• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wiesmann GT MF-5 in straattenue

Auteur: Wouter, gepost 5 maart 2008 om 10:57 – 36 Reacties

Wiesmann GT MF-5
Na klachten van vader Abraham besloot Wiesmann de GT MF-5 maar een standaard zilver laklaagje te geven. Iets minder spannend, maar wellicht wel fraaier.

De MF-5 krijgt de welbekende V10 van de BMW M5/ M6 onder de kap. Dankzij 507 pk moet een top van dik 310 km/u mogelijk zijn, terwijl de sprint naar de 100 slechts 3.9 tel in beslag neemt. Aangezien de MF-5 een stuk lichter is dan de BMW M6 zou deze prestaties gehakt moeten maken van BMW’s ubercoupe.

Wiesmann GT MF-5

Wiesmann GT MF-5

Wiesmann GT MF-5

Wiesmann GT MF-5

Ook interessant!

  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2008, Wiesmann

Vorig bericht: « Infiniti FX50
Volgend bericht: FAB DESIGN CL600 met vleugeldeuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincent996 zegt

    5 maart 2008 om 11:00

    Bruut!!!! Tijdens het autosalon van brussel heb ik in een paar Wiesmann’s mogen zitten, en ik was er helemaal weg van. Dus deze al gewoon de kers op de taart zijn, met die heerlijke V10 en een prachtig uiterlijk! (kwijl)

    Login om te reageren
  2. Lout zegt

    5 maart 2008 om 11:07

    Ik heb er ook een paar uit mogen proberen in Brussel! Ik heb een normaal postuur maar ze zitten veel te krap en de afwerking van het interieur doet me denken aan de oude TVR’s,… knudde dus!

    Login om te reageren
  3. Lout zegt

    5 maart 2008 om 11:08

    Voor de rest is het wel een kek karretje!

    Login om te reageren
  4. bruine zegt

    5 maart 2008 om 11:08

    geef mij toch maar een smurfblauw exemplaar :D

    Login om te reageren
  5. Martijn zegt

    5 maart 2008 om 11:15

    @lout

    Dat is net een deel van de beleving van dat soort autos.. die mensen willen wat anders dan een 13 in een dozijn porsche. We hebben thuis een tusscan gehad(TVR dus) en jah.. het is gewoon totaal anders dan een porsche.. je hebt een veel apartere auto dan onder je kont.

    Login om te reageren
  6. bramwillemse zegt

    5 maart 2008 om 11:18

    Blijft een dikke bak :) Wil het geluid wel eens horen wat hier uit komt!

    Wat betreft interieur afwerking: wat boeit dat nou? Als ie maar rijdt!

    Login om te reageren
  7. Tim zegt

    5 maart 2008 om 11:20

    Zijn er prijzen bekend van dit model?

    Login om te reageren
  8. bart vereycken zegt

    5 maart 2008 om 11:20

    Ik heb zelfs al eens met een Wiesmann mogen rijden acht jaar geleden en ik kan je garanderen, het was heerlijk, die sound , het uitzicht rondom (cabrioversie) en gewoon de looks. Heerlijk!

    En die M5 zal meer dan meesterlijk zijn!

    Kon ik hem maar betalen

    Login om te reageren
  9. taaffert zegt

    5 maart 2008 om 11:26

    Hebben!!!

    Wat een bak. Geweldig.
    Zou dan overigens wel de andere velgen eronder gooien, dit vind ik te gewoon.

    Login om te reageren
  10. Yannick zegt

    5 maart 2008 om 11:27

    Ik blijf deze versie niet echt mooi vinden, hij doet veel te tupperware-achtig aan, terwijl de Wiesmann GT juist zo mooi is om z’n mooie strakke lijnen zonder al die extra lipjes & spoilertjes. Ik heb hem weliswaar nog niet in het echt gezien. Deze versie doet me denken aan Mansory die een Rolls Royce onder handen neemt, een Rolls Royce is statig en hoeft helemaal geen spoilers en dergelijke.

    De motor darentegen is wel zeer netjes, een tikkeltje onverantwoord zelfs om zo’n vermogen in zo een kleine auto te leggen. Toch zou ik liever de V10 in een gewone GT zien liggen.

    Login om te reageren
  11. Chip zegt

    5 maart 2008 om 11:31

    Eindelijk hebben ze iets aan die achterlichten gedaan. Zo met 2 ziet het er een stuk beter uit!

    Login om te reageren
  12. Justin zegt

    5 maart 2008 om 11:37

    Maar wat is er met de koplampen gebeurd dan?

    Login om te reageren
  13. ZwerverRoodbaard zegt

    5 maart 2008 om 11:44

    Mooie auto maar die koplampen mogen anders, tyfus wat een afgrijselijke dingen :S

    Login om te reageren
  14. the bugcollector zegt

    5 maart 2008 om 11:49

    Ze noemen em ook vast MF voor ons.
    Als er dan een langs komt denk je : MotherF#cker!!
    Wat een mooi ding dit en als je weet hoe het rijd wordt je er helemaal blij van.

    Login om te reageren
  15. Michiel zegt

    5 maart 2008 om 12:22

    dit is egt een droom auto voor mij SUPER mooi en bloedsnel en je ziet er maar heel weinig wat wil je nog meer?

    Login om te reageren
  16. Lout zegt

    5 maart 2008 om 12:35

    @Martijn
    Jij hebt toevallig zeker commerciele baan? Want dat heb je mooi verwoord :-p

    Login om te reageren
  17. Harmen zegt

    5 maart 2008 om 12:51

    Erg vet zeg!!!!

