• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Weer (ietsje) meer bekend over de Junior

Auteur: evo, gepost 7 november 2007 om 17:16 – 111 Reacties

Alfa Romeo Junior in 2008


Om de doelstelling van Alfa Romeo te halen (300.000 auto’s verkopen in 2010) is de MINI van Alfa, de Junior, natuurlijk een uitermate belangrijke auto. In 2010 viert Alfa tevens z’n honderdste verjaardag en maakt het merk weer de oversteek naar het Amerikaanse continent. De Junior zal de bodem van Alfa’s line-up vormen, dus onder de 149 (voor wie dat nog niet wist…). Dit is tevens de reden waarom de 149 pas in 2009 ten tonele verschijnt in plaats van in 2008. De Junior verschijnt in het eerste semester van 2008.

De Junior, waarvan de echte naam d.m.v. stemmen nog vastgesteld moet worden, zal veel technische componenten lenen van de Grande Punto (en dan met name van de EsseEsse-versie), maar zal verder een unieke verschijning zijn met retro en moderne stylingsdetails. Op deze manier hoopt Alfa een jonger publiek aan te trekken dan nu het geval is. Om het verschil tussen de ‘Junior’ en de Grande Punto Abarth aan te geven: “The Alfa is more mature, while the Fiat is all about performance”.

Elke Junior zal een 6-bak hebben en voorwielaangedreven zijn, met uitzondering van de GTA. Deze krijgt waarschijnlijk vierwielaandrijving! Autocar rept over 180 pk, maar dat lijkt mij een beetje aan de magere kant: zelf dachten we dat er minimaal 230 pk in komt te liggen (en al helemaal als de Junior 4wd meekrijgt…). Verwacht de Junior GTA echter niet voor 2009.

Alfa Romeo Junior in 2008

Wie heeft er nog niet gestemd?

De 10 mogelijke namen voor de 'Junior': Stemmen dus!

Ook interessant!

  • Alfa Romeo Giulia 'GT Junior' is niet speciaal, wél fraai
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6

Nieuwste artikelen

  • Kom je weleens in de binnenstad? Dan moet je dit lezen!
  • Zijn elektrische auto’s levensgevaarlijk?
  • Deze Zweedse schone is net ingereden
  • Pas op! Er komt weer een flitsmarathon
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, furiosa, junior, Schetsen

Vorig bericht: « Meer dan een flirt: Fiat en Mercedes
Volgend bericht: Praktisch & snel: MINI Clubman JCW »

Lees Interacties

Reacties

  1. levi zegt

    7 november 2007 om 17:19

    Ziet er goed uit ;)

    Login om te reageren
  2. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 17:19

    Ja, de GTA. Hopen dat het front zo blijft, smoelt goed. Italianen doen het meestal wel goed bij mij, dan maar niet driften.

    Login om te reageren
  3. joep zegt

    7 november 2007 om 17:22

    Er zit bij die eventuele namen er nou niet echt eentje waarvan ik zeg: “Ja goeie naam! dat moet hem worden!” Is 139 geen aardige naam? Of anders gewoon bij junior laten…

    Login om te reageren
  4. snelste zegt

    7 november 2007 om 17:22

    Idd ziet er erg goed uit

    Login om te reageren
  5. vinox zegt

    7 november 2007 om 17:22

    Furiosa sounds ok to me, als er een GTA broertje van komt al helemaal.

    Login om te reageren
  6. Daniel zegt

    7 november 2007 om 17:22

    Sparvo.. vindt ik zowieso ut vetste.. volgens mij word ut egt een mooi bak..

    Login om te reageren
  7. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 17:23

    AlleenLastigeFlutAuto’sRoestenOnderMeestEenvoudigeOmstandigheden

    -edit: Grappig? Nee!-

    Login om te reageren
  8. Laurens zegt

    7 november 2007 om 17:25

    Word nog leuk in dat segment.. MINI, A1, Alfa Junior, Clio.. en dan helemaal met de sportievere modellen. ik zou er allemaal geen nee tegen zeggen.
    Alleen die namen vind ik niet echt een succes. Waarom geen nummer? Als ik hieruit zou moéten kiezen, zou het Fira of Nevo worden.

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    7 november 2007 om 17:28

    @ SPEEDSIX

    Je hoeft niet elke keer een afkorting te geven hoor ;)

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 17:28

    @SPEEDSIX

    Heb je nu echt niets beters te doen dan iets verkondigen wat anderen al zo’n 300.000.000 keer hebben gedaan.

    Login om te reageren
  11. Rico zegt

    7 november 2007 om 17:30

    Allemaal mooie speculaties. Maar dat zijn het dan ook, SPECULATIES. Zelfs een importeur kan nog niets over deze mooie auto vertellen. Dan zal autocar het wel beter weten dan de eigen Alfa Romeo organisatie!

