• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wolf in schaapskleren? Brabus Bullit V12

Auteur: robbie, gepost 10 september 2007 om 09:06 – 61 Reacties

Brabus Bullit


Enige tijd geleden verblijdde Brabus de wereld met het nieuws dat ze een “wolf in schaapskleren” mee zouden nemen naar de IAA van Frankfurt. Op de redactie hoopten we dat Brabus een opzichtige bodykit achterwege zou laten, maar dat is (helaas) niet het geval.

Maar Brabus heeft meer gedaan met de nieuwe C-klasse dan een dikke bodykit monteren. Onder de motorkap ligt een nieuw hart. De welbekende SV12 S Biturbo motor van Brabus die ook te vinden is in de CL, S, SL, E & CLS dus waarom niet in de C-klasse? Ook in de C-klasse levert de V12 730 pk en 1.100 Nm (electronisch gelimiteerd).

Het zal je niet verbazen dat de prestaties indrukwekkend zijn, 0-100 in 3,9 sec en een topsnelheid van 360+ km/u. En het sprintje van 0-300 km/u stuurt trouwens maar 24,5 seconden.

Brabus Bullit

Brabus Bullit

Brabus Bullit

Brabus Bullit

Brabus Bullit

Voor de liefhebbers: grote foto’s staan op Autojunk.

Persbericht

BRABUS BULLIT –Technical Data

Body

4-door sedan based on Mercedes-Benz C-Class, W 204 series

Steel unibody widened with BRABUS fender flares by 60 mm (2.36 inches). BRABUS aluminum hood with ventilation slots.
BRABUS BULLIT aerodynamic-enhancement kit with BULLIT front and rear bumper manufactured from carbon fiber baked in an autoclave. Rocker panels with integrated entrance lights, three-piece rear spoiler.

Measurements:
Length 4.590 mm 180.7 in.
Width 1.830 mm 72.0 in.
Height 1.402 mm 55.2 in.
Curb weight 1.850 kg 4,079 lbs.

Engine

BRABUS SV 12 S Biturbo displacement engine based on Mercedes 600

V12-cylinder 3-valve light-alloy engine with twin turbochargers
Displacement 6,233 cm³ (380 cu. in.)
Compression ratio 9.0 : 1
Rated power 730 PS (720 hp) / 537 kW at 5,100 rpm
Peak torque 1,320 Nm (974 lb-ft) from 2,100 rpm (electronically limited to 1,100 Nm – 811 lb-ft)
Fuel: Super plus (98 octane)
Motor oil: ARAL

BRABUS SV 12 S Biturbo engine conversion consisting of:
Displacement increase to 6.3 liters with special crankshaft with longer stroke, enlarged cylinder bore with corresponding larger pistons. Both cylinder heads feature flow-optimized ports and special camshafts. Two high-performance turbochargers with special exhaust manifolds; more efficient intercooling system and BRABUS stainless-steel high-performance exhaust system with low-back-pressure metal catalysts. Newly programmed mapping for engine electronics and on-board diagnostics.

Drivetrain

Rear-Wheel Drive

Reinforced five-speed automatic transmission
Gear ratios:
1st gear 3.59
2nd gear 2.19
3rd gear 1.41
4th gear 1.00
5th gear 0.83

BRABUS locking rear differential with 40 percent locking rate
Final drive either 2.65 : 1 (top speed 315 km/h – 196 mph) or 2.24 : 1 (top speed 350 km/h – 217 mph – electronically limited).

Suspension

Independent suspension front and rear with height-adjustable BRABUS coil-over suspension.

Front axle:
Three-link, anti-dive geometry. Height-adjustable BRABUS struts with coil springs and gas-pressure shocks featuring ten settings each for bound and rebound; BRABUS sport sway bar.

Rear axle:
Five-link, anti-dive and anti-squat geometry. Height-adjustable BRABUS struts with coil springs and gas-pressure shocks featuring ten settings each for bound and rebound; BRABUS sport sway bar.

