• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wiesmann staakt productie MF5

Auteur: CasperH, gepost 16 augustus 2010 om 12:03 – 59 Reacties

Wiesmann MF5 Coupé
De sterkste Wiesmann is het haasje nu BMW de stekker heeft getrokken uit het V10 blok van de M5. De MF5 gaat dus uit productie.

Nu BMW de overstap maakt naar geblazen V8 motoren voor haar toekomstige M5 is de huidbaarheidsdatum op de V10 helaas voorgoed verstreken. BMW staakt de productie van dat blok en dat betekent dat Wiesmann een andere weg in moet slaan. De MF5 Roadster en Coupé gaan daarom uit productie nadat er een kleine 100 stuks geleverd zijn.

Wiesmann is volgens Carros wel bezig met een opvolger voor de MF5, waarbij overgeschakeld zal worden op de V8 biturbomotoren van BMW die ook in de nieuwe M5 zullen liggen.

Ook interessant!

  • Wiesmann
    Onthulling nieuwe Wiesmann uitgesteld, andere strategie
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Coupe, mf5, Wiesmann

Vorig bericht: « Ferrari California gaat onder het mes bij Anderson
Volgend bericht: Porsche 918 doet het prima op video »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvrspeedsix zegt

    16 augustus 2010 om 12:04

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. frarissimo zegt

    16 augustus 2010 om 12:06

    Smakeloos hok

    Login om te reageren
    • DIPSHIT zegt

      16 augustus 2010 om 13:39

      @frarissimo: dit is tijdloos design, prachtig beestje!

      Login om te reageren
  3. HDM zegt

    16 augustus 2010 om 12:06

    Wat dat betreft jammer dat Wiesmann geen eigen motoren bouwt (en ja ik snap wel dat dat te duur is voor zo’n klein merk), maar zoiets is altijd wel te verwachten.

    Login om te reageren
  4. zesinlijn zegt

    16 augustus 2010 om 12:07

    Wat nou haha… :(

    Login om te reageren
  5. RickB zegt

    16 augustus 2010 om 12:08

    V12, iemand?

    Login om te reageren
  6. Ing. zegt

    16 augustus 2010 om 12:08

    Hoe durft men dit een smakeloos hok te noemen.

    Dit getuigd van meer klasse en style dan elke huidige Lamborghini of Ferrari dan ook.

    Login om te reageren
  7. 620henk zegt

    16 augustus 2010 om 12:10

    dit heb ik veeeeel liever als een smaakloos hok zoals lamborgini ferari buggatie en ga zo maar door

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    16 augustus 2010 om 12:12

    heerlijke auto! meer klasse dan porsche of lambo ;) aleen wel jammer van het blok, maja die eigenaren van die 100 vinden het prima, de laatste V10 M-blok en er zijn maar ongeveer 100 van die dingen! dus lekker exclusief!

    Login om te reageren
  9. P.K. zegt

    16 augustus 2010 om 12:14

    :shock: Als je dit een smakeloos hok vindt dan spoor je toch echt niet imho….

    Login om te reageren
  10. timo zegt

    16 augustus 2010 om 12:14

    Super vette bak! Mensen die dit kopen hebben lef ;) of gewoon belachelijk veel geld (A)

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      16 augustus 2010 om 14:50

      @timo: ze moeten beide hebben, ik heb misschien wel de lef, maar niet het geld…

      Login om te reageren
  11. Bas zegt

    16 augustus 2010 om 12:16

    Errug jammer….nou is er dus geen MOOIE M5 meer te koop.

    Login om te reageren
    • reinz75 zegt

      24 oktober 2010 om 18:27

      @Bas: de laatste 3 modelen M5 zijn gewoon super sedans!! een lust voor het oog van de liefhebber zoals ik.. wat brabbel je nou?

      Login om te reageren
  12. EX-TUNED zegt

    16 augustus 2010 om 12:18

    WAT? dit is de mooiste auto die ooit geproduceerd is, dit wordt een enorm gemis. en waarom niet gewoon een v10 gebruiken van audi, of nog beter: een v12?