    Login om te reageren
  12. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 17:31

    mx5 take easy my friend

    Login om te reageren
  13. Feanatieke zegt

    7 november 2007 om 17:31

    @Speedsix

    Zeer orgineel bezig hoor…

    En wat is ’t toch een heerlijke auto :)

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 17:33

    Sommige mensen willen geloof ik heel erg graag een gratis jaarboek… :?

    On-T; Ik verwacht veel van dit wagentje! Leuk ding. :D

    Login om te reageren
  15. damster zegt

    7 november 2007 om 17:34

    Vet. 2009. GTA. Juist. Heel fijn.

    * zet uitgavenpatroon in de spaarstand *

    Login om te reageren
  16. Jan C. zegt

    7 november 2007 om 17:36

    Hmmm, ik neem aan dat men in 2010 een ander model presenteert, want 3 jaar is nog lang.

    Login om te reageren
  17. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 17:36

    jep als ik er zo naar kijk zijn mn comments echt nuttleoos ;) strax Editen ze me…….

    Login om te reageren
  18. Racer X zegt

    7 november 2007 om 17:38

    Wat een gaaf ding zeg. Alfa is goed bezig, zeker nu ze weer achterwiel-aandrijving op de grotere modellen gaan leveren en het wagengewicht omlaag gaan halen.

    Login om te reageren
  19. willem zegt

    7 november 2007 om 17:41

    @ CITROFIEL:P

    hahah… jaloers dat jij niet in de prijzen gevallen bent met het Jaarboek:x
    ps. ik ook niet hoor… post nauwelijks alleen lezen is genoeg voor mij:-)

    maar de Juniour of mijn beste naam (velvetta) is wel ontzettend dik! 280 pk zou wel strak zijn maar als ik naar de concurrentie kijk denk ik dat 180 al voldoende (OPEL CORSA OPC MINI COOPER S Renault CLIO RS) die zitten ook allemaal rond de 180/190…
    hoop dat deze alfa wel weer lekker hoog in de toertjes wil zoals bijna al zijn (benzine) broertjes/zusjes

    Login om te reageren
  20. Karaya zegt

    7 november 2007 om 17:44

    Speedsix is een echte fijnproever, zo’n eentje die z’n olie zelf ververst.

    Halfords huismerk.

    Login om te reageren
  21. DAT zegt

    7 november 2007 om 17:44

    Mod

    Het is 1 lettergreep, lekker simpel.
    En de italianen zeggen er nog een e achter; mod-e. Dat is wel schattig.

    Verder v i n d i k h e m w e l le u k maar ook weer niet heeeel speciaal.
    Beetje modisch. Vandaar Mod.

    Login om te reageren
  22. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 17:45

    @SPEEDSIX
    http://www.youtube.com/watch?v=FfoQsZa8F1c
    Als straf doe ik dit met je beemer.

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 17:49

    @ willem; Dat ben ik trouwens wel… Dus niet jaloers. Ik vind alleen de vaak nutteloze reacties van sommige personen irritant, die ik toevallig opeens vandaag heel vaak zie… :?

    Login om te reageren
  24. dikke richard zegt

    7 november 2007 om 17:49

    Ik ben blij als sesamstraat straks afgelopen is,want dan moet speedsix naar bed van zijn moeder.

    Login om te reageren
  25. Turbopaultje zegt

    7 november 2007 om 17:49

    Tot nu toe heeft Fiat een paar echt slimme marketingtrucs uitgehaald, maar hier gaan ze echt te ver imo…………. Enos, Mod, Sparvo, Solea.

    Ik heb er geen woorden voor en voorts kan ik me ook echt niet voorstellen dat het design van de “Junior” er zo voorspelbaar gaat uitzien.

    Login om te reageren
  26. Rick zegt

    7 november 2007 om 17:58

    Heb niks met alfa, wel leuk bedacht dat het volk kan stemmen op de auto!

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 17:58

    Verdomme, geef je iemand een vuurwerkshow waar amerika jaloers op is, verdomd hij het om te reageren.

    Login om te reageren
  28. Alfa zegt

    7 november 2007 om 17:59

    ventura!

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 18:00

    @Citrofiel

    Last van opgekropte frustraties? ;)

    Login om te reageren
  30. jordey zegt

    7 november 2007 om 18:04

    Alfa Romeo Neva 2.0 Q4 klinkt wel cool(H)! die andere namen vindt ik niet passen bij Alfa romeo.
    Alfa’s hebben allemaal stoere namen zoals:
    – Brera
    – Competizione
    – 159 Sportwagon
    – GT
    – 159 GTA
    – Neva

    Ik zou liever een eigen verzonne naam hebben gegeven:
    Alfa Romeo J-Nera ( J van junior )

    Login om te reageren
  31. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 18:23

    @ mx5: lol

    alsje oid door een bimmer word opgejaagd ga dus aan de kant en denk hier aan http://www.pistonheads.com/pics/news/11412/mazda_mx5-L.jpg

    Login om te reageren
  32. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 18:25

    F*** link doet et niet

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 18:28

    Das nou jammer

    Login om te reageren
  34. Sander zegt

    7 november 2007 om 18:39

    @ Speedsix

    Anonima Lombarda Fabricia Automobili

    Login om te reageren
  35. willem zegt

    7 november 2007 om 18:42

    @ CITROFIEL

    AH denk je dat dat nu nog zin heeft om een boek te bemachtigen zo? denk dat je beren ziet:P

    maar to the point:) wat denk jij dan om het zinnig te houden 180 of 230 PEEKAAAS?

