• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Welke auto’s gaan stuk van nieuwe E10-brandstof?

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 december 2010 om 11:22 – 59 Reacties

E10 in Frankrijk

Alle pogingen van Greenpeace om biobrandstof tegen te houden ten spijt, gaat Europa in de nabije toekomst steeds meer op biobrandstof overschakelen. Vanaf 2011 gaat dit naar verwachting op grotere schaal gebeuren in de vorm van E10, zeg maar de zwaar afgeslankte variant van de langer bekende E85. Deze E10-brandstof bestaat voor 90% uit Euro95, en voor de overige 10% uit biobrandstof. Echter niet alle auto’s zijn geschikt voor dit type peut.

E10, of zoals collega Alwood het noemt: “rukbrandstof waardoor oude rubberen slangetjes in mijn volvo verneukt raken” kan probleemloos in 90% van het Nederlandse wagenpark getankt worden. In de overige 10% kan het leiden tot beschadiging van rubber en kunststof afdichtingen, keerringen en pakkingen. Om te checken in welke categorie uw auto valt staat hier een E10-check.

Vanaf januari 2011 mag E10 in Nederland aan de pomp verkocht worden als ‘benzine‘ met de toevoeging E10. Om automobilisten het verschil tussen Euro95 en E10 duidelijk te maken wordt er een uniforme sticker voor op de tankinstallatie ontwikkeld.

In Duitsland heet de brandstof kortweg ‘E10’. Naast E10 kan de automobilist er ook nog gewoon Euro95 tanken, maar door fiscale stimulering zal de literprijs van E10 waarschijnlijk lager uitvallen dan die van Euro95. In Frankrijk schijn je al bijna geen Euro95 meer te kunnen tanken langs langs de snelweg, want de Fransen waren er weer eens vroeg bij. E10 heet hier ‘SP95-E10‘ (Sans Plomb-loodvrij). Trekt uw auto dit type niet, dan bent u genoodzaakt premium-brandstof te tanken (of als u eigenwijs bent de gok te nemen).

Wat ik mij verder nog afvraag: het is bekend dat ethanol een hoger octaangetal heeft dan benzine, namelijk 108. Zou het octaangetal van de loodvrije benzine in het mengsel dan ook zijn teruggebracht om zo het geheel weer op 95 uit te laten komen, of heeft het mengsel een iets hoger octaangetal dan 95 (namelijk 96,3)? Scheikundigen in de zaal mogen nu hun vinger opsteken.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Dakloos stel
    Dakloos stel vergeet 24 keer te betalen na tanken
  • BREEK: brandstofaccijns al over paar weken omlaag!
    Tankstation Eindhoven laat klanten benzine tanken voor 1,45 euro per liter
  • Nieuwe Autoblog presentator!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

biobrandstof, e10, e85, tanken, Verkeer

Vorig bericht: « Misdragingen met supercars in China? Strafregels schrijven!
Volgend bericht: Video: car jumps gone wrong »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sebazzz zegt

    18 december 2010 om 11:27

    Maar een karig lijstje bij die E10 check, ik geloof dat er toch net wat meer Ferrari-rijders dan Maybach-rijders zijn.

    Login om te reageren
    • mafiamember zegt

      18 december 2010 om 12:38

      @Sebazzz: voor ferrari kan je gewoon bij Fiat kijken :)

      Login om te reageren
  2. jan zegt

    18 december 2010 om 11:28

    chevrolet staat niet eens tussen de checklist

    Login om te reageren
  3. RubenBaeten zegt

    18 december 2010 om 11:28

    Lekker volledige lijst van automerken, not. Ik ga dit spul mijden.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      18 december 2010 om 11:35

      @Ruben Baeten: Dat lijkt me in jouw geval geen onverstandige keuze. Alhoewel je je auto waarschijnlijk alweer ingeruild hebt voordat er ook maar schade op kan treden…

      Login om te reageren
  4. michielh zegt

    18 december 2010 om 11:28

    Lekker nuttige site… Juist van oude auto’s wil je weten of het kan en mijn <92 Audi kent hij niet.

    Login om te reageren
  5. rwnkl zegt

    18 december 2010 om 11:31

    blij dat ik frans rij

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 december 2010 om 11:44

      @rwnkl: Oh ja? Qua geschiktheid vind ik het tegenvallen hoor. Vanaf 98 (Renault) of 00 (PSA). Audi vanaf 92 al…

      Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    18 december 2010 om 11:31

    Hmm, die van mij trekt sowieso geen euro 95. Als dit maar niet de octaan 98 gaat vervangen bij de paar tankstations die dat nog hebben (van de ‘grote’ alleen BP volgens mij). Site is inderdaad trouwens ook vrij karig.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      18 december 2010 om 11:39

      @Lan_Evo: Klopt, daarom tank ik ook altijd bij BP. V-Power is bijvoorbeeld 97 en net wat minder qua kwaliteit.

