• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Welke auto’s haalden het niet bij hun voorganger?

Auteur: Dizono, gepost 13 november 2016 om 16:57 – 170 Reacties

Lamborghini


Een uiterst subjectieve vraag en dus is het woord aan jullie.

Sommige auto’s naderen perfectie en dat brengt één heel groot probleem met zich mee: hoe kom je in hemelsnaam met een waardige opvolger? Probeer je hetzelfde trucje nog een keer uit te halen, zoals Audi deed met de tweede -wat mij betreft lang niet zo leuke– TT en Lancia faalde met de Delta II, of sla je een compleet andere weg in, zoals Lamborghini deed met Miura-opvolger Countach. Lovenswaardig en hoewel lang niet zo’n klassieke schoonheid als de Miura is zo’n vroege Countach wat mij betreft geweldig. Of komt gewoon helemaal niet met een opvolger, zoals Honda verzuimde een tweede generatie S2000 te maken. Maar dat is voer voor een ander lijstje.

Maar genoeg voorbeelden van mijn kant, het gaat hier om wat jullie vinden. Welke directe opvolger kan wat jou betreft niet in de schaduw staan van zijn illustere (of minder illustere) voorganger? De leukste en beste voorbeelden zie je dan binnenkort terug in een geïllustreerd lijstje!

Het is niet aan mij, maar deze mag toch zeker niet ontbreken in jullie antwoorden!

Ook interessant!

  • Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
    Lezersvraag: je goede auto voornemens voor 2022?
  • Lezersvraag: de meest onpraktische auto die je gereden hebt
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

lezersvraag

Vorig bericht: « Deze maffe conceptcar biedt plaats aan zes motorrijders
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: Grand Prix van Brazilië 2016 »

Lees Interacties

Reacties

  1. svdv zegt

    13 november 2016 om 16:58

    F40 en F50

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      13 november 2016 om 17:08

      @svdv: Misschien heeft de F50 nooit het charisma gehaald als wat de F40 heeft, maar damn.. de F50 blijft een van mijn droomauto’s! Dat geluid is zo overweldigend, maar goed, dat heeft de F40 ook op zijn manier ;-)

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        13 november 2016 om 17:51

        @roberto: Persoonlijk snap ik die f50 haat nooit zo, is toch veel meer een echte auto, hoe iconisch ook ,de f40 is toch een soort veredelde kitcar.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          13 november 2016 om 18:06

          @pallas: Ik vind ze eigenlijk alletwee erg gaaf. Het zijn op hun eigen manier bijzondere auto’s. De F40 heeft de looks mee, maar de F50 de motor.

          Login om te reageren
    • baklava zegt

      13 november 2016 om 18:05

      @svdv: https://www.youtube.com/watch?v=AsXTS0hDxjE

      bekijk het filmpje en oordeel dan nog eens!

      Login om te reageren
    • 850t5r zegt

      13 november 2016 om 18:13

      @svdv: F40 natuurlijk, vind de F50 designtechnisch gewoon net niet…

      Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      13 november 2016 om 18:22

      @svdv: F50 is wat mij betreft beter in een hypercar zijn met zn F1 motor dan de F40…

      Login om te reageren
    • autospotterkerkrade zegt

      14 november 2016 om 15:13

      @svdv:+1

      Login om te reageren
  2. e21e30 zegt

    13 november 2016 om 16:58

    De BMW E65 7 serie t.o.v. De E38 7 serie

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      13 november 2016 om 17:13

      @e21e30: was ook de eerste waar ik aan dacht.

      Login om te reageren
  3. 650s zegt

    13 november 2016 om 16:59

    De eerste Civic type-r, veel beter dan de tweede imo

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      13 november 2016 om 17:39

      @650s: de eerste Ek9 tov de ep3? Of de ep3 tov de fn2? De EK9 is namelijk de eerste civic type r verkocht (’97-’00)

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        13 november 2016 om 18:04

        @nasty: EK9 is puurder maar minder snel dan een EP3. EK9 heb ik gehad en EP3 paar keer gereden. FN2 is een EP3 met wollen handschoenen dus niet mijn keuze alhoewel ze misschien onderschat worden.

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          13 november 2016 om 18:26

          @stephane8200: idd, hardcore als de ek9 maken ze ze niet meer. Voor buiten japan bedoel ik dan ;)

          Login om te reageren
  4. rachid zegt

    13 november 2016 om 16:59

    Opel Vectra C
    (Vandaar de “opvolger” Insignia”).

    Toch?

    Login om te reageren
  5. Pallas zegt

    13 november 2016 om 17:00

    Renault Twingo, de eerste een goed doordacht totaal concept, de tweede gewoon een klein autootje.

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    13 november 2016 om 17:00

    Er is geen betere E-klasse uitgekomen sinds de W124. Dat geldt ook voor de S-klasse uit dat tijdperk. De W140 blijft de mooiste. Maar goed, zo zijn er nog honderden…

    Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      13 november 2016 om 19:02

      @viezefreddyw: bedoel je niet de W126 S-klasse? Ik vind de W140 arrogant en lomp. En de W140 was niet echt betrouwbaar…

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        14 november 2016 om 08:31

        @jeroenwz: Nee, die bedoel ik niet. Ik vind de W140 de mooiste S-klasse ooit geproduceerd. Alleen zei ik in mijn reactie dat hij beter was maar dat klopt natuurlijk niet helemaal. Maar ik vind het gewoon een machtig ding.

        Login om te reageren
    • dhrwilders zegt

      13 november 2016 om 22:06

      @viezefreddyw: klopt, de W220 kon qua karakter niet tippen aan de W140

      Login om te reageren
  7. perry_snijders zegt

    13 november 2016 om 17:01

    Ik gooi ‘m er gewoon eens in: vergeleken met de 156 was de Alfa 159 een dramatische mislukking. Dus. Discussie gesloten ;-)

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      13 november 2016 om 18:06

      @perry_snijders: ik kijk stiekum nog wel eens naar een 156. Zo’n babyblauwe met dan witte OZ Superturismo’s. Gewoon voor ‘de leuk’.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        13 november 2016 om 18:15

        @stephane8200: en de optie ‘spoiler, hoog’. En de zwarte strips even mee spuiten. Ietsjes lager leggen. Helemaal af ;).

        Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        14 november 2016 om 09:28

        @stephane8200: Of gewoon een GTA natuurlijk ;-)

        Login om te reageren
    • tenaci zegt

      13 november 2016 om 19:09

      @perry_snijders: ik geef je gelijk, de mythische status van de 159 is er hier gewoon een beetje als running gag natuurlijk. De 159, hoewel mooi, was toch gewoon een te zware auto met teveel GM parts, waaronder de motoren. Je kunt er prima over twisten of het kwalitatief niet daarmee een betere auto was, maar buiten Autoblog om kan de 159 nergens in de schaduw van de 156 staan. Zeker in voor het belang die de auto’s voor het merk gehad hebben.

      Login om te reageren
  8. Robert zegt

    13 november 2016 om 17:01

    Seat Toledo
    Ford Escort mk4
    Renault Twingo 2
    Volkswagen New Beetle
    Honda Civic 7 gen.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      13 november 2016 om 20:42

      @RRRobert: hahaha de laatste seat toledo was echt bizar lelijk! Z’n voorganger durf ik nog steeds een fraaie auto te noemen!

      Login om te reageren
  9. broekhoest zegt

    13 november 2016 om 17:02

    Ford Ka, de eerste is/was een geinig wagentje om te zien, de tweede een stuk minder. Daarnaast niet echt geweldige motoren in de 2nd gen.

    Login om te reageren
    • broekhoest zegt

      13 november 2016 om 17:06

      @broekhoest: Oh, en de Ford Ka(k) + mag natuurlijk ook niet ontbreken. Ontiegelijk lelijk ding en antieke motoren, moet je niet willen in Europa. Ford kan zoveel beter.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        13 november 2016 om 17:46

        @broekhoest: net zoals de EcoSport dus

        Login om te reageren
        • broekhoest zegt

          13 november 2016 om 18:01

          @mercedesclk350: Die mag er ook wel bij ja, wat een gedrocht zeg. Wel met 1.0 EcoBoost te krijgen, dat is dan wel weer positief.

          Login om te reageren
          • mercedesclk350 zegt

            13 november 2016 om 18:10

            @broekhoest: Kan helaas niet in dit lijstje omdat ie niks opvolgt, gewoon een niche opgevuld. Een niche waar Europa geen behoefte aan had, als je al ziet hoe goed de B-Max het doet.

            Ik heb Ford altijd een sympathieke fabrikant gevonden in de zin van “ze zijn er en er is niks mis mee”. Helaas begint dat nu parten te spelen op het huidige gamma. Er is geen overtuigende reden die ik kan bedenken om voor een Ford te gaan. Duits is het al een tijdje niet meer, en er is bij elke Ford een alternatief die voor net ietsje meer ook ietsje meer biedt.
            Moet ik wel toevoegen dat in de juiste spec, een Mondeo Wagon van de huidige generatie gewoon een hele mooie auto is.

            Login om te reageren
            • broekhoest zegt

              13 november 2016 om 18:17

              @mercedesclk350: Dat valt te begrijpen, Ford laat op bepaalde zaken wel punten liggen, bijvoorbeeld op gebied van navigatiesystemen en het interieur.

              Dit wordt gelukkig wel weer iets uitgevlakt door een uitstekende wegligging + fijne turbomotoren.

              Het heeft er ook wel mee te maken wat je in een auto zoekt en er van verwacht.

              Login om te reageren
              • fordnut zegt

                15 november 2016 om 13:21

                @broekhoest: Sommige mensen kopen een auto omdat de naden in het interieur precies even breed zijn. Anderen kopen een auto omdat die een goede wegligging heeft en heerlijk stuurt.

  10. Kuifje zegt

    13 november 2016 om 17:04

    De multipla, maar zo’n legendarisch niveau van lelijkheid is dan ook moeilijk te evenaren

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      13 november 2016 om 17:14

      @kuifje: geheel mee oneens.

      Login om te reageren
  11. ArnoldH zegt

    13 november 2016 om 17:04

    De F50, de voorganger de F40 was briljant

    En de Laf, haalt het wat mij betreft niet tov de wonderschone Enzo

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      13 november 2016 om 17:56

      @arnoldh: het eerste deel kan ik me wat bij voorstellen, maar de Enzo mooi vinden, die zie ik niet. En de LaffeAri vind ik niet eens zo lelijk.

      Maar goed meningen verschillen zullen we maar zeggen ;-)

      Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      13 november 2016 om 18:11

      @arnoldh: Heb wel meer waardering voor de LaFerrari dan voor de Enzo gek genoeg. Qua looks vind ik ze beiden niet heel bijzonder maar heeft de Enzo dan toch wel iets heel sexies

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      13 november 2016 om 22:39

      @arnoldh: ik heb juist dat ik de laferrari veul mooier vindt

      Login om te reageren
  12. eddie72 zegt

    13 november 2016 om 17:05

    Porsche 996!!!! Geef mij maar die prijs meteen! Verder discusieren heeft geen zin

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      13 november 2016 om 17:08

      @eddie72: dan tref je net de verkeerde helaas, vind de 996 heerlijk!

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        13 november 2016 om 17:09

        @dizono: idd, de standaard 996 of de Carrera 4 vind ik niet mooi, maar de 4S en Turbo daarentegen :O

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          13 november 2016 om 17:12

          @roberto: ook wij zijn het niet eens, want juist de gewone Carrera vind ik schitterend:
          http://static.autoblog.nl/images/wp2014/porsche-996-1998.jpg

          Ook mooi wat mij betreft, de GT3 met eerste spoiler:
          http://files.vroom.be/pictures/content/2016/Mar/1284783/1458137471.5694.jpg?width=720&height=393

          Login om te reageren
          • roberto zegt

            13 november 2016 om 17:23

            @dizono: GT3 en GT2 zijn voortreffelijk inderdaad, voor de MK1 zoals op de foto. De standaard Carrera (ondanks dat die op jouw foto wel fraai oogt) vind ik te ingetogen en 1 of andere manier klein en Mazda MX5-achtig (ja ik zeg het echt) overkomen. Mijn ultieme 996 is toch echt een 996 4S Coupe, handgeschakeld met een donkerblauwe of antracietgrijze kleurtje.. en open uitlaten :D

            Login om te reageren
          • danone zegt

            13 november 2016 om 23:54

            @Dizono: precies zoals op de eerste foto, geweldig! Dit zijn dan ook precies de juiste velgen, er waren ook andere 5-spaaks velgen die niet mooi waren.
            En door de onderbouwing van Harm Lagaay voor sommige van de design keuzes vind ik de 996 veel interessanter geworden.

            Login om te reageren
  13. misterdrogba zegt

    13 november 2016 om 17:05

    BMW E39 en E60
    And last but not least Honda NSX

    Login om te reageren
  14. granlusso zegt

    13 november 2016 om 17:05

    Maserati Quattroportenis dan natuurlijk een inkopper.