    Login om te reageren
  36. Brecht zegt

    7 november 2007 om 18:52

    En voor onze belgen, mogen ze de 1.9 JTD van 150pk erin gooien ;)
    Met mss de Q2 aandrijving zou dit geweldig gewoon zijn :D
    Damn wat een beauty :P

    Login om te reageren
  37. Birger zegt

    7 november 2007 om 19:10

    Wow, ik sta als eerste in de rij wanneer die beschikbaar is, hij komt juist gepast op de markt
    Ik vind de naam Furiosa wel klinken of gewoon Junior laten

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    7 november 2007 om 19:13

    Nog een betrouwbare Italiaan erbij ;)

    Login om te reageren
  39. rgseidl zegt

    7 november 2007 om 19:14

    Een italiaanse auto moet voor mijn smaak ook een klinkende italianse naam hebben.

    Minder geschikt zijn namen die op de in de toekomst voor Alfa belangrijke VS markt niet werken, omdat de mensen daar ze niet op z’n Italiaans zullen uitspreken: Agea, Enos, Everso, Fira, Mod. Je wilt ook niet dat de mensen denken dat de auto een Spaanse naam heeft, want in de VS betekent dat Mexicaans (dus slechte kwaliteit, zo het voorordeel): geen Furiosa en Solea.

    Wat betreft Velvetta: ze hebben in de VS een afgrijselijke kaas met de naam Velveeta, dus dat wordt ook al niks. Nevo klinkt bijna als Nemo (bekend van de Pixar film en het Jules Verne verhaal).

    Alfa Sparvo vind ik wel mooi klinken. Jammer alleen dat het de Duitse afkorting voor “Sparverordnung” is.

    Wat blijft over? Ventura. Niet echt super-italiaans, maar enfin.

    Login om te reageren
  40. audi zegt

    7 november 2007 om 19:20

    @ jordey

    Helemaal met jou eens!
    Opzich heeft alfa best mooie namen voor al die auto’s, dus ik vind dat ze wel wat verder mogen zoeken dan het bovenstaande lijstje.

    Login om te reageren
  41. Chip zegt

    7 november 2007 om 19:23

    Sparvo heeft mijn stem. Daar zit het meeste emotie in.

    Login om te reageren
  42. Chief_S5 zegt

    7 november 2007 om 19:28

    Coole bak, ik zou er best eentje willen hebben als eerste auto (dream on..). Het klinkt allemaal goed als ik het zo lees. Ik vind Sparvo trouwens echt een super naam voor deze kleine Alfa. Alfa Romeo Sparvo T.Spark. Wel raar om uit te spreken als er ook T.Spark bij staat.. :P Worden die trouwens nog gemaakt?

    Trouwens, ik heb het gevoel dat Mr. Speedsix een ip-ban aan z’n broek wil hebben. Ik zie al de hele dag deze zo achterhaalde, stomme, nutteloze comments van hem.. :? Het niveau lijkt dan gewoon een heel groot stuk lager hier.

    Login om te reageren
  43. SPEEDSIX zegt

    7 november 2007 om 19:41

    got the point chief

    Login om te reageren
  44. Apache zegt

    7 november 2007 om 19:45

    Velvetta gestemd. Heb eventjes mij voorgedaan als zijnde een Brit van +18, hoewel ik een Belg van 17 ben…

    Login om te reageren
  45. Apache zegt

    7 november 2007 om 19:52

    Ik vind het idioot dat ik, die enkel weloverdachte comments post, een IP ban al heb, terwijl broekventjes als speedsix wanneer ze maar willen mogen posten.

    Ik moet altijd 5-20 minuten wachten vooraleer mijn comments verschijnen, en tegen die tijd heeft iemand anders al lang hetzelfde gezegd (vooral in de quizzen), of nog erger: het gesprek is al helemaal een andere richting uitgegaan. Een ander iets is dat bij een populaire thread je bericht pas verschijnt wanneer er intussen al 10 zijn na gekomen, waardoor niemand het nog leest. Stom toch?