      Login om te reageren
      • Dawg zegt

        18 december 2010 om 13:24

        @RacerX: Yep, ordinaire ouderwetse Euro 98 doet het bij ook veel beter dan die V-Power; dat is net euro 95.

        Login om te reageren
  7. supasweet zegt

    18 december 2010 om 11:35

    jeej, weeral een manier om een mens meer geld te doen betalen aan de pomp, tot ze de 98 ook gaan verprutsen
    bij opel geven ze enkel van de recentere modellen aan

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    18 december 2010 om 11:43

    Als er staat ‘vanaf dit jaar zijn ze geschikt’ dan waren ze ervoor dus niet geschikt. Moeilijk hè.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 december 2010 om 16:46

      @Citrofiel: En dus gaan ze er zomaar vanuit dat je een auto van minder dan een jaar hebt.

      Zeer povere ‘check’. Ik koos Peugeot, en het enige dat ik kreeg was: “Alle Peugeot-modellen vanaf bouwjaar 2000 zijn geschikt voor E10.” Wauw, wat een uitleg!

      Niet dat het iets uitmaakt voor mij, ik diesel.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        21 december 2010 om 23:02

        @Esprit_de_Flandre: Tsja, sommige merken hebben dit blijkbaar niet zien aankomen en zijn pas laat de auto’s geschikt gaan maken.
        Ben het met je eens dat dit voor veel mensen vervelend kan zijn, je kan niet zomaar eisen dat iedereen een geschikte auto rijdt, dan hadden ze eerst op zijn minst 20 jaar geleden de fabrikanten moeten vertellen dat de auto’s geschikt gemaakt moesten worden…

        Login om te reageren
  9. Bart zegt

    18 december 2010 om 11:46

    Mijn Citroën Visa met 2 cilinder moet oorspronkelijk 98 met lood hebben. Nu moet er gewoon 98 in, en van die E10 zal ze al wel helemaal niet blij worden..

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      18 december 2010 om 12:00

      @Bart:

      je weet neem ik aan dat er lood vervangers zijn die je bij kan mengen met je benzine?

      Login om te reageren
      • Bart zegt

        18 december 2010 om 12:57

        @bakkerst: Ja, maar die rommel ga ik er niet elke keer ingooien. Op gewoon 98 doet ze het prima!

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          21 december 2010 om 23:03

          @Bart: Als we zo gaan redeneren: Op E10 doet ze het ook prima! Totdat de onderdelen na een poosje van ellende uit elkaar vallen dan… :roll:

          Login om te reageren
  10. fiestafeest zegt

    18 december 2010 om 11:54

    ooow het is geen probleem met een ford van na 92

    Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    18 december 2010 om 11:58

    Nog even en klassiekerrijders moeten hun brandstof weer bij de apotheek kopen omdat ‘ouderwetsche’ benzine niet meer aan de pomp verkrijgbaar is…

    Login om te reageren
    • HDM zegt

      18 december 2010 om 12:06

      @Klassiekerrally: iedereen een ja-knikker in de tuin xD

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        21 december 2010 om 23:04

        @HDM: Die kan knikken wat hij wil, er is hier niet zo veel te vinden hè. ;)

        Login om te reageren
  12. laurensje zegt

    18 december 2010 om 11:59

    Ik rij al tijden op E05. Vindt het ding heerlijk. Slangetjes vervangen door het moderne autoshop spul.

    Login om te reageren
  13. TKoote zegt

    18 december 2010 om 12:06

    Joepie die van mij ook niet… Opletten dus

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    18 december 2010 om 12:08

    Wel zonde van alle 98 die nu verspilt gaat worden.
    Daar is maar 1 oplossing tegen al die oude nest ombouwen/ tunen zodat ze een hogere compressie hebben en dan laagvliegen maar.

    Login om te reageren
  15. de sjonnies zegt

    18 december 2010 om 12:12

    Volgens mij rijden we al jarenlang op chemisch afval rond en is die katalysator een incinerator oftewel chemische verbrandingsoven.
    Hoor die olieboeren al jaren lachen dat wij hun chemisch afval kopen.

    Login om te reageren
  16. The360box zegt

    18 december 2010 om 12:16

    Wat is er mis met Biobrandstof, fuck greanpeace, kernafval mag al niet, maar kernenergie is schoner dan kolencentrales.

