Gitzwarte Tesla Model X is één en al carbon

Auteur: , 28 Reacties

Mag ook wel eens.

Wie van het vriendelijke karakter van een volledig elektrische auto afwil, doet er goed aan om uit te wijken naar een tuner. Hoewel het aanpassen van de auto’s, in tegenstelling tot tuners als Brabus, veelal beperkt blijft tot het veranderen van uiterlijke karakteristieken, is dit niet zozeer een probleem. EV’s, en dan met name Tesla’s, presteren van fabriek af immers al bijzonder indrukwekkend. Omdat er nog niet voldoende keuze was, betrad T Sportline de Arena der Tesla Tuners.

T Sportline, dat claimt de eerste tuner van Tesla’s te zijn, is ditmaal terug met een flink uitgebouwde versie van de Model X (rijtest). In het specifiek praten we over een widebody uitvoering van de P100D. De Tesla SUV heeft grofweg 3 seconden nodig om de 100 km/u te bereiken en heeft topsnelheid van 250 km/u. Niets om over te klagen, dus liet de tuner enige elektronische aanpassingen aan de T Largo, zoals de wagen heet, links liggen.

Wat T Sportline, zoals je kunt zien, wél deed, is het onfatsoenlijk aanpassen van de buitenzijde van de Model X. We spreken hier over een widebody in de meest duidelijke zin van het woord, want T Sportline verbreedde de wagen aan alle kanten met 2″, ofwel een centimeter of 5. De bodykit bestaat volledig uit carbon en geeft de wagen niet alleen bredere bumpers, maar ook een diffuser en ene in een autoclaaf gecreëerde achtervleugel. 22″ velgen maken het pakket af.

T Sportline maakt in totaal niet meer dan twintig exemplaren. Deze moeten overigens van tevoren worden besteld.



28 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ik vind hem wel tof eigenlijk. Het model kan het prima hebben, al zou ik Carbon rond de wielkasten niet aanvinken.
Wel gaaf. Maar die widebodies zijn zo overbodig. Heb bijna geen één auto gezien die het goed stond.
@fmgarcia: focus RS Mk2
@jasperh: Dat is toch niet wat ik bedoelde. Is ook een beetje too much voor mij. Ik kan alleen Novitec rosso bedenken op basis van de 430. Verder bijna alle hot hatches staat een iets dikkere kont ook wel.
@fmgarcia: Renault 5 Turbo, Lancia Delta HF Integrale, BMW Z3.
@moveyourmind: Nissan Skyline R32 R33 R34 GTR, Subaru Impreza WRX (STI), BMW M3 E30, Een nissan S15 Silvia staat het ook nog wel (is alleen niet standaard)
@fmgarcia: Audi RS6
Als een ambtenaars in een Philip Plein shirt. Geen gezicht.
@jorden: Wat een heerlijke vergelijking. Met een geheime verslaving voor junkfood. Past gelukkig geen Gucci tasje meer omheen.
Als ik eerlijk ben zijn die velgen aardig dik
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding
@hjhj: wtf?
@brutaalaapje: volgens mij is de stroom uitgevallen
Scheelt wel een paar kilo die lichtgewicht carbon onderdelen.

Nou weegt hij nog maar 2507 kg.
Ik zou als optie graag een “Ziel” willen aanvinken…… maar helaas!….
@bennyweisz: heb je rood haar dan?
@tristan114:
“Only a ginger can call a ginger ginger!”
Electrablog tegenwoordig??
@maroksahbe: het is de EV 10-daagse a sahbe
Hoe komt het dat ik de wielen niet bij de auto vindt staan..
@eugene01: omdat ze er niet bij staan maar eronder zitten
Gave bak eigenlijk wel
Tegenwoordig moeten van elk merk alle modellen getuned worden, van mij zal het niet hoeven maar echt onaardig vind ik deze niet.
Ik vind hem lelijk 👎
Ik wacht nog steeds op een tuner die brushless motoren in een tesla knalt.
Orka
Lijkt wel een zwangere olifant.
@rollingstoned: goede vergelijking, ook die zijn lomp groot, komen fluisterstil aan en kunnen woest tekeer gaan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).