Wheels:
BRABUS Monoblock S light-alloy wheels with YOKOHAMA ADVAN high-performance tires.
Front: 9.5J x 19 H2 with 265/30 ZR 19
Rear: 10.0J x 19 H2 with 285/30 ZR 19

Brake System

Dual-circuit brakes with Brake Assist and BRABUS high-performance brake system.
Front: BRABUS 12-piston fixed aluminum calipers with vented and grooved 380 x 37 mm (15 x 1.46 in.) steel brake discs.
Rear: BRABUS six-piston fixed aluminum calipers with vented and grooved 360 x 28 mm (14.2 x 1.1 in.) steel brake discs.

Performance

0 – 100 km/h (62 mph): 3.9 sec
0 – 200 km/h (124 mph): 10.49 sec
0 – 300 km/h (186 mph): 24.5 sec

Top speed: more than 360 km/h (224 mph)

Ook interessant!

  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Brabus met 6.9 V12
    Brabus met 6.9 V12 te koop in Nederland
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • E500
    Koop de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, c-klasse, iaa-2007, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Video: Ondergang van de Poolse autoindustrie
Volgend bericht: Opel gaat Nederland verlossen van oude wrakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    10 september 2007 om 09:09

    Achterkant had wel iets dikker gemogen, maar verder mooie DTM racer voor op de weg :)

    Login om te reageren
  2. Wasmand zegt

    10 september 2007 om 09:10

    Waarom worden die auto’s nu zo lelijk gemaakt……. dit is afgrijselijke tupperware……

    Login om te reageren
  3. RubenBaeten zegt

    10 september 2007 om 09:10

    360 km/h?! Belachelijk gewoon! Wel prachtig om in je C-klasse alle Ferrari’s voorbij te gaan.

    Login om te reageren
  4. Daemon zegt

    10 september 2007 om 09:19

    wel een bijzonder opgepompte schaap als je het mij vraagt. Zou wel blind moeten zijn zie je niet dat dit een wolf is.
    Niet mijn smaak, maar kan het wel waarderen.

    Login om te reageren
  5. Orichinals zegt

    10 september 2007 om 09:20

    Ja, met de cijfertjes rij je bijna iedereen het licht uit de ogen en niet alleen de ferrari’s, maar zo’n beetje de gehele Top Of The Class.

    Login om te reageren
  6. 500 zegt

    10 september 2007 om 09:27

    Dit is het dus niet.

    Login om te reageren
  7. Simon zegt

    10 september 2007 om 09:29

    Mja. Van voor af is het inderdaad een gruwelijk bruut DTM-achtig beest.

    Maar van schuin voor is die muil alweer net zo afgrijselijk als al die nieuwe Peugeots.

    Login om te reageren
  8. SugarFree zegt

    10 september 2007 om 09:32

    Schaapskleren???

    Login om te reageren
  9. Jochen zegt

    10 september 2007 om 09:37

    De -C- an sich vind ik wonderschoon, het hiergetoonde model is me wat te opzichtig … maar met zulke prestaties mogen er ook best wat minpuntjes aan zitten.

    Login om te reageren
  10. Vaudtje zegt

    10 september 2007 om 09:38

    Het lijkt een beetje alsof de wolf op hoge snelheid door een schaap is geraced… hoogstens zijn daarbij wat flarden blijven hangen.

    Login om te reageren
  11. Jurgen zegt

    10 september 2007 om 09:50

    Echt vet, alleen de side-skirt vind ik totaal niet geslaagd.

    Login om te reageren
  12. DeVries zegt

    10 september 2007 om 09:56

    Tupperware!
    Originele C ziet er een stuk stoerder uit MET ster op de grille. Dit is gewoon knutselwerk. Voor het binnenwerk zou ik het wel weer doen…

    Login om te reageren
  13. Wouter zegt

    10 september 2007 om 10:08

    Woei! Doe mij deze maar. Als het dan toch over-the-top moet zijn, kan je het beter goed doen.

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    10 september 2007 om 10:43

    V12 biturbo in een C-klasse! Het moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
  15. Draven zegt

    10 september 2007 om 10:47

    Originele C-klasse ziet er idd vooraan beter uit, achterkant en zijkanten zijn mooi…

    Maar ik denk als je met zo’n monster rijd, je gewoon geen tijd hebt om naar de looks te kijken (buiten aan het benzinestation!)