    Login om te reageren
    • reinz75 zegt

      24 oktober 2010 om 18:19

      @EX-TUNED: omdat BMW motoren beter zijn

      Login om te reageren
    • reinz75 zegt

      24 oktober 2010 om 18:19

      -=edit: dubbelpost=-

      Login om te reageren
  13. Die Bruine zegt

    16 augustus 2010 om 12:22

    In deze kleur vind ik het ook niets. Donkere kleuren staan veel chiquer op deze wagen. mooie spaakwielen eronder hoppaaa

    Login om te reageren
  14. archiebald zegt

    16 augustus 2010 om 12:23

    een geweldige auto, een V10 hoort hier gewoon in vind ik, het geluid, de exclusiviteit ervan…

    Ach, het geld heb ik toch niet :(

    Login om te reageren
  15. AQ zegt

    16 augustus 2010 om 12:26

    ongelooflijk mooi!!

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    16 augustus 2010 om 12:27

    Ik vind dat je niet kan spreken van ‘uit productie’. Hij gaat gewoon door, maar met een andere motor, en een paar veranderde details. En zo is het al jaren. Het beestje is ondertussen 17 jaar oud. Misschien tijd voor een nieuw ontwerp?

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      16 augustus 2010 om 12:52

      @Esprit_de_Flandre: Ik denk dat dat niet nodig is.. de Wiesmann is toch juist een (tevens onderhuidse) moderne interpretatie van een old skool classic roadstermodel? Hoe kun je dat moderniseren? Dan is het old skool classic er af en zal het alleen nog maar een roadster zijn…

      OT: Erg jammer dat BMW stopt met dit blok. Ik ben die groene millieuhype zo beu… alles moet op de schop…

      Login om te reageren
  17. Jochempie zegt

    16 augustus 2010 om 12:35

    Als ik naar de enorme fillets op de naden kijk weet ik niet of dit echt een prachtige auto is..

    Login om te reageren
    • zesinlijn zegt

      16 augustus 2010 om 14:08

      @Jochempie: “Als ik naar de enorme fillets op de naden kijk weet ik niet of dit echt een prachtige auto is..”

      Wat zijn fillets op naden? De enige noemenswaardige naden die er in zitten zijn de deurnaden. De andere (motorkap, naad onder deur en achterklep/spatbordranden) zie je toch nauwelijks…?

      Login om te reageren
  18. bufallowiesmann zegt

    16 augustus 2010 om 12:54

    @frarrisimo Dit een smakeloos hok?? dit heeft meer klasse dan een ferrari ,een lamborghini of een maserati .
    De klassieke looks met de prachtige motor en stijlvol interieur maakt deze auto echt unieker dan eender welke auto.

    Login om te reageren
    • Brammer zegt

      16 augustus 2010 om 14:06

      @bufallowiesmann: Ho maar, Maserati ? Dat nog net niet vind ik. Het interieur staat me trouwens niet aan, ziet er qua kwaliteit niet op hetzelfde niveau uit als de rest van de auto.

      Login om te reageren
  19. sacha zegt

    16 augustus 2010 om 12:59

    En weer een slachtoffer van de groene maffia…

    Login om te reageren
  20. frarissimo zegt

    16 augustus 2010 om 12:59

    @bufallowwiesman.
    Dit is een opgefokte retro look alike. Dit in 1 adem noemen met die merken is stemmingmakerij.
    Wiesmann kun je al niche coachbuilder beter vergelijken met Donkervoort, Pagani, Morgan ook wel.
    Alledrie die merken vind ik mooier dan dit.

    Login om te reageren
    • Potver7 zegt

      16 augustus 2010 om 13:29

      @frarissimo: dat kun je vinden, maar als je dit als smakeloos hok wegzet zonder dat verder te beargumenteren, dan kun je wel een paar reacties verwachten, ja.

      Geen van de merken die je noemt zijn overigens pure coachbuilders: Wiesmann, Donkervoort, Pagani en Morgan ontwerpen en bouwen allemaal hun eigen auto’s. Alleen de motoren en een paar andere dingen kopen ze in. Een coachbuilder (de naam zegt het al) bouwt een nieuwe koets om een bestaande auto.

