• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe SCG006 combineert Ferrari-looks met 659 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 17 juli 2018 om 07:41 – 15 Reacties

De nieuwe SCG006 combineert Ferrari-looks met 659 pk


Best of both worlds.

Scuderia Cameron Glickenhaus werkt aan iets nieuws en het ziet er veelbelovend uit. Geen moderne supercar dit keer, maar een retroproject. Met de SCG 006 wil het autobedrijf de looks van een sportauto uit de jaren zestig combineren met hedendaagse technologie.

SCG006

Als inspiratie moet je denken aan auto’s als de Ferrari 275 GTB en Shelby Daytona. Onder de kap huist een Corvette V8 met supercharger, goed voor 659 pk. De auto moet met zowel een handgeschakelde zesversnellingsbak als een automaat met flippers komen. Er komt zowel een coupé, als een spyder en uiteindelijk ook een GT4-variant. Qua prijs moet je tussen de kwart en de half miljoen euro denken. Een order laten noteren voor de SCG 006 gaat gepaard met een aanbetaling van 10 procent van de totaalprijs. Ondanks het hoge prijskaartje zal Scuderia Cameron Glickenhaus geen moeite hebben om kopers te vinden. Zo was de in 2017 gepresenteerde SCG 004S binnen enkele weken na presentatie uitverkocht.

SCG006

Voor nu is er slechts een render vrijgegeven. Scuderia Cameron Glickenhaus zegt dat er nog van alles mogelijk is. Zo heeft de auto op de plaatjes een side-pipe, maar kan het uiteindelijke productiemodel een uitlaat aan de achterkant krijgen mocht de klant dit beter vinden. Elke auto zal op wens van de klant worden gebouwd.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Deze Ferrari SF90 is voor klanten die 1.000 pk te mager vinden

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

glickenhaus, james-glickenhaus, Klassiekers, Retro, V8

Vorig bericht: « Welke auto schuilt er onder deze “Nissan GT-R”?
Volgend bericht: Max Verstappen populair als huisdier »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    17 juli 2018 om 07:46

    Uitlaten iets te groot. Van die SCG004S nog geen foto’s gezien op de openbare weg of circuit enkel pc-tekeningen.
    Benieuwd of dit model verder raakt dan tekeninen.

    Login om te reageren
  2. dunhozzie zegt

    17 juli 2018 om 08:06

    Side pipes zijn echt lelijk. En ze hoeven niet naar de Ferrari’s te kijken voor inspiratie, die Shelby Daytona heeft ook zo’n soort looks

    Login om te reageren
    • goodfellar1 zegt

      17 juli 2018 om 12:50

      @dunhozzie: Mee eens, Mr. Glickenhaus moet naar het krankenhaus.

      Login om te reageren
  3. tenaci zegt

    17 juli 2018 om 08:14

    Ja natuurlijk is er nog van alles mogelijk, het is een tekening! En een vrij slechte ook nog. Lijkt wel een tekening van een modelautootje.

    Login om te reageren
  4. quadrifoglioverde zegt

    17 juli 2018 om 08:22

    Niet echt fraai. Die p4 daarentegen, wat een vet ding was dat!

    Login om te reageren
    • quadrifoglioverde zegt

      17 juli 2018 om 08:23

      @quadrifoglioverde: p4/5

      Login om te reageren
  5. dirkv zegt

    17 juli 2018 om 08:25

    Wel bijzonder als je op basis van deze prutsplaatjes het voor elkaar krijgt om een auto van een half miljoen te verkopen.

    Login om te reageren
  6. dirkv zegt

    17 juli 2018 om 08:33

    En ook erg lekker dat je bij het zien van deze prutsplaatjes kan denken “zo één heb ik nog niet, straks even 50.000 credits overmaken”.
    Nou ja, ik moet snel mijn koffie opdrinken want ik moet naar mijn werk:/

    Login om te reageren
  7. MaartenD zegt

    17 juli 2018 om 09:08

    Die sidepipes zien er echt niet uit..een kitcar met veel pks

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    17 juli 2018 om 09:20

    Doe dan 1pk meer!

    Login om te reageren
  9. Benny_Weisz zegt

    17 juli 2018 om 09:41

    De body oogt veel te smal. En die side-pipes zijn too-much.
    Het hele concept lijkt mij überhaupt overrated. Voor USD 400k koop je én een 812Superfast én een dikke Shelby 365….
    Maar als geld geen rol speelt én je wilt iets unieks (smaak daarbuiten gelaten), shure…why not?

    Login om te reageren
  10. C6_R zegt

    17 juli 2018 om 09:42

    Volgende keer beter eerst @michiel_vd_brink inschakelen!

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    17 juli 2018 om 10:00

    Net zoals de meesten: nope, dit is te fantasieloos. Mix tussen een Corvette cabriolet en een 275 gtb.. De aandrijflijn is dan wel weer helemaal top. Beest van een motor.

    Login om te reageren
  12. galverink zegt

    17 juli 2018 om 19:10

    Een diffuser onder een kamm-tail. Dat doet je toch niet. De Kamm is nog uit de tijd dat de topsnelheid op de rechte stukken het verschil maakte. De diffuser hoort bij het downforce tijdperk. En bovendien: hij hoort bij een volledig gevormde bodemplaat. Dan zou er ook een enorme splitter vooraan moeten zijn.

    Dus NEE!

    Login om te reageren
  13. davelepeef zegt

    17 juli 2018 om 20:09

    Euh, zijn de Cobra replica’s op?? Wie zit hier nou weer op te wachten. Met zo’n render lijk je me sowieso bijzonder kansloos :’)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North