Ja goeie naam! dat moet hem worden!” Is 139 geen aardige naam? Of anders gewoon bij junior laten…
snelste zegt
Idd ziet er erg goed uit
vinox zegt
Furiosa sounds ok to me, als er een GTA broertje van komt al helemaal.
Daniel zegt
Sparvo.. vindt ik zowieso ut vetste.. volgens mij word ut egt een mooi bak..
SPEEDSIX zegt
AlleenLastigeFlutAuto’sRoestenOnderMeestEenvoudigeOmstandigheden
-edit: Grappig? Nee!-
Laurens zegt
Word nog leuk in dat segment.. MINI, A1, Alfa Junior, Clio.. en dan helemaal met de sportievere modellen. ik zou er allemaal geen nee tegen zeggen.
Alleen die namen vind ik niet echt een succes. Waarom geen nummer? Als ik hieruit zou moéten kiezen, zou het Fira of Nevo worden.
Laurens zegt
@ SPEEDSIX
Je hoeft niet elke keer een afkorting te geven hoor ;)
RenesisHP zegt
@SPEEDSIX
Heb je nu echt niets beters te doen dan iets verkondigen wat anderen al zo’n 300.000.000 keer hebben gedaan.
Rico zegt
Allemaal mooie speculaties. Maar dat zijn het dan ook, SPECULATIES. Zelfs een importeur kan nog niets over deze mooie auto vertellen. Dan zal autocar het wel beter weten dan de eigen Alfa Romeo organisatie!
SPEEDSIX zegt
mx5 take easy my friend
Feanatieke zegt
@Speedsix
Zeer orgineel bezig hoor…
En wat is ’t toch een heerlijke auto :)
Citrofiel zegt
Sommige mensen willen geloof ik heel erg graag een gratis jaarboek… :?
On-T; Ik verwacht veel van dit wagentje! Leuk ding. :D
damster zegt
Vet. 2009. GTA. Juist. Heel fijn.
* zet uitgavenpatroon in de spaarstand *
Jan C. zegt
Hmmm, ik neem aan dat men in 2010 een ander model presenteert, want 3 jaar is nog lang.
SPEEDSIX zegt
jep als ik er zo naar kijk zijn mn comments echt nuttleoos ;) strax Editen ze me…….
Racer X zegt
Wat een gaaf ding zeg. Alfa is goed bezig, zeker nu ze weer achterwiel-aandrijving op de grotere modellen gaan leveren en het wagengewicht omlaag gaan halen.
willem zegt
@ CITROFIEL:P
hahah… jaloers dat jij niet in de prijzen gevallen bent met het Jaarboek:x
ps. ik ook niet hoor… post nauwelijks alleen lezen is genoeg voor mij:-)
maar de Juniour of mijn beste naam (velvetta) is wel ontzettend dik! 280 pk zou wel strak zijn maar als ik naar de concurrentie kijk denk ik dat 180 al voldoende (OPEL CORSA OPC MINI COOPER S Renault CLIO RS) die zitten ook allemaal rond de 180/190…
hoop dat deze alfa wel weer lekker hoog in de toertjes wil zoals bijna al zijn (benzine) broertjes/zusjes
Karaya zegt
Speedsix is een echte fijnproever, zo’n eentje die z’n olie zelf ververst.
Halfords huismerk.
DAT zegt
Mod
Het is 1 lettergreep, lekker simpel.
En de italianen zeggen er nog een e achter; mod-e. Dat is wel schattig.
Verder v i n d i k h e m w e l le u k maar ook weer niet heeeel speciaal.
Beetje modisch. Vandaar Mod.
RenesisHP zegt
@SPEEDSIX
http://www.youtube.com/watch?v=FfoQsZa8F1c
Als straf doe ik dit met je beemer.
Citrofiel zegt
@ willem; Dat ben ik trouwens wel… Dus niet jaloers. Ik vind alleen de vaak nutteloze reacties van sommige personen irritant, die ik toevallig opeens vandaag heel vaak zie… :?
dikke richard zegt
Ik ben blij als sesamstraat straks afgelopen is,want dan moet speedsix naar bed van zijn moeder.