      Login om te reageren
  21. Sneep zegt

    16 augustus 2010 om 13:03

    Een van de mooiste auto’s ooit. Jammer van de V10.
    Misschien kunnen ze overstappen naar AMG voor een V12. Moeten ze wel snel zijn.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      16 augustus 2010 om 14:50

      @Sneep:

      Ofwel kost het bij mercedes veel geld (ja de zonda heeft een amg met handbak), ofwel moeten ze automatisch gaan en alle electronica ook overlepelen. En is het nog niet zo simpel en nog altijd duur.
      Want denk maar niet dat Mercedes het zou toelaten om hun motoren aan een random versnellingsbak te hangen en dan te laten rondrijden. Als het dan mis gaat krijgt Mercedes de slechte naam.

      Daarbij ze werken samen met BMW ze stappen gewoon over op de volgende motor, ik neem aan dat ze die wel iets voordeliger krijgen dan de gewone particulier.

      Login om te reageren
  22. bufallowiesmann zegt

    16 augustus 2010 om 13:50

    @frarissimo donkervoort heeft geen enkele overeenkomst met de wiesmann kwaliteit bijvoorbeeld spartaans iterieur en een sombere kitcar afwerking.
    En pagani is het tegenovergestelde van wiesmann schreeuwerig modern hoekig veel duurder meer pk’s.
    En een interieur met een eigen identiteit.

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    16 augustus 2010 om 13:59

    Wat een rare reden om de MF5 uit productie te nemen.

    In de MF3 lepelen ze ook nog steeds de 3.2 zes-in-lijn (S54B32) uit de Z4 M en M3 E46. En die motor is toch echt al een tijdje uit productie.

    Volgens mij is de productie alleen maar gestopt omdat van te voren al besloten was om slechts een gelimiteerd aantal exemplaren te bouwen.

    Login om te reageren
  24. PCCB zegt

    16 augustus 2010 om 14:05

    Heel jammer, maar te verwachten. Over stijlen en smaken kan men discussiëren, maar de Wiesmann heeft zeker uitstraling en klasse. Al vind ik de GT MF4 eleganter en stijlvoller dan deze, meer brutere MF5.

    Login om te reageren
  25. M-Power zegt

    16 augustus 2010 om 14:42

    Nu is de V10 van bmw echt helemaal dood :(
    als ze daar nou eens de V12 van de 760li insteken, dat zou pas een feest worden! :D

    Login om te reageren
  26. Falco zegt

    16 augustus 2010 om 14:43

    @robbie, ja je hebt gelijk. Bovendien loopt die 4.8 V8 uit
    de MF4-lijn ook op z’n laatste benen. Ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen. Hopelijk doen ze dat zonder overal die 4.4 twinturbo V8 in te lepelen, ben namelijk niet echt kapot van die motor als het om beleving gaat.

    Login om te reageren
  27. bufallowiesmann zegt

    16 augustus 2010 om 14:46

    @Brammer maserati is minder exclusief de pedalen staan niet optimaal tegenover de bestuurder en je vindt er enkele rammeltjes.
    Het interieur is een kwestie van smaak.
    Maar als ik naar het totaalconcept en de gedachte achter de wiesmann gt mf5 kijk vind ik de wiesmann beter en specialer.

    Login om te reageren
  28. VeniVidiVici zegt

    16 augustus 2010 om 14:59

    @ zesinlijn: (en eventueel andere die het weten)

    Ff off-topic maar, jij weet nogal veel van BMW, Ik heb het volgende ik heb een e91 330d en ik wil daar BMW Performance brakes (die gele) op zetten nu is mijn vraag, kan/past dat??

    Login om te reageren
  29. ZwerverRoodbaard zegt

    16 augustus 2010 om 15:09

    Huidbaarheidsdatum -> Houdbaarheidsdatum :)

    Is dit nou slecht of juist goed nieuws, want dit gaat betekenen dat Wiesmann met iets nieuws moet gaan komen :D

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    16 augustus 2010 om 15:21

    Lexus bellen voor de v10 uit de LF-A… VEEL mooier blok voor deze auto dan de twin-turbo v8 (teveel koppel onderin=spin) zelfs als je de matige sound van die motor buiten beschouwing laat.

    Login om te reageren
  31. M-lover zegt

    16 augustus 2010 om 15:32

    @VeniVidiVici:
    Dat past meen ik bijna overal op, gewoon even vragen bij je dealer… (die dingen zijn wel mooi en stoppen ferm goed, maar de prijs is er ook naar… enkel voor de look??)