    Login om te reageren
  15. pechweg zegt

    13 november 2016 om 17:06

    Aston Martin DB11 ten opzichte van de DB9!

    Login om te reageren
  16. hplh zegt

    13 november 2016 om 17:08

    De civic van 2001.
    Wat een miskleun is dat.

    Login om te reageren
  17. zwepp zegt

    13 november 2016 om 17:08

    2nd gen MR-2 -> 3rd gen MR-2
    Celica-Supra rwd -> Celica fwd
    F40 -> F50
    Mazda RX-7 FD -> ???
    Ford Mustang – Ford Mustang II
    Eigenlijk alle 2nd gen muscle/pony cars. 2nd gen (jaren 70/80) Camaro, Firebird etc zijn gewoon niet zo begeerlijk als hun voorgangers.
    BMW E30 -> BMW E36
    Om er maar een paar te noemen…

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      13 november 2016 om 17:57

      @zwepp: je bent me voor. Die waardeloze remakes in de 80-Ties van de muscle cars

      Login om te reageren
  18. pechweg zegt

    13 november 2016 om 17:08

    De FIAT Panda, de eerste was een leuk autootje met karakter, alles daarna onder de naam Panda is saaie meuk..

    Login om te reageren
  19. bennyblisto zegt

    13 november 2016 om 17:08

    Het is een discutabele, maar de huidige XJ kan wat mij betreft niet de elegante, sportieve lijnen van zijn voorganger evenaren. Die X350 heeft een presence die het huidige model mist.

    Login om te reageren
    • madvillain zegt

      13 november 2016 om 17:23

      @bennyblisto: Effectief is de X358 de opvolger van de X350.

      Verder ben ik het oneens met je. De X351 is echt een topauto, mooi interieur van goede kwaliteit. Rijdt ook super. Enig minpunt vind ik is dat het multi media systeem een beetje ouderwets is, en dat het touchscreen niet lekker werkt. Verder dikke prima!

      Login om te reageren
  20. formulatv zegt

    13 november 2016 om 17:08

    Ferrari F50 tegen zijn voorganger de Ferrari F40

    Login om te reageren
  21. awesome zegt

    13 november 2016 om 17:09

    Volkswagen Scirocco, wat is die laatste toch lelijk in vergelijking met het origineel.

    Login om te reageren
    • wimbraber zegt

      13 november 2016 om 17:39

      @awesome: neejoh, prachtige bak die nieuwe Scirocco! Zeker in de juiste velgen-kleur combinatie.

      Login om te reageren
  22. hans33sw zegt

    13 november 2016 om 17:09

    Saab 900-900ng. Aiaiai!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 november 2016 om 18:00

      @hans33sw: ah je bent me net voor… Inderdaad, de NG 900 was het begin van het eind…

      Login om te reageren
  23. flyinglotus zegt

    13 november 2016 om 17:11

    peugeot 205!

    Login om te reageren
  24. luyetoon zegt

    13 november 2016 om 17:11

    Ik vind de 207 lang niet zo geslaagd als de 206, en deze is ook niet het succes als de 205. Dus faal op faal! En de Alfa Romea gt vind ik ook een stuk geslaagder als de Brera.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      13 november 2016 om 17:15

      @luyetoon: alleen is de Brera de opvolger van de GTV en staat de GT daar los van. Deze waren ook naast elkaar leverbaar.

      Login om te reageren
      • luyetoon zegt

        13 november 2016 om 17:25

        @dizono: Die bedoelde ik ook, maar bedankt voor het rechtzetten.

        Login om te reageren
    • pier zegt

      14 november 2016 om 10:35

      @luyetoon: niet geheel mee eens, als je de 206+ meerekent is de 206 ook 15 jaar in productie geweest. Als je de productieaantallen vergelijkt dan zie je dik 5,2 miljoen voor de 205 en meer dan 8,8 miljoen voor de 206. Daarmee is de 206 de meest verkochte Franse auto aller tijden!

      Login om te reageren
  25. undifined1 zegt

    13 november 2016 om 17:12

    e36 tov e30, e60 tov e39, f10 M5 tov e60 M5, e34 M5 tov e28 M5, e23 tov e3. En andere merken heb ik geen verstand van :)

    Login om te reageren
    • perry_snijders zegt

      13 november 2016 om 23:31

      @undifined1: Van BMW overduidelijk ook niet ;-)

      Login om te reageren
  26. kara zegt

    13 november 2016 om 17:13

    nou makkelijk, de Peugeot 207 tegen zijn voorganger 206

    Login om te reageren
    • YK zegt

      14 november 2016 om 09:09

      @kara: vergeet het gedrocht in de vorm van de 206+ niet. Net een tante Greet die ff een facelift krijgt plus implantaten in haar reet.

      Login om te reageren
  27. JanJansen zegt

    13 november 2016 om 17:13

    Hoewel de Caterham CSR technisch beter en ruimer is dan de originele 7 (S3) kloppen de proporties niet meer. De verkoop aantallen vallen nog steeds tegen.

    Login om te reageren
  28. dirkiii zegt

    13 november 2016 om 17:13

    Audi Q7

    Login om te reageren
  29. roberto zegt

    13 november 2016 om 17:14

    – De tweede generatie BMW 1-serie t.o.v. de eerste generatie
    – De DB11 t.o.v. de DB9
    – De GTC4Lusso t.o.v. de FF
    – De Golf VI R t.o.v. de Golf V R32
    – Eigenlijk wel alle mustangs na 1969

    Login om te reageren
  30. live4life zegt

    13 november 2016 om 17:14

    Honda Prelude: zonder klapkoplampen niks meer aan…

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      13 november 2016 om 17:16

      @live4life: @maurits, deze is voor jou ;)

      Login om te reageren
  31. krisp zegt

    13 november 2016 om 17:17

    Citroen kende hier een stevige neergaande lijn in: de Citroen DS had eigenlijk geen opvolger in de CX, die evenmin een opvolger in de XM had. Pas met de C6 was er weer iets van de geest van Citroen zichtbaar, maar de C5 II (die de opvolger moest zijn) was het zeker niet.

    Zo’n zelfde lijn kun je trekken met de 2CV. De vermeende opvolger (Dyane) was nota benen eerder uit productie dan de 2CV zelf.

