• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie herkent dit zeldzame snelheidsmonster?

Auteur: machielvdd, gepost 19 januari 2021 om 20:50 – 20 Reacties

Saleen S7 Twin Turbo

Hint: het is geen Europese supercar.

Mocht je het antwoord op de vraag schuldig in de titel schuldig moeten blijven, dan zullen we het maar meteen verklappen: het betreft een Saleen S7 Twin Turbo. Liefhebbers van Amerikaanse auto’s en/of obscure supercars zullen de auto vast wel herkend hebben, maar de Saleen heeft bij lange na niet de iconische status die diverse Europese rivalen inmiddels wél hebben.

Dat geldt eigenlijk voor zo’n beetje alle Amerikaanse supercars, op de Ford GT(40) na. De Amerikanen waren heel succesvol met muscle cars, maar op het gebied van supercars zijn de Europese merken altijd heer en meester geweest. Toch zijn er wel degelijk indrukwekkende Amerikaanse supercars gebouwd. De Saleen S7 bijvoorbeeld.

Met zijn imposante dimensies en zijn vleugeldeuren had de S7 om te beginnen de juiste looks. Daar bleef het echter niet bij. Onder het spectaculaire koetswerk – volledig opgetrokken uit koolstofvezel – schuilde een even spectaculaire motor: een 7,0 liter V8 die 550 pk leverde.

  • Saleen S7 Twin Turbo
  • Saleen S7 Twin Turbo
  • Saleen S7 Twin Turbo
  • Saleen S7 Twin Turbo

550 pk was allesbehalve kinderachtig in 2000, maar in 2005 kwam de Saleen S7 Twin Turbo om de hoek kijken. Het vermogen kwam dankzij de Garrett-turbo’s uit op maar liefst 760 pk. In combinatie met het gewicht van 1.338 kg maakt dit de S7 een van de snelste auto’s ter wereld. De topsnelheid lag naar verluidt op 399 km/u. Daarmee kwam de Saleen dus in Bugatti Veyron-regionen terecht. Dat gold ook voor de acceleratie. De S7 was in staat in een luttele 2,7 seconden van 0 naar 96 km/u te sprinten.

De Saleen S7 is sowieso al een zeldzame verschijning, maar de Twin Turbo is dat zeker. Daarvan zijn er namelijk niet meer dan veertien gebouwd. Een daarvan zal in maart geveild worden bij Mecum Auctions. Het betreft een zwart exemplaar (daardoor valt de eindeloze hoeveelheid koelsleuven minder op) met 1.878 kilometer op de klok. Het veilinghuis geeft geen indicatie van de prijs van deze Amerikaanse exoot, maar die zal al snel op een half miljoen euro uitkomen.

Foto’s: Mecum Auctions

Ook interessant!

  • Gestolen Audi S7 door politie in beslag genomen
  • Gespot - Een hele zeldzame Soeb
  • no reserve veiling
    'No-Reserve' veiling, waarom zou je dat doen?
  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

occasion, saleen, saleen-s7, veiling

Vorig bericht: « Mercedes EQA 250 preview – compacte elektrische SUV
Volgend bericht: Officieel: instap-Taycan zonder toevoeging »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    19 januari 2021 om 21:05

    Ik had em na 5sec herkend! Aan de koelsleuven boven de voorwielen.
    Heerlijke old scool hamburgerraket 😎

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    19 januari 2021 om 21:19

    De enige echte Batmobil, natuurlijk.

    Login om te reageren
  3. FlowMotion zegt

    19 januari 2021 om 21:47

    I’ll take you to the Candy Shop

    Login om te reageren
  4. kannito zegt

    19 januari 2021 om 21:50

    Saleen, ken ik nog van TDU1

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      19 januari 2021 om 22:25

      Same!

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      20 januari 2021 om 10:39

      ah the memories. De S7 TT was zeer populair bij de ‘dragstrip’ ofwel, die lange weg in de stad vlak bij de Mercedes-Benz dealer.

      Login om te reageren
  5. timh zegt

    19 januari 2021 om 21:52

    Natuurlijk herken ik die uit Bruce Almighty.

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      20 januari 2021 om 07:40

      @timh: Almighty1 als kenteken 😂

      Login om te reageren
  6. Richmond zegt

    19 januari 2021 om 22:04

    15W50 olie?

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      19 januari 2021 om 23:54

      Vind je dat vreemd? Als de boel echt loeiheet wordt heb je liever een wat dikkere olie. Dat wij aan deze kant van de plas en masse aan zo dun mogelijke olie gaan wegens frictieverlies (0W20 ofzo) wil niet zeggen dat wat in onze 1.2 turbo moet ook goed is in een onbehouwen V8 met wat Amerikaanse panel ga…. ehh toleranties.

      Verder had ook ik hem in 5 sec herkend. Daklijn icm de roosters in de achterruit deden het. Gaaf ding, nu nog een paar euro’s vinden.

      Login om te reageren
  7. kniesoor zegt

    19 januari 2021 om 22:15

    Met een half meloen Euro ga je het vermoedelijk niet redden voor een Twin Turbo, zou me niet verbazen als het richting het dubbele gaat.
    Klinkt trouwens geweldig, zo’n ding, als er flink gas wordt gegeven. Maakt een mens hebberig.

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      20 januari 2021 om 00:09

      @amghans: Met een hele Europese meloen ga je het denk ik ook niet redden 😉

      Login om te reageren
  8. Towel986 zegt

    20 januari 2021 om 06:58

    Is al dat vermogen een beetje aan de grond te krijgen? Daar staan die Amerikanen toch niet echt om bekend?

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      20 januari 2021 om 07:40

      @towel986: Als je met 750 pk op alleen de achterwielen de 0-96 km/u in 2,7 seconden kan afraffelen mag je daar gerust vanuit gaan.

      Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    20 januari 2021 om 07:27

    Wat een onbehouwen, sexy apparaat blijft t toch

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    20 januari 2021 om 08:21

    Hij is zo fijn.

    Login om te reageren
  11. joos straetmans zegt

    20 januari 2021 om 08:45

    1878 km in 14 jaar ? Niet zo verwonderlijk met dat interieur, want daarvan word je acuut depressief.

    Login om te reageren
    • tristant zegt

      20 januari 2021 om 11:15

      Trailer op, en weer af om van photoshoot naar photoshoot te rijden. Wel erg, eigenlijk.

      Login om te reageren
  12. petroldrinker zegt

    20 januari 2021 om 09:08

    Blijft de gaafste Amerikaanse auto ooit voor mij samen met de SSC Ultimate Aero. maar dan wel de TT versie met 1100pk please :)

    Login om te reageren
  13. appeltje zegt

    20 januari 2021 om 20:30

    Een leuk weetje dat Doug Demuro met “ons” heeft gedeeld is het feit dat je als koper geluk moet hebben met de lichaamslengte van de vorige eigenaar. De stand van stoelen is namelijk niet instelbaar door de gebruiker; daarvoor moet hij terug naar de fabriek, of iets dat daarvoor door kan gaan. In het betreffende filmpje van Doug wordt dan ook niet gereden aangezien hij zelf wat langer bleek dan de vorige eigenaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North