    Login om te reageren
  16. CedG zegt

    10 september 2007 om 10:48

    Mooi ding, nog ff doorsparen dus.

    Login om te reageren
  17. Fruitcake zegt

    10 september 2007 om 10:48

    En een auto met 730 PK heeft nou eenmaal veel ’tupperware’ nodig om het geheel te koelen en aan de grond te houden met 360 op de teller ;)

    Login om te reageren
  18. Casper zegt

    10 september 2007 om 11:10

    ja das leuk, met zoveel trekkracht moet je een tractioncontrol systeem hebben dat een F16 nog op z’n plek houdt…
    Man tegen de tijd dat je wagen gaat rollen zijn de banden opgerookt…

    Login om te reageren
  19. Don Dito zegt

    10 september 2007 om 11:29

    Over the top of niet dit is met deze specs echt de ultieme bak! wat nu RS6 en al het andere??? Gewoon met je 4 deurs limo ff met een kleine 350 over de duitse autobahn knalen…

    Login om te reageren
  20. bramwillemse zegt

    10 september 2007 om 11:37

    wow wat een leuke bodykit weer, de prestaties zijn zoals gewoonlijk indrukwekkend.. Maarja een échte sportwagen is toch fijner om naar te kijken.

    Login om te reageren
  21. Mr West zegt

    10 september 2007 om 11:51

    Eat your heart out BMW

    Login om te reageren
  22. slk zegt

    10 september 2007 om 11:52

    Gewoon zonde van zon mooie auto.Laat dit maar over aan amg.Deze firma doet het allemaal wat subtieler.

    Login om te reageren
  23. Marcello zegt

    10 september 2007 om 12:05

    I love brabus!!! 730 paardjes in een C :D:D

    Login om te reageren
  24. Jos zegt

    10 september 2007 om 12:09

    woehoee vette shit! maar wat Casper zegt, vanuit stilstand wegtrekken zit er bijna niet in met zoveel trekkracht. Al rijdend iemand inhalen is wel leuk, je hebt maar een klein gaatje nodig met zoveel power. Ik vind de voorkant beetje TE dik, had wel iets minder dik gemogen, iets subtieler. Verders wel een stoer ding dit

    Login om te reageren
  25. Snoepie zegt

    10 september 2007 om 12:40

    Vette bak, alleen toch wel wat TE opzichtig…

    Login om te reageren
  26. De la Marche zegt

    10 september 2007 om 12:45

    waar is het schaap?
    zalig monster,achterkant mag wel wat bruter, mss een spoiler erop à la Clk dtm amg?

    Login om te reageren
  27. BOL zegt

    10 september 2007 om 12:55

    Prijsj inc BTW & BPM? :-D

    Login om te reageren
  28. Japie zegt

    10 september 2007 om 13:03

    To much,…WAY to much!,..Halfords auto,…

    Login om te reageren
  29. shivan zegt

    10 september 2007 om 13:04

    haha dit is tog niet echt in schaapskleren als ik dit zie dat gaat er ook wel een lampje branden van hey die waarschijnlijk dan een c220 ofzo maarja ziet er niet uit zal ook nooit wat worden met MB

    Login om te reageren
  30. Danny zegt

    10 september 2007 om 13:29

    Doei AMG!!! Echt niet normaal

    Login om te reageren
  31. stefan zegt

    10 september 2007 om 13:33

    mc zegt top : 350 en jullie zeggen top: 360 + ??

    Login om te reageren
  32. little zegt

    10 september 2007 om 13:33

    348.000 euro zou dat ding ex bpm volgens autoweek moeten kosten. Oef. En het ziet er uit als de goedkoopste mercedes met teveel tupperware. Dus het is een supersporter in wibrakleren.

    Login om te reageren
  33. Jonas zegt

    10 september 2007 om 14:28

    Jak, de c-klasse is prachtige wagen maar dit is echt wel een hoopje tupperware met een leuke inhoud.

    Login om te reageren
  34. monk zegt

    10 september 2007 om 14:55

    ik vind em anders goed vet, ( op die voorbumer na, die is me te vierkant en steekt te ver uit.)