    Een andere auto die (tot mijn spijt) geen opvolger kende, is de Audi A2. Mooi vooruitstrevend model, maar -zoals bekend- te ver voor de troepen uit. Eigenlijk kun je de BMW i3 als geestelijke opvolger betitelen.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      13 november 2016 om 18:11

      @krisp: Hoewel ik waarschijnlijk de meest hardcore DS-liefhebber ben die je gaat vinden, is de CX in eigenlijk alle opzichten een fijnere auto. De XM is inderdaad mcpherson-rommel

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        13 november 2016 om 19:00

        @pallas: Ik heb heel wat kilometers in beide mogen afleggen en ja, de CX is stiller, sneller en luxer. Maar de DS zit beter in elkaar, minder plastic, gaat minder snel kapot, en veert beter… Afgezien van dat het een meer iconische auto is. Het is wél knap dat Citroën met de CX vanaf nul een nieuwe auto ontwikkelde die ook op z’n eigen manier heel bijzonder is. Zeker ondergewaardeerd.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          13 november 2016 om 19:12

          @frederik:
          Die hogere zalige fauteuils van de DS, had je alleen maar in de 404 en de R16.
          De CX was heel wat lager.

          Login om te reageren
          • Pallas zegt

            13 november 2016 om 19:56

            @desjonnies: De stoelen in een CX zijn de beste ooit in een auto, zeker de series2. Nogmaals ik hou meer van de snoek als van het leven zelf, maar de stoelen zijn zelf in de hogere Pallas-uitvoering een exponent van de jaren ’60 en schieten voor mensen met een noordelijke lengte anno nu te echt te kort. Dit gezegd hebbende, er bestaan maar 3 auto’s; de T-ford, de DS en de McLaren F1, al het andere zijn fletse kopieen…

            Login om te reageren
  32. Gulli zegt

    13 november 2016 om 17:18

    Ford Ka
    De eerste was een geniaal rij-ijzertje, de tweede een degelijk saai supermini’tje

    Login om te reageren
  33. danmar zegt

    13 november 2016 om 17:21

    407 vs 406 is de eerste die me te binnen schiet.

    Login om te reageren
    • Crosscabouter zegt

      13 november 2016 om 17:42

      @danmar: in lijn daarmee. De eerste gen 308SW t.o.v. de 307SW. Wie daar de goedkeuring voor gegeven heeft

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        13 november 2016 om 19:13

        @crosscabouter: of nog verder terug, ik vind de 306 een tien keer mooiere auto dan de 307 die hem opvolgde.

        Login om te reageren
  34. Robbert01 zegt

    13 november 2016 om 17:21

    De E60 M5 wint het nog steeds wat mij betreft van de F10 M5. Tuurlijk zal de opvolger wat rapper zijn, maar het gevoel en de emotie is compleet verdwenen. Die V10 in de E60 was zo machtig en zorgde echt kippenvel.

    Login om te reageren
  35. desjonnies zegt

    13 november 2016 om 17:22

    Mini
    Autobianchi
    Alfa Giulia
    Alfa Gt en GTV
    Fiat 124 Spider
    Fiat 125 (opvolger heette Croma)
    De eerste M5 was trendsetter, chique en een beest wanneer je het gaspedaal roerde
    Jaguar E-type
    Citroën CX
    Lancia Gamma
    Triumph TR6 PI
    Saab 99 Turbo
    Buick Riviera 1963 – 1967
    Ford Mustang
    Oldsmobile Toronado
    MG-B en de Gt
    Alpine A 310 V6
    Renault R16
    Peugeot 504
    Volkswagen K 70 – nooit een opvolger gekregen
    NSU R0 80 – nooit een opvolger gekregen
    Audi Quattro Coupé
    Renault 5
    Peugeot 205
    Jaguar XJ 6 & 12 Series III
    Volvo 740/760 Serie
    Alfa 159 (inkoppertje)
    Lancia Thema
    BMW 6-serie coupé (kon zowel chique als racy zijn, bijzonder knap)
    Ford Escort Mk I
    Ford Capri Mk I
    Rover P5B
    Aston Martin DB5
    Renault Twingo I
    Fiat 500
    Volkswagen Kever (ja ja ik weet het !)
    Eerste Honda Civic (1974)
    Datsun Cherry

    Login om te reageren
    • svdv zegt

      13 november 2016 om 18:05

      @desjonnies: over de Aston Martin DB5 ben ik het niet met je eens, zowel de DB4 als de DB6 waren betere auto’s

      Login om te reageren
  36. gerjan zegt

    13 november 2016 om 17:25

    Oké. De nieuwe Fiat 500 de nieuwe mini de nieuwe kever. Stuk voor stuk mogen ze niet in de schaduw staan van hun voorganger. Nieuwste golf is ook geen golf meer. Zo zijn er zoveel auto’s waarvan ik vind dat ze niet mooier / gewoon lelijk zijn geworden

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      13 november 2016 om 19:31

      @gerjan:
      Wat is er mis met de huidige Golf dan?
      Juist een auto die ik elke keer weer beter vind worden…..

      Login om te reageren
  37. vonklausenburg zegt

    13 november 2016 om 17:25

    Ford Model-T versus Ford Fiesta

    Login om te reageren
  38. 321rr123 zegt

    13 november 2016 om 17:27

    Honda NSX

    Login om te reageren
  39. vetnek zegt

    13 november 2016 om 17:27

    Porsche 918 ten opzichte van de Carrera GT.

    Dit is waarom:
    – 5.7 liter V10
    – Handgeschakelde 6-bak.
    – Symphonie van geluid.
    – Een auto welke SKILLS vereiste om te kunnen rijden. Dit zowel bij het optrekken als op de limiet.
    – Geen hybride toestanden aan boord omwille van ECO praktijken.
    – Het uiterlijk, zeker met exterieurkleur ‘Fayence Yellow’.

    Login om te reageren
  40. vvti zegt

    13 november 2016 om 17:30

    Voor mij persoonlijk is dat de mazda 323f het eerste model was een leuk en origineel ontwerp met pop-up lampen,hierna kwam een nog steeds sportief gelijnd model maar minder uitgesproken en daarna kwam een treurig station achtig model dat was echt een model wat niks meer met zijn voorgangers te maken had.

    Login om te reageren
  41. danmar zegt

    13 november 2016 om 17:33

    Nog eentje: Honda CRX vs Honda CR-Z.

