• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wheelsandmore zet zijn klauwen in de R8 GT Spyder

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 juli 2012 om 21:05 – 20 Reacties

Audi R8 GT Spyder tuningpr0n
Audi R8? Check, en dubbelcheck. Audi R8 GT? Check. Audi R8 GT Spyder? Check!

De Duitse auto-oppepper Wielenenmeer hearts supercars, maar vooral ook Audi. Ze wisten een van de 333 open R8 GT’s te scoren en gingen er mee aan de slag, met een niet onaardig resultaat.

Laten we beginnen bij het ‘more’-gedeelte. In plaats van de gebruikelijke 560 pk en 540 Nm uit de atmosferische 5,2 liter V10 goochelde Wheelsandmore maar liefst 620 pk en 590 Nm uit het 85 kg lichtere broertje van de R8 V10. Dit kregen ze naar zeggen voor elkaar door de elektronica te tweaken, en speciale luchtfilters en uitlaatsysteem te monteren. Dit systeem, dat nog steeds van staal is, schijnt maar liefst 40% lichter te zijn dan standaard. Een hele prestatie, zeker als je er van uitgaat dat Audi zelf toch ook extra kritisch naar de kilo’s heeft gekeken.

Dan de wheels: in de wielkasten hangen matzwarte 20″ wielen met een carbon look, en een schroefsetje van KW moet wonderen doen voor de vering. Door een schakelaar om te zetten kan de R8 GT 40 mm hoger worden gelegd, wat prettig is als je onderweg drempels tegenkomt. Tik ‘em aan, baas.

Alleen jammer dat het exemplaar niet matblauw is, dat staat toch net iets mooier dan wit. Aan de andere kant zou het voor mij geen dealbreaker zijn, maar goed, het blijft voorlopig bij dromen..

Ook interessant!

  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Maakt een zeer gave versie van de Audi R8 een return?
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Heeft Audi nog ruimte voor een R8 GT Spyder?

Nieuwste artikelen

  • Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!
  • Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
  • Range, ruimte, knoppen: de Kia EV5 heeft alles. #test
  • Wopke Hoekstra doet water bij de wijn: tóch benzinemotoren na 2035
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, R8, r8-gt, spyder, tuning, wheelsandmore, wit

Vorig bericht: « Herbestraten op zijn Vlaams
Volgend bericht: Slimme koplamp ‘filtert’ neerslag uit zicht »

Lees Interacties

Reacties

  1. jolig zegt

    4 juli 2012 om 21:11

    Viel toch weinig aan te verkloten. Ziet er misschien nog wel strakker uit dan het origineel. Maar ik zou het bij een gewone V10 houden.

    Login om te reageren
  2. bonkers zegt

    4 juli 2012 om 21:18

    Ik heb liever de gewone r8 gt spyder, ook heel bruut en gewoon mooier

    Login om te reageren
  3. schedel1 zegt

    4 juli 2012 om 21:19

    Ieder zijn ding. Standaard sowiezo al retegaaf. Maar zou geen nee zeggen.

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    4 juli 2012 om 21:20

    Nee die komt bij mij de straat niet in.

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      4 juli 2012 om 21:36

      @norge: Omdat je hem niet kan betalen?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        4 juli 2012 om 21:48

        @ferrari94tr: Of hij woont gewoon in een smalle straat?

        niet direct zo negatief joh..

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          4 juli 2012 om 22:12

          @dennisr:
          Met hele hoge drempels?

          Login om te reageren
          • norge zegt

            4 juli 2012 om 22:16

            @jrk68: voltreffer :)

            Login om te reageren
            • redbeams zegt

              5 juli 2012 om 09:21

              @norge:

              Tja en het feit dat ze brandgevaarlijk zijn ;)

              Login om te reageren
      • bohica zegt

        5 juli 2012 om 12:40

        @ferrari94tr:
        ik denk dat 99,99 % hem hier niet kunnen betalen dus sowieso een stomme opmerking

        Login om te reageren
  5. splitsecond zegt

    4 juli 2012 om 21:52

    Ik heb het niet zo op sportwagentuners (uitzonderingen daargelaten). Een sportwagen is meestal af-fabriek mooi in harmonie, het enige wat optische tuners er meestal mee bereiken is het een petjes/halfords/tupperware gehalte geven. Zonde.

    Login om te reageren
  6. ralfast zegt

    4 juli 2012 om 22:05

    Ik vraag me altijd af hoe zo’n tunert de wegligging kan verbeteren, als de testrijders en onderstelspecialisten van fabrikanten als Audi, Lambo etc. er veel tijd en geld in mogen steken. Ik vrees altijd voor de balans…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 juli 2012 om 22:16

      @ralfast:
      Af fabriek is altijd een compromis.
      Dus als je dat te soft vind dan verander je dat.
      Ik vind het ook een verkeerde term (verbeterd).
      Het is gewoon een kwestie van voorkeur.

      Login om te reageren
  7. mrglmmns zegt

    4 juli 2012 om 22:36

    wat kunnen sommige tuners auto’s toch verpesten, maar je hebt er ook die er een Work Of Art van maken. Deze is duidelijk van het laatste kaliber

    Login om te reageren
  8. PeugeotGTI zegt

    4 juli 2012 om 22:45

    Die wielen staan wel echt fantastisch onder zo’n R8

    Login om te reageren
  9. stanlee zegt

    4 juli 2012 om 22:52

    Maar rechts dus gele remklauwen en links rode?

    Login om te reageren
  10. Tonnie zegt

    4 juli 2012 om 23:43

    Wat een geile bak zo!

    Login om te reageren
  11. drivingpleasure zegt

    5 juli 2012 om 01:38

    Prestaties zullen denk ik wel goed verbeterd zijn, maar het uiterlijk blijft een nee voor mij.

    Login om te reageren
  12. autonieuwsvandestraatje zegt

    5 juli 2012 om 02:26

    wat een achterkant. jeuz

    Login om te reageren
  13. jordy14 zegt

    5 juli 2012 om 23:01

    Ik vind het best mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North