Turbopaultje zegt
Tot nu toe heeft Fiat een paar echt slimme marketingtrucs uitgehaald, maar hier gaan ze echt te ver imo…………. Enos, Mod, Sparvo, Solea.
Ik heb er geen woorden voor en voorts kan ik me ook echt niet voorstellen dat het design van de “Junior” er zo voorspelbaar gaat uitzien.
Rick zegt
Heb niks met alfa, wel leuk bedacht dat het volk kan stemmen op de auto!
RenesisHP zegt
Verdomme, geef je iemand een vuurwerkshow waar amerika jaloers op is, verdomd hij het om te reageren.
Alfa zegt
ventura!
RenesisHP zegt
@Citrofiel
Last van opgekropte frustraties? ;)
jordey zegt
Alfa Romeo Neva 2.0 Q4 klinkt wel cool(H)! die andere namen vindt ik niet passen bij Alfa romeo.
Alfa’s hebben allemaal stoere namen zoals:
– Brera
– Competizione
– 159 Sportwagon
– GT
– 159 GTA
– Neva
Ik zou liever een eigen verzonne naam hebben gegeven:
Alfa Romeo J-Nera ( J van junior )
SPEEDSIX zegt
@ mx5: lol
alsje oid door een bimmer word opgejaagd ga dus aan de kant en denk hier aan http://www.pistonheads.com/pics/news/11412/mazda_mx5-L.jpg
SPEEDSIX zegt
F*** link doet et niet
RenesisHP zegt
Das nou jammer
Sander zegt
@ Speedsix
Anonima Lombarda Fabricia Automobili
willem zegt
@ CITROFIEL
AH denk je dat dat nu nog zin heeft om een boek te bemachtigen zo? denk dat je beren ziet:P
maar to the point:) wat denk jij dan om het zinnig te houden 180 of 230 PEEKAAAS?
Brecht zegt
En voor onze belgen, mogen ze de 1.9 JTD van 150pk erin gooien ;)
Met mss de Q2 aandrijving zou dit geweldig gewoon zijn :D
Damn wat een beauty :P
Birger zegt
Wow, ik sta als eerste in de rij wanneer die beschikbaar is, hij komt juist gepast op de markt
Ik vind de naam Furiosa wel klinken of gewoon Junior laten
CSL zegt
Nog een betrouwbare Italiaan erbij ;)
rgseidl zegt
Een italiaanse auto moet voor mijn smaak ook een klinkende italianse naam hebben.
Minder geschikt zijn namen die op de in de toekomst voor Alfa belangrijke VS markt niet werken, omdat de mensen daar ze niet op z’n Italiaans zullen uitspreken: Agea, Enos, Everso, Fira, Mod. Je wilt ook niet dat de mensen denken dat de auto een Spaanse naam heeft, want in de VS betekent dat Mexicaans (dus slechte kwaliteit, zo het voorordeel): geen Furiosa en Solea.
Wat betreft Velvetta: ze hebben in de VS een afgrijselijke kaas met de naam Velveeta, dus dat wordt ook al niks. Nevo klinkt bijna als Nemo (bekend van de Pixar film en het Jules Verne verhaal).
Alfa Sparvo vind ik wel mooi klinken. Jammer alleen dat het de Duitse afkorting voor “Sparverordnung” is.
Wat blijft over? Ventura. Niet echt super-italiaans, maar enfin.
audi zegt
@ jordey
Helemaal met jou eens!
Opzich heeft alfa best mooie namen voor al die auto’s, dus ik vind dat ze wel wat verder mogen zoeken dan het bovenstaande lijstje.
Chip zegt
Sparvo heeft mijn stem. Daar zit het meeste emotie in.
Chief_S5 zegt
Coole bak, ik zou er best eentje willen hebben als eerste auto (dream on..). Het klinkt allemaal goed als ik het zo lees. Ik vind Sparvo trouwens echt een super naam voor deze kleine Alfa. Alfa Romeo Sparvo T.Spark. Wel raar om uit te spreken als er ook T.Spark bij staat.. :P Worden die trouwens nog gemaakt?