    Login om te reageren
  42. moveyourmind zegt

    13 november 2016 om 17:36

    Bijna alle nieuwe auto’s kunnen niet in de schaduw van hun voorganger staan…

    Letterlijk niet, omdat auto’s steeds vadsiger worden.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      13 november 2016 om 17:56

      @moveyourmind:

      Dat vind ik niet. Dat vadsig valt relatief gezien erg mee. Sterker nog, misschien zijn ze zelfs wat lichter. Moderne auto’s zijn veel veiliger, zuiniger, sneller, completer uitgerust, stabieler en comfortabeler. En dat terwijl de prijzen redelijk gelijk zijn gebleven.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        13 november 2016 om 20:11

        @willeme: “completer uitgerust” vind ik er in sommige gevallen toch over gaan. Opties zoals kofferkleppen die vanzelf opengaan en sluiten, auto’s die zelf parkeren, tegenwoordig met trailer,… vind ik allemaal nodeloos gewicht. Als je die dingen al niet (meer) zelf kan, moet je misschien niet meer rijden…

        Login om te reageren
  43. mercedesclk350 zegt

    13 november 2016 om 17:36

    De opvolger van mijn ex-E 350 Coupe. Die is er niet namelijk. S Coupe is groter en C Coupe is kleiner.

    Een juiste toevoeging zou wmb zijn de F82 M4 tov de E92 want die is perfect zowat.

    Login om te reageren
  44. nasty zegt

    13 november 2016 om 17:37

    FN2 Type R (’07-’11) kan niet tippen aan de EP3 Type R (’01-’05)

    Login om te reageren
  45. Crosscabouter zegt

    13 november 2016 om 17:40

    De G-klasse. Wat een gedrocht is dat geworden zeg….

    Oh wacht. Beeldschone tijdloosheid noemen we dat.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      14 november 2016 om 10:09

      @crosscabouter: inderdaad, de G-klasse is toch wel de meest gehypte blokkendoos op wielen. Ik snap werkelijk niet waarom deze auto zo “ongelofelijk gaaf” genoemd wordt.

      Login om te reageren
  46. smartman053 zegt

    13 november 2016 om 17:40

    Maserati Quattroporte

    niks mooiers dan een GT-S van het vorige type.

    Huidige model haalt dat bij lange na niet..

    Login om te reageren
  47. Dutchdriftking zegt

    13 november 2016 om 17:42

    Golf 6R zonder VR motor is natuurlijk een aanfluiting.

    Login om te reageren
  48. 100octane zegt

    13 november 2016 om 17:43

    Ik vind een 360 modena / CS heel veel mooier dan een f430 / scuderia.

    Login om te reageren
  49. erwh zegt

    13 november 2016 om 17:44

    Mk2 Golf Gti vs Mk1 Golf Gti
    E36 M3 vs E30 M3
    Ferrari 612 Scaglietti vs 456 GT
    Peugeot 206 Gti vs 205 Gti
    Tot recentelijk elke opvolgende Alfa vs zijn voorganger

    Login om te reageren
  50. adamdaga zegt

    13 november 2016 om 17:44

    Maybach en S-Klasse Maybach

    Login om te reageren
  51. willeme zegt

    13 november 2016 om 17:45

    Alfa Romeo Giulia (2016). Uiteraard. Voorganger was briljant.

    Login om te reageren
  52. joppe zegt

    13 november 2016 om 17:46

    Eerste Volvo S60 vs tweede generatie. Tweede is totaal niet in verhouding.

    Login om te reageren
  53. haroldv zegt

    13 november 2016 om 17:48

    E85 en E89 BMW Z4..te luxe, te zwaar, verkeerde dak

    Login om te reageren
  54. 3246cm252kw zegt

    13 november 2016 om 17:49

    BMW M5 E60 – F10 (zelfde verhaal als bij de M6)
    BMW M3 E46 – E9X
    De Porsche Cayenne Gen1 MK2 – huidige model
    Porsche 997 GT3 RS 4.0 – huidige GT3 RS
    MINI Cooper S R53 – Cooper S R56

    Zo zijn er natuurlijk veel meer voorbeelden te geven. Ik moet zeggen dat ik op de Cayenne na de auto’s zo heb beoordeeld op beleving en gevoel.

    Login om te reageren
  55. jorden zegt

    13 november 2016 om 17:49

    Lamborghini aventador. Een laffe doorontwikkeling van een absolute schoonheid aka Murcielago. Het past ook niet bij Lamborghini om een evolutionaire opvolger van een model te brengen. *kuch Audi *kuch

    Login om te reageren
  56. robert110 zegt

    13 november 2016 om 17:54

    Zo ongeveer de hele Land Rover lijn.
    De Range Rover classic is meer een luxe terreinwagen waar de huidige Range Rover meer een luxe SUV is met goede terrein eigenschappen. Ik vindt het andersom toch echt beter werken.
    De Discovery 1&2 waren nog echt volbloed terreinwagens waar de 3&4 meer als 7-zits Range Rover zijn ontworpen.
    De Series 1 blijft toch de meest veelzijdig inzetbare Land Rover, waar de Series 1 was ontworpen om als tractor en auto ingezet te worden, waren de opvolgers (2, 2A, 3 en Defender) steeds meer alleen als terreinwagen ontworpen.

    Stuk voor stuk zijn het geen slechte auto’s maar allemaal zijn ze (een beetje) het idee van hun voorgangers kwijt geraakt en dat is toch jammer.

    Login om te reageren
  57. ruvo zegt

    13 november 2016 om 17:55

    Ik heb een classic mini. En ik kan je vertellen dat er nog nooit een new mini is geweest die me ingehaald heeft op een turborotonde of sneller uit een bochtencombinatie kwam. Het oude beestje kan het goed bijhouden. Niet voor niets een kart op de weg

    Login om te reageren
  58. Moersleutel zegt

    13 november 2016 om 17:55

    Audi A5
    Audi Quattro
    Audi A3 Sportback
    Audi RS2

    Login om te reageren
  59. nopetrolnofun zegt

    13 november 2016 om 17:56

    Tegenwoordig eigenlijk alles. Maar alles moet tegenwoordig ‘schoner’ en ‘zuiniger’. Om maar even wat grote voorbeelden te geven;

    -Maserati QP
    -Ferrari 488
    -991 mk2 & 718 Boxster & Cayman
    -M5 F10

    Login om te reageren
  60. patrick zegt

    13 november 2016 om 17:59

    Lancia Delta, heeft geen uitleg nodig. Voegen jullie zelf de foto’s maar toe.

    Login om te reageren
  61. dieselkameel zegt

    13 november 2016 om 18:08

    BMW e92 Gts V.S. De E46CSl. Vind de oude en nieuwe mini ook te anders. Die oude had charisma, die nieuwe vooral in het wit een hockeymoeder gehalte.

    Login om te reageren
  62. sezz zegt

    13 november 2016 om 18:08

    Toyota MR2 MkI v Mk II
    Begonnen als lichte sportieve wagen voor alledaags gebruik met een enorme dosis pretformance toegespitst op een jonge doelgroep. Geëindigd als een zwaarlijvige tweezitter voor een meer bedaagder publiek.

