• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Werkgever maakt werkplek tot Nürburgring walhalla

Auteur: RubenPriest, gepost 2 april 2024 om 11:59 – 3 Reacties

Werkgever maakt werkplek tot Nurburgring walhalla

De Nürburgring aan de andere kant van de wereld met een bijzondere werkplek!

Hoe strak ziet jouw werkomgeving eruit? Ik denk in elk geval niet zo gaaf als deze werkplek! Waar je naar kijkt is een gloednieuw ontwikkelcentrum van Toyota met een knipoog naar de Nürburgring. Het misschien wel het laatste merk waar je aan dacht bij het zien van deze omgeving. Het merk bekend van de Prius en de Yaris neemt racerij heel serieus.

Toyota Shimoyama

Dat deden ze natuurlijk al met de GR Yaris en de GR-afdeling in zijn algemeenheid. Dit ontwikkelcentrum is de volgende stap. Dit gebouw is operationeel sinds april 2018 en hier worden toekomstige modellen van Toyota en Lexus bedacht en getest. Onderdeel van de testfaciliteit in Shimoyama is een replica van enkele bochten van de Nürburgring. Dat niet alleen, het interieur heeft de pitlane van het circuit als inspiratie.

Een interieurdesigner is lekker aan de slag gegaan om de ambiance van de Nürburgring naar het ontwikkelcentrum te brengen. Stiekem is Toyota gewoon een heel stoere werkgever.

Toyota Shimoyama
Toyota Shimoyama

De buitenkant van het gebouw heeft wat weg van de modellen van Toyota en Lexus. Zoals je van een Japans bedrijf mag verwachten is alles snaarstrak en brandschoon. Die cultuur zit ingeburgerd tot in de laatste baksteen. De faciliteit in Shimoyama is nu helemaal klaar en Toyota toont het gebouw aan de wereld door middel van deze pica’s. Toegegeven, het ziet er allemaal top uit.

Toyota Shimoyama

Auto’s worden alleen door knappe koppen op computers uitgedacht en vormgegeven. Met de bijbehorende testbaan kunnen nieuwe voertuigen uitgebreid getest worden in de echte wereld. Dit maakt het een zeer compleet ontwikkelcentrum in Shimoyama. Met banen als Fuji en Suzuka heeft Toyota genoeg inspiratie kunnen halen uit eigen land voor de vormgeving van het gebouw, maar blijkbaar zijn ze zo gefascineerd door de Nürburgring dat dit het uiteindelijk is geworden.

Ook interessant!

  • Toyota GR auto's verkopen beter dan de Prius
    Toyota GR auto's verkopen beter dan de Prius
  • Toyota Sport Crossover gaat Lexus achterna
  • Crown Sedan
    Toyota probeert het nog een keer met waterstof bij de Crown Sedan
  • Deze megavette Toyota concept car gaat in productie!

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Audi Q3 is PHEV-only in Nederland
  • Kia klopt weer wat extra geld uit je zakken
  • Autoblog Onderzoek: welke rijbewijzen heb jij?
  • Oh mijn hemel. Het wordt weer een ENORME chaos op de weg
FacebookTweetPinLinkedIn

fabriek, Lexus, nurburgring, Toyota

Vorig bericht: « Gespot – Een ‘Lexus’ iQ met Alpina-velgen
Volgend bericht: Opgelet: blijf weg van de A7! »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    2 april 2024 om 12:52

    Ziet er toch niet wezenlijk anders uit dan andere onwikkelcentra’s (ik ken ze van Volkswagen, Ford, Audi en Porsche)?

    Login om te reageren
    • melcon zegt

      3 april 2024 om 09:03

      Ik herken hier inderdaad geen Nurburgring in, niet in de laatste plaats omdat er dus blijkbaar geen foto’s zijn van de bochten die ze gerepliceerd (zouden) hebben. Voor de rest ziet het er gewoon uit als vrijwel alle modernere ontwikkel centra van z’n beetje elke auto fabrikant. Als je dan een wezenlijk anders ontwikkelcentrum wil benoemen dan kun je niet om het technocentre in Guyancourt heen.

      Login om te reageren
  2. ghini zegt

    2 april 2024 om 15:03

    Ik mis toch een beetje de beelden van die test baan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North