Trouwens, ik heb het gevoel dat Mr. Speedsix een ip-ban aan z’n broek wil hebben. Ik zie al de hele dag deze zo achterhaalde, stomme, nutteloze comments van hem.. :? Het niveau lijkt dan gewoon een heel groot stuk lager hier.
SPEEDSIX zegt
got the point chief
Apache zegt
Velvetta gestemd. Heb eventjes mij voorgedaan als zijnde een Brit van +18, hoewel ik een Belg van 17 ben…
Apache zegt
Ik vind het idioot dat ik, die enkel weloverdachte comments post, een IP ban al heb, terwijl broekventjes als speedsix wanneer ze maar willen mogen posten.
Ik moet altijd 5-20 minuten wachten vooraleer mijn comments verschijnen, en tegen die tijd heeft iemand anders al lang hetzelfde gezegd (vooral in de quizzen), of nog erger: het gesprek is al helemaal een andere richting uitgegaan. Een ander iets is dat bij een populaire thread je bericht pas verschijnt wanneer er intussen al 10 zijn na gekomen, waardoor niemand het nog leest. Stom toch?
-edit: als je nu eens stopt met telkens je naam boven EN onder een reactie te zetten?-
Citrofiel zegt
@ willem; Voor volgend jaar, toch? ;) Ik denk 230. 180 is toch een beetje te min…
@ mx5-owner; Ja. :P
@ Chief S5; Dat bedoelde ik!
Bas zegt
Lekker smoeltje heeft ie deze Alfa …?… . Ik hoop maar dat de kwaliteit net zo goed is als het design…als dat is dan wil ik de 1.9 JTD :)
Bas zegt
Overigens…
Chief S5, de laatste keer dat ik mn anonymous proxy checkte had een ip ban niet zo heel erg veel zin ;)
kowalsk zegt
vind m dr op die impressies niet bijzonder mooi ofzo, verder vind k Fira, Furiosa, Nevo en Velvetta wel mooi. Ik geloof dat ik uiteindelijk op Fira zou stemmen.
Felo zegt
Ik ben toch maar voor Nevo gegaan…
[IMG]http://img260.imageshack.us/img260/2401/alfanevoib7.jpg[/IMG]
ja staat wel ‘aardig’, ben er nog steeds niet kapot van
monk zegt
doe mij furiosa of ventura maar. In ieder geval niet sparvo, klinkt te veel als die honden ziekte parvo
Klassiekerrally zegt
Misschien heb ik niet goed gelezen, maar ik heb achterwielaandrijving hoog op ’t Alfa-verlanglijstje staan… Een Junior hoort dat te hebben IMHO…
En nou maar hopen op een Zagato versie! :)
Oly zegt
ziet er geslaagd uit. nu nog een GTA
Sjeffie zegt
Uit betrouwbare bron …. gehoord dat de namen uit de wedstrijd het zowiezo niet gaan worden.
Dus wellicht houden ze het gewoon bij junior
Turbopaultje zegt
Hehe, dat lucht op……………… Junior of toch Giulietta ?
Bol zegt
Mod
serieus als mogelijke naam voor een Alfa :-|
Noem em dan Pizza
Apache zegt
@ meneer Edit
Dank u voor de banbevrijding :)
Sorry, ik schreef altijd mijn naam als ondertekening onder mijn comments, omdat dat iets is dat alleen ik doe, iets persoonlijks. Zo is het des te makkelijker mij te herkennen. Maar als ik daarmee mijn IPvrijheid kan kopen, ok dan maar. :)
Frari zegt
Alfetta betekent kleine Alfa maar Alfa Alfetta klinkt niet helemaal goed..
Junior gaat het worden.
Chief_S5 zegt
@ Bas: Dat is dan wel weer zo. We gaan Mr. SpeedSix anders gewoon persoonlijk bezoeken toch..? (Geintje natuurlijk) ;) Maar ik vind het wel jammer dat hij van die saaie comments met 0% onderbouwing heeft.
Alfa Sparvo rocks! ;)
RenesisHP zegt
@Chief_S5
Ik heb z’n auto al opgeblazen. :)
Chief_S5 zegt
@ mx5-owner: Als je een leuke jonge dame bent, hou ik van je. Als je een man bent, trakteer ik je op bier (hoewel ik alcohol haat en ik minderjarig ben.. :P ).
