Eindelijk, de WEY VV7 GT is goedkoopste nieuwe Brabus ter wereld. Als we de Smartjes even niet meerkenen.
Niet iedereen is even weg van een lekker potje tunen. Een fabrikant is jarenlang bezig om een een goede auto te ontwikkelen die aan alle mogelijke eisen (zowel overheid als consument voldoet), vervolgens gaat een tuner met enkele onderdelen die gehele balans en het compromis aantasten.
Fabrikanten status
Maar dat is niet altijd het geval. er zijn voldoende tuners die daadwerkelijk iets toevoegen. Sommigen doen dusdanig veel dat ze een fabrikanten-status hebben. Denk aan Alpina, Ruf en natuurlijk ook het onderwerp van vandaag: Brabus. Brabus is een enorm groot bedrijf dat werkelijk van alles kan doen. Ook bouwt Brabus speciale modellen voor andere merken zoals Kia, Nissan en Infiniti. In dit artikel lees je alles over de ontsaansgescheidenis en wat ze tegenwoordig allemaal doen. Heel erg veel namelijk.
WEY VV7 GT
Het project van vandaag is wel heel bijzonder. Het gaat namelijk om de auto die we natuurlijk allemaal kennen als de WEY VV7 GT. Mocht je de WEY VV7 GT niet kennen, wees gerust, er schijnen heel veel mensen te zijn die de WEY VV7 GT niet kennen. Daarom zullen wij de WEY VV7 GT even aan je voorstellen. Mocht je WEY niet ook al niet kennen, dat is een onderdeel van Great Wall Motors. WEY richt zich op de markt van luxe crossovers. Afgelopen jaar stonden ze ook op de IAA in Frankfurt.
21″ Velgen
De WEY VV7 GT is de sportieve variant van de WEY VV7, een medium crossover. Je kan de WEY VV7 in diverse smaakjes krijgen. Denk aan de WEY VV7c, VV7s, VV7x en de VV7 PHEV. De VV7 GT is het sportieve topmodel uit deze range. De crossover is nu voorzien van 21″ velgen, rode remklauwen, dikke bumpers, centraal geplaatst achterlicht (zoals de auto van Lewis Hamilton) en natuurlijk een spoiler.
Motor
Kortom, de auto ziet eruit als een soort miniatuur GLE Coupé. Qua performance kom je overigens niet in de buurt van zo’n auto. De WEY VV7 GT is namelijk voorzien van een 2.0 viercilinder. Deze is voorzien van een turbocompressor, waardoor het vermogen meer dan adequaat is, maar niet inspirerend. Alle 227 pk’s aan vermogen en 387 Nm’s aan koppel is worden via een zeventrapsautomaat afgeleverd aan de voorwielen.
Prijs
Dan het goede nieuws en dat is de prijs. Je rijdt namelijk in een echte fabrieks-Brabus voor niet al te veel geld. De WEY VV7 GT wordt alleen in China verkocht. Daar wensen de dealers er zo’n 191,800 yuan voor te krijgen, omgerekend iets meer dan 25.000 euro. Daarmee is het toch een van de goedkoopste manieren om een bonafide Brabus te rijden.
fanboy zegt
Ze presteren het om de namen nog lelijker te maken dan de auto’s zelf.
fejjie zegt
Genoemd naar een kind van Elon Musk?
Dutchdriftking zegt
Grote griebels wat een spookhuis!
RiKe zegt
Bij de voorkant dacht ik nog…oké dat is helemaal niet zo verkeerd. Bij de naam dacht ik, die slaat helemaal nergens op. Bij de achterkant draaide m’n maag om en kwam een spontane vlaag van maagzuur opzetten…mijn god ze hebben het zelfs weten te presteren om iets nog lelijker te maken bij een SUV dan die verschrikkelijke “shitting dog” coupe daklijn
rolandrru zegt
Voorkant vergelijkbaar met een sportieve Peugeot SUV. Achterkant mooier (OK, leuker) dan een X6 of GLE Coupé.
Nog weinig origineel, maar het Chinese design gaat vooruit. En dan te bedenken dat deze alleen in China op de markt komt!
Zouden modellen voor export naar Europa er nóg Europeser uit gaan zien?
SummerSky zegt
Mag als ie de fabriek uit komt gelijk doorrijden naar de shredder, zo katslellek
cossiekiller zegt
Ik injecteer mezelf nog liever met javel dan hier mijn geld aan te geven.