    Login om te reageren
  63. lamborghinilp7504 zegt

    13 november 2016 om 18:16

    488 tov 458

    Login om te reageren
  64. smoked zegt

    13 november 2016 om 18:16

    Ford Ka Mk2 ten op zichte van de Mk2.
    Het 2e model is gewoon geen porum (veelste grote koplampen ok iets te noemen) en krap.

    Login om te reageren
  65. epimetheus zegt

    13 november 2016 om 18:24

    Alfa Romeo Brera tov de Alfa GT!

    Login om te reageren
  66. spykerboy zegt

    13 november 2016 om 18:26

    In zekere mate de E46M3 en de E92M3. De E46 M3 staat toch veel beter bekend als een echte “racer” dan de E92, de motor voelt levendiger aan van de E46 en handling toch ook wel beter, sommigen durven zelfs zo ver te gaan dat een E92 een boot is, enin vergelijking voelt hij dat ook wel redelijk aan.

    Login om te reageren
  67. audirs3 zegt

    13 november 2016 om 18:37

    Citroën BX, geniale auto. Vervangen door ongeïnspireerde Xantia en later de burgerlijke C5.

    Login om te reageren
  68. kara zegt

    13 november 2016 om 18:42

    peugeot 407 vs 406
    peugeot 207 vs 206 vs 205
    peugeot 107 vs 106
    peugeot 307 vs 306

    Login om te reageren
  69. thefmanl zegt

    13 november 2016 om 18:43

    Clio 4 rs haalt het gewoon niet bij de Clio 3 rs

    Login om te reageren
  70. niko_bloemendal zegt

    13 november 2016 om 18:49

    pff waar moet je beginnen…

    Renault Sport Spider
    Renault Sport Spider met de voorruit
    Renault Twingo
    Citroen C4
    Audi A3
    Fiat Multipla
    Fiat Barchetta, 2e versie met 3e remlicht was erg lelijk
    Fiat Punto, facelift van de 2e serie
    Citroen BX
    VW Scirocco
    Golf
    Kever
    Opel Astra
    Omega
    Porsche 911
    Alfa 147
    Alfa 159
    Alfa Spider
    Ford Escort
    Ford Focus I met II
    Fiesta met de Aston Grille
    Mondeo met Aston Grille
    Fiat 500 en alles wat 500 in de titel heeft

    etc
    etc
    ect

    Login om te reageren
  71. Rob zegt

    13 november 2016 om 18:50

    Oldsmobile Toronado. Eerste generatie en eerste bouwjaar (1966) was automotive perfectie. Maar met elk facelift jaar dat volgde werd het steeds erger…
    In 1970 was er gewoon he-le-maal niks over van het magistrale ontwerp. Zelfs de uitgeklopte wielkasten werden vernacheld. Aanschouw de horror:
    http://i2.wp.com/hooniverse.com/wp-content/uploads/2013/08/1970-Oldsmobile-Toronado-03.jpg?resize=720%2C393

    De Toronado was dus al lang en breed verpest, en toen moest zijn opvolger nog komen…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      13 november 2016 om 19:00

      @rob:
      Zelfde geldt trouwens voor de Lamborghini Countach. Die is ook vakkundig verkracht door faceliftjes….
      Dit is toch werkelijk te afschuwelijk voor woorden?!
      http://www.classicandperformancecar.com/uploads/cms_article/801_900/1988-1990-lamborghini-countach-25th-anniversary-847_1758_969X727.jpg

      Login om te reageren
  72. bussie88 zegt

    13 november 2016 om 18:54

    Hummer H2 tov de H1
    Toyota AE92 tov AE86
    Huidige Clio RS tov de vorige

    Login om te reageren
  73. E34M5Touring zegt

    13 november 2016 om 19:02

    De eerste Cherokee, was toch wel een populaire auto. Een echte ‘alleskunner’. Latere generaties werden enkel lelijker en slechter als je het mij vraagt.
    Sowieso veel usa merken. Zoals Cadillac bijv. Ging van prachtig naar plastic fwd rommel en is nu weer op de goede weg. Vind de huidige range wel weer mooi.

    Login om te reageren
  74. jeroenwz zegt

    13 november 2016 om 19:07

    De 718 Porsches Cayman en Boxster t.o.v. de 6-cilinders!
    Efficiënter: ja!
    Sneller: ja!
    Beleving: Nee! (dat geluid, hoorde en zag gisteren een Boxster 6-cilinder en dat klonk zo heerlijk. Daar kan zo’n geblazen 4-cilinder niet tegenop.

    Login om te reageren
  75. creaminator zegt

    13 november 2016 om 19:07

    E38, E39, GC8, W124, W140, CRX, NSX, H1, F40, Tipo 831, LS430, Quattro B2 en 205. Allemaal geen waardige opvolgers gekregen.

    Login om te reageren
  76. Rob zegt

    13 november 2016 om 19:19

    Niet echt een opvolger, maar toch:
    http://www.conceptcarz.com/images/Cord/36-Cord-810-Westchester-DV-12-SJ-03.jpg

    Links de 1936 Cord 810. Rechts de 1941 Hupmobile Skylark.
    Waarom in vredesnaam ga je 5 jaar later een uiterst modern ontworpen auto verkrachten met een super oubollige voorkant?! Snap dat echt niet. Die Cord oogt namelijk 100x moderner dan die treurige Hupmobile. Zou het haast een schande noemen….

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      13 november 2016 om 19:45

      @rob:
      Hoewel deze Hupmobile Skylark hot rod wel ontzettend smaakvol is….
      http://www.hotrod.com/articles/lauren-rose-proves-imagination-will-turn-1941-hupmobile-skylark-hot-rod/

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      13 november 2016 om 19:46

      @Rob: mooi man! Ik kende die Hupmobile (what a name!) niet. Maar dat is inderdaad verkrachten van een van de mooiste ontwerpen uit die tijd.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        13 november 2016 om 20:26

        @tenaci:
        Die Hupmobile heeft trouwens ook wel een sneue geschiedenis. Want ondanks de veel bravere looks dan de Cord was er veel interesse in de Skylark. In 1939 (dus niet 1941 Rob, foei!) werd ie getoond, liefst 6.000 orders werden geplaatst. Hupmobile had echter geen middelen om het ding te bouwen en de eerste exemplaren werden ruim een jaar later pas uitgeleverd. De oorspronkelijke orders werden massaal geannuleerd. Slechts iets meer dan 300 Skylarks werden er uiteindelijk gebouwd.