Oké dit is dan echt de laatste ouwehoer-comment.
Ik zou trouwens best graag mee willen stemmen, maar je moet in engeland wonen… :( Ik hoop echt dat het Alfa Sparvo wordt, wat een stoere naam. Ik zie dat al helemaal voor me, op de achterkant, in de lettertype van hoe Selespeed staat geschreven op de 147. Prachtig.
RenesisHP zegt
@Chief_S5
Hou het maar op bier, snap je.
Wat vind jij, das toch een veel leuker gebruik van waterstof??
Chief_S5 zegt
@ mx5-owner: Nu lijkt het best wel krachtig ja… Misschien de nieuwe brandstof voor in de Formule 1..? :P
Hier trouwens nog een fototje, kies de lettertype:
evo zegt
@Apache; geniet van je vrijheid!
LOL @ Bol (hé, rijmt!)
@Chief_S5; dank je voor de visuele ondersteuning, ziet er erg goed uit!
RenesisHP zegt
@Chief_S5
Op die manier in de F1. De eerste “kleine” klap(die mooie ronde vuurbal) is een atoombom groter dan hiroshima. Deze is enkel nodig om genoeg hitte in een korte tijd te geven om de waterstofbom(de absurde tweede klap) te ontsteken.
Betreft de logo’s; Nummer 7. Geen van de zes dus.
Pier zegt
Ik zeg Ventura, dat woord heeft iets…snels
Pannekoek zegt
Och Rick dos heeft hier nog niks gezegt..
Hij was vast sprakeloos van deze Alfa.. ;)
Ilquadrifoglio zegt
Allerlei rare speculaties…
Deze auto wordt echt niet uitgerust met Q4. De GTA versie krijgt 230 PK, zelfs 265 PK is nog niet uitgesloten.
Pannekoek zegt
Jaa, evo!
Hoe kom je nou weer bij Q4?
Bas zegt
Wel raarrrrr dat alleen de britten mogen stemmen op de nieuwe naam van een Italiaanse auto. Alsof Top Gear ook alleen door britten wordt bekeken …..ze zouden beter moeten weten en hun wereldwijde bekendheid wat meer aan doen.
Des al niet te min….ik heb Velvetta gestemd. Doet me denken aan Vulva :) en …nouja…vul(va) de rest zelf maar in.
Dr.156 zegt
Is er nou niemand die Alfa Romeo Milo een leuke naam vindt ?
Kleine Alfa, klein naampje … al zou Alfetta dan een betere naam zijn (italiaans voor alfa-tje)
Het gaat wel de goeie kant op met de spyshots; zoals altijd met nieuwe alfa’s kunnen de impressionisten het nooit zo goed als de meesters zelf !
LPJ zegt
@Bas: ’t zijn niet alleen de Britten. Ook de Italianen zelf, de Duitsers, Fransen, Spanjaarden en Japaners. Blijkbaar was er geen Nederlands autoblad geïnteresseerd?
Barry330cd zegt
230 PK? Lijkt me wel heel erg een gevalletje wishfull thinking mi. En als ze het al flikken, dan zou ik wel eens willen zien hoe de auto zich na een jaartje sturen zal houden. Ik geloof nl. niet dat Alfa een kwaliteit kan leveren, die een dergelijk potent karretje, ook na pak ‘em beet 20.000 km raggen, nog vrij van trillingen, kromme remschijven, electronische problemen en andere ongemakken zal zijn.
smokin zegt
@Barry
De laatste 20 jaar geen Alfa meer gereden neem ik aan?
BTW, als het moet rij je iedere auto binnen 20000 km aan gort.
Als je dan toch lekker wilt raggen, dan liever in een Alfa, ze zijn er voor gebouwd.
En mijn GT 3.2 doet het na 2 jaar en 40.000 kilometer nog prima. Zonder rammelen, kromme schijven of andere problemen.
smokin zegt
Oh, Alfa Sparvo ga ik voor. In lettertype 1.
En doe dan maar die 230 pk variant.
BTW, waar zit de “Add to shoppingcart” button?
Fitti zegt
Ik ga voor Nevo.