    Login om te reageren
    • jp zegt

      18 december 2010 om 12:40

      @The360box: biobrandstof is bullshit. Kost veel om te maken, landbouwgrond voor voedsel (vaak in de landen die wat extra voedsel het hardste nodig hebben) gaat verloren, bossen worden gekapt zodat men planten kan zetten die zaden produceren waar de biobrandstof van gemaakt wordt. Is voor boeren lucratiever, nog minder voedsel, voedselprijzen omhoog. Dus eigenlijk maak je een hoop problemen om iets waarvan nog maar de vraag is of dat echt een probleem is (i.e. climate change).
      Biobrandstof is alleen gunstig als het zou voorkomen uit bijv. afvalverwerking.

      Hetzelfde geldt voor electriciteit, kunnen wel allemaal electrisch gaan rijden, maar als die electriciteit niet “groen” wordt opgewekt heb je nog niks.

      Login om te reageren
      • jp zegt

        18 december 2010 om 12:41

        @jp: biobrandstof is bullshit, kan ook letterlijk van bullshit gemaakt worden, maar dat terzijde ;)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 december 2010 om 16:50

          @jp: Dat zou pas echt bio zijn.

          Login om te reageren
  17. guus van de Venne zegt

    18 december 2010 om 12:23

    hoe zit het met oude auto’s dan, een golf mk1 bijv.

    Login om te reageren
  18. tha_rizzo zegt

    18 december 2010 om 12:41

    Handige check zeg. Er is goed over nagedacht dat er ook oude auto’s op de weg rijden.
    Nu weet ik alsnog niet of ik het kan tanken.

    Login om te reageren
  19. laurensje zegt

    18 december 2010 om 13:17

    Een kennis heeft een originele standkachel in het Kevertje. Dat ding zal wel een keer affikken :-)

    Login om te reageren
  20. TDI-goeroe zegt

    18 december 2010 om 13:32

    gewoon diesel rijden :D

    Login om te reageren
  21. Larrs zegt

    18 december 2010 om 13:40

    Maar gaat Euro95 helemaal verdwijnen? Als dat zo is, dan is dat mooi Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
    Euro98 is geen slechte brandstof, maar kost wel veel meer. Ondanks dat hier op Autoblog een artikel over geweest is dat het uiteindelijk geld bespaard.
    .
    Alle Nissans vanaf 1 januari 2000 zijn geschikt en de mijne komt uit 1995.
    .
    Je zou hier zo een samenzweringstheorie over kunnen bedenken.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 december 2010 om 16:51

      @Larrs: Tuurlijk. Bedoeling is dat je de ‘verkeerde’ brandstof tankt, en een nieuwe auto moet kopen. De Snodaards!

      Login om te reageren
  22. geertje zegt

    18 december 2010 om 13:46

    ik ga deze rotzooi echt niet in mijn BMW gooien ondanks dat het volgens de checklist wel kan. Mijn BMW is voorzien van een G3 installatie en soms moet ik dus ook benzine tanken. laten ze de LPG maar eens goedkoper maken. Die wordt ook alleen maar duurder terwijl dit veel millieuvriendelijker is dan die E10 benzine.

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      18 december 2010 om 14:08

      @geertje: LPG is een afvalproduct dat ontstaat bij raffinage van aardolie. Beter voor het milieu om een veelvoud van redenen en het kost geen hectare landbouwgrond per duizend liter. Onbegrijpelijk dat accijnzen en prijzen van zo’n schoon en milieu vriendelijk product zo hard is gestegen. Roverheid is duidelijk uit op meer geld en minder milieu. LPG moet eindelijk dezelfde milieu voordelen krijgen i.p.v. hogere belastingen!

      Login om te reageren
  23. Ralph zegt

    18 december 2010 om 13:54

    Weer zo’n rode haring… E10 brandstof!

    Onder het mom van de “groen” zijn… ecologisch verantwoord dus.

    Gewoon Diesel rijden? Zeker een Lease slet van de baas.

