• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pk

Auteur: robbie, gepost 22 oktober 2012 om 10:02 – 27 Reacties

Afbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pkAfbeelding Wimmer pept Porsche 911 GT2 RS op tot 1.020 pk

Wimmer Porsche 911 GT2 RS
Niet tevreden met de 620 pk die een standaard Porsche 911 GT2 RS heeft? Ga dan eens langs bij Wimmer, want dan peppen ze de boel op tot 1.020 pk! Can you say crazy?

De heren van Wimmer Racing Technology hadden al eens een 911 GT2 RS opgepompt tot 703 pk en tuner TechArt wist het onder de noemer GTStreet RS zelfs te schoppen tot 720 pk, maar nu is er een overtreffende trap.

Om een vermogen van 1.020 pk/1.108 Nm te ontlokken aan de 3.6 liter 6 cilinder boxermotor werden 2 nieuwe turbo’s gemonteerd en uiteraard werd de luchttoevoer geoptimaliseerd. Maar daar bleef het uiteraard niet bij, ook zaken als de cilinderkoppen, nokkenassen, krukas, zuigers, uitlaatsysteem en nog veel meer aangepast.

En hoe snel is zo’n zwaar getunede Porsche dan? Wat dacht je van 0 naar 100 km/u in 3,4 seconden en in 8,7 seconden zit je op 200 km/u. En 300 km/u? Dat bereik je na slechts 15,5 seconden. De topsnelheid ligt volgens Wimmer op 389 km/u.

Een grappig detail is dat de door Wimmer getunede 911 GT2 RS met 703 pk in 3,3 seconden van 0 naar 100 km/u zou sprinten. Blijkbaar zorgt al dat extra vermogen (en koppel) ervoor dat je iets langzamer van je plek komt.

Ook interessant!

  • Video - Porsche Taycan Turbo S vs 911 GT2 RS: wie wint?
  • Porsche zet ronderecord op Zandvoort met GT2 RS
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, blauw, cam-shaft, gt2-rs, Porsche, tuning, wimmer

Vorig bericht: « Robin Frijns: Formule Renault 3.5 kampioen + 2 F1 tests
Volgend bericht: Porsche Macan krijgt een viercilinder [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bazzl zegt

    22 oktober 2012 om 10:07

    Good god….dat zijn nog eens een hoop paarden!!

    Login om te reageren
  2. tweede_woning zegt

    22 oktober 2012 om 10:09

    ja want hoe meer pk hoe beter de auto.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      22 oktober 2012 om 10:10

      @Tweede Woning:
      Hoe meer woningen des te beter het huishouden?

      Login om te reageren
    • zion88 zegt

      22 oktober 2012 om 16:42

      @Tweede: dat is echt een hele snuggere opmerking. Denk er nog eens over jonge.

      Login om te reageren
    • rubend zegt

      22 oktober 2012 om 22:14

      @Tweede Woning: Sarcasm any one?

      Login om te reageren
  3. klicko zegt

    22 oktober 2012 om 10:10

    Na grote smurf en brilsmurf hebben we nu ook snelle smurf!

    Login om te reageren
    • roller79 zegt

      22 oktober 2012 om 10:23

      @klicko: t’ is meer geile smurf volgens mij.. maar wie ben ik ;)

      Login om te reageren
  4. MARS zegt

    22 oktober 2012 om 10:34

    Meer is niet altijd beter!

    Login om te reageren
  5. 4x4wheels zegt

    22 oktober 2012 om 10:37

    Die springtijen tot 200/300 zijn wel bizar. Toch vreemd dat een zware jongen als de veyron de sprint naar 100 een seconde sneller aftikt.. zal wel iets met 4wd en grip te maken hebben..

    Login om te reageren
  6. 4x4wheels zegt

    22 oktober 2012 om 10:38

    wow spellingnazi check – sprinTtijDen

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      22 oktober 2012 om 17:38

      @4x4wheels: dikke tsunami hè.

      Login om te reageren
  7. nickelb zegt

    22 oktober 2012 om 10:45

    En de 9ff\’en dan?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 oktober 2012 om 10:50

      @nickelb: wat is daarmee? Die zijn idd ook snel, maar niet gebaseerd op een GT2 RS, voor zover ik weet.

      Login om te reageren
      • nickelb zegt

        22 oktober 2012 om 11:10

        @robbie: maakt dat wat uit? Zitten alleen andere bumpertjes op.

        Login om te reageren
  8. roquez zegt

    22 oktober 2012 om 10:48

    Kleine stal voor 1000+ paarden

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 oktober 2012 om 11:19

      @roquez: Des te furieus zijn ze als ze losgelaten worden op het asfalt ;)

      Login om te reageren
  9. ferrari94tr zegt

    22 oktober 2012 om 10:59

    Ondanks de hoeveelheid pk’s eigenlijk niet eens zo heel erg snel.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      22 oktober 2012 om 11:21

      @ferrari94tr: What do you say? :D
      In 15 seconden naar de 300km/h! “niet erg snel” zeg je dan…
      Hij kan met gemak een Veyron bijhouden!

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      22 oktober 2012 om 12:09

      @ferrari94tr: 0-100 tijden zijn totaal niet belangrijk bij dit soort wagens, je kan dan de pk’s toch niet op de weg krijgen.

      Login om te reageren
  10. sebastiaan0906 zegt

    22 oktober 2012 om 11:06

    Met dit beest loop je niet snel een blauwtje op..

    Login om te reageren
  11. racy zegt

    22 oktober 2012 om 11:26

    let op meer vermogen wil niet zeggen sneller naar de 100 grote turbo\’s groter turbogat

    Nice!!!

    Login om te reageren
  12. terazino zegt

    22 oktober 2012 om 11:47

    Zonder die pauper stickers zou hij mooi op mijn oprit passen.

    Login om te reageren
    • tttooommm zegt

      22 oktober 2012 om 12:23

      @terazino: Die stickers zijn wel echt heel lelijk inderdaad!! Voor de rest natuurlijk echt een beest van een auto, 15 sec naar de 300! Dan zit ik nog niet op 150

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        22 oktober 2012 om 12:28

        @tttooommm: Zonder die stickers gaat ie lang niet zo hard…..

        Login om te reageren
  13. KEV9 zegt

    22 oktober 2012 om 12:10

    inclusief extra uitlaatpijp waar de bruine spoor uitkomt van de mensen in de auto als je even lekker volgas gaat geven

    Login om te reageren
  14. zanveld zegt

    22 oktober 2012 om 15:03

    Zoveel paarden kan Ankie niet eens aan

    Login om te reageren
  15. stijnd007 zegt

    22 oktober 2012 om 17:04

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North