Wat kunnen ze toch mooie wagens maken die italianen.
damster zegt
Het mooiste wat er is: Een kleine, potente Alfa. Als we dan ook de GTA 1.8 JTB (met 230 pk, no doubt) met RWD krijgen, is er absoluut geen beter alternatief in het A-B segment. Techniek, stijl en handling, kwijl, kwijl, kwijl.
* belt dealer om inruilwaarde brera in 2009 te vragen *
heidekonijn zegt
“Rabbiata” leek me leuker, of “Expresso” :-)
@ Damster
Echt wel, een kleine pittige Alfa is altijd zeer welkom.
@ Barry
Denk je nu werkelijk dat Alfa andere leveranciers gebruikt voor remschijven en electronica als Daimler, VAG, PSA of de kleinere spelers?
Toevalligerwijze recent twee kapotte waterpompen in de familie gehad, één in een Alfa 146, één in een BMW 7. Guess what : krek dezelfde Bosch waterpomp in beide auto’s.
evo zegt
Ah, Ilquadrifoglio reageert! Altijd een soort ijkpunt…. ;) Bericht van Autocar is idd een beetje dubieus: want waarom maar 180pk als de auto (een zwaar) 4wd-systeem krijgt? Dat rijmt mijns inziens niet met elkaar.
@Smokin; ik kon het niet beter verwoorden. Barry330cd weet niet dat de Fiat Groep (grote) sprongen aan het maken is…
@Pannekoek; hé pannekoek! Tja, je leest zo nu en dan eens wat hè, ditmaal van Autocar.
Eigenlijk zou ik als naam voor ‘Nevo’ moeten kiezen. Nevo klinkt als…. *vul zelf maar in* :)
evo zegt
@Heidekonijn;
Een auto bestaat voor minimaal 70% uit externe onderdelen. Die andere 30% kunnen echter nog steeds het verschil maken. Stijfheid van de koets, veiligheid, gevoel (rempedaalgevoel, sturen, koppeling, versnellingsbak), elektronica, materiaalgebruik…
heidekonijn zegt
@Evo
Helemaal mee eens, wat je daar typt. En gelukkig maar.
Maar dat idee dat het ene merk zijn onderdelen in titanium giet en het andere van chocolade laat maken in één of andere sweatshop mag toch wel de wereld uit lijkt me. Alle merken kiezen hun eigen setup en stellen hun eigen mix samen, eventueel met innoverende items die worden toegevoegd.
Pannekoek zegt
@ evo
Oké, oké.. Maar het was toch allang duidelijk dat hij/zij geen Q4 zou krijgen.. ?! ;)
Ik zou het gewoon bij Junior houden, iedereen kent die auto nu zo, en de naam past goed bij de auto.
dikke richard zegt
Junior of Alfetta aub,stukje geschiedenis en emotie. dat past toch beter bij de auto dan al die zinloze namen die er nu staan.
SPEED6 zegt
alfa is het niet wat het vroeger was
heidekonijn zegt
Stonehenge daarentegen..
Tinos zegt
Grappig dat Alfa zowel namen als cijfercombinaties heeft voor de modellen. Of krijgt de opvolger van de 166 ook een naam en de opvolger van de 159 ook? Vind het wel een beetje GM (Opel) namen trouwens. De Enos zal het sowieso niet worden want dat vindt VW vast niet mooi.
Mmmm Alfa Tinos, dat klinkt goed! Molto bene!
heidekonijn zegt
@Tinos
De cijfercombinaties komen uit een marktonderzoek dat deze beter overkomen bij (potentiële) klanten, en ze referen aan vroegere interne productcodes. De Tipo 158 “Alfetta” was een F1 wagen (of in die tijd ‘de’ F1 wagen).
Vind het ook maar niks. Wat is er nu een evoquerender autonaam dan ‘Alfa Romeo Guilietta’ ?
Tinos zegt
@ heidekonijn: zal wel weer door een duur onderzoeksbureau zijn onderzocht dat ze in amerika moeite hebben die namen uit te spreken… (zucht) daar wil Alfa zich toch meer op gaan richten.