    -edit: als je nu eens stopt met telkens je naam boven EN onder een reactie te zetten?-

    Login om te reageren
  46. Citrofiel zegt

    7 november 2007 om 19:55

    @ willem; Voor volgend jaar, toch? ;) Ik denk 230. 180 is toch een beetje te min…

    @ mx5-owner; Ja. :P

    @ Chief S5; Dat bedoelde ik!

    Login om te reageren
  47. Bas zegt

    7 november 2007 om 19:57

    Lekker smoeltje heeft ie deze Alfa …?… . Ik hoop maar dat de kwaliteit net zo goed is als het design…als dat is dan wil ik de 1.9 JTD :)

    Login om te reageren
  48. Bas zegt

    7 november 2007 om 20:00

    Overigens…
    Chief S5, de laatste keer dat ik mn anonymous proxy checkte had een ip ban niet zo heel erg veel zin ;)

    Login om te reageren
  49. kowalsk zegt

    7 november 2007 om 20:17

    vind m dr op die impressies niet bijzonder mooi ofzo, verder vind k Fira, Furiosa, Nevo en Velvetta wel mooi. Ik geloof dat ik uiteindelijk op Fira zou stemmen.

    Login om te reageren
  50. Felo zegt

    7 november 2007 om 20:24

    Ik ben toch maar voor Nevo gegaan…

    [IMG]http://img260.imageshack.us/img260/2401/alfanevoib7.jpg[/IMG]

    ja staat wel ‘aardig’, ben er nog steeds niet kapot van

    Login om te reageren
  51. monk zegt

    7 november 2007 om 20:37

    doe mij furiosa of ventura maar. In ieder geval niet sparvo, klinkt te veel als die honden ziekte parvo

    Login om te reageren
  52. Klassiekerrally zegt

    7 november 2007 om 20:38

    Misschien heb ik niet goed gelezen, maar ik heb achterwielaandrijving hoog op ’t Alfa-verlanglijstje staan… Een Junior hoort dat te hebben IMHO…

    En nou maar hopen op een Zagato versie! :)

    Login om te reageren
  53. Oly zegt

    7 november 2007 om 20:46

    ziet er geslaagd uit. nu nog een GTA

    Login om te reageren
  54. Sjeffie zegt

    7 november 2007 om 21:03

    Uit betrouwbare bron …. gehoord dat de namen uit de wedstrijd het zowiezo niet gaan worden.
    Dus wellicht houden ze het gewoon bij junior

    Login om te reageren
  55. Turbopaultje zegt

    7 november 2007 om 21:12

    Hehe, dat lucht op……………… Junior of toch Giulietta ?

    Login om te reageren
  56. Bol zegt

    7 november 2007 om 21:21

    Mod

    serieus als mogelijke naam voor een Alfa :-|

    Noem em dan Pizza

    Login om te reageren
  57. Apache zegt

    7 november 2007 om 21:33

    @ meneer Edit

    Dank u voor de banbevrijding :)
    Sorry, ik schreef altijd mijn naam als ondertekening onder mijn comments, omdat dat iets is dat alleen ik doe, iets persoonlijks. Zo is het des te makkelijker mij te herkennen. Maar als ik daarmee mijn IPvrijheid kan kopen, ok dan maar. :)

    Login om te reageren
  58. Frari zegt

    7 november 2007 om 21:42

    Alfetta betekent kleine Alfa maar Alfa Alfetta klinkt niet helemaal goed..
    Junior gaat het worden.

    Login om te reageren
  59. Chief_S5 zegt

    7 november 2007 om 22:29

    @ Bas: Dat is dan wel weer zo. We gaan Mr. SpeedSix anders gewoon persoonlijk bezoeken toch..? (Geintje natuurlijk) ;) Maar ik vind het wel jammer dat hij van die saaie comments met 0% onderbouwing heeft.

    Alfa Sparvo rocks! ;)

    Login om te reageren
  60. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 22:32

    @Chief_S5

    Ik heb z’n auto al opgeblazen. :)

    Login om te reageren
  61. Chief_S5 zegt

    7 november 2007 om 22:37

    @ mx5-owner: Als je een leuke jonge dame bent, hou ik van je. Als je een man bent, trakteer ik je op bier (hoewel ik alcohol haat en ik minderjarig ben.. :P ).

    Oké dit is dan echt de laatste ouwehoer-comment.

    Ik zou trouwens best graag mee willen stemmen, maar je moet in engeland wonen… :( Ik hoop echt dat het Alfa Sparvo wordt, wat een stoere naam. Ik zie dat al helemaal voor me, op de achterkant, in de lettertype van hoe Selespeed staat geschreven op de 147. Prachtig.

    Login om te reageren
  62. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 22:43

    @Chief_S5

    Hou het maar op bier, snap je.
    Wat vind jij, das toch een veel leuker gebruik van waterstof??

