• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie biedt? Enco 550 GT Biturbo

Auteur: RubenBaeten, gepost 9 juni 2008 om 20:07 – 39 Reacties

Enco 550 GT Biturbo
Het is klaar met de SUV’s, maar bij de Duitse tuner Enco hebben ze de memo niet gekregen. Ze fleurden daarom een Cayenne een beetje op en kwamen met deze ijsbeer aanzetten: de 550 GT Biturbo.

Bij Enco noemen ze dit ‘Haute Couture for the road’, maar we kijken oh zo zuur als blijkt dat de cijfertjes eigenlijk niet boven die van een doodgewone Turbo S uitkomen. De dubbelgeblazen V8 levert 550 pk en 730 Nm – dat is 20 Nm minder dan de Turbo S. De 0-100 doet de 550 GT Biturbo in 4,9 seconden, en ook dat is 0,1 seconde langzamer. Maar de topsnelheid is 282, en daarmee kruip je dan wel met 2 km/h verschil langs de standaard über-Cayenne. Verder heeft Enco het remsysteem uitgebreid aangepast, en kan de luchtvering de auto nu 50 mm lager laten zakken.

Aan de voorkant kreeg de Cayenne een nieuwe bumper met enorme luchtinlaten en werd een ‘powerdome’ motorkap gemonteerd, versterkt met geil koolstofvezel. De wielkasten werden uitgeklopt voor de zwarte 23″ wielen (315 breed), die er wel zeer ziek uitzien. De kont werd voorzien van een nieuwe achterbumper met diffuser, en vier mooie pijpjes die het custom uitlaatsysteem laten horen. Verder is het interieur uiteraard aangepakt met mooier leer en kleurtjes en zo.

De prijs voor al dit spul: €170.000, exclusief arbeid (?!) en belastingen. En bedenk dan dat een Cayenne Turbo S in Nederland net geen twee ton netto kost. Ik zou het wel weten…

Enco 550 GT Biturbo
Enco 550 GT Biturbo
Enco 550 GT Biturbo
Enco 550 GT Biturbo

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, tuning, wit

Vorig bericht: « Nog wat foto’s van de Lamborghini Gallardo LP560-4
Volgend bericht: Frankrijk en Duitsland willen allebei schone auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Phils zegt

    9 juni 2008 om 20:07

    Nee, toch liever techart dan!

    Login om te reageren
  2. De Nou zegt

    9 juni 2008 om 20:10

    Nee, toch liever een fiets dan!

    Login om te reageren
  3. DRU zegt

    9 juni 2008 om 20:12

    Ruben, moet je geen voetbal kijken?

    Login om te reageren
  4. Mister N zegt

    9 juni 2008 om 20:14

    klein beetje heel erg zonde van je geld…..

    Login om te reageren
  5. NuttelozeBPM zegt

    9 juni 2008 om 20:18

    Het is niet klaar met SUV’s…
    In Azie begint het net…en trouwens, echte liefhebbers blijven in SUV’s rijden.
    En NOG iets, nog even volhouden en de corruptie eindigt en dan komen er waterstof-SUV’s…

    Login om te reageren
  6. Scuderia zegt

    9 juni 2008 om 20:21

    Gadverdamme.
    De Porsche Cayenne is z’n mooie SUV maar dit is gewoon schande.
    Moet zeggen dat hij stuur en dashboard wel fraai is :)?

    Login om te reageren
  7. RScosworth zegt

    9 juni 2008 om 20:21

    Hij is ow zo duuar.

    Login om te reageren
  8. lambofreak zegt

    9 juni 2008 om 20:27

    Deze markt voor gepimpte cayennes is echt zo verzadigd…
    En als ik dan toch moet kiezen: een magnum techart dan maar

    Login om te reageren
  9. RubenBaeten zegt

    9 juni 2008 om 20:28

    @DRU: Neuh. :-)

    Login om te reageren
  10. Voetballer zegt

    9 juni 2008 om 20:30

    Doe mij dan maar een Cayenne Gemballa that’s hot

    Login om te reageren
  11. Nederland Hater zegt

    9 juni 2008 om 20:32

    Tog liever een Gemballa… dan ben je tenminste sneller als de Turkbo S

    Login om te reageren
  12. Turbo zegt

    9 juni 2008 om 20:35

    We houden het wel bij de body kit.

    BAD :)

    Login om te reageren
  13. ZwerverRoodbaard zegt

    9 juni 2008 om 20:37

    Die komt gegarandeerd in de garage van een Arabische sjeik dat kan gewoon niet anders.

    Login om te reageren
  14. Maxi zegt

    9 juni 2008 om 20:42

    ik vind em waanzinnig!

    maakt toch helemaal niet uit dat je niet sneller bent dan een turbo S, hij is goedkoper, even snel en ziet er super uit

    Login om te reageren
  15. RenJie zegt

    9 juni 2008 om 20:52

    wat is de basisauto dan?