Ilquadrifoglio zegt
Dit wordt de 4 cilinder Turbo-jet motorenrange voor Alfa Romeo:
1.4 95-105hp seg.B
1.4T 120-140hp seg.B, seg.C
1.4T 150-170hp seg.B, seg.C
1.4T 180-200hp (with the add of multiair/300nm) seg.B
1.8 160hp seg.D (pre-production stage)
1.8T 200hp seg.C,seg.D (pre-production stage)
1.8T 230-240hp seg.B,seg.C,seg.D
1.8T 265-280hp seg.C
Dennis zegt
Ja die namen… i know.. .ik werk voor de grootste Alfa Romeo dealer van Nederland… sjaah…Brera.. een plaats in Italie.. de Spider, een spelfout van een italiaanse analfabeet die Speeder bedoelde… de cijfers worden vaak in 1 zucht genoemd terijl de 159 eigenlijk de één-vijf-negen benoemd dient te worden danwel de één-vier-zeven….
Daarbij jammer dat de Junior nog de voorwielaandrijving gaat genieten. Des te meer de hulde dat de 149 daaropvolgend de 166 en misschien de Duetto in 2010 vanwege 100-jarig Alfa Romeo bestaan (mooie geschiedenis Alfa) op achterwielaandrijving knallen.
nu doen we het allemaal met de modellen met de invloed van GM uit de Australische tak… Hadden Alfa en Maseratie maar genoeg geld om uit de Fiat Group te stappen… Helaas zijn de subsidies van de overheid niet meer zo gul als ze vroeger waren voor meneer Romeo toendertijd….
Maar dat het merk rekening houdt met Amerika vind ik niet gegrond want die versies hebben ook Europa als bestemming. Daarbij is marktaandeel, commercieel gezien nooit slecht… Misschien hef-trucks met een Alfa grill…zoals Toyota…wat rijden we liever in het magazijn…haha
Den
M Freak zegt
Ik ga voor Ventura. Geen idee wat het betekend maar ik kan er wel ‘adventure’ (avontuur) uit halen, en dat heb je zeker wel met deze bolide!
evo zegt
“Hadden Alfa en Maserati maar genoeg geld om uit de Fiat Group te stappen…”
Waarom dan (in een tijd dat merken ’t juist steeds meer met elkaar gaan doen)? Bovendien is Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari en Maserati allemaal Italiaans. Die laatste twee zijn overigens maar maar voor zo’n 7% verantwoordelijk voor de totale omzet van Fiat. Maar juist mooi om al die merken te bundelen toch?
Turbopaultje zegt
@heidekonijn: de Alfetta racer was ook Tipo 159……….
heidekonijn zegt
I stand corrected (ben te lui om naar de boekenkast te lopen, maar je zal het wel bij het juiste eind hebben). Zat in mijn hoofd als een 158.
Turbopaultje zegt
dat klopt ook, wie loopt er nou in 2007 nog naar de boekenkast……….. ???
http://de.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Typ_159
heidekonijn zegt
Ah, maar een degelijk boek is nu eenmaal betrouwbaarder dan wikipedia en co.
Mooiere foto’s en degelijker onderbouwt ook.
Maar als ik op een vliegtuig, trein of eten aan het wachten ben, loop ik wat blogs af en browse ik nog eens op http://www.finecars.cc/
Zeker een aanrader als je het liever digitaal ziet.
Turbopaultje zegt
Tjsa, blader ook liever door Fusi. Maar mijn eigen databank en inet zijn nu eenmaal sneller………..
Leuke link trouwens, een van mijn droomauto´s staat er te koop………..:-)
http://www.finecars.cc/en/detail/car/15064/index.html?no_cache=1&tx_anamerashowroom_pi1%5Bpointer%5D=-3&tx_anamerashowroom_pi1%5BFILTER%5D%5Bdealer%5D=802&tx_anamerashowroom_pi1%5BRET%5D=20
heidekonijn zegt
LOL
Doe mij toch maar de Alfa ‘batsy’ http://www.barchetta.cc/all.ferraris/events-stories/events/2004/villa-d-este/villa-d-este-gallery-sd-3/itc.captio-4.html
Turbopaultje zegt
Ja, de Alfa BAT Modellen van Bertone zijn ook heel fraai staaltje kunst. Toen was men nog moedig. Zucht……….