    Login om te reageren
  32. The360box zegt

    16 augustus 2010 om 15:56

    Zelf vond ik de V10 te hoog gegrepen, een V12 past er volgens mij niet eens in, dus dan wordt het wel een V8. 6 cilinder in-line van Bmw past er ook altijd in.

    Login om te reageren
  33. VeniVidiVici zegt

    16 augustus 2010 om 16:46

    @ M-lover:

    Haha ja voor de look maar weet de prijs en heb het er wel voor over :)
    Maar mijn twijfel is er omdat de Performance brochure niet erg duidelijk is of het past op een 330d en mijn dealer is er ook niet zeker van.

    Login om te reageren
  34. m5 zegt

    16 augustus 2010 om 17:17

    de 8 cilinder uit de m3 en dan even door gpower laten tunen

    Login om te reageren
  35. RenesisHP zegt

    16 augustus 2010 om 17:40

    Ik heb er maar 1 gezien en dat was bij de Autorai.
    Ongelooflijk mooi design waarbij in mijn ogen een rauwe 6 in lijn nog het best lijkt te passen. Liefst van het type TVR Speed Six.

    Ik ben absoluut fan van de V10. Ik vind het alleen niet passen in het geheelplaatje. Dat blok is zo.. “Beschaafd.”

    Login om te reageren
  36. AMG for massacre zegt

    16 augustus 2010 om 17:43

    AMG V8 blokje erin gooien. Dan s’ochtends in de ochtendkoelte buiten zetten en stationair laten draaien om te geilen op het gorgelend geluid en de dampwolkjes.

    Login om te reageren
  37. BananaFlip zegt

    16 augustus 2010 om 18:05

    Qua geluidsbeleving is dit natuurlijk gigantisch jammer. Wat een geweldig geluid, zeg.

    Login om te reageren
  38. Lennart95vdk zegt

    16 augustus 2010 om 18:26

    BMW bedankt :(

    Login om te reageren
  39. willie zegt

    16 augustus 2010 om 19:10

    @frarissimo: helemaal met je eens dat dit een smakeloos hok is. totaal fout retro design met de uitstraling van een opgedirkte snol.

    Login om te reageren
  40. jonahim zegt

    16 augustus 2010 om 19:14

    niet doen !!

    Login om te reageren
  41. Dimglor zegt

    16 augustus 2010 om 19:18

    Wel jammer dat Bmw gewoon niet die motoren blijft maken voor Wiesmann… Maarja dat zal ook wel weer met kosten enzo te maken hebben natuurlijk :)

    Login om te reageren
  42. Joost zegt

    16 augustus 2010 om 19:50

    Wat is nu het probleem ? Van 507 pk naar 580 pk is toch alleen maar mooi !

    Login om te reageren
  43. bufallowiesmann zegt

    16 augustus 2010 om 20:10

    @ willie je hebt geen verstand van smaak en retro ga terug naar je zielge wereldje

    Login om te reageren
    • willie zegt

      16 augustus 2010 om 20:19

      @bufallowiesmann: blijf lekker genieten van dit misbaksel

      Login om te reageren
      • bufallowiesmann zegt

        16 augustus 2010 om 20:54

        @willie: Jij moet duidelijk nog werken aan je sarcasme.
        En smaakgevoel over auto’s.

        Login om te reageren
  44. frarissimo zegt

    16 augustus 2010 om 21:17

    @willie :-) @bufallowiesmann Je lijkt wel persoonlijk gekwetst als anderen het een lelijk, uit proportie gestyleerde auto vinden.
    Ben je met wiesmann getrouwd?

    Login om te reageren
    • bufallowiesmann zegt

      17 augustus 2010 om 09:12

      @frarissimo: Mijn pa en ik hebbben de wiesmann fabriek ooit eens bezocht en sinsdien zijn we verkocht.
      Wat een fantastische wagens zeg.
      Zker een aanrader.

      Login om te reageren
  45. lincoln zegt

    16 augustus 2010 om 21:25

    wat is er dan “klasse” aan deze kar ??

    andermans blok/bak ..
    design is een van verschillende periodes bij elkaar geraapt zooitje ..
    is te duur ..

    Login om te reageren
  46. frarissimo zegt

    17 augustus 2010 om 14:23

    @bufallowiesman. Respect voor je passie, een uniek merk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North