    Login om te reageren
  63. Chief_S5 zegt

    7 november 2007 om 22:47

    @ mx5-owner: Nu lijkt het best wel krachtig ja… Misschien de nieuwe brandstof voor in de Formule 1..? :P

    Hier trouwens nog een fototje, kies de lettertype:

    Login om te reageren
  64. evo zegt

    7 november 2007 om 22:55

    @Apache; geniet van je vrijheid!

    LOL @ Bol (hé, rijmt!)

    @Chief_S5; dank je voor de visuele ondersteuning, ziet er erg goed uit!

    Login om te reageren
  65. RenesisHP zegt

    7 november 2007 om 23:04

    @Chief_S5

    Op die manier in de F1. De eerste “kleine” klap(die mooie ronde vuurbal) is een atoombom groter dan hiroshima. Deze is enkel nodig om genoeg hitte in een korte tijd te geven om de waterstofbom(de absurde tweede klap) te ontsteken.

    Betreft de logo’s; Nummer 7. Geen van de zes dus.

    Login om te reageren
  66. Pier zegt

    8 november 2007 om 00:17

    Ik zeg Ventura, dat woord heeft iets…snels

    Login om te reageren
  67. Pannekoek zegt

    8 november 2007 om 00:17

    Och Rick dos heeft hier nog niks gezegt..

    Hij was vast sprakeloos van deze Alfa.. ;)

    Login om te reageren
  68. Ilquadrifoglio zegt

    8 november 2007 om 00:29

    Allerlei rare speculaties…

    Deze auto wordt echt niet uitgerust met Q4. De GTA versie krijgt 230 PK, zelfs 265 PK is nog niet uitgesloten.

    Login om te reageren
  69. Pannekoek zegt

    8 november 2007 om 00:33

    Jaa, evo!

    Hoe kom je nou weer bij Q4?

    Login om te reageren
  70. Bas zegt

    8 november 2007 om 01:50

    Wel raarrrrr dat alleen de britten mogen stemmen op de nieuwe naam van een Italiaanse auto. Alsof Top Gear ook alleen door britten wordt bekeken …..ze zouden beter moeten weten en hun wereldwijde bekendheid wat meer aan doen.
    Des al niet te min….ik heb Velvetta gestemd. Doet me denken aan Vulva :) en …nouja…vul(va) de rest zelf maar in.

    Login om te reageren
  71. Dr.156 zegt

    8 november 2007 om 09:08

    Is er nou niemand die Alfa Romeo Milo een leuke naam vindt ?
    Kleine Alfa, klein naampje … al zou Alfetta dan een betere naam zijn (italiaans voor alfa-tje)

    Het gaat wel de goeie kant op met de spyshots; zoals altijd met nieuwe alfa’s kunnen de impressionisten het nooit zo goed als de meesters zelf !

    Login om te reageren
  72. LPJ zegt

    8 november 2007 om 09:32

    @Bas: ’t zijn niet alleen de Britten. Ook de Italianen zelf, de Duitsers, Fransen, Spanjaarden en Japaners. Blijkbaar was er geen Nederlands autoblad geïnteresseerd?

    Login om te reageren
  73. Barry330cd zegt

    8 november 2007 om 09:52

    230 PK? Lijkt me wel heel erg een gevalletje wishfull thinking mi. En als ze het al flikken, dan zou ik wel eens willen zien hoe de auto zich na een jaartje sturen zal houden. Ik geloof nl. niet dat Alfa een kwaliteit kan leveren, die een dergelijk potent karretje, ook na pak ‘em beet 20.000 km raggen, nog vrij van trillingen, kromme remschijven, electronische problemen en andere ongemakken zal zijn.

    Login om te reageren
  74. smokin zegt

    8 november 2007 om 10:23

    @Barry

    De laatste 20 jaar geen Alfa meer gereden neem ik aan?
    BTW, als het moet rij je iedere auto binnen 20000 km aan gort.

    Als je dan toch lekker wilt raggen, dan liever in een Alfa, ze zijn er voor gebouwd.

    En mijn GT 3.2 doet het na 2 jaar en 40.000 kilometer nog prima. Zonder rammelen, kromme schijven of andere problemen.

    Login om te reageren
  75. smokin zegt

    8 november 2007 om 10:30

    Oh, Alfa Sparvo ga ik voor. In lettertype 1.
    En doe dan maar die 230 pk variant.

    BTW, waar zit de “Add to shoppingcart” button?

    Login om te reageren
  76. Fitti zegt

    8 november 2007 om 10:48

    Ik ga voor Nevo.

    Wat kunnen ze toch mooie wagens maken die italianen.

    Login om te reageren
  77. damster zegt

    8 november 2007 om 11:16

    Het mooiste wat er is: Een kleine, potente Alfa. Als we dan ook de GTA 1.8 JTB (met 230 pk, no doubt) met RWD krijgen, is er absoluut geen beter alternatief in het A-B segment. Techniek, stijl en handling, kwijl, kwijl, kwijl.