    Login om te reageren
  24. T16 zegt

    18 december 2010 om 13:58

    Ik heb mede vanwege de tankopties mijn 1999 Alfa Romeo 156 2,5 V6 ingeruild voor een frisse 156 GTA SW uit 2004. De meeste Fiat Group producten van 2000 of nieuwer kunnen de deze E10 bullshit tanken. Overigens wordt E10 naar Europese richtlijn gemaakt van afvalprodukten, zaken die niet meer geschikt zijn voor menselijke consumptie en minder geschikt als diervoeding. Er zijn vele soorten van bio-brandstoffen: http://www.biocarkit.com/left-menu-pages/ethanol-en-andere-biobrandstoffen.html
    Nederland is nog niet echt rijp voor bio-brandstof en gaat voor de maximale accijnzen, een bewuste keuze voor de schatkist i.p.v. het milieu:
    Hoe stimuleert het kabinet het gebruik van biobrandstoffen?
    De meest voor de hand liggende methode om het gebruik van biobrandstoffen in Nederland te stimuleren is door de biobrandstoffen te mengen met benzine en diesel. Auto’s hoeven dan namelijk niet te worden aangepast.
    De productiekosten van biobrandstoffen zijn op dit moment nog hoger dan de kosten voor winning van fossiele brandstoffen. Aanpassing van de accijns is daarom een belangrijk middel om biobrandstof concurrerend te maken ten opzichte van fossiele brandstof. In een aantal Europese landen hoeft er geen accijns te worden betaald voor het gebruik van biobrandstoffen. Zo heeft Duitsland op fossiele brandstof een heffing van 3 cent geheven en zijn biobrandstoffen vrijgesteld van accijns. Hierdoor is de verkoop van biobrandstoffen in korte tijd sterk gegroeid.
    Accijns wordt geheven om de negatieve effecten die het gebruik van fossiele brandstof met zich meebrengt te verrekenen. Deze negatieve effecten van fossiele brandstoffen zijn onder andere de uitstoot van broeikasgassen en verzuring. De kosten van deze negatieve effecten worden niet in de prijs verwerkt. Biobrandstoffen zorgen voor een lagere uitstoot en verzuring. Accijnsvrijstelling of verlaging zou op basis hiervan gerechtvaardigd kunnen worden.
    In Nederland wordt ethanol en E85 echter bestraft. De accijnzen worden afgedragen over liters en niet over het energiegebruik. En omdat ethanol ruim 20% extra liters gebruikt, wordt dus ook ruim 20% meer accijnzen en BTW afgedragen. De redenen achter dit ontmoedigen van ethanol door de overheid zijn onduidelijk. Nu wordt er nauwelijks E85 gebruikt en dus weinig extra accijns en BTW afgedragen, dus kost het afschaffen van deze duurzaamheidbelasting (de naam Bosbelasting was al vergeven) nauwelijks inkomsten voor de schatkist. Terwijl dit wel een grote sprong voorwaarts in duurzaamheid zal betekenen.
    Het beste tank je bio-brandstof dus in het buitenland!

    Login om te reageren
  25. bpc zegt

    18 december 2010 om 14:19

    moet niet echt een probleem zijn want er zijn maar weinig auto’s die er echt problemen mee hebben en je kan je blok laten ombouwen, zodat hij het welaankan en een modern blok kun je laten chippen zodat hij nog beter op e10 loopt , voor mij : THE FUTURE è

    Login om te reageren
  26. laurensje zegt

    18 december 2010 om 15:31

    Als ze na het kappen van de bossen, de daarbij vrijkomende biomassa maar bijstoken in een kolencentrale, maakt het wat dat betreft niet veel uit. “Staatsbosbeheer” houdt toch al niet van pottenkijkers, dus wat moeten we ermee…

    Login om te reageren
  27. audirs3 zegt

    18 december 2010 om 16:19

    ik vind dat ‘v-power racing 100’ toch het beste spul, hebben ze helaas alleen in duitsland. maar daar heeft BP nu ook een 102 ontwikkeld, moet ik ook eens proberen. maar ja, ik tank altijd liever Shell (ja, erg chauvinistisch).

    Login om te reageren
  28. Snuf zegt

    18 december 2010 om 16:46

    Over de vraag van het octaangetal: die wordt weer teruggebracht tot 95 middels bijmengen van componenten met een lager octaangetal. Een nadeel van ethanol in de benzine is de veranderde dampspanning van het benzine mengsel (het is lastiger aan de wetteijke eisen te voldoen); tevens kan het problemen geven met de diverse brandstof additieven, die zijn nl ontwikkeld voor ‘100%’ benzine.

    Login om te reageren
  29. strebbel zegt

    18 december 2010 om 18:57

    en wat dacht je van de oldtimerbrommers die zelf smeren,nu gaan je keerringen al naar de knoppen van de bioethanol die er toegevoegd word

    Login om te reageren
  30. Erikkiee zegt

    18 december 2010 om 19:51

    Wat een lutsers zeg. Hyundai staat er niet eens tussen..