        Hupmobile schakelde nog wel de hulp in van Graham-Paige om de dingen te bouwen. Naast de Skylark kwam er ook een Graham Hollywood. Identieke auto’s. Kleine 1900 exemplaren werden er gebouwd. Niet veel later ging Graham-Paige militaire voertuigen bouwen en Hupmobile was gaandeweg failliet gegaan….

        De Graham en Hupmobile hadden overigens achterwielaandrijving, dat in tegenstelling tot de Cord. En ondanks dat ze beide een stuk oubolliger ogen dan de Cord, werden ze toentertijd gezien als een prachtige moderne wagens.

        Login om te reageren
  77. tenaci zegt

    13 november 2016 om 19:21

    De Jag XJ-S natuurlijk! Man wat had die grote schoenen te vullen als opvolger van de E-type! Note bene de auto waar Enzo Ferrari van zei dat het de mooiste auto ooit ontworpen was. De XJ-S faalde dan ook jammerlijk als opvolger.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      13 november 2016 om 19:27

      @tenaci:
      Het scheelt dat Jaguar de E-type zelf ook al aardig wist te verprutsen met faceliftjes. Een series III is eigenlijk ook maar een miskraam in vergelijking met een series I. Wat dat betreft vind ik de XJ-S nog eens niet zo slecht. Maar nee, een echt knappe auto is het niet…

      Gelukkig heeft Jaguar alles weer goed gemaakt met de XK en F-type ;-)

      Login om te reageren
  78. tenaci zegt

    13 november 2016 om 19:26

    Oh ja en wat te denken van de Volvo 480 die de P1800ES moest doen vergeten. Ik ben beest een beetje chauvinistisch maar deze Nederlander kan niet in de schaduw van zijn Zweedse spiritueel voorganger staan. Sorry Rob Koch….

    Login om te reageren
  79. crs86 zegt

    13 november 2016 om 19:42

    Los van alle supercars en andere iconen die hier genoemd zijn, wil ik een van mijn favorieten aandragen (en mijn eerste auto…), de Toyota MR2.

    De eerste generatie (AW11) was een lichte, strak sturende kar puur voor rijplezier. Generatie 2, de SW20, voegde daar een briljant mooi gelijnde koets bij en krachtigere motoren. Meer verfijning, zonder in te leveren op rijplezier. Maar de derde generatie was geen van dat alles. De motoren werden lichter en minder krachtig. Hij kwam alleen als cabrio, wat hem zwaarder maakte en weker, en de styling was om te huilen, met goedkoop plastic waar je maar keek of voelde.

    Login om te reageren
    • sezz zegt

      13 november 2016 om 20:01

      @crs86: Klopt niet helemaal de W30 was kleiner en lichter dan de W20 die op zijn beurt geen waardig opvolger was van de W10 die qua handling imho veruit de beste was.
      Toyota deed toen wat Mazda later met de MX-5 zou gaan doen.

      Login om te reageren
  80. boomhauwer zegt

    13 november 2016 om 19:56

    599GTO VS F12tdf

    Login om te reageren
  81. Breinstein zegt

    13 november 2016 om 19:57

    De Mercedes SL pagode ten opzichte van de gullwing.

    Login om te reageren
  82. maksym357 zegt

    13 november 2016 om 20:05

    F80 M3 vind ik minder dan de E90 M3 met die héérlijke V8.

    Login om te reageren
  83. fts9 zegt

    13 november 2016 om 20:08

    Saab 900 Classic – ng
    Eerste Ford mustang – alles wat daarna kwam
    Eerste Chevrolet Corvette – alles wat daarna kwam
    Golf 2 – golf 3
    Mazda mx5 na – Nb – nc
    Ford taunus- sierra – Mondeo

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      13 november 2016 om 20:34

      @fts9:
      Alles wat na de eerste Corvette kwam…?
      Weet je het zeker? Want de iconische “split window” was toch echt een tweede generatie Corvette.

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      13 november 2016 om 20:53

      @fts9: niet helemaal mee eens wat de Corvette betreft. De C2 Sting Ray (met spatie) is echt wel even een ander koekje dan de eerste C1 met z’n Blue Flame 6 cilinder uit een truck.

      Login om te reageren
  84. Calimero zegt

    13 november 2016 om 20:50

    @dizono; laat ik eens 2 gewone auto’s pakken, geen supercars o.i.d. maar auto’s voor “de gewone man”
    VW Käfer – New Beetle
    Fiat Panda 1 – Panda2 en 3

    Login om te reageren
  85. kaspertje zegt

    13 november 2016 om 20:54

    Ferrari 348 die de prachtige 308/328 opvolgde

    Login om te reageren
  86. larsyboy1997 zegt

    13 november 2016 om 21:04

    Voor mij de Gallardo boven de Huracan. De sensatie van de enkele koppeling in de Gallardo is geweldig. Bij iedere versnelling die schok door de hele auto heen en die trap in je rug, g-e-w-e-l-d-i-g! Bij de dubbele koppeling in de Huracan is de tijd tussen het schakelen zo klein dat je het nauwelijks voelt. Het gaat hard, maar de sensatie mist een beetje. Het scheef zitten in de auto vind ik ook iets hebben. Ook heb ik het geluk dat de stoelen tailor made zijn voor mij. Precies mijn lengte! Iedereen met zijn kop tegen het dak en ik heb nergens last van. Verder voelt de Huracan veel subtieler aan waardoor je veel meer vertrouwen krijgt in de auto. Aan de ene kant leuk, maar de Gallardo respecteer je meer omdat die je af en toe eraan herinnert dat je 570pk in je nek hebt liggen. De LP580 rijdt een stuk leuker dan de LP610, maar ze kunnen allebei niet tippen aan de LP570. Verder heeft het verouderde entertainment systeem ook wel wat. Die speakers in de carbon deuren zorgen ervoor dat je alleen maar naar de V10 wil luisteren met de ramen op een kiertje. Het enige nadeel aan een Gallardo is het gezeur van de buren wanneer je om 6 uur ’s ochtends wegrijdt, maar dat heb je met een Huracan ook natuurlijk. En de verzekering…

    De Huracan is een geweldige auto, begrijp me niet verkeerd, maar de Gallardo zou ik voor geen goud in willen ruilen!

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      14 november 2016 om 00:03

      @larsyboy1997: ik vind zo’n oude enkele koppeling juist zo vervelend traag en schokkerig schakelen.. Zeker bij een sportwagen. Nee, geef mij maar de moderne dubbele koppeling. Juist ook bij een sportwagen!