    * belt dealer om inruilwaarde brera in 2009 te vragen *

    Login om te reageren
  78. heidekonijn zegt

    8 november 2007 om 11:20

    “Rabbiata” leek me leuker, of “Expresso” :-)

    @ Damster
    Echt wel, een kleine pittige Alfa is altijd zeer welkom.

    @ Barry
    Denk je nu werkelijk dat Alfa andere leveranciers gebruikt voor remschijven en electronica als Daimler, VAG, PSA of de kleinere spelers?

    Toevalligerwijze recent twee kapotte waterpompen in de familie gehad, één in een Alfa 146, één in een BMW 7. Guess what : krek dezelfde Bosch waterpomp in beide auto’s.

    Login om te reageren
  79. evo zegt

    8 november 2007 om 11:58

    Ah, Ilquadrifoglio reageert! Altijd een soort ijkpunt…. ;) Bericht van Autocar is idd een beetje dubieus: want waarom maar 180pk als de auto (een zwaar) 4wd-systeem krijgt? Dat rijmt mijns inziens niet met elkaar.

    @Smokin; ik kon het niet beter verwoorden. Barry330cd weet niet dat de Fiat Groep (grote) sprongen aan het maken is…

    @Pannekoek; hé pannekoek! Tja, je leest zo nu en dan eens wat hè, ditmaal van Autocar.

    Eigenlijk zou ik als naam voor ‘Nevo’ moeten kiezen. Nevo klinkt als…. *vul zelf maar in* :)

    Login om te reageren
  80. evo zegt

    8 november 2007 om 12:01

    @Heidekonijn;

    Een auto bestaat voor minimaal 70% uit externe onderdelen. Die andere 30% kunnen echter nog steeds het verschil maken. Stijfheid van de koets, veiligheid, gevoel (rempedaalgevoel, sturen, koppeling, versnellingsbak), elektronica, materiaalgebruik…

    Login om te reageren
  81. heidekonijn zegt

    8 november 2007 om 12:20

    @Evo

    Helemaal mee eens, wat je daar typt. En gelukkig maar.

    Maar dat idee dat het ene merk zijn onderdelen in titanium giet en het andere van chocolade laat maken in één of andere sweatshop mag toch wel de wereld uit lijkt me. Alle merken kiezen hun eigen setup en stellen hun eigen mix samen, eventueel met innoverende items die worden toegevoegd.

    Login om te reageren
  82. Pannekoek zegt

    8 november 2007 om 13:00

    @ evo

    Oké, oké.. Maar het was toch allang duidelijk dat hij/zij geen Q4 zou krijgen.. ?! ;)

    Ik zou het gewoon bij Junior houden, iedereen kent die auto nu zo, en de naam past goed bij de auto.

    Login om te reageren
  83. dikke richard zegt

    8 november 2007 om 13:44

    Junior of Alfetta aub,stukje geschiedenis en emotie. dat past toch beter bij de auto dan al die zinloze namen die er nu staan.

    Login om te reageren
  84. SPEED6 zegt

    8 november 2007 om 13:56

    alfa is het niet wat het vroeger was

    Login om te reageren
  85. heidekonijn zegt

    8 november 2007 om 14:32

    Stonehenge daarentegen..

    Login om te reageren
  86. Tinos zegt

    8 november 2007 om 15:25

    Grappig dat Alfa zowel namen als cijfercombinaties heeft voor de modellen. Of krijgt de opvolger van de 166 ook een naam en de opvolger van de 159 ook? Vind het wel een beetje GM (Opel) namen trouwens. De Enos zal het sowieso niet worden want dat vindt VW vast niet mooi.
    Mmmm Alfa Tinos, dat klinkt goed! Molto bene!

    Login om te reageren
  87. heidekonijn zegt

    8 november 2007 om 16:02

    @Tinos
    De cijfercombinaties komen uit een marktonderzoek dat deze beter overkomen bij (potentiële) klanten, en ze referen aan vroegere interne productcodes. De Tipo 158 “Alfetta” was een F1 wagen (of in die tijd ‘de’ F1 wagen).
    Vind het ook maar niks. Wat is er nu een evoquerender autonaam dan ‘Alfa Romeo Guilietta’ ?

    Login om te reageren
  88. Tinos zegt

    9 november 2007 om 09:29

    @ heidekonijn: zal wel weer door een duur onderzoeksbureau zijn onderzocht dat ze in amerika moeite hebben die namen uit te spreken… (zucht) daar wil Alfa zich toch meer op gaan richten.

