
Het was je misschien even ontgaan maar de Saleen S7 is vorig jaar uit productie gehaald wegens tegenvallende verkoopaantallen (en hoge prijs van $500.000) en Saleen bouwt momenteel alleen nog maar versies voor op het circuit. En dus hebben ze tijd en ruimte over om een nieuw model te ontwikkelen.
En alle randvoorwaarden daarvoor zijn aanwezig. Zo heeft Saleen voor Ford de GT gebouwd en daarvan is de productie inmiddels gestopt en is er dus productieruimte. Maar het verhaal wordt nog beter. De man die bij Ford verantwoordelijk was voor het Ford GT project, Chris Theodore, werkt tegenwoordig bij Saleen en daar is hij Vice Chairman en Chief Technical Officer. En hij ziet wel iets in een supercar in de prijsrange van de Ford GT ($150.000). Als mogelijke namen circuleren S3 en S5.
En nou heeft autoblog.com de hand weten te leggen op bovenstaande foto die genomen is bij Saleen. Een eerste kleimodel voor de S3/S5?





Hmm. Ook al bouwen ze een goede supercar, de naam mist de emotie en sfeer die bijvoorbeeld Ferrari en consorten met zich mee dragen.
@Armada, in Europa misschien, maar in Amerika heeft Saleen zeker wel een goede reputatie.
Zo op het eerste gezicht ziet het er wel belovend uit….
Ze hebben met de s7 toch al een auto op de wereld gezet die bekend staat als een echte supercar.
De naam zal het probleem niet zijn als ze een mooie, competitieve wagen maken in die prijsklasse.
Dan moet het toch lukken om er een mooi aantal van te verkopen, me dunkt.
Zelfs ik als Amerikanofoob (niet echt hoor) raak onder de indruk bij het horen van de naam ‘Saleen’. Dus dit zou best eens spannend kunnen worden. Laat maar komen!
Kan niet wachten!
Saleen is een grote naam en dit ziet er veelbelovend uit. Met de lage dollarprijs zou je deze jongen over een jaartje wanneer hij in de winkel ligt voor 150.000 eu inc. alle belastingtroep kunnen rijden.
Ik hoop voor Saleen twee dingen:
1. Het nieuwe model ziet er een stuk beter uit dan de S7.
2. De betrouwbaarheid is beter dan die van de Ford GT. Dit omdat de “Chief Technical Officer” van de Ford GT een vinger in de pap heeft, en we weten allemaal hoe tevreden de heer Clarkson daar mee was…
Ik ben benieuwd! Dat kleimodel lijkt al aardig de goede richting op te gaan.
Zo?Was de saleen S7 dan uit productie gehaald?Herinnerde me toch dat er een 1000 pk kit te krijgen was?
Nou ja, niet veel meer van gehoord dan eigenlijk…
Goed nieuws. Ik vind die S7 nog altijd een van de meest geweldige supercars van de laatste 20 jaar. Ik wist trouwens ook niet dat de (straat)productie was gestopt. Ik had dit toch beter morgenochtend kunnen lezen,want nou ga ik weer met gemengde gevoelens naar bed.
Heeft Audi de typenamen “S3” en “S5” niet geregistreerd (in Amerika)?
met deze dollar koers was een S7 ongeveer even duur als een pakje peuken maarja…helaas.
hij oogt erg compact, beetje formaat F430 en 911.
ik denk alleen dat de naam S3 of S5 hier op problemen met Audi zal stuiten. wat voor motor zal er in komen te liggen? V8 met 5liter inhoud? het lijkt me namelijk niet echt te passen om hierin de S7 motor te hangen. maar wie weet. misschien krijgen ze het toch voor elkaar. niet meteen met 1000pk of 750pk maar dan denk ik eerder aan zo tussen de 500 en 600pk met een laag voertuig gewicht. ook gezien de verwachte prijsstelling van zo rond de 150000,- dollar.
Lekker kleien daar bij Saleen… net als vroeger op de kleuterschool.
Ik wist trouwens niet dat de S7 niet meer verkocht werd!
De Saleen S7 is echt een superkar hoor! Met het high performance package zit de Twinturbe sneller op de 100 km/h dan een Veyron! Ik vind ‘m zelf ook errug mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wisten jullie dat de S7 op een snelheid van 220 km/h zoveel downforce genereert dat hij op de kop zou kunnen rijden? Ik ben geen aerodinamica-expert, maar volgens mij is dat best heftig.;)
heftig ja, maar geen unicum.
@ Armada
Dat had Pagani ook niet toen ze een tijdje geleden begonnen, en door hun auto’s worden ze nu in de zelfde zin genoemd met Ferrari en consorten. Dus die status is te verkrijgen, en moet in principe Saleen dat ook kunnen
@MJ: Valt op zich mee, de Caparo T1 kan dat theoretisch al vanaf 160 km/u.
@Poekie Lauda:
Dat komt ook vanwege de emotie, het interieur van de Saleen S7 is wel emotioneel.
In een diep trieste zin.
De buitenkant is wel erg aggressief, maar niet echt mooi zoals de Ford GT of de prachtige (oude) Corvette C2.
Ik zou zeggen, kijk eens bij Pagani naar het interieur. Lichtgewicht, mooi toch mooi en gebalanceert.
Wel mooi was dat het één van de weinige MR (midscheeps) auto’s is uit de States.
Btw, mooi dat Theodore er aan meewerkt, nu nog die modernere aluminium Modular V8 32-klepper erin van de Ford GTX-1 met 700 pk, gelieve varianten met én zonder compressors.
Want een 427ci is leuk, maar veel te groot. Leuk voor in hotrods en dergelijke, maar ondanks het alu blok toch té veel van het goede.
En de Modular heeft een veel betere sound, vermogen/koppel (hoogtoerig!) en is gek genoeg brandstofefficienter terwijl het naar Europese maatstaven een beest is!
Ook zou er een sequentiële versnellingsbak (geen troep maar DSG?) beschikbaar moeten zijn.