    Login om te reageren
  35. Alwood zegt

    10 september 2007 om 15:15

    sonde van het plastic, was leuker geweest als de auto op een afstand nog steeds origineel oogt… ben benieuwd of je hem ook zonder plastic met alleen wat koelgaastjes kan bestellen. En misschien nog een lekker gladde bovenplaat en mooie velgen, als de grote lijnen maar kloppen.

    nu is het meer een wolf in sheepsclothing with grizzly coat… ofzo… of eigenlijk een sheep eating sheep with wolfsclothing…

    Login om te reageren
  36. Rick zegt

    10 september 2007 om 15:30

    De verbouwing zal ok wel rond de 200.000 euro liggen maar wat heb je liever een E-AMG of een C-Brabus nou ik 10x liever de brabus veel exclusiever!

    Login om te reageren
  37. Pordon zegt

    10 september 2007 om 16:55

    WTF!!!! Damn dit is echt niet normaal. ik weet niet wat ik hierover moet zeggen.
    Afkeuren doe ik het zeker niet en ik zou er best een keer in willen rijden maar het is gewoon niet meer van deze planeet.
    Ik denk dat ze trouwens het lampje van de ESP eraf kunnen halen want die zal constant aan blijven staan. Toen Top Gear de SL rocket brabus had was dat ook bijna het geval namelijk

    Login om te reageren
  38. DennieFR zegt

    10 september 2007 om 17:22

    Wolf in schaapkleren?
    Een beul in monsteroutfit!!!
    Deze van Brabus ziet er strak en niet overdone uit,gewoon erg dik!
    En die pk’s,stratenmakers moeten ook werk houden he…

    Login om te reageren
  39. loonie zegt

    10 september 2007 om 17:33

    mooie bak man!! geweldig gedaan van brabus

    Login om te reageren
  40. Steven zegt

    10 september 2007 om 18:08

    jezus man wat een bak, ben het er mee eens dat hij zo ver over de top is dat ie aan de volgende heuvel is begonnen:P

    (psst: denk dat het duurt moet zijn ipv stuurt)

    Login om te reageren
  41. mastertjen zegt

    10 september 2007 om 18:19

    het front trekt op niets

    Login om te reageren
  42. jvvv zegt

    10 september 2007 om 18:54

    Heeft niemand hier door dat die boddykit niet moet?? Je kan ook gewoon naar Brabus gaan en zeggen dat ze van de buitenkan van je auto afblijven…

    Login om te reageren
  43. Rainier zegt

    10 september 2007 om 19:00

    o my god….

    Login om te reageren
  44. lincoln zegt

    10 september 2007 om 19:02

    @little .. ha ha ha leuk gevonden…..

    Login om te reageren
  45. maarten zegt

    10 september 2007 om 20:40

    hmm..las ik nu net Bullshit? Of was dat Freud die ff langskwam..

    Login om te reageren
  46. SimonMc zegt

    10 september 2007 om 21:51

    Dan toch wel een schaap op steroiden.

    Login om te reageren
  47. d'n Herry zegt

    10 september 2007 om 22:34

    Van de body moeten ze idd aflijven. Geschiedenis heft uitgewezen dat ze daar niet sterk in zijn.

    Een V12 kan alleen maar toegejuigd worden.

    En als het zo goed stuurt als de standaard versie, waar ik sterk aan twijfel. De wagen is niet gemaakt voor 720 pk en 1300Nm!!, maar je weet nooit. Wel dan is dit een leuk karretje – blijft toch septisch tot nader onderzoek-.

    H.

    Login om te reageren
  48. CSL zegt

    10 september 2007 om 23:15

    UNREAL!!

    Login om te reageren
  49. Toni zegt

    11 september 2007 om 00:03

    Dit is gewoon te vet. Ach je mag toch best gezien worden als je zo’n bak in je bezit hebt. En dat doet deze dus, maar check dat interieur dan, gewoon briljant.
    Dit wordt staatsloten kopen.