    Login om te reageren
  31. Erikkiee zegt

    18 december 2010 om 19:52

    En dan nog iets. Bij Suzuki staat dat alle huidige modellen geschikt zijn, wat is dat nou weer voor idioot antwoord. Als je een Suzuki hebt die niet in het huidige modellen gamma voorkomt, heb je er nog niks aan. Wij hebben een Swift uit 2006, hoort die nou wel of niet bij ‘huidige’ modellen, aangezien er al een flinke facelift is geweest?

    Login om te reageren
  32. Spiller zegt

    18 december 2010 om 20:33

    Ik woon in Florida, hier is 10% ethanol al tijden verplicht voor normale pompbenzine. Alleen in havens of wholesale kun je nog tanken zonder ethanol.

    Login om te reageren
  33. mout zegt

    18 december 2010 om 21:19

    Geen van de auto’s die ik ooit had mag E10 tanken, volgens de site. (nou helpt het niet dat daar een paar diesels tussen zitten, maar het is nog steeds waar als ik de benzineversies pak.

    Login om te reageren
  34. harlequin zegt

    19 december 2010 om 16:29

    Bij Ethanol heb je niet te maken met octaan. Benzine (en diesel) zijn mengsels van koolwaterstofketens met verschillende lengtes. De lengte wordt gegeven door het aantal C atomen in de koolwaterstofketens. dus het aantaal C atomen. Koolwaterstoffens met een ketenlengte van 8 heten octaan (C-C-C-C-C-C-C-C) Als het octaangehalte 95 procent is heeft dus 95% van de ketens in de brandstof een lengte van 8. Ethanol is ook een koolwaterstof maar komt maar in één lengte voor, met 2C atomen en een hydroxylgroep. Hoe ze op een octaangehalte uitkomen voor ethanol snap ik dan ook niet.

    Login om te reageren
    • vitorio zegt

      20 december 2010 om 07:47

      @harlequin:

      in dit geval wordt het octaangetal dus gewoon ‘misbruikt’ om de klopvastheid van een brandstof in uit te drukken, en aan de hand daarvan kan je weer met je ontsteking gaan rommelen om iets meer power uit je blok te krijgen

      Login om te reageren
      • MJ zegt

        28 december 2010 om 09:18

        @vitorio: vergeet het maar, ethanol heeft een (behoorlijk) lagere energetische waarde als benzine. Vermogen neemt dus af.

        Login om te reageren
  35. Svenska Aeroplan AB zegt

    19 december 2010 om 16:58

    Saab power! Gewoon allemaal geschikt (uiteraard). En anders koop je gewoon een BioPower Saab, die kan ook E85 aan… En heb je nog 30% meer power ook!

    Login om te reageren
  36. vitorio zegt

    20 december 2010 om 07:48

    Dat gaan we dan maar eens mijden met de oude alfa.. de nieuwe zal me worst wezen, staat in het rijtje en is toch een lease-slet

    Login om te reageren
  37. sjazz zegt

    20 december 2010 om 08:35

    shit mijn V40 kan hier niet tegen. dat wist ik al langer. Maar het zijn niet alleen de slangetjes… sommige kunststofdelen van de brandstofpomp kunnen hier ook niet tegen. Deze meuk tanken kan leiden tot grote ellende bij degene met een wat oudere auto.

    Login om te reageren
  38. Socrates zegt

    22 december 2010 om 21:29

    Mijn 2.4 liter Toyota kan er dus ook niet tegen. Valt me trouwens op dat dat blok tot en met 2008 geproduceerd is. Er zijn dus 2.4 liter toyota’s uit 2008 die ook geen E10 kunnen tanken.

    Login om te reageren
  39. Michelsen. zegt

    7 januari 2011 om 20:18

    Van mijn chevrolet kalos 1.4 bouwjaar 2005 is ook niets bekend. Er wordt alleen aangegeven chevrolet niet geschikt voor de vernieuwde brandstof,geld dat voor al de types? Er is nog een ding wat mij dwars zit!!ondanks dat we een EU hebben doet ieder land maar afzonderlijk waar ze zin in hebben. Waarom niet samen iets doorvoeren.

    Login om te reageren
  40. kenneth_puystiensdewaele zegt

    16 januari 2017 om 19:51

    ik rijd met een mazda 3 bj 2016 en mij is verteld >>>> e10 super95 probeer het te mijden net van de verdeler terug en zelf bij recent wagens even groot als bij ouder wagens is het dicht slippen door algen die groeien in de motor dus aan rader is 98 gebruiken tot e10 super 95 beter is ontwikkeld is deel dit aan je vrienden en colega’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North