    Login om te reageren
  16. Luc zegt

    9 juni 2008 om 20:59

    vind hem goed gelukt

    Login om te reageren
  17. Josje zegt

    9 juni 2008 om 21:02

    wat een lelijk hok.
    kan iemand die auto geen zetje geven op de laatste foto? :D

    Login om te reageren
  18. MC Junk zegt

    9 juni 2008 om 21:06

    Zeker beter dan de techart !!!!

    Login om te reageren
  19. august zegt

    9 juni 2008 om 21:08

    De foto’s laten geen twijfel over de doelgroep.. en daarbij zal dit ongetwijfeld aanslaan:)

    Login om te reageren
  20. august zegt

    9 juni 2008 om 21:14

    oh, 1-0. Of 0-1. Geen idee eigenlijk.

    Login om te reageren
  21. PCCB zegt

    9 juni 2008 om 21:17

    Voor dat geld, neem ik een neun elfer. Jakkes!

    Login om te reageren
  22. RA999 zegt

    9 juni 2008 om 21:20

    Voor 170.000 euries kan ik inderdaad wel leukere of in ieder geval mooiere auto’s bedenken…

    @ august
    Ahum, 2-0 ;)

    Login om te reageren
  23. Lil Jeezy zegt

    9 juni 2008 om 21:26

    @Ra999 kan je inderdaad een leuke auto voor verzinnen ik zeg maar wat m3? c63? rs4?

    helaas 2-0 :(

    Login om te reageren
  24. RA999 zegt

    9 juni 2008 om 21:37

    @Lil Jeezy
    Is dit niet meer de site voor jou? :P ;)
    http://www.autoblog.it

    Login om te reageren
  25. iFi® zegt

    9 juni 2008 om 22:52

    De grootste voorbumper die ik ooit heb gezien O_O

    Login om te reageren
  26. ZeRoo zegt

    9 juni 2008 om 22:56

    Damn, die velgen zijn erg gaaf!! Zijkant+voorkant vind ik ook wel mooi, achterkant bah! En nee ik hoor niet bij die doelgroep normaal vind ik styling altijd maar pauper maar dit heeft wel wat.. zeker bij zo’n al van zijn eigen foute porsche ;p

    Login om te reageren
  27. slk zegt

    9 juni 2008 om 23:16

    Gewoon even een duwtje geven en de afgrond in met dat ding.

    Login om te reageren
  28. ZonParaplu zegt

    9 juni 2008 om 23:35

    Ik wist niet dat de cayenne nog lelijker kon worden.
    Maarja, als je het design nog meer verneukt kun je net zo goed de verhoudingen (die al vreemd waren) nog meer verknoeien.
    Of je het nu mooi vind je of niet, de lijnen kloppen gewoon niet.
    Alles zit kriskras door mekaar.

    Login om te reageren
  29. nick-milan zegt

    9 juni 2008 om 23:47

    ik vind het echt zo lelijk om een suv te verlagen -_-” dat verpest echt heel de proporties.

    Login om te reageren
  30. klaas jan zegt

    10 juni 2008 om 00:41

    doe mij dan maar een fabrieks porsche

    Login om te reageren
  31. ThoMaster zegt

    10 juni 2008 om 02:39

    en ik vind die velgen toch wel gaaf:p

    Login om te reageren
  32. Fej zegt

    10 juni 2008 om 06:31

    Hier heb je hem al voor 160000€: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=57693332&__lp=10&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=18&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=WHITE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=9

    Login om te reageren
  33. Peter zegt

    10 juni 2008 om 08:24

    ik vind het net een verhoogde johnny civic :S
    SUV=Sick Ulility Verhikel?

    Login om te reageren
  34. Corrado vr6 slc zegt

    10 juni 2008 om 09:55

    Waarom….. Zo kunnen de wat rijkere soccer-moms ook in “styl” rijden?

    Login om te reageren
  35. roel zegt

    10 juni 2008 om 12:28

    Liever de chopster dan.

    Login om te reageren
  36. bob zegt

    10 juni 2008 om 12:58

    @ruben baeten Waarom is dit nou geen asobak en die Range Rover Sport nou wel?

    Login om te reageren
  37. ML320Cdi zegt

    10 juni 2008 om 19:28

    velgen ziet er wel grapig uit, maar zou het nooit zelf nemen. Voor de rest vind ik dit een verkrachting van de auto, ziet er echt niet uit.
    wat de prestaties betreft vind ik het echt ongelovelijk dat je gewoon in een 2500 kilo weegende auto binnen 4,9 sec op de 100 zit. Dat is net zo snel als een Porsche 911 S, ongelovelijk.

    Login om te reageren
  38. bob zegt

    11 juni 2008 om 15:55

    nogmaals .. Waarom is dit nou geen asobak en die Range Rover Sport nou wel?

    Login om te reageren
  39. Oli4K zegt

    13 juni 2008 om 14:31

    Wat een rijdende badkuip. Wel handig om een klein piemeltje mee te compenseren.

    @ML320Cdi Lijkt me dus zinniger om zoveel vermogen in een 911S te proppen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North