• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Welke auto schuilt er onder deze “Nissan GT-R”?

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 16 juli 2018 om 21:59 – 22 Reacties


Hint: het is een kei car.

Het doel van een bodykit is, in de basis, het accentueren van de vormen van een bepaalde auto, zodat deze pittiger en vooral excentrieker voor de dag komt. Jammer genoeg wordt deze ‘vuistregel’ veelal in het water gesmeten, waardoor de auto in kwestie niet alleen totaal onherkenbaar wordt, maar ook nog eens spuuglelijk. In dit geval is het de omgekeerde wereld, want het is hier juist de bodykit die ons iets laat zien dat er helemaal niet is.

Kijkende naar het hoekige, gespierde postuur van de auto, weten we haast zeker dat we te maken hebben met een Nissan GT-R. Nadere inspectie onthult echter dat de verhoudingen van de GT-R een beetje buiten proportie zijn. Niet alleen oogt de GT-R te klein, hij mist ook nog eens een vast dak. Tenzij je net uit een diepe coma ontwaakt, weet je dat Nissan geen GT-R Spider heeft onthuld. Hier is dus iets anders aan de hand.

Het ligt wellicht in de lijn der verwachting, maar het blijft een opmerkelijke keuze om de lieflijke, onschuldige Daihatsu Copen een dergelijke transformatie te geven. Toch moeten we, of liever, ik, toegeven dat een Nissan GT-R van dit formaat zowaar niet zo treurig oogt. Het project heeft zelfs als gevolg dat er ergens in het hoofd gedachtes ontstaan van een heuse ‘baby GT-R’. Niet dat het project ooit van de grond zou komen, maar goed, dromen is niet verboden. Mocht dit op miraculeuze wijze toch gebeuren, dan willen we wel een suggestie doen: laat de diepe velgen en verschrikkelijk grove wielkasten thuis. Oh, en geef de auto niet téveel vermogen, anders krijgen we een onbestuurbaar gevalletje à la Cygnet V8.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
    Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, kei-car, liberty-walk, Nissan, tuning

Vorig bericht: « Porsche 911 Speedster Concept gaat écht in productie
Volgend bericht: Nieuwe SCG006 combineert Ferrari-looks met 659 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. silverscope zegt

    16 juli 2018 om 22:17

    Nein nein nein

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      17 juli 2018 om 00:39

      @silverscope: Si si si!

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        17 juli 2018 om 00:47

        @daihatsucuore: MAND!!

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          17 juli 2018 om 00:51

          @kennone: leer MAND op het juiste manier te gebruiken..

          Login om te reageren
          • dondeboer zegt

            17 juli 2018 om 07:22

            @stfu: Of stop er gewoon mee. Maxim Hartman is een narcistisch malloot.

            Login om te reageren
          • kennone zegt

            17 juli 2018 om 08:50

            @stfu: daar zit weinig leren aan,, Kort, Korter, MAND!!

            Login om te reageren
  2. jansuh87 zegt

    16 juli 2018 om 22:20

    Om nou te zeggen dat een copen een mooie auto is… Liever zo dan dat ze een gtr hebben verbouwd tot een copen

    Login om te reageren
  3. acakoning zegt

    16 juli 2018 om 22:33

    Kei gaaf

    Login om te reageren
  4. chriscross zegt

    16 juli 2018 om 22:39

    Leuk hoor een project maar dit is toch zonde van de tijd?

    Login om te reageren
    • sameshitdifferentday zegt

      17 juli 2018 om 06:25

      @chriscross: hobby??

      Login om te reageren
      • chriscross zegt

        17 juli 2018 om 07:48

        @sameshitdifferentday: ja maar dan is het toch nog steeds zonde van de tijd?

        Login om te reageren
        • trust zegt

          17 juli 2018 om 07:56

          @chriscross: gelukkig is reageren met een schuilnaam op iemand onder een schuilnaam dat gelukkig niet ;)

          Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      17 juli 2018 om 07:56

      @chriscross: Als je ervan geniet, is het nooit zonde van de tijd.

      Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    16 juli 2018 om 22:40

    Dit ding is gebouwd obv de nieuwe Copen, die is hier nooit verkocht. Die is (wat) minder aaibaar dan het oude model.

    Ik vind m wel geinig, verhoudingen lijken goed te kloppen. Beetje afwisseling in het straatbeeld, leuk.

    Login om te reageren
  6. RiKe zegt

    16 juli 2018 om 22:44

    Dit soort dingen vind ik veel leuker om te zien dan de zoveelste Civic die de Autostyle winkel in is gereden en hoopt dat er wat blijft hangen, of er uit ziet als een stuk gesmolten plastic met vuilnisbak als uitlaat

    Login om te reageren
  7. Dizono zegt

    16 juli 2018 om 22:56

    Geinig, maar zo voldoet hij natuurlijk niet meer aan de keijidōsha-regels…

    Login om te reageren
  8. maferick74 zegt

    17 juli 2018 om 00:04

    Hmm ik zoek nog klein en stoer, dit zou prima in mijn straatje passen. Ja doe maar produceren

    Login om te reageren
  9. stfu zegt

    17 juli 2018 om 00:52

    “Kijkende naar het hoekige, gespierde postuur van de auto, weten we haast zeker dat we te maken hebben met een Nissan GT-R” Tijd voor een bril.

    Login om te reageren
  10. ikleesookoverautos zegt

    17 juli 2018 om 06:52

    Ziet er best tof uit imo.

    Login om te reageren
  11. Calimero zegt

    17 juli 2018 om 10:45

    Als ik dat Kei car niet gelezen had, of het was niet geplaatst, dan zou het zomaar een Ford Streetka hebben kunnen zijn. Ik denk dat er dan niet eens veel aangepast zou hoeven te worden.
    Ze hadden ook een Micra CC ( of hoe dat ding ook heet) als basis kunnen nemen. Zelfde concern als waarvoor de auto met bodykit door moet gaan. Dan hadden de afmeting waarschijnlijk ook meer richting heet origineel gegaan.

    Login om te reageren
  12. edftw zegt

    17 juli 2018 om 10:46

    Deze Daihatsu zou ik dus nooit Copen………..

    Login om te reageren
  13. alcantara zegt

    17 juli 2018 om 16:19

    Haha ik had hem goed gegokt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North