    Login om te reageren
  89. Ilquadrifoglio zegt

    9 november 2007 om 17:09

    Dit wordt de 4 cilinder Turbo-jet motorenrange voor Alfa Romeo:

    1.4 95-105hp seg.B
    1.4T 120-140hp seg.B, seg.C
    1.4T 150-170hp seg.B, seg.C
    1.4T 180-200hp (with the add of multiair/300nm) seg.B
    1.8 160hp seg.D (pre-production stage)
    1.8T 200hp seg.C,seg.D (pre-production stage)
    1.8T 230-240hp seg.B,seg.C,seg.D
    1.8T 265-280hp seg.C

    Login om te reageren
  90. Dennis zegt

    9 november 2007 om 21:50

    Ja die namen… i know.. .ik werk voor de grootste Alfa Romeo dealer van Nederland… sjaah…Brera.. een plaats in Italie.. de Spider, een spelfout van een italiaanse analfabeet die Speeder bedoelde… de cijfers worden vaak in 1 zucht genoemd terijl de 159 eigenlijk de één-vijf-negen benoemd dient te worden danwel de één-vier-zeven….

    Daarbij jammer dat de Junior nog de voorwielaandrijving gaat genieten. Des te meer de hulde dat de 149 daaropvolgend de 166 en misschien de Duetto in 2010 vanwege 100-jarig Alfa Romeo bestaan (mooie geschiedenis Alfa) op achterwielaandrijving knallen.

    nu doen we het allemaal met de modellen met de invloed van GM uit de Australische tak… Hadden Alfa en Maseratie maar genoeg geld om uit de Fiat Group te stappen… Helaas zijn de subsidies van de overheid niet meer zo gul als ze vroeger waren voor meneer Romeo toendertijd….

    Maar dat het merk rekening houdt met Amerika vind ik niet gegrond want die versies hebben ook Europa als bestemming. Daarbij is marktaandeel, commercieel gezien nooit slecht… Misschien hef-trucks met een Alfa grill…zoals Toyota…wat rijden we liever in het magazijn…haha

    Den

    Login om te reageren
  91. M Freak zegt

    9 november 2007 om 22:12

    Ik ga voor Ventura. Geen idee wat het betekend maar ik kan er wel ‘adventure’ (avontuur) uit halen, en dat heb je zeker wel met deze bolide!

    Login om te reageren
  92. evo zegt

    9 november 2007 om 22:18

    “Hadden Alfa en Maserati maar genoeg geld om uit de Fiat Group te stappen…”

    Waarom dan (in een tijd dat merken ’t juist steeds meer met elkaar gaan doen)? Bovendien is Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari en Maserati allemaal Italiaans. Die laatste twee zijn overigens maar maar voor zo’n 7% verantwoordelijk voor de totale omzet van Fiat. Maar juist mooi om al die merken te bundelen toch?

    Login om te reageren
  93. Turbopaultje zegt

    10 november 2007 om 12:59

    @heidekonijn: de Alfetta racer was ook Tipo 159……….

    Login om te reageren
  94. heidekonijn zegt

    10 november 2007 om 13:55

    I stand corrected (ben te lui om naar de boekenkast te lopen, maar je zal het wel bij het juiste eind hebben). Zat in mijn hoofd als een 158.

    Login om te reageren
  95. Turbopaultje zegt

    10 november 2007 om 14:10

    dat klopt ook, wie loopt er nou in 2007 nog naar de boekenkast……….. ???

    http://de.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Typ_159

    Login om te reageren
  96. heidekonijn zegt

    10 november 2007 om 18:37

    Ah, maar een degelijk boek is nu eenmaal betrouwbaarder dan wikipedia en co.
    Mooiere foto’s en degelijker onderbouwt ook.

    Maar als ik op een vliegtuig, trein of eten aan het wachten ben, loop ik wat blogs af en browse ik nog eens op http://www.finecars.cc/
    Zeker een aanrader als je het liever digitaal ziet.

    Login om te reageren
  97. Turbopaultje zegt

    10 november 2007 om 18:52

    Tjsa, blader ook liever door Fusi. Maar mijn eigen databank en inet zijn nu eenmaal sneller………..

    Leuke link trouwens, een van mijn droomauto´s staat er te koop………..:-)

    http://www.finecars.cc/en/detail/car/15064/index.html?no_cache=1&tx_anamerashowroom_pi1%5Bpointer%5D=-3&tx_anamerashowroom_pi1%5BFILTER%5D%5Bdealer%5D=802&tx_anamerashowroom_pi1%5BRET%5D=20

    Login om te reageren
  98. heidekonijn zegt

    10 november 2007 om 21:47

    LOL
    Doe mij toch maar de Alfa ‘batsy’ http://www.barchetta.cc/all.ferraris/events-stories/events/2004/villa-d-este/villa-d-este-gallery-sd-3/itc.captio-4.html

    Login om te reageren
  99. Turbopaultje zegt

    11 november 2007 om 11:32

    Ja, de Alfa BAT Modellen van Bertone zijn ook heel fraai staaltje kunst. Toen was men nog moedig. Zucht……….