      Login om te reageren
  87. cossiekiller zegt

    13 november 2016 om 22:02

    De Escort Cosworth en de eerste Focus RS. Minder vermogen en voorwielaandrijving ipv awd.

    Login om te reageren
  88. sracert zegt

    13 november 2016 om 22:11

    De vergelijking HF Integrale met een HF Turbo gaat volledig mank: Het zou moeten zijn Delta HF Turbo I of II. Er is nooit een opvolger voor de HF Integrale geweest omdat Lancia niet meer mee deed aan het WRC. Dan kies ik de HF Turbo II.

    Login om te reageren
  89. fuxhound zegt

    13 november 2016 om 22:33

    Red Bull RB9 – Red bull RB10

    Login om te reageren
  90. pindakoning zegt

    13 november 2016 om 23:03

    Land Rover Discovery, wat is het zonde dat ze nu een totaal ander ontwerp hebben gekozen

    Login om te reageren
  91. spiderman zegt

    13 november 2016 om 23:04

    Dino 308 GT4 als opvolger van de Dino 246

    Login om te reageren
  92. boris9397 zegt

    13 november 2016 om 23:12

    BMW 3 reeks E30 vs E36
    Fiat Panda
    Ford mustang van de jaren 60 en 70, tegenover die van de jaren 80 en 90 (en eigenlijk wel een fenomeen dat zowat alle Amerikaans muscle cars mee kampen)
    Porsche 944 vs Porsche boxter

    Login om te reageren
  93. nathanael zegt

    13 november 2016 om 23:50

    Ferrari F355 en de 360 Modena

    Login om te reageren
  94. cthijs zegt

    14 november 2016 om 00:17

    De subaru impreza na en voor 2006 .wat een lelijk model die nieuwe de verkoop ging met 2000 procent omlaag of zo

    Login om te reageren
  95. isn1981 zegt

    14 november 2016 om 01:08

    Verbaasd mij dat niemand de F1 vs P1.
    F1 benaderd perfectie en staat nog steeds boven de P1.

    Of is dit geen directe opvolger??

    Login om te reageren
  96. mgmgb zegt

    14 november 2016 om 01:20

    Even doen alsof er geen pauze van een dik decennium tussen zat, MG B tov de MGF. De B was simpele fun, de F nodeloos gecompliceerd in een poging meer te zijn dan de simpele roadster die het had moeten zijn. Daarmee komt de enige waardige opvolger van de B uit Japan met de MX5.

    Login om te reageren
  97. vinox zegt

    14 november 2016 om 09:14

    Alle M5’s die na de E39 komen. En ja, dus ook die maf gekke E60, want die zijn bak was zo onbetrouwbaar als de pest en zoop als een tierelier, en de nieuwe is in de nieuwe trend van M modellen … ///Meh. Persoonlijk vind ik de E39 en de E28 de meest begeerlijke M5’s van allemaal, en als ik dan echt moet kiezen, kies ik voor de E39, ondanks het feit dat ik zelf een E28 M535i heb en dus toch wat biased zou moeten zijn.

    Login om te reageren
  98. lekbak zegt

    14 november 2016 om 09:21

    De Mercedes w202 die de w201 moest opvolgen. Die eerste is bij lange na zo goed niet.

    De twingo, ook een matige opvolger van de eerste twingo. Of de smart fortwo waarbij de tweede te lang was om dwars te parkeren.

    Login om te reageren
  99. Regenpijp zegt

    14 november 2016 om 09:23

    Huayra ten opzichte van de Zonda (F). Hoewel ik de Huayra een mooi ding vind, blijft de Zonda, liefst de F, met de jankende AMG V12 toch een klasse apart.

    Login om te reageren
  100. thezonda zegt

    14 november 2016 om 10:41

    458 Italia > 488 GTB

    Login om te reageren
  101. pier zegt

    14 november 2016 om 11:01

    Even nog een paar (niet zo bijzondere) auto’s maar die ik nog niet gezien heb:
    – Marea weekend t.o.v. Stilo weekend
    – w203 vs w204 (afgezien van de roest van de w203)
    – w211 vs w212 (afgezien van roest en elektra problemen)
    – c215 vs c216
    – bora vs jetta
    – A6 c4 vs c5 (vooral interieur)
    – 850/v70 1st gen vs v70 2nd gen

    Login om te reageren
  102. postzegel zegt

    14 november 2016 om 11:29

    VW Golf 1.6 GTI eerste generatie – VW Golf 1.8 GTI tweede generatie: De eerste zag er met z’n kleine voorspoilertje, iets bredere stalen velgen, de windkappen aan de A-stijlen, en de zwarte band om de achterruit heel potent uit, met z’n 115 pk.. De 2e generatie was vrijwel alleen door het hele grote logo in de grille te onderscheiden van welke andere Golf. De spoiler voor was wat dikker, en de zwarte band rond de achterruit was er ook. Maar uitgesproken was ’t niet.. de 3e generatie was helemaal triest.

    Login om te reageren
  103. sam84 zegt

    14 november 2016 om 18:14

    Ik heb zelf een BMW e36 dus het doet pijn om toe te geven maar de BMW e36 M3 had de onmogelijke taak om de e30 M3 op te volgen.
    Voor altijd in zijn schaduw mogen staan dus, ook al was de e36 M3 het strakste op wielen in de 90’s.
    Paar jaar later het zelfde verhaal. e90 M3 op e46. Kansloos, jammer van die V8. Hou dat geluid voor de grap eens naast elkaar. En bovendien de giant leap van de e36 naar e46 konden ze niet nog eens waarmaken.

    Login om te reageren
  104. arjan916 zegt

    14 november 2016 om 19:29

    auto’s waarbij de opvolger niet in de schaduw kan staan van de voorganger;

    McLaren F1 vs McLaren P1 (best ever vs goede hybrid hyper)
    Alfa 156 vs Alfa 159 (Alfa vs. GM in Alfa jas)
    Ford Escort Cosworth vs Focus (vleugel vs Revoknuckle head…)
    Ferrari 330 GT vs 400/412
    Peugeot 205 GTI 1.9 vs 206 GTI/GT
    Mini vs new Mini
    BMW E30 M3 vs E36 M3
    Mercedes 190 2.5 EVO vs C36
    etc etc etc

    Login om te reageren
  105. Bart_V zegt

    15 november 2016 om 14:50

    Celica GT4 ST205 vs Celica T23 T-Sport

    Login om te reageren
  106. Aquios zegt

    16 november 2016 om 11:38

    Alle peugeot GTI’s na de 306.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North