    Login om te reageren
  50. Guy zegt

    11 september 2007 om 11:20

    Doet mij denken aan zo’n vermomd pre-productie-exemplaar dat met opgeplakte plastic opzetstukken gecamoufleerd wordt.
    Zo’n C zonder ster is niet meer dan een ordinair tuningsbakje.
    De prestaties daarentegen…

    Login om te reageren
  51. Silverarrow zegt

    11 september 2007 om 17:30

    Mooie specs, vind alleen wel dat de voorspoiler een erg hoog “tjoening”-gehalte heeft, dat had wel iets minder gemogen. En nu maar hopen dat hij betrouwbaarder is dan de CLS Rocket… :)

    Login om te reageren
  52. phantom zegt

    11 september 2007 om 18:59

    mensen 1850 kg, dat is me nogal niet wat

    Login om te reageren
  53. tbrr zegt

    11 september 2007 om 19:05

    Toch weet ik het niet met de snelle versies van Mercedes….het merk heeft mij toch een beetje een associatie met gezapige, welgestelde vijftigers…en zo’n brabus, amg doet toch een beetje het beeld oproepen van een opa in een trainingspak….een gespierde opa weliswaar….maar toch….

    Login om te reageren
  54. w0o0dy zegt

    11 september 2007 om 20:27

    @tbrr: de gewone C350 mocht meedoen aan de top ten best drivers car verkiezing van autocar….. en deed het erg goed (klopte de GT3 RS en de M3 in de regen bijvoorbeeld…). Dat is dus een uitstekende basis voor snelle versies. Neemt niet weg dat ik deze auto niet zo sportief en dynamisch van lijn vind. En deze v12 is natuurlijk gekkenwerk. Zoveel pk’s en zoveel koppel dat lijkt me absoluut onhandelbaar. “There is no such thing as too much power”? Ehm now there is!

    Login om te reageren
  55. Angelo zegt

    11 september 2007 om 22:04

    DTM-Style I love it!!

    Login om te reageren
  56. Gertje zegt

    5 november 2007 om 22:18

    Voorbumper zou van mij wat minder mogen en achterbumper net wat meer.
    Maar dat is persoonlijke smaak denk ik.

    verder leuk blok erin :p

    Login om te reageren
  57. Hessel zegt

    10 december 2007 om 21:30

    Ikheb erin gezeten.. echt wat een fijne bak en die stoelen.. Tering.. Doe mij er maar eentje;)..

    Login om te reageren
  58. barbus lover zegt

    7 februari 2008 om 20:54

    gwn zo een kopen en dan vragen of ze de originele bumpers enzo erop willen zetten. kost ie ook wat minder maybe?

    Login om te reageren
  59. GermanShepherd zegt

    19 mei 2008 om 20:09

    Fantastisch gewoon. Niet zo exotisch maar toch erotisch. Van zoiets word je gewoon opgefokt. Wat een motor onder die bak, wat een bak op die motor. Zo een gespierde look. Jammer dat je het niet ziet als er dan eens eentje langs je raast. Ik begin nu al te sparen, ookal is het na 50 jaar, ik wil deze auto als eigendom voor dat ik deze rotte wereld verlaat.

    Hulde aan de Duitsers. Hulde aan Brabus, hulde aan de mannen van Mercedes.

    Login om te reageren
  60. hans zegt

    9 oktober 2009 om 19:18

    Iedereen praat over te breed , te bruut , voorkant niet goed en mooi.
    Maar wel eens over nagedacht dat dit zeer zeker nodig is , met 350km p/u !!! we willen wel gewoon op de weg blijven . Je kunt natuurlijk zo”
    n auto kopen en er een ander ” frontje ” op zetten dan heb je een pracht gezicht , en dan bij 300 plus stijg je op of gaat via een stel bomen de sloot in.
    Ik denk wel dat ze weten wat ze doen bij brabus.

    Login om te reageren
  61. moan zegt

    15 augustus 2010 om 17:45

    zeg wat je wil,ik heb met iemand mee gereden die heeft zo een int mat zwart!
    in dubai,en laat mij uw zeggen…..Wauwwwwwwwwwwww niet normaal ik was gewoon weg miselijk geworden na een ritje op de autostrade !!!
    ik heb al mee gereden met veel sport wagens zoals M3 porshe ferrari

    geen een wagen komt hier aan te pas!!!en int echt ziet deze wagen er gewoon bangelijk uit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North