• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wiesmann GT MF-5: specs en eerste foto’s

Auteur: Wouter, gepost 11 september 2007 om 00:55 – 29 Reacties

Wiesmann GT MF5


Niet onverwacht, maar toch verrassend geil. Wiesmann’s meest recente creatie draagt de naam GT MF-5 en dat betekent dat er een tiencilinder onder de kap ligt. En niet zo maar eentje, maar de V10 die we kennen uit de BMW M5 en M6.

De 5 liter grote V10 levert 507 pk en 520 nm, wat in de beide BMW’s al voor respectabele prestaties zorgt. De M6 is echter 1785 kg en de Wiesmann slechts 1380 kg… Zodoende presteert de GT MF-5 meer dan behoorlijk: van 0 tot 100 neemt slechts 3,9 seconden in beslag. De topsnelheid is minimaal 310 km/u, maar een Wiesmann-medewerker liet zich al ontvallen dat dat nog wel eens op kan lopen naar 320-330 km/u. Wiesmann weet overigens ook te melden dat de gewichtsverdeling een ideale 50/50 is, mede doordat de V10 ver naar achter is geplaatst en het in feite een middenmotor is.

De GT MF-5 is nu al gepresenteerd, maar Wiesmann gebruikt de komende maanden nog om de wegligging en aerodynamica te verfijnen. Ergens in de loop van 2008 worden de eerste klanten verblijd met een V10 powered Wiesmann. Voor 150.000 euro kan de GT MF-5 al voor de deur staan, hoewel dat wel de prijs zonder belasting is, dus voor de meesten van ons wordt het iets meer. Mocht je de mat blauwe kleur wel aardig vinden, spaar dan nog even door, want Wiesmann vraagt daar ook nog 1390 euro voor.

Hi-res platen zijn hier te vinden en voor de overige foto’s van de Wiesmann modellen kijk je hier.

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5

Wiesmann GT MF5

Ook interessant!

  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2007, mat, mf5, Supercars, Video, Wiesmann

Vorig bericht: « Lamborghini ‘jet-car’ heet Reventón
Volgend bericht: Video: naar Frankfurt in Opel OPC en lekker aan de Flextreme »

Lees Interacties

Reacties

  1. Eric zegt

    11 september 2007 om 01:04

    Oei, die kleur is wel een beetje een misser. En ik mis met dit front ook een beetje de klassieke uitstraling van de “gewone” modellen.

    Verder niets dan respect voor deze mannen en vrouwen van Wiesmann.

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    11 september 2007 om 01:05

    OH MY GOD! Wat hebben ze met de wonderschone Wiesmann gedaan?

    …..nou ja, ik merk het al, het is tijd om te gaan slapen!……

    Login om te reageren
  3. Rainier zegt

    11 september 2007 om 01:06

    Vind een MF-3 of een Gt persoonlijk veel mooier.
    Het klassieke is er nu helemaal af….dit is gewoon een ruige bak.
    Toch ben ik erg benieuwd hoe ie er bijvoorbeeld in het zwart uitziet.

    Login om te reageren
  4. evo zegt

    11 september 2007 om 01:15

    Dat smurfensnot-blauw is idd ook een no-go voor mij. Die achterkant is über, maar wat ze nou met die koplampjes gedaan hebben. Ook ik zou eerder voor een GT gaan.

    Login om te reageren
  5. CSL zegt

    11 september 2007 om 01:20

    Als BMW dat ook nou met de Z4 doet.

    Login om te reageren
  6. joep zegt

    11 september 2007 om 01:22

    4 reacties voor me, en ik sluit me bij alles van alle 4 aan: respect voor wiessman, maar de kleur is een misser, de gt en mf-3 zijn mooier, dit is een ruige bak maar het klassieke is er af, de achterkant is uber, maar vooral… tijd om te gaan slapen..

    Login om te reageren
  7. Racer X zegt

    11 september 2007 om 01:23

    Jammer van de kleur, verder: GE-WEL-DIG!
    Ben razend benieuwd hoe die prachtige V10 in een lichtere auto functioneert!

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    11 september 2007 om 01:27

    Jongens, dit moet je gewoon in real-life zien. Matblauw is echt porno! Supermooi!

    Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    11 september 2007 om 01:27

    En anders koop je toch gewoon een grijze… ook leuk.

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    11 september 2007 om 06:26

    en wederom .. voor een man is een weismann een wiesmann .. voor een vrouw een rooie of een blauwe.

    Login om te reageren
  11. Jandepandaman zegt

    11 september 2007 om 08:05

    Tja… Waarom nou toch in vredesnaam een kleur gekozen waardoor die auto gemaakt lijkt van het zelfde goedkope licht-onbestendige platic als waarvan goedkope bootjes gemaakt zijn die je soms zielig op terreinen van jachthavens ziet staan…?