Ilquadrifoglio zegt
Bij de introductie van de Junior zullen de volgende motoren leverbaar zijn:
1.4 95-105PK
1.4JTB 165PK
1.8JTB 230PK
1.6JTDm 120PK
Later zal Alfa Romeo krachtigere versies van 1.4JTB/1.6JTDm leveren (upgrades).
De ontwikkeling van de 3.2JTS V6 300PK upgrade voor de Brera/Spider is afgerond, deze zal waarschijnlijk met de MY2008 geïntroduceerd worden.
De SRT18 Alfa Romeo modellen zijn leverbaar vanaf:
Alfa Romeo Brera/Spider (14 Februari 2008)
Alfa Romeo 159 MY2008 (3 Maart 2008)
De 1.8T 230PK/320nm zal met de Alfa Romeo 159 MY2008 zijn intrede doen.
Voor de 1.8T 265 PK/400nm voor de Alfa Romeo 159 zullen we tot 2009 moeten wachten.
Dr.156 zegt
mmm, 230pk/320Nm uit een 1.8T samen met een extra lichte koets (ik schat een 1330kg). Dat moet minstens 3.2 Q4 snelheid opleveren, maar dan met een beter bochten gedrag. En je kunt zeggen dat je een kleine Turbo motor hebt die het mileu spaard.
Heerlijk ! (alleen helaas geen V6 geluid dan).
Turbopaultje zegt
@Ilquadrifoglio: Het is mij al vaker opgevallen, maar nu stel ik dan toch die 2 vragen.
Welke bron hanteer je voor je behoorlijke stellige informatie en uitspraken mbt toekomstige Alfa Romeo ontwikkelingen ? En ten tweede zou ik willen vragen, waarom je indien je over deze vertrouwelijke bron beschikt, zijn of haar informatie openlijk op het internet verspreidt…………
evo zegt
Om ons natuurlijk van dienst te kunnen zijn, Turbopaultje, snap dat dan!!
:P
Turbopaultje zegt
………..jij snapt er in ieder geval geen roest van waar het mij hierom gaat.
Alfa gusto zegt
@Ilquadrifoglio: juist goede info, ik sta op het punt een GT te bestellen 2.0 JTS maar misschien moet ik even wachten op de sterkere Junior 1.8 JTB…Wel erg veel pk verschil t.o.v. de GT’s 165 PK..
Maaike zegt
We hebben hier de Fiat 500 voor de deur, de 100pk uitvoering. Fiat is goed bezig, het is net een kart!
We wachten gespannen op de Junior. Die naam mag overigens blijven van mij, de eerst vette baby die echt leuk is!
En dan nog een GTA uitvoering, heerlijk!
En voor iedereen die niets of Fiat/Alfa geeft, stap lekker in je Duitse burger bak en wacht met spanning op bijvoorbeeld de nieuwe Golf. En spannend gaat het weer worden want zal iemand ’n verschil zien?
Ilquadrifoglio zegt
De geupdate versie van de 3.2 JTS zal op de Brera/Spider 300-305PK gaan leveren. Deze motor gaat op de 159 +/- 280 PK leveren, dit door koelingsproblemen met de bumper als oorzaak.
In februari 2008 wordt de 1.8T 230PK voor de Brera/Spider beschikbaar.
Dr.156 zegt
Off topic (excusses)
Zoveel verschil in bumper bestaat er toch niet tussen Brera en 159 ? Zou het niet gewoon een marketing trucje zijn; het sportmodel brera moet gewoon meer PK’s hebben dan de “gewone” 159 ?
Belangrijker is, wat gaan ze met het motor-karakter en het geluid doen ? Hier laat de huidige 3.2 JTS nogal wat liggen t.o.v. de oude Alfa V6.
heidekonijn zegt
Mmmh, Brera in sneeuwww.
Turbopaultje zegt
Het lijkt me namelijk verre van slim en public zo met evt. “informazione confidenziale” te koop te lopen………………….
IlCuoreSportivo-147 zegt
Hopelijk slagen ze erin om dat punto onderstel voldoende aan te passen