    Login om te reageren
  100. Ilquadrifoglio zegt

    14 november 2007 om 16:52

    Bij de introductie van de Junior zullen de volgende motoren leverbaar zijn:

    1.4 95-105PK
    1.4JTB 165PK
    1.8JTB 230PK
    1.6JTDm 120PK

    Later zal Alfa Romeo krachtigere versies van 1.4JTB/1.6JTDm leveren (upgrades).

    De ontwikkeling van de 3.2JTS V6 300PK upgrade voor de Brera/Spider is afgerond, deze zal waarschijnlijk met de MY2008 geïntroduceerd worden.

    De SRT18 Alfa Romeo modellen zijn leverbaar vanaf:

    Alfa Romeo Brera/Spider (14 Februari 2008)
    Alfa Romeo 159 MY2008 (3 Maart 2008)

    De 1.8T 230PK/320nm zal met de Alfa Romeo 159 MY2008 zijn intrede doen.

    Voor de 1.8T 265 PK/400nm voor de Alfa Romeo 159 zullen we tot 2009 moeten wachten.

    Login om te reageren
  101. Dr.156 zegt

    14 november 2007 om 17:08

    mmm, 230pk/320Nm uit een 1.8T samen met een extra lichte koets (ik schat een 1330kg). Dat moet minstens 3.2 Q4 snelheid opleveren, maar dan met een beter bochten gedrag. En je kunt zeggen dat je een kleine Turbo motor hebt die het mileu spaard.

    Heerlijk ! (alleen helaas geen V6 geluid dan).

    Login om te reageren
  102. Turbopaultje zegt

    14 november 2007 om 19:58

    @Ilquadrifoglio: Het is mij al vaker opgevallen, maar nu stel ik dan toch die 2 vragen.

    Welke bron hanteer je voor je behoorlijke stellige informatie en uitspraken mbt toekomstige Alfa Romeo ontwikkelingen ? En ten tweede zou ik willen vragen, waarom je indien je over deze vertrouwelijke bron beschikt, zijn of haar informatie openlijk op het internet verspreidt…………

    Login om te reageren
  103. evo zegt

    14 november 2007 om 23:24

    Om ons natuurlijk van dienst te kunnen zijn, Turbopaultje, snap dat dan!!

    :P

    Login om te reageren
  104. Turbopaultje zegt

    15 november 2007 om 09:22

    ………..jij snapt er in ieder geval geen roest van waar het mij hierom gaat.

    Login om te reageren
  105. Alfa gusto zegt

    15 november 2007 om 11:27

    @Ilquadrifoglio: juist goede info, ik sta op het punt een GT te bestellen 2.0 JTS maar misschien moet ik even wachten op de sterkere Junior 1.8 JTB…Wel erg veel pk verschil t.o.v. de GT’s 165 PK..

    Login om te reageren
  106. Maaike zegt

    15 november 2007 om 14:06

    We hebben hier de Fiat 500 voor de deur, de 100pk uitvoering. Fiat is goed bezig, het is net een kart!
    We wachten gespannen op de Junior. Die naam mag overigens blijven van mij, de eerst vette baby die echt leuk is!
    En dan nog een GTA uitvoering, heerlijk!
    En voor iedereen die niets of Fiat/Alfa geeft, stap lekker in je Duitse burger bak en wacht met spanning op bijvoorbeeld de nieuwe Golf. En spannend gaat het weer worden want zal iemand ’n verschil zien?

    Login om te reageren
  107. Ilquadrifoglio zegt

    15 november 2007 om 18:26

    De geupdate versie van de 3.2 JTS zal op de Brera/Spider 300-305PK gaan leveren. Deze motor gaat op de 159 +/- 280 PK leveren, dit door koelingsproblemen met de bumper als oorzaak.

    In februari 2008 wordt de 1.8T 230PK voor de Brera/Spider beschikbaar.

    Login om te reageren
  108. Dr.156 zegt

    16 november 2007 om 08:33

    Off topic (excusses)

    Zoveel verschil in bumper bestaat er toch niet tussen Brera en 159 ? Zou het niet gewoon een marketing trucje zijn; het sportmodel brera moet gewoon meer PK’s hebben dan de “gewone” 159 ?

    Belangrijker is, wat gaan ze met het motor-karakter en het geluid doen ? Hier laat de huidige 3.2 JTS nogal wat liggen t.o.v. de oude Alfa V6.

    Login om te reageren
  109. heidekonijn zegt

    16 november 2007 om 10:07

    Mmmh, Brera in sneeuwww.

    Login om te reageren
  110. Turbopaultje zegt

    16 november 2007 om 16:30

    Het lijkt me namelijk verre van slim en public zo met evt. “informazione confidenziale” te koop te lopen………………….

    Login om te reageren
  111. IlCuoreSportivo-147 zegt

    3 januari 2008 om 19:11

    Hopelijk slagen ze erin om dat punto onderstel voldoende aan te passen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North