    De auto op zich (met de kleure van het beeldscherm dan maar even op zwartwit gesteld) geeft wel weer even het gevoel terug van hoe auto’s waren in een tijd dat autorijden nog echt spannend was en dat ontwerpen nog handwerk was in plaats van computerfotoshopspelen. :-)

    Login om te reageren
  12. Chief_S5 zegt

    11 september 2007 om 08:15

    Hmm.., liever de GT dan dit. Deze is werkelijk afschuwlijk! :( Die koplampen zou ik niet eens koplampen willen noemen. Ook ik vind dit een grote misser van Wiesmann, die over het algemeen toch echt een van de stoerste sportwagens ooit maakt. :(

    Login om te reageren
  13. Floris zegt

    11 september 2007 om 08:39

    Bodykit hoort niet op zo’n klassiek design. Balans is een beetje (boel) kwijt.

    Login om te reageren
  14. De la marche zegt

    11 september 2007 om 08:44

    één woord: lekker

    Login om te reageren
  15. Sjon zegt

    11 september 2007 om 11:48

    Die kleur is om aandacht te trekken en ik neem aan dat deze voor de racerij bedoelt is?

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    11 september 2007 om 12:36

    Hmmm… Ik weet dat matte kleuren heel erg gaaf kunnen zijn op de Wiesmann.
    Maar of ik ’t blauw de mooiste variant daarvan vindt? Ik denk ’t niet.

    Verder vind ik het model minder fraai dan de ‘gewone’ GT, maar als ik dit zie, dan lijkt me één ding duidelijk: Smolenski kan wel inpakken.

    Tijdens de Klassiekerrally hadden we ook twee primeuren:
    De GT met flippers en de nieuwe MF-3.

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    11 september 2007 om 12:37

    Of was het nou de MF-3 met nieuwe velgen? Nou ja… Ik was een beetje druk met andere dingen zal ik maar zeggen… ;)

    Login om te reageren
  18. GTRene zegt

    11 september 2007 om 14:59

    ff wennen, maar na het zien van de Hi-res platen zie hier

    http://www.autojunk.nl/pix/view/132967

    moet ik zeggen, wat een lef en wat een geweldige wagen als je van iets ruiger/bruter houd en je ook wat wilt onderscheiden van de V8 GT.

    Ik zeg bravo, immers de “gewone”GT blijft gewoon zo mooi elegant met z’n passende V8 erin, en deze bruut met V10 past mooi als een stapje meer, een stapje meer bruut zeg maar, en dus leuk dat er keuze is in modellen en niet alles 1 “saaie” groep blijft, ben heel benieuwd en in November gaan we dat waarschijnlijk zelf aanschouwen en al dat andere moois tijdens een geplande factory visit.

    GTRene

    Login om te reageren
  19. michiel zegt

    11 september 2007 om 17:27

    vette bak!
    wiessman is op BMW na men favoriet

    Login om te reageren
  20. michiel zegt

    11 september 2007 om 17:27

    maar gaat de spoiler wel zin hebben?

    Login om te reageren
  21. GTRene zegt

    11 september 2007 om 18:06

    Denk van wel, immers kijk naar die 3 na laatste foto, daar kun je zien dat die spoiler duidelijk nog achter en wat hoger dan het ducktailtje komt, en dat werkt dan weer als een soort hefboom principe dus extra druk op de achterkant.

    Login om te reageren
  22. phantom zegt

    11 september 2007 om 19:07

    wat een beest zeg!

    Login om te reageren
  23. Jan zegt

    11 september 2007 om 19:13

    toch liever iets anders

    Login om te reageren
  24. Solstice zegt

    12 september 2007 om 18:43

    Ziet er wel een beetje ‘plastiek’ uit zo met die matte lak. Verder niets dan lof, TVR-eater :-)

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    12 september 2007 om 19:09

    ’t baby blauw is een beetje té, maar verder een prachtig stukje ontwerp. En met die prestaties.

    TVR eater weet ik zo net nog niet. Meer power heeft ie wel, maar TVR’s wegen echt niks. Honderden kilo’s lichter dan dit bakkie. Maar who cares?

    M5 eater :D

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    12 september 2007 om 19:14

    @ bozewolf: Dit is absoluut een TVR killer. Alleen al om het feit dat de techniek bere-betrouwbaar is ;)

    Login om te reageren
  27. GTRene zegt

    12 september 2007 om 21:27

    Het heeft wel een beetje de GT40 Gulf kleur lichtblauw, hup wat oranje strepen erover en klaar.

    [img]http://www.xxs-racing-berlin.com/_borders/gt%2040%20gulf.jpg[/img]

    Login om te reageren
  28. Phil zegt

    14 september 2007 om 13:33

    ik weet het niet, de achterkant is wel lekker dik maar de voorkant slaat nergens op, helemaal uit proportie getrokken

    Login om te reageren
  29. E320cdi zegt

    18 september 2007 om 22:22

    Zeker wel vet hoor, en dat blauw is ook wel mooi. (al zou ik hem in zwart of oranje nemen) hij is wel flink sneller dan een M5 of M6 door zijn gewicht.
    Dit heb ik toch 100x liever dan zo’n 911 Turbo!!!

    @ GTRene:

    klopt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North