    Login om te reageren
  18. CCX zegt

    5 maart 2008 om 12:53

    De voorbumper is alvast véél mooier dan die van het concept.
    Eigenlijk is er buiten dat niet zo veel veranderd.
    Verder vind ik het smurfenblauw ook veel mooier !
    Maar dit blijft gewoon een ooo zooo mooie bak !!!

    CCX

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    5 maart 2008 om 13:25

    Heel fraai, zo in een decent kleurtje. Ik denk overigens dat MF voor ManuFaktur zou kunnen staan. Correct me if I’m wrong…
    Jammer dat ik niet naar de officiële opening van ’t nieuwe pand kan :(

    Login om te reageren
  20. Antonius zegt

    5 maart 2008 om 13:33

    Deze auto is echt lekker!!!
    Oude en nieuwe vormen gecombineerd tot een perfect model.. en die spoiler staat hem ook goed…

    ——————————————————–

    “maar wellicht wel fraaier”

    wellicht en wel is dubbelop in deze situatie… toch??

    Login om te reageren
  21. Dink zegt

    5 maart 2008 om 14:04

    Woensdag gehaktdag . . . lekker hoor. De M6-koper lijkt me wel een andere dan de GT MF-5 koper.

    Login om te reageren
  22. DJD zegt

    5 maart 2008 om 14:27

    heerlijk dik!!! net dat beetje spannend wat de gewone GT mist

    Login om te reageren
  23. Troyk zegt

    5 maart 2008 om 15:00

    Lotus Exige Cup vs. GT MF-5…

    keuzes… zo moeilijk!

    Wie roept?

    Login om te reageren
  24. LilJeezy zegt

    5 maart 2008 om 16:23

    IEHL. deze auto is de lelijkste die ik ooit gezien heb.. wat moeten mensen met een old-timer is deze tijd? liever een bmw 1 serie coupe dan dit lompe ding

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    5 maart 2008 om 16:53

    Dit krijg je nou als je een Wiesmann met een TVR kruist. :twisted:

    Login om te reageren
  26. jimmy zegt

    5 maart 2008 om 17:57

    GEWELDIG!!!nu nog even de loterij winnen :D

    Login om te reageren
  27. Laurens zegt

    5 maart 2008 om 18:05

    Tis niet mooi, het zal geen klassieker worden denk ik.. Maar het zal denk ik ongenadig hard geen en het ziet er op een of andere manier gewoon stoer uit. En dat is voor een hoop mensen met geld denk ik al meer dan zat.

    Login om te reageren
  28. Laurens zegt

    5 maart 2008 om 18:05

    Excuses het is alweer 6 uur.. Gee moet nnatuurlijk gaan zijn!

    Login om te reageren
  29. Berbertje zegt

    5 maart 2008 om 19:46

    hij is en blijft ONTZETEND GEIL :D aub :) geef mij en minimaal 1

    Login om te reageren
  30. Antoine zegt

    5 maart 2008 om 21:34

    Dit zou zo ongeveer mijn eerste aanschaf zijn als ik de staatsloterij zou winnen , retro design met echt serieuze specs.

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    5 maart 2008 om 23:36

    Deze kleur staat ‘m veel beter. Maar voor mij is de “normale” GT al meer dan genoeg. De velgen vind ik wel gaaf, mooi, VET!, lauw, boomdiggity, en al dat soort fratsen….

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    5 maart 2008 om 23:59

    wat een hebbe-ding zeg!

    Login om te reageren
  33. Pieter-Jan zegt

    6 maart 2008 om 06:11

    @klassiekerrally

    Zou dat dan niet “hersteller” zijn. Ik ken geen Duits, maar “manufaktur” lijkt mij verbastert Engels.

    Ik zou zeggen, de initialen van de gebroeders Wiesmann, maar ik ben dat niet zeker, en te lui om het op te zoeken.

    De MF-5 lijkt inderdaad wel overdreven, maar de originele vorm is ideaal om bij hoge snelheden van de baan te vliegen. Ik zou ervoor kiezen alleen maar omdat ze dat lelijke gepolijste roostertje op ze zijkant hebben verwijderd. Ik vind de details allemaal eigenlijk beter dan het origineel. En het contrast tussen de rondingen en de agressieve aerodynamische details vind ik ook wel mooi.
    Het lijkt me echter wel essentieel voor de esthetiek, dat de wagen zo plat op de grond ligt. Op de Belgische wegen zou je op voorhand een schout moeten sturen, want als het geen willekeurige snelheidsheuvels zijn (luie politiekers, en rijke aannemers), dan zijn het gaten of spoorvorming. Ik hoor de bodemplaat al in mijn fantasie schrapen.

    Login om te reageren
  34. bart vereycken zegt

    6 maart 2008 om 08:34

    Ik zou het hebbedingetje in twee kleurtjes laten spuiten : licht beige en donkerbruin. En het interieur idem dito met een volledig houten (retro)stuurtje. En voor de rest nog wat chroomaccentjes binnenin.

    Welk versnellingspookje zit er eigenlijk in ? (ook van de M5?)

    Spijtig dat je geen pics hebt van interieur

    Login om te reageren
  35. Ralph zegt

    6 maart 2008 om 09:12

    Bruut!! Echt heer relaxed, ik heb het filmpje van Petrol Head gezien met de wiesman gt geloof ik dat het was, toen was meneer sjoerd van stockum in de fabriek van Wiesman. Daar stond toen een m6 of m5 zonder blok. Dus toen waren ze blijkbaar al aan deze auto bezig. Ik vind eht echt een geslaagde auto

    Login om te reageren
  36. Ultimora zegt

    6 maart 2008 om 17:28

    ze waren vandaag op de testbaan van de RDW in lelystad met deze auto aan het brullen, en ooh shit wat